12

5K 445 10
                                    

"Ken? Kenapa ni?... a-aku takut." Kata Aidah membuatkan Ken sedar dan memandangnya semula.

"Takut? Oh mianhae." Kata Ken dan senyum semula. Dan secara automatic lampu dah jadi okay, tak seram sangat tapi still rasa sejuk.

"Mianhae? Why would you? Aku lah... mianhae." Kata Aidah. Dan Ken senyum.

"Yaa, teruskan cari aku tau." Kata Ken dan Aidah pelik. "Ehh? Kenapa-- ." Ayat Aidah di potong. "Jebal...!" Kata Ken.

Keesokan harinya.

Aidah terjaga pada awal pagi, langit masih gelap dan Aidah terus bangun kerana apa? Kerana dia sedar yg dia sedang baring di sleeping bag nya. Gila tak gila!!

"Bu-bukan ke aku dekat canteen semalam? Kenapa?... Ken? Eh? Peningnya...takkanlah aku mimpi? Aishh!" Ujar Aidah sambil menggosok-gosok rambutnya.

Aidah mengambil phone-nya dan melihat jam. Jam menunjukkan pukul 6:13 pagi. Segera Aidah bangun dan ke bilik air mengambil air sembayang untuk solat subuh.

»»»

Bunyi burung berkicauan, angin pagi yg sejuk berlalu, tiba-tiba..

"EH! ANDWAE!.ROMEO JANGAN PERGI~~." Yeun mengigau pagi-pagi menyebabkan Jimin yg tidur in peace itu terjaga.

Jimin toleh melihat Yeun yg dibawah itu. "Mianhae, oppa. Yeun memang macam tu. Setiap hari mengigau Romeo dari alam fantasi dia tu. Romeo dia ada bulu-bulu dekat badan dia, that's why Yeun tak bileh lupakan dia." Terang Aidah yg tengah duduk atas kerusi dengan cermin mata sambil memegang majalah photographer.

Ala-ala atuk yg sedang baca surat khabar di pagi hari lah tu... Jimin agak confused sikit... lalu dia bangun dan mengeliat. Aidah mendekatkan majalah itu dengan mukanya dan hanya menampakkan matanya. Konon nak curi-curi tengok Jimin.

"OMG!! Inilah yg dinamakan idol service? In the morning? Erhh boleh pengsan aku." Ujar hati Aidah.

Jimin kemudiannya bangun dan ke bilik air untuk membersihlan dirinya. Aidah kembali normal dan membaca majalah itu...dan...

"TIDAK! JANGAN CUKUR BULU MU ROMEO KU!" Yeun merepek dlm tidurnya lagi. Aidah yg annoying dengan attitude-nya membaling majalah yg dipegang itu ke arah Yeun.

"OH KIM SEOK JIN BERKERETA PINK!" Yeun termelatah terkejut. "Get up already lah Yeun!" Kata Aidah.

"Oh alamak, Jimin tak dengarkan aku mengigau!?!" Soal Yeun bangun terduduk.

"I'm sorry Park Yeun, but Park Jimin dah dengar." Kata Aidah.

"Apa! Errhhh! Malunya!" Kata Yeun dan merebahkan badannya kebelakang semula. "Hey, jom makan." Kata Aidah dan Yeun pun bangun semula.

»»»

Di canteen.

Kau Jimin dan Yeun berjalan ke arah meja dan kau ternampak tin minuman yg semalam kau minun dengan Ken.

"Ehh? Itu... aku ni mimpi ke.... atau benda tu betul-betul?" Bebel Aidah seorang diri. "Yaa." Panggil Yeun dan Aidah pun duduk.

Selepas diorang makan, diorang balik semula ke bilik. "Emm.. apa kata kita ambil angin kat luar?" Ajak Yeun dan Jimin dan kau pun setuju. Kau menyarung cardigan panjang paras lutut berwarna putih kau begitu juga Yeun mengenakan cardigan hijau miliknya tapi... Jimin.. dia tiada.

Takkan nak biarkan dia berjalan sejuk sejuk kat luar. Then Yeun keluarkan cardigan besarnya berwarna kelabu dan berikan pada Jimin. Kau pula memberikan satu daripada selendang kau yg cukup hangat untuk hangatkan leher Jimin.

Jimin blushing akan sifat ambil berat dua org perempuan yg dikatakan penjaga dia ini. Dia semakin pulih dari sifatnya yg senyap dan aggressive.

»»»»

Oleh kerana awal lagi, maka Jimin berasa  selesa berjalan di luar hospital dengan penjaganya. Dia menarik nafas panjang menghirup udara pagi yg segar.

»»»

Suho start enjin keretanya dan memandu je tempat kerjanya seperti biasa dan setibanya di hospital, dia terus memakai uniform doctor dan ke bilik Jimin. Tapi Jimin dan dua orang kawannya tidak kelihatan.

Dia memanggil nurse dan nurse terangkan kat Suho bahawa korang keluar kejap. Maka dia pun tanpa berfikir apa-apa keluar dan mencari korang. Dia nampak kau, Yeun dan Jimin berada di taman. Duduk bersembang dan ketawa.

Suho jealous dan ke arah korang. "Park Jimin, dah tiba masa untuk sarapan. Kenapa awak keluar?" Soal Suho tegas. "Kitorang dah sarapanlah." Jawab Yeun.

"Dah? OK jadi sekarang masa untuk makan ubat." Kata Suho tapi Jimin menggeleng. "Yaa Aidah-shii, kita kena bercakap." Kata Aidah muka serious.

Di pejabat Suho.

Kau masuk dan duduk di kerusi yg disediakan berdekatan pintu masuk. Suho berjalan ke satu almari dan membukanya. Dia kemudian mula membuka coat doctor nya dan meletakkan di tepi.

Lalu Suho membuka bajunya. " o_o YAAAA! SUHO! GILA KE?" Jerit kau menutup mata. "Huh? Aku nak tukar baju kejap. Makin sejuk kat luarkan?" Kata Suho dan meneruskan perbuatannya.

Aidah menutup matanya dan dia secara tak sengaja ternampak parut di bahu Suho. Dia mula teringat apa yg Jimin ceritakan.


Saya tikam bahu dia dengan kaca botol.

"Suho, kenapa bahu kau tu?" Soal kau. "Oh.. ini...ini sebab ada kaca tersusuk. Aku main dengan kawan-kawan aku time sekolah menengah." Kata Suho tipu.

Tapi kau 'iya' kan ajalah. Selepas itu, Suho duduk di sebelah kau. "Kau nak cakap apa dengan aku?" Soal kau.

"Aku nak... bagitau.... yg Ken dia--." Ayat Duho terpotong.

"Ken? Mana dia? Kau ada jumpa dia? Aku nak cakap dengan dia." Kata kau.

"Yaa, dengar dulu apa aku nak cakap." Kata Suho dan kau pun tengok Suho dengan penuh harapan.

"Ken.... dia... dia dah mati." Kata Suho sambil kepala nya tunduk ke bawah.

Mulut kau ternganga tak percaya.

"Yaa, apa kau cakap ni? Aku baru--" ayat kau dipotong Suho.

"Sebab dah lama dia hilang, jadi polis anggap dia dah meninggal. Lagi pun phone dia tak de suara pun, mungkin dah meninggal sejak dia hilang hari tu." Kata Suho membuatkan kau langsung tak percaya.

Air mata kau langsung keluar mencurah curah, nafas kau menjadi sesak, susah untuk bernafas, kau tak mampu mengeluarkan sepatah ayat. 

"Penipu.....!" Ujar kau dalam tangisan.



To be continued

That Hijab Girl : The Kidnappers.Where stories live. Discover now