TRM 12

6.3K 343 13
                                    

Pagi hari Sabtu,Jihyo masih nyenyak dibuai mimpi di atas katil yang empuk.Jam telah menunjukkan pukul 8.45 pagi.Tidur Jihyo yang indah diganggu dengan suara dari iPhone Jihyo.

Dengan malas,Jihyo meraba bawah bantalnya lalu menekan ikon telefon berwarna hijau.Lalu iPhone itu delekapkan ke telinganya.

"Yobosaeyo?".Jihyo menjawab dengan suara serak orang khas baru bangun tidur.

"SONG JIHYO!!!IREONAAA!!".Mendengar teriakan dari hujung panggilan,Jihyo terus bangkit dari baringnya dan matanya melebar.Telinganya digosok gosok akibat sakit dari teriakan si pemanggil.

"Aihh,appo".Terdengar suara ketawa mengekek dari arah si pemanggil.Suara kekekan itu dikenali oleh Jihyo.Dengan cepat,dia mengambil iPhone lalu dilekapkan ditelinga lalu berteriak."YAH,JEON JUNGKOOKKKKKKK!!!!!".Suara Jihyo bergelegar di bilik yang suram tanpa cahaya matahari.

"Yah,appo".Jungkook mula mengaduh sakit.Jihyo tersenyum sinis mendengar Jungkook mengaduh."Itulah padahnya kerana mengacau aku lagi".

"Yah,kau patut berterima kasih dengan aku tau sebab dah kejutkan kau.Sekarang dah pukul berapa?Kenapa tak bangun lagi?".Jungkook mula membebel macam emak² jual sayur.

Jihyo hanya mampu mengguling bola matanya."Arraseo,omma! Hyo bangunlah ni".Jihyo berdiri dari katilnya lalu berjalan ke arah langsir.Jihyo menarik langsir itu,serta merta sinaran matahari memenuhi biliknya.

"Nae,kamu tu anak dara.Tak baik nak bangun lambat².Cuba kamu tengok Jungkook,awal pagi dah bangun,wangi²".Jungkook mula membanggakan dirinya.

"Arraseo,omma.Nak contohi Jungkook?Shireo!Dahlah mengigau pasal biskut.Pagi² kalau tak dapat biskut dia,mulalah menangis macam budak tak matang.Ee,budak tercekik biskut tu!".Jihyo mula memerli Jungkook membuatkan matanya melebar setiap ayat yang noonanya lontarkan.

"Yah,Song Jihyo!Aku matanglah".Jungkook berteriak sambil merengek mendengar ayat² yang sangat jujur dari noonanya."Whatever".Jihyo memutarkan bola matanya.

"So,plan tu macam mana?".Jungkook membawa perbicaraan itu ke tahap yang serius."Still,on going".Jihyo mengatur langkah ke dapur lalu menuang air ke dalam gelas.Jihyo langsung meneguk air itu.

"Are you sure you will fine?".Terdengar suara risau Jungkook di hujung talian."I am sure Kookie that I will fine".Jihyo merenung air itu lalu mengatur langkah ke meja kaunter.

"Hope so".Terdengar suara 'kriuk..kriuk' dari hujung talian."Me too".Jihyo mengangkat surat khabar lalu membaca di muka surat pertama.

"Nae.Noona,aku nak pergi jumpa Suga hyung dulu.Anyeong and take care yourself".Jihyo mengangguk kepalanya walaupun Jungkook tak dapat melihatnya.

"Nae,hati² tau.Gumawo Kookie-ah.Don't worry Kookie,cause everythings gonna be alright".Bersamaan dengan itu,Jihyo memutuskan talian.Cawan air tadi diletakkan dengan penuh bergaya.Jihyo smirk membaca tagline utama surat khabar itu.Lalu dihempas pelan ke atas meja kaunter.Jihyo mengambil satu kad jemputan dari Presiden Soo Biin yang dihantar oleh Jimin kelmarin.Jihyo berdiri sambil membawa kad itu lalu mengatur langkah ke biliknya untuk bersiap.

'PRESIDEN BAE SOO BIN,PRESIDEN MONACHUS GROUP AKAN MERASMIKAN PEMBUKAAN MONACHUS MALL'

* * * * * *

Jihyo telah lengkap dan mula berjalana keluar dari Residences dan menuju ke Lamborghini.Jihyo kelihatan cantik dan elegen dengan pakaian yang tersarung cantik di tubuhnya.

Baju yang Jihyo pakai

Baju yang Jihyo pakai

Rất tiếc! Hình ảnh này không tuân theo hướng dẫn nội dung. Để tiếp tục đăng tải, vui lòng xóa hoặc tải lên một hình ảnh khác.
[C]The Runaway MateNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ