Hide & Seek : Part 55 [ENDING]

1.4K 112 12
                                    

Mwo?? Dia nak bertunang?? Dengan siapa?? Dia dah tak rindukan Daehyun hyung?? perempuan! Semua sama! Hanya pandangkan harta semata mata!

Tiba2 Jongsuk muncul di belakang korang.

Jongsuk : Nara-ahh.. Betulka kau nak bertunang?? *kecewa + sedih*

Korang : *toleh ke belakang* Jongsuk-ahh.. Eo.. Aku nak bertunang hujung minggu ini. Jemputlah datang. Bawalah appa dan adik kau sekali. *pandang Jongsuk serba salah*

Jongsuk : *terundur ke belakang* A-arasso..

Korang : *bangun dari tempat duduk*

Jongsuk : Kenapa? KENAPA?! Kau buat aku macam ni?!! Aku SAYANGKAN KAU NARA!!

Korang : *terkejut mendengar pengakuan Jongsuk* Jongsuk-ahh. *terdiam kaku*

Para pelajar yang masih berada di kantin berbisik semasa sendiri setelah Jongsuk meluahkan perasaannya di khalayak ramai di kantin sekolah.

Yuri : Wah.. Deabak!! Ada drama yang akan meletup lebih panas dari drama KBS!! *bersandar di kerusi sambil bersilang tangan*

Jongsuk : Kau tahu tak aku cintakan kau!! *pergi tinggalkan korang*

Korang : Jongsuk-ahh.. Mian..hae.. *cuba kejar Jongsuk*

Chanyeol bingkas bangun lalu menahan korang dari mengejar Jongsuk. Xiumin pada masa itu tengah melahap mihun sup pon berhenti seketika apabila terdengar dan melihat babak cinta yang tidak diterima oleh roommate nya sendiri. Jongsuk melarikan diri di atap bumbung sekolah. Dia menenangkan dirinya buat seketika. Tiba tiba dia teringatkan kata kata Appa sewaktu dia berada di rumah.

Flashback

Mr. Lee : Jongsuk-ahh.. Mari sini nak..

Jongsuk yang baru sahaja meletakkan dulang air di atas meja segera menghampiri appanya.

Jongsuk : Nae appa?

Mr. Lee : Appa sebenarnya dah lama nak bagi tahu sesuatu kepada kamu.

Jongsuk : Apa dia appa?? Cakaplah..

Mr. Lee : Sebenarnya sudah 17 tahun appa menyimpan rahsia ini. Sebenarnya appa ada  seorang lagi anak perempuan yang sebaya dengan kamu.

Jongsuk : Mwo?! *terkejut* sebaya?? Maksud appa?? Jongsuk kurang faham.. Jongsuk ada adik kembar??

Mr. Lee : bukan itu maksud appa.. Yang sebenarnya.. Appa ada seorang anak perempuan dari hasil isteri appa yang sah. Kamu pula dari hasil berlakunya appa curang dengan isteri lama appa dengan omma kamu. Disebabkan kamu lahir 2 bulan terlebih dahulu daripada adik kamu, appa mengambil keputusan untuk menjaga kamu sepenuhnya daripada anak yang dikandung oleh isteri appa pada masa itu. Selesai sahaja isteri lama appa berjaya melahirkan anak perempuan kami, appa mengambil keputusan untuk ceraikan isteri lama appa. Dan sekarang ni appa rasa ini balasan appa terhadap perbuatan appa yang lalu. Appa terpaksa terlantar di atas katil. Sekarang Appa yakin yang Appa dah jumpa dengan anak perempuan yang lama appa tinggalkan.

Jongsuk : Siapa?? *pandang Mr. Lee lemah*

Mr. Lee : Lee Na Ra...

Jongsuk : *terkejut* Takk.. Tak mungkin!! Tak mungkin aku cintakan adik aku sendiri.. Takk!! Takk mungkin.. *pandang Mr. Lee* Macam mana appa boleh yakin bahawa Nara tu anak appa yang sudah lama appa tinggalkan sejak dia lahir?

Mr. Lee : Omma Nara.. Lee Yong Gie, bekas isteri appa. Appa pernah berjumpa dengan dia beberapa kali bersama sama dengan anaknya iaitu Nara.

Hide and Seek [Season 1] *complete*Where stories live. Discover now