7|Yakin

2.1K 61 2
                                    

Angin yang bertiup lembut seolah olah mengalu alukan kedatangan aku dan Rayyan ke sini . Nasib amat menyebelahi kami apabila terdapat orang yang menjual cendol hari ini . Disebabkan terlalu teruja , tangan Rayyan ditarik menuju kearah lori yang menjual cendol tersebut .

" Saya nak dua ye makcik "

Makcik itu mengangguk sambil tersenyum . Rayyan sudah pun duduk dikerusi dan meja yang disediakan disitu . Dia melihat kearah screen telefonnya tanpa berkedip . Kehadiran aku didepannya juga tidak dia sedar .

" Cantik sangat ke skrin phone tu sampai tak nak tengok saya kat sini? "

Rayyan mengangkat wajahnya memandang Olivia . Kemudian dia ketawa dan menyimpan telefon miliknya itu didalam poket .

" Dah tentu lah awak lagi cantik , takde apa yang boleh tandingi kecantikan awak tau? "

Pensyarah aku ni pandai mengayat rupanya . Makcik yang tadi aku memesan cendol itu datang kemudian meletakkannya diatas mejaa sambil tersenyum . Aku membalas senyumannya .

" Makanlah! "

Tanpa menunggu Rayyan , aku terus menyuapkan cendol itu didalam mulut . Wahh rasa diaa , heaven betul!

" Awak teringin nak makan cendol memang dah lama ke? "

Rayyan bertanya sambil menyuap cendol kedalam mulutnya . Terkebil kebil dia memandang kearah aku . Aku hanya sekadar mengangguk . Apabila cendol didalam mangkuk kecil itu sudah habis , aku menolaknya ketepi meja .

" Rayyan , awak suka budak tak? "

Aku bertanya sambil memandang kearah budak budak kecil yang sedang bermain ditaman permainan yang disediakan berdekatan tempat cendol ini .

" Suka , diorang adorable "

Aku kembali memandang kearah Rayyan . Dia juga sudah menghabiskan cendol miliknya dan meletakkan ditepi meja , seperti yang aku lakukan .

" Oh "

Sepatah aku menjawab . Aku tidak berminat dengan budak budak , bagi aku mereka sangat sangat menyusahkan dan menyakitkan hati . Ergh!

" Tapi , perempuan dalam gambar ni lagi adorable "

Kata Rayyan sambil menunjukkan gambar di skrin telefonnya . Terbeliak mata aku apabila melihat gambar itu .

 Terbeliak mata aku apabila melihat gambar itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Rayyan! "

Dia ketawa apabila aku cuba merampas telefon ditangannya . Aku berhenti dari mencuba dan memuncungkan mulut . Tangan disilangkan kedada . Merajuk .

" Alaa alaa princess saya dah merajuk lah . Gambar ni cantikk apaa , saya sukaa . Tapi kalau awak pakai loket tadi lagi cantik "

Aku tersentak . Loket? Princess? Kata kata Ez terngiang ngiang ditelinga . Aira tu princess Ez tau? Ez pulak prince Aira . Jangan cari prince lain okay?

Heartbreaker First Love ✔ | EDITWhere stories live. Discover now