Part 3

24 1 0
                                    


Dia memandang kegelapan hidupanya..Ianya hanya penuh dengan rasa duka dan pilu..Andainya,dia dpt kembali pada waktu itu,akan dia cuba menghalang mereka..Namun dia tak berdaya,apa yg mampu dia lakukan hanylah menerima segala dugaan itu dgn tabah..

* * *

Dia terbangun dari tidur yg tak berapa lenanya..Lalu dgn perlahan-ii dia melangkah menuruni anak tngga rumah itu..Dalam keadaan-nya yg masih lagi mamai,dia pun membuka pintu biliknya dan terus baring diatas bongolan selimut katil empuknya..

Beberapa minit kemudian,sayu kedengaran suara orang yg sedang mengerang kesakitan..Yumin menyedari-nya dan cuba untuk mendengar-nya dengan jelas suara itu,tiba² saja baru dia teringat yg semalam Jungkook tidur di dlm biliknya..Mungkin bogolan itu adalah dia..Dia dengan pantas terus bangun dari baringnya selepas memori ingatan-nya memutarkn kembali detik semlam..Dia kini sudah sedar sepenuhnya..Dia cuba memberanikan dirinya untuk membuka bongolan dalam balutan selimut itu dan apabila dia membukanya saja,apa yg dilihatnya adalah Jungkook dan Jimin saling berpelukan..Tekaan hanya sedikit saja meleset..

Yumin : ommo..aku tidur atas diorng kew? (Soal Yumin pada dirinya)

Yumin kemudiannya segera melihat jam locengnya,jam menunjukkn pukul 8 pagi..Dia pun dengan pantasnya ke bilik air dan membasuhkan mukanya..

Dia kembali ke katilnya..dan apa yg masih kelihatan ialah Jungkook dan Jimin yg masih enak ketiduran disitu.Dia pun cuba untuk mengejutkan mereka berdua namun gagal..Jadi dia yg agak geram,mencengkam rambut mereka berdua dan ditariknya kuat..Jk dan jimin meraung kesakitan..

Jungkook : kau nie kan..!! Jngn lah tarik rambut aku,kalau botak kau nak tnggung..(marah jungkook lalu bangun dan beredar dari situ)

Yumin : Yaa..good,sekarang hanya tinggi si lontong gemuk ni jew..(monolgnya dalm hati)

Baru saja dia ingin mengocangkan badan Jimin,tiba² saja Jimin menarik tangannya dan menyebabkan dia terbaring bersama dengan Jimin di atas katil itu..Dia terkejut..Lalu cepat² dia cuba untuk bangun,namun Jimin mendekatinya dan memeluk erat tubuhnya..Dia diam disitu..

Tiba² seseorang datng dari luar bilik,lalu ia menghampiri mereka berdua yg sedang berpelukan dan dgn pantas dia terus menarik tangan Yumin..Disebabkan tarikan itu,akhirnya Yumin dapat juga lari dari pelukan Jimin si gatal itu..

Jimin : yaaa,Jungkook..Janganlah kacau part aku..nanti kalau part kau aku bgilah (marah Jimin lalu menarik semula tangan Yumin)

Jungkook : Wei,Jimin..kau gila kew apa..Sian kat dia,kau ingat dia apa ha?..suka hati kau jew nak buat mcm tu kat dia..Kau nak mati kew ha? (Marah jungkook pula lalu menarik semula tangan Yumin dari Jimin lalu membawanya keluar dari bilik itu)

Jungkook menarik tangan Yumin sehingga ke tengah ruang tamu..Dia memandang tajam Yumin lalu melepaskan gengaman tanganya itu..

Jungkook : sebab tu saya taknk awk keje nie..saya kenal sangat diorng..Tapi saya memang tk mampu nk kawal diorng..Klau awk rasa nk teruskan juga kejew gila nie,ianya terpulang kepada awk..Tapi ingat yg saya tkkn selamatkan awk dah leps nie..(kata Jungkook lalu melangkah pergi dari situ)

Yumin kaku berdiri disitu..Rasanya mahu menangis saja..Namun cepat² dia tahan..Dia cuba memikirkan balik kata² Jungkook itu,namun tetap saja fikiranya berkeras mahu meneruskannya saja..

SKIP

Setelah selesai saja,segala tugasnya didlm umah itu serta menguruskan diorng..Kini,tibalah pulk masanya untuk dia membawa mereka semua berjumpa dengan manager..

Kereta agensi mereka sudah pun menunggu dihadapan rumah mereka,kini mereka tidak boleh lari darinya lagi..sbb mereka bru saja pulih dari sakit perut seleps makan ubat yg diberikan oleh Yumin..

Ketujuh² lelaki itu,memasuki kereta itu dengan rasa terpaksa..Sakit perut mreka belum hilang sepenuhnya,namun disbbkn mereka berhutang budi dgn Yumin,mereka terpaksa juga menuruti saja kehendaknya..

Jimin : Yumin,marilah duduk sebelah saya..(pelawa Jimin sambil menepuk² kusyen itu)

Jungkook : takpe,Yumin awk duduk sebelah suga saja,biar saja yg duduk sebelah Jimin..(arah Jungkook lalu segera duduk di sebelah Jimin)

Yumin tersenyum kegembiraan..Begitu baik sekali hati Si Jungkook tu..Dia tahu yg Jungkook tak suka duduk selain daripda tempatnya disebelah suga,namun Jungkook begitu baik menyelamatkan-nya sekali lagi dia dari lontong gatal tu..

SKIP

Mereka memasuki bilik maneger..Yumin sebenarnya agak takut juga apabila mendengar pengaduan tentang sakit perut mereka itu semalam..Manager sepertinya boleh meneka yg itu kerjanya..namun manager tetap saja mahukn kepstian..

Manager : sebenarnya apa yg dah berlaku.? (Tnya manager sejurus saja mereka mengadu pada manager yg mereka mengalami sakit perut)

Rap mon : sebenarnya,leps makan jew.........

Belum sempat rap mon ingin menerangkannya tiba² saja Jungkook mencelah..

Jungkook : sebenarnya,semalam kitaorng ada singah makan kat sebuah gerai tu..Waktu saya nk makan jew makanan kat gerai tu,saya dapat rasakan yg mkanan tu basi jdi saya pun tak makan..Tapi diorng pulak, makn dan terus makn,mungkin sebb tu diorng sakit kot..(tipu Jungkook)

Yumin yang berdri di sebelah V,hnya memandang Jungkook dengan penuh ucapan terima kasih dalam hatinya..Dia tahu Jungkook membohongi manager sbb nak selamat kan dia..Gomawo..

Nmun pun begitu,fikirannya segera menghalang tindakan baiknya itu..Dia seharusnya tetap dgn niatnya..Namun tiba² saja hatinya berubah..Tk mungkin dgn sifat baik lelaki itu,dia akn menghapuskan terus segala tujuan asalnya mendekati mereka....

TBC
Mian kalau part nie tak best and byuntae bagi korang..Saya harap segala typo dapat korang fahamkn sendrilh

RUN And RUNWhere stories live. Discover now