bab 13

26.9K 985 10
                                    

Pagi isnin yang segar.Azharina bangun awal.sebab bila dia bangun saja terus berada di sofa dalam bilik Danial.macam-macam soalan yang terbit di fikirannya.hantu ke yang angkat aku?eh takkan kot.kalau Danial?mustahil la.

Azharina lantas bangun bila dah bunyi azan berkumandang.

Selepas 15 minit dia terus keluar dan terus mengambil telekung.dia mula menunaikan solat subuh.selepas itu dia terus menuju ke katil Danial

"Awak bangun awak".kejut azharina

"Hmm...sekarang pukul berapa?".soal Danial perlahan.

Azharina mengerling ke jam dinding yang berada di atas pintu.

"Pukul 6.30 pagi".

"Kau kejut aku seawal tu?."keras saja suara Danial.

"Saya kejut awak sebab nak suruh awak bangun solat subuh".perlahan suara azharina.takut jugak dia kalau Danial mengamuk.

Danial bangun.dia menguap dan meraup rambutnya.tak senonoh perangai Danial ni.

Azharina yang tengok gelagat Danial tergelak perlahan.

"Apa yang lawak?"soal Danial.

Azharina menggeleng laju.

"Muka awak macam budak-budak.lawak la saya tengok.dah cepat pergi solat nanti tak sempat pulak".Azharina mengalih ke belakang dan terus beredar.

"Dia kata muka aku macam budak-budak.eh muka aku cukup hensem dia kata macam budak-budak.hish".Danial bangun dan mencapai tualanya.

"Datin ada apa-apa yang boleh rina tolong".kata Azharina.

Datin akmar yang tengah masak terus memandang Azharina.

"Kenapa panggil mama datin.rina kan dah jadi menantu mama jadi kenalah panggil la mama jangan panggil datin".ujar datin akmar dengan nada lembut.

Tersengih Azharina sambil menggaru kepalanya yang berlapik tudung itu.

"Sorry dat...eh bukan-bukan mama.hehehe.mama ada apa-apa tak nak suruh rina tolong?".alangkah kekok nya bila tukar panggilan.

"Ha kan bagus panggil mama.tak de apa-apa la.rina duduk je diam-diam dekat situ. mama nak cakap sikit boleh?".

Azharina memandang datin akmar."apa dia mama?".

"urm mama nak cakap sikit.mama nak sangat rina ubah Danial".

Berkerut muka azharina.
"Kenapa mama suruh rina ubah dia.?"

Datin akmar tersenyum hambar bila memandang sekilas ke arah azharina.tangannya kalut mencampakkan bahan-bahan untuk membuat nasi goreng.

"Sebenarnya setahun yang lalu.Danial ada tunang.tunang danial tu nama dia fazilah,mama minat dengan orangnya .sopan saja perwatakkan dia.tapi masa lagi seminggu diorang nak disatukan bakal isteri Danial excident dengan seorang pelajar sekolah perempuan.masa tu Danial kecewa sangat-sangat sampaikan makan,minum pakaian dia pun dah tak terurus.risau jugak mama masa tu.lepas tu ada satu hari tu,Danial dah jadi okey,tapi dia jadi seorang yang playboy.perempuan keliling pinggang,semua perempuan tu pakai baju seksi . Sakit mata mama tengok ."

Alangkah terkejutnya Azharina bila perempuan sekolah itu ialah dia.dia cuba mengawal riaksinya supaya tidak dinampak oleh datin akmar

"Mama sabar la mama.habis tu mama nak suruh rina buat apa?"

"Mama nak sangat Azharina ubah dia macam dia tangkap cinta dengan rinalah . jangan sesekali bagi dia keluar malam ataupun ada perempuan yang tak cukup kain tu.mama nak rina buat dia cinta rina seorang."

Tolong!! Jangan Mainkan Cinta Aku Where stories live. Discover now