22

4.5K 393 85
                                    

Sesampai sahaja di depan hotel , mereka pon masuk. Tapi Jimin kata jangan. Tapi kau tak dengar, sebab nak cepat-cepat cari kawan kau.

"Mahalnya. Kita nak stay mungkin lama." Ujar kau memikirkan harga bilik hotel untuk dua org adalah lebih daripada budget kau.

Jimin : ㅡ..ㅡ

"Awak nak yg lagi murah?" Soal Jimin.

"Ada ke?" Soal kau balik.

"Ada! Lagi murah dari semua hotel. Tak payah bayar pun." Terang Jimin membuatkan mata kau bersinar, kau segera pegang kolar baju dia, gongcang badan dia.

Dia ketawa kecil.

"Ada, Jom ikut saya." Kata Jimin dan kau pun ikut dengan happynya.





Meanwhile Yeun dan Bang Shi Hyuk

"Jangan sampai diorang tahu. Jon naik flight. Cepat sampai." Kata Bang Shi Hyuk pada Yeun dan Yeun pun angguk.

Mesti readers tertanya-tanya apa benda semua ni? Kenapa pelik semacam je Yeun ni dengan Bang Shi Hyuk ni? Kenapa diorang lengahkan masa Aidah dan Jimin? Semua ni dah dirancang dari awal ke? Apa ke itu ke ini ke?  Kan.? Tak pa... just read and imagine.

.

.

.

.

.

.

Sesampaimya Jimin dan Aidah di depan sebuah rumah.

"Kita kat mana ni?" Soal kau sambil tengok sekeliling.

"Ini rumah keluarga saya. Jjaajan~~ " kata Jimin sambil tersenyum.

"Huh? .... oh yelah. Awak kan org busan. Tapi.. tak menyusahkan ke kalau kita duduk sini? Maksud saya... kalau saya duduk sini?" Kata kau takut nak masuk.

"Gwenchana, mak ayah saya pergi trips. Adik saya je ada. Kaja!" Ajak Jimin tapi kau masih lagi takut dan bergerak perlahan dengan wajah yg resah.

"Gwenchana, lepas majlis dekat Malaysia hari tu, diorang terus pergi sana. Sebenarnya, appa ada kerja dengan syarikat luar, that's why omma pun ikut." Kata Jimin dan menarik tangan kau rapat dengannya.

Jimin pun tekan password pintu.

'Tit tit tit tut tit tut tit' pintu pun terbuka.

Jimin pun tarik kau masuk. Lepas buka kasut, kau pun tengok sekeliling dengan badan kau seolah-olah nak tunduk kot-kotlah  ada org keluar.

"Wae?" Soal Jimin tersenyum. Kelakar melihat kau sebegitu takut + malu.

"Aniyo." Kata kau konon nk tipu tapi x jadi.

"Hmm... nampak gayanya, adik saya pun tak ada kat rumah." Kata Jimin dan kau pun berdiri seperti biasa dan bernafas panjang.

"Fuhh! Lega." Kata kau.

"Awak pergilah rehat dulu, nanti kita keluar." Kata Jimin sambil tangannya nak usap kepala kau tapi kau terkejut sikit dan mengelak.

"Oh.. Mian.. saya mandi dulu. Buatlah rumah ni macam rumah awak." Kata Jimin.

"Ani..." kata kau perlahan sambil tengok Jimin pergi biliknya. Kau rasa sedih sebab dia kata Mian.. tu. Bukan apa, sebab kau pun masih agak janggal lagi dengan dia. So, kau terkejut dengan action Jimin yg sekecil itu.

Lagipon, ini first time ada org usap kepala kau. Kau tak pernah rasa macam ada org yg akan care pasal kau gitu.

.
.

That Hijab Girl : The Kidnappers.Where stories live. Discover now