Bab4

2.7K 44 0
                                    

"Tengku Zafir! boleh tak sekali je awak cepat? U tahu kan i x suka orang yang tak punchtual ni? u tahu tak berapa sabar nya diri i dengan u. tak kan? yang u tahu bz u tu je kan? u tahu tak? yang i perlukan perhatian u? we've two week before our event . i give u last chance to u change ur attitude! " leter Irish dengan perasaan yang begitu marah lalu meninggalkan zafir . Mahu tidak nya , kali ni Zafir lambat 1jam setengah.

zafir memandu kereta kesayangan nya dengan jiwa yang kosong . masih terngiang-ngiang di telinganya apa yang di ucap oleh tunang kesayangan nya sebentar tadi . dia sedar akan kesilapan nya . dia tahu akan kesalahannya terhadap Irish . Selama 8bulan mereka bertunang , zafir hanya melebih kan kerja nya sahaja .

Malam itu zafir tidak dapat melelapkan matanya . dia buntu . dia berfikir bagaimana hendak mengambil semula hati Nur Irish Qistina.

Irish juga tidak dapat tidur dek kerana tergamam dengan sikapnya petang tadi . dia tidak menyangka akan memarahi zafir seperti itu . Irish takut kehilangan zafir . dia sayang benar akan tunangnya . Irish mengambil keputusan untuk menghantar whatsapp.

"i tunggu u kat taman esok pagi , kite jog together . please be punchtual! "

telefon yang dipegang sejak tadi berbunyi. Zafir tersenyum melihat nama Irish yang tertera di situ. tangannya ligat membalas.
"okey , i promise.. nite sayang"

Irish membaca dan tersenyum lalu baru lah dia dapat melelapkan mata.

"morning pa, morning ma" sapa Irish
"morning sayang" balas mama.
"nak pegi jog dengan zafir ke?" soal papa sambil membaca surat khabar.
"haah pa"
"okey lha pa , ma .. Irish gerak dulu. Assalamualaikum"

"wah awal encik Tengku Zafir ni datang" irish menegur tunangnya mesra , seolah-olah tiada apa yang berlaku semalam. "mesti lah . i tak nak kene marah lagi dengan cikgu irish nie"
Irish muncung apabila dirinya diperli lalu meninggalkan zafir sendirian.

45minit telah berlalu , zafir dan irish berehat di tempat duduk .
"u tak marahkan i lagi ke? soal zafir
"for what i nak marahkan u lama-ii . kita pun bakal duduk sebumbung and i cintakan u"
zafir tersenyum mendengar jawapan irish. dia tidak menyangka irish semudah itu memaafkan dirinya. gadis yang bertudung biru lembut dihadapan nya bakal menjadi pasangan hidupnya . dia sendiri tidak menduga akan memiliki seorang gadis yang cantik rupa paras nya juga cantik peribadinya . sikapnya yang mudah memaafkan orang itu membuatkan dia lebih tertarik .

gadis ini mampu menghapuskan segala memori silam nya hanya dengan budi bicara nya sahaja . amat sesuai dengan karekter nya sebagai guru di sebuah sekolah berhampiran rumahnya.

Terima kasih kerana sudi membaca. Hope korang enjoy ! kalo baik hati vote n komen lah okey

TERIMA KASIH CIKGU IRISHWhere stories live. Discover now