Bab 12

3.8K 355 14
                                    

[ 22:10 p.m ]

Haera masih menunggu suaminya balik dari kerja. Betul ke si minah tu cakapkan? Tapi nak diikutkan dia masih ada lagi sisa-sisa marah pada Jungkook disebabkan beberapa hari yang lepas. Rindu pula pada anak perempuannya, Jaehi sebab selalunya Jaehi berada di sebelah dia.

Sedang dia membetulkan duduknya , tiba-tiba tangannya dapat merasakan sesuatu berbentuk gincu, mungkin. Dia terus mengeluarkan gincu Nivea yang berada di celah sofa tersebut. J..Jungkook bawa perempuan ke?!

Pintu rumahnya di buka. Nampaknya Jungkook dah balik. Tak guna! bisik amarah Haera.

Haera : What is this ?!

Sambil itu dia menunjukkan gincu itu pada Jungkook. Wajah suaminya masih lagi tenang.

Jungkook : Gincu. Awak baru beli ke?

Cis, dia buat lawak hambar ke mamat ni ?!

Haera : No! Better you tell me the truth. Ppali!

Jungkook membuat riak pelik. Apahal dengan Haera ni?

Jungkook : Hah? What truth?

Haera : Awak ada bawa perempuan kann?! Ni gincu sape? Cakap!

Jungkook : Mana ada! Lah, saya tak tahu langsung pasal gincu tu . Masa awak kat rumah omma awak pun, saya sensorang je!

Haera ketawa sinis . Dia fikir dia ni bodoh sangat ke ? Mesti Maery ni. Minah murahan betul ! Bengang pula, bila di permainkan.

Haera : Stop lah , saya penat tau tak ? Dahlah, dengan lakonan awak yang murah tu. Buat sakit hati jelah! Kalau awak nak sangat dengan Maery tu , pergilah pergi . Ceraikan saya then kahwin terus dengan dia !

Bengang dibuatnya mendengar kata-kata Haera. Ego lelakinya datang semula . Fine , kalau kau nak Haera! Jungkook memandang Haera dengan pandangan tajam .

Jungkook : Saya cuba untuk berbaik ngan awak, Haera tapi kalau betul awak nak saya ceraikan awak, kita perlu persetujuan omma appa saya dan omma awak dulu. Kalau awak masih tetap nak saya ceraikan. Saya akan ceraikan. Dan jangan pernah rasa menyesal walau sedetik pun! Bagi sebab kenapa awak nak saya kahwin dengan Maery ?

Haera tetap bekeras. Egonya turut berselebungi diri. Aku dah tak sanggup tapi aku harap Jungkook takkan buat penceraian, dia cuma nak tengok betapa pentingnya dirinya dalam hidup Jungkook, atau minah tu lebih penting . Dia perlu kuat juga.

Haera : Sebab awak dah buat Maery pregnant kan ?! Biar anak kita saya yang jaga, awak jagalah anak Maery tu . Saya tak sangka juga awak sanggup buat macam tu kat Maery ..

Jungkook mendengar penjelasan Haera membuatkan dirinya terkesima. Bila pula aku buat benda byuntae dekat Maery? Pft. Ada orang nak kenakan aku ke?

Jungkook : Siapa cakap kat awak, yang saya buat benda tak senonoh kat minah tu? Cakap!

Jungkook perlukan kebenaran juga. Memang membuatkan amarahnya makin membara .

Haera : Dahlah, saya penat nak cakap pasal ni. Awak buatlah apa awak nak. Ambil gincu ni! saya nak tidur bilik Jaehi. Bagi saya ruang .

Gincu itu diletakkan pada tangan Jungkook dan melangkah naik ke tingkat atas . Jungkook pula masih di depan pintu. Aku tetap nak tahu siapa dan kenapa!

P/s : Gincu tu Jimin punya , kalau nak tahu , baca bab 8.

* * * * *
[ Jongsuk P.O.V. ]

Keesokkannya , Jong suk menunggu Kang Min di taman yang berdekatan dengan Pejabat J'Clothes . Sudah 10 minit, dia menunggu , sambil-sambil itu, dia menilik jam tangannya. Telefonnya berbunyi di poket seluar, lantas dia mengambil telefonnya dan mengangkat panggilan tersebut.

' Jong suk.. huh.. datang kondo aku, cepat! uhuks! '

Jong suk : Weh! Okok!

Jantungnya mula berdegup kencang kerana di hujung panggilannya seperti Kang Min tercungap-cungap dan terbatuk-batuk kuat. Risau dibuatnya. Apa dah jadi ni!

* * * * *

Sesampai sahaja di kondo, Jong suk berlari selaju yang mungkin . Apabila sampai ke tempat tinggal Kang Min, dia ternampak pintu bilik itu telah terbuka . Langkahnya tetap di teruskan dan melihat hampir 5 orang terbaring di lantai . Muka mereka seperti di tumbuk bertubi-tubi dan darah pula di merata tempat.

' KANG MIN! ' jerit Jong suk , kuat.

Tiba-tiba , dia terdengar seseorang terbatuk kuat. Tanpa lengahkan masanya, dia pergi ke bilik di mana suara seseorang yang dia dengari. Jong suk ternampak Kang Min sedang menahan sakit di perutnya. Lantas dia melangkah ke arah rakannya.

Jong suk : Weh, kau okey tak ni?! Kau belasah dorang semua ni ker?! Biar betul!

Kang Min : Dah, tolong pimpin aku pergi klinik or hospital ke.. t..tulang aku! Ppalli!

Kepalanya diangguk dan memimpin rakannya keluar dari situ dengan cepat dan terus membawa rakan baiknya ke hospital.

* * * * *
[ Maery P.O.V ]

Maery menelefon Daehi untuk mengetahui mengenai Kang Min. Panggilannya di angkat.

Maery : So macam mana, Daehi?

Daehi mendengus.

Daehi : Aku dah gagal. Mamat tu kuat, habis anak buah aku di belasah. Dah, kau pergilah cari orang lain.

Panggilannya di matikan sebelum Maery ingin memarahnya. Cis, gangster konon. Benda senang pun tak boleh settle kan . Bantal di sebelahnya, di baling. Haera.. nama perempuan ni sahaja yang terngiang-ngiang di dalam kepalanya. Tak sabar nak hapuskan dia dulu. Heh. Lantak lah si Kang Min tu.

* * * *
[ Jimin P.O.V ]

Esoknya, dia pergi bersiar-siar untuk mengambil angin sambil membawa kamera Canon yang tergantung di lehernya. Rasa nyaman bila sekeliling di penuhi dengan pokok Sakura dan melihat daun-daun berguguran bersama bunga-bunganya.

" Jimin kan? "

======== T B C ========

HYE GUYS.

FINALLY, PART 12 ALREADY DONE. KALAU ADA APA-APA KESALAHAN, BAGITAHU. DON'T FORGET TO VOTE AND COMMENTS ! ILY GUYS ♡ ESPECIALLY SERIOUS READERS !


AUTHOR NAK PROMOTE SIKIT!
SAPE MINAT V ??
AUTHOR ADA BUAT STORY BARU TENTANG V. AUTHOR BUAT CERITA TU ROMANTIC COMEDY !

CHECK KAT " WORK " AUTHOR, PPALLI !

MY THIRD NEW STORY ✨✨✨

READ, VOTE AND COMMENTS !

♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy! [ BOOK 2 ]Where stories live. Discover now