Chapter 1

2K 150 12
                                    

Kelas itu menjadi senyap apabila 3 orang gadis masuk ke dalam kelas itu..Tak sampai 5 minit , kelas itu bising semula..Gadis yang bernama Yeonji , dia teringat yang bukunya ada di locker..

"Weyh..Buku teks aku tinggal dekat locker arr..Aku pergi ambil jap.."  Yeonji menepuk bahu Hyejin..

"Nak aku ikut tak?" Tanya Hyejin.

"Tak payah lah.." Tolak Yeonji.

Yeonji mengorak langkah nya ke locker yang berada di hujung koridor itu..Setelah dia mengambil bukunya , dia terjatuh apabila ada manusia yang menolak badannya..Buku- bukunya jatuh berselerak..

"Hahahahahaha!" Gelak sekumpulan lelaki itu..

Yeonji menarik rambut salah seorang daripada mereka..

"Yah yah yah! Apo!!" Jerit lelaki itu..

"Kalau kau nak tahu , apa yang kau buat tadi lagi sakit! Ini baru sikit aku buat!!" Teriak Yeonji dan masih menarik rambut lelaki itu..

Seorang lagi lelaki menarik rambut Yeonji..Tadi rambutnya yang terikat kemas , kini menjadi serabut..Dan bermula lah adegan tarik menarik rambut..Hyejin mendengar jeritan Yeonji lalu dia keluar dari kelas untuk tengok apa yang terjadi..Hyejin menjadi bengang lalu dia menolong Yeonji daripada rambutnya terus ditarik..

"Apa main tarik tarik rambut ni?!" Marah Hyejin pada sekumpulan lelaki itu..

"Dia yang start tarik rambut orang dulu..Marah lah dia!" Tengking lelaki yang rambutnya ditarik tadi iaitu Taehyung..

"Eh memandai  je kau tuduh aku enn! Kau yang buat aku jatuh!" Yeonji menumbuk perut Taehyung..  "Rasakan penumbuk sulung aku.."  Tambahnya lagi..

Taehyung mengaduh kesakitan..Yeonji ingin pergi dari situ selepas mengutip semula buku-bukunya..Tetapi sekali lagi rambutnya ditarik dan menyebabkan Yeonji kebelakang..

"Kau nak pergi mana hah? Kita tak settle lagi!" Jerit salah seorang dari mereka , iaitu Seokjin..

"Aku nak masuk kelas and nak belajar! Bukan macam korang..Entah entah lepas ni fly ... Betul tak?" Perli Yeonji dengan memberikan senyuman sinis..Seokjin senyap kerana sentap..

Dengan pantas Hyejin dan Yeonji lari masuk ke kelas..Nasib baik lah guru mata pelajaran mereka tidak hadir..

"Asal lambat?" Yoomi bertanya sambil bermain game di telephonenya..

"Tu hah 7 ekor beruk tu kacau Yeonji..Main tarik tarik rambut..Pft.." Jelas Hyejin sambil menghentak tangannya pada meja..

"Hmm..Diorang memang macam tu..Dah nama pun beruk kan..Nak buat macam mana.." -Yoomi

Mereka bertiga buat kerja sendiri..Yoomi masih bermain game di telephonenya manakala Yeonji dan Hyejin sedang membaca buku..Benar kata Yeonji..Bangtan Boys tidak masuk ke kelas..Mereka ponteng dan melepak di kelas kosong..5 minit kemudian , Yoomi bangun dari tempat duduknya dan keluar untuk ke tandas..Dia melalui kelas kosong tempat BTS melepak..Kemudian dia masuk ke dalam tandas dan melepaskan hajat.. (lols..≧﹏≦)  Selepas dia membasuh tangannya , dia keluar daripada tandas..

"WARGHHHHHHHHHHHHH!!!" BTS cuba untuk menakutkan Yoomi tetapi tiada respon yang diberikan olehnya..Yoomi menolak mereka dan meneruskan perjalanannya..

"Kau ni memang tak ada perasaan ke?" Tanya Hoseok..Yoomi hanya mendiamkan diri..Dia malas ingin melayan lelaki lelaki itu..

"Aku tanya ni..Jawablah.." Hoseok berhenti dihadapan Yoomi..

Yoomi mula merasa menyampah..Dia menolak Hoseok sehingga dia terjatuh..

"Woi!! Berani kau tolak kawan aku?!" Seokjin menjerit..

Yoomi hanya tidak mengendahkan jeritan itu..Dia hanya berjalan..Tiba tiba ada seorang manusia ni tarik tangan dia dan menolak dia ke dinding..Belakangnya terasa sakit..

"Sakitlah bodoh! Kau pahal hah?! Aku tak cari pasal dengan kau pun kan?!" Yoomi menengking..

"Kau dengar sini eh..Sekali lagi kau sakitkan kawan kawan aku..Aku tak teragak agak nak.." Ayat Seokjin tergantung..

"Nak apa?!" Tanya Yoomi..

Sejurus itu , Seokjin merapatkan mukanya..Yoomi panik..Dia menampar Seokjin dan terus melarikan diri..

"Heh..Itu baru sikit.." Kata Seokjin perlahan..Kemudian dia mengaduh kesakitan..

-Di kelas-

Muka Yoomi menjadi merah apabila masuk ke dalam kelas..Hyejin perasan muka Yoomi yang berona kemerahan..

"Asal muka kau merah beb? Dalam tandas tu panas sangat ke? Setahu aku tandas tak ada lah panas..Sebab airkan.." Ujar Hyejin..

"Tak adalah..Dekat luar tu hah panas..Tu muka aku jadi merah.." Yoomi mengambil phonenya dan sambung main game..Hyejin hanya mengangguk..

*Fast forward~~* (Waktu sekolah tamattttt)

Yoomi ditahan di kelas tahanan kerana dia di tuduh memukul Hoseok..Yoomi hanya menahan kemarahannya yang membuak buak..Ikutkan dia , ingin sahaja dia keluar dari kelas itu dan belasah siapa yang membuat tuduhan itu..Selepas 2 jam ditahan di 'penjara' , akhirnya Yoomi dibebaskan..Yoomi menyuruh Hyejin dan Yeonji balik dahulu..Jadi , dia akan balik berseorangan..Apabila dia mendekati pagar sekolah , dia ternampak sesusuk tubuh seperti menunggu seseorang..

"Hye! Yoomi kan??" Tegur lelaki itu..

Yoomi hanya mendiamkan diri.Dia mengambil earphone dan menyumbatkannya ke dalam telinga..Lelaki itu menarik sebelah daripada earphone..Yoomi sungguh pantang kalau dia memakai earphone , ada orang menariknya..

"Kau nak apa?!" Jerit Yoomi..Dah lah mood nya tak baik hari ini..

"Wuushhh..Relax lah..Saya nak kawan dengan awak je.." Lelaki itu tersengih..

"Please..I dont need any boy friend.." Kata Yoomi lalu menjeling lelaki disebelahnya itu..

"Alaaaa..Saya dah lama nak kawan dengan awak..Tapi awak yang jual mahal..Bukannya saya nak minta awak jadi yeojachingu saya pun.." Jelas Jihoon..

"Boleh blah tak? Aku rimas lah.." Yoomi merenung mata Jihoon tajam..

"Nope..Selagi awak tak terima saya jadi kawan awak.." Jihoon menyilang tangannya tanda protes..

"Hish..Whatever lah.." Yoomi meninggalkan Jihoon..

"Yoomi!!!!!!!!!" Raung Jihoon dibelakangnya..

~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~

Cliff hanger!!! Muaahahahahahah! Agak agak cerita ni best tak? Kalau best , cer vote sikit..Nak tengok best ke tak..Siapa yang suka , vote lah ye..Kalau ada yang tak puas hati , boleh comment..Mana tahu Ryn boleh baiki kesalahan Ryn..Jgn lah jadi silent reader..T_T Anyway , thank you so much for reading this book..I appreciate that~ Okaylah..I have to go now..Bye READERS!!!!  /lambai tangan/ Oh ya! Satu lagi..If you guys nk buat poster , just pm me and i will give you mah number.. I will do mah best!

The main character(s) - Heroin : (Sorang)
                                                   - Hero : (2 or 1 orang)
Genre? :

Itu je..Isi borg tu then nnti Ryn buat..Kalau gambar tu , tak kesah kalau korg nk bagi or tak..tapi Ryn rasa korg yg bagi sbb..Yeah..Ryn mana selalu on..Tak ada masa nk screenshot at google..lagipun dalam gallery ada gambar bts and ulzzang girls je..Kalau nak , pm ryn..arrasseo? Thats all~~ Byee!

-Ryn4evahcool- (Acah je-_-)

Its All About FRIENDS! (BTS malay fanfiction)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora