Part 4

28 1 2
                                    

SKIP

Yumin melangkah memasuki lif yg sudah terbuka luas pintunya..Baru saja dia ingin menekan punat lif itu,tiba² seseorang berlari dan turut memasuki lif itu..Dan ianya adalah V..

Yumin : Encik,kenapa encik keluar..Nanti manager marahlah encik.? (Soal Yumin kehairanan kerana setahu dia ketujuh² lelaki itu sedang disoal siasat dengan menager)

V : tu,awk tak perlu ambik tahu..sekarang awk tekan benda tu ke tingkat satu..(arah v sambil menyembunyikan wajahnya disebalik topi yg dipakainya)

Yumin hanya menurutinya saja..Dia lalu menekan punat lif ketingkat satu yg seperti mana diarahkan oleh v..Dan beberapa minit kemudian,mereka sampai ke tingkat satu..

Apabila pintu lif terbuka saja,v dengan pantasnya melangkh pergi dari situ.. namun Yumin yg mensyaki sesuatu hanya mengikuti V dari belakang..Dia yakin pasti ada yg tk kena degn lelaki itu..

SKIP

Yumin masih lagi mengikuti V dari belakang..Dia tidak tahu lelaki itu hendak kemana..Tapi dia syak lelaki itu pasti hendak lari dari manager..Daripada dia kena membebel,lebh baik rasanya kalau dia rajinkan kakinya untuk mengikuti ke mana lelaki itu hdk pergi..

Namun secra tiba² saja kelibat V hilang dari padangnya..Baru sekejap dia berpaling ke belkng,V sudah hilang entah kemana..Dia mengeluh kesal..Dan tiba² saja,bahunya ditepuk perlahan menyebabkan dia cepat² pusing ke belakang..apa yg dilihatnya ialah V..

V : kenapa awk ikut saya ha? (Tnya v yg telah pun menyedari dia diikuti oleh Yumin)

Yumin : mana ada..mana ada saya ikut encik..(nafi Yumin)

V : eleh,awk jgn tipu sayalah..Saya perasan dari tadi lagi..(bagitau v sambil menundukkn wajahnya apabila perasan ada orng memerhatikanya)

Yumin : mmm..sebenarnya saya...

Belum sempat Yumin ingin menerangkan perkara yg sebenar,V segera mencelah kata²nya itu..

V : dah..sekrang saya nak awk balik..(arah v)

Yumin : mmmmm.. tapi,saya tak tahu jalan balik..(ngadu yumin sambil melihat persekitaranya)

V menepuk dahinya perlahan..Dia lupa yg yeoja tu orng Gwangju,mstilah dia tak tahu jalan² kat seoul nie..V memandang sekelilingnya..Tiada apa² yg merisaukanya..Lalu dia pun mengeluarkan masker kesukaanya dari poket jaketnya dan dia kemudiannya memakaikan masker pada Yumin..

Yumin : encik..kenapa nie? Kenapa saya kena pakai masker nie? (Soal Yumin kehairanan)

Namun pertanyaan-nya itu langsung tidak berjawab..V lalu menarik tangannya sehinggalah mereka berhenti betul² dihadapan sebuah kedai kek..

Yumin : encik,nak buat apa kat kedai kek nie.? (Soal Yumin lagi)

V memandang Yumin,lalu jari telunjuknya menunjai perlahan kepala Yumin..Yumin tidak faham apa²..Dia blur..

V : Awk nie kn..tak tau info langsnglh..Hari nie kan Birthday Jin Hyung..So,saya dtng sini nk beli kek untk dia..(jelas v lalu menarik tangan Yumin masuk kedlm kedai kek itu)

Selepas V dan Yumin memasuki kedai kek itu..Mata Yumin terus tertumpu pada semua kek yg ada dalm kedai kek itu..Dia hanya melihat semua kek kat kedai itu disitu dgn penuh hawa nafsu..Kalaulah dia pandai buat kek,kan bagus..Setiap hari dia boleh makan..

W1 : Annyeonghasaeyo..Oppa and Unnie berdua nak beli kek? Kek perkahwinan kew.? (Tiba² saja pekerja kedai kek itu menegur mereka)

Mereka saling berpandang namun cepat² mereka berdua mengelengkan kepala mereka kepada pekerja itu..Menandakan itu tidak benar..

W1 : ouhh,mianhae..Saya ingatkan oppa dan unnie nie pasangan bakal pengantin sebab oppa dan unnie nie sweet sgt,bila pegang tgn mcm tu..(Puji pekerja itu)

V cepat² melepaskan pegangan tanganya dengan Yumin itu apabila dia merasakan pekerja kedai kek itu seperti menegur perbuatanya itu saja..

V : erm..takdelh..saya datng sini cuma nak cari kek birthday yg berperisakan apa² saja asalkan kek itu berwarna pink..(pinta v kepada pekerja itu)

Yumin : Eh..encik,mana ada kek yg warna pink berperisakan apa² saja..Setahu saya kek yg wrna pink cuma perisa strawberry jew..mana ada perisa lain yg warna pink..encik nie memandai jew..(tegur Yumin lalu segera duduk di atas kerusi yg disediakan di kedai itu)

V menjeling ke arah Yumin..Yumin yg menyedarinya segera memalingkn wajahnya kearah lain..Dia takut kalau teguranya itu menyebabkn lelaki itu marah akannya..

SKIP

Hari sudah pun menjelang malam,namun v dan yumin masih lagi tidak pulang..Mereka terpaksa berjalan kaki untuk pulang kerumah kerana mereka telah menahan texi,namun tiada satu pun texi yg berhenti jadi terpaksalah mereka berjalan kaki walaupun terpaksa..

Yumin : encik..!! saya penatlah,encik jalan dululh..(ngadu Yumin lau memberhentikn langkhnya)

V : yumin..dah nak dekat dah nie..sikit jew lagi,Jomlah..(pujuk v)

Yumin : tapi,encik..kaki saya..

V : kaki awk kenapa pulk? Sini,saya tgk..(pelawa v lalu menghampiri Yumin yg sudah terduduk kepenatan)

V kemudian membuka kasut dan stokin Yumin,apabila dia membukanya saja,kelihatanya kaki Yumin sudah bengkak..Entah apa jenis kasut yg dia pakai smpai kaki dia jadi bengkak pun tak taulah..

V : Yumin,awk masih bolh jln tak.? (Tnya v prihatin)

Yumin : erm..boleh..Tapi saya rasa baik encik baliklh dulu..Nanti risau pulak diorng..saya tkpe (cadang Yumin)

V pada mulanya tidak mahu mengikuti cadangan Yumin itu,namun seleps dipaksa oleh Yumin dia terpaksa juga meninggalkan yumin keseorangan disitu..

Beberapa langkah saja dia berjalan ke hadapan,dia cepat² pusingkan kepalanya ke belakang apabila terdengar Yumin seperti mengerang kesakitan..Dan apa dilihatnya,Yumin asyik kali jatuh saja apabila dia cuba untuk berdiri..

V yg kasihan akan Yumin itu,terus berlari ke arahnya..Dia sebenarnya serba salah untuk meninggalkan yumin keseorangan disitu..Walaupun dia amat membenci gadis itu disbbkn ketekunan gadis itu bekerja,namun hatinya masih lagi mempunyai sifat perikemanusian..

TBC
Mian kalau ff nie tak best, and abaikan typo..

RUN And RUNTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang