Luahan

2.5K 48 12
                                    

Seminggu telah berlalu. Bermula semula kehidupan ku di alam PLKN ini.
Kelas bermula pada pukul 8am. Sedang aku berjalan aku terlihat Shah berjalan dengan 2 perempuan. Berkepit habis siot! Terasa panas muka ku. Sakit hati pun ada juga. Kenapa perasaan tu selalu timbul. Knapa aku marah? Ehh,aku sendiri tidak paham akan perasaan ini.
Aku melangkah laju, sampai sahaja di sebelah mereka,aku menjeling ke arah 2 perempuan itu lalu aku berpaling ke arah shah.
Aku : kamu kelas berapa?
Shah : blm tngok lagi di dewan. Ni baru nak pergi tengok.
Sambil tersenyum. Cair aku dengan senyumnya! Aku dah gila.

Sesampai kami di dewan aku melihat senarai nama. Shah tidak sekelas dengan ku.sedih sangat waktu itu. Sejak semalam aku berdoa harap Shah sekelas dengan ku. Namun apalah daya ku.

Aku selalu kacau shah, setiap kali aku lepak dalam biliknya mesti aku akan ajukan soalan yang sama 'Shah awk normal kah?' Hahahahaha.... Setiap kali aku tanya aku dapat melihat muka shah merah tahan malu.haha. Aku dapat rasa dia bukan seperti perempuan lain. Aku sering tidur dibiliknya,kerana rakan-rakan dibilik ku kurang peramah. Manakala di bilik shah tidak pernah senyap. Macam biasa Sebelah katil Shah ada katil kosong, aku gabungkan katil ku dengan si shah. Malam tu sebelum tidur kami bercerita .macam-macam cerita kami, sampaikan tidak sedar telah larut malam.
Sebelum tidur aku mengusiknya lagi, aku merapatkan diri ku dekatnya,lalu ku tanya "shah,awak normal kah? Sy rogol awk kelak" hahahaha
Dia hanya merenung ku. Lalu ku palingkan badan ku membelakangkan dia sambil ketawa. "Kelak saya yang rogol awak.hahahah!" Kata shah. Aku turut tertawa.
Aku menutup mata hendak tidur, tiba- tiba aku rasa tangan melingkar di pinggang ku. Aku melihat tangan itu ,tangan Shah. Baru aku hendak pusing, Lalu dia membisik ku sesuatu " aku sayang kau,kau paham tak.aku sayang kau sangat-sangat.kau paham tak?"
Entah mengapa badanku menjadi kaku.entah mengapa aku tidak menolak tangannya. Entah mengapa aku tidak melawan saat dia memeluk ku.jantung ku berdegup kencang seperti hendak pecah. Tetapi timbul perasaan yang aku tidak pernah rasa..suka kah aku? Aku tersenyum sendiri.' Adakah perasaan cemburu,rindu,tenang itu semua adalah cinta?' Bisik ku dalam hati. Terasa bahagia pada malam itu.

Lalu kami terlelap.





-Maaf jika ada typo.
-nanti sy update lagi.
-hanya luahan hidup sy.
Tq kerana sudi baca :)

Ada kah ini rasanya mencintai? ( GxG)Where stories live. Discover now