Bab3

3.2K 41 0
                                    

Hari demi hari ... minggu demi minggu .. Akhirnya Irish berjaya untuk mencintai Zafir sepenuh hati nya. Dia berasa amat cemburu bila Zafir begitu mesra dengan client-ii perempuannya . Tapi apakan daya sudah menjadi gaya hidupnya mesra dengan semua orang .

Aku hanya meneruskan kehidupan seperti biasa dan menggunakan waktu sebaik mungkin . Selepas ini tidak mungkin aku dapat enjoy keluar bersama rakan-ii ku dengan sesuka hati.

7bulan berlalu...

Wajah Irish jelas kebosanan menunggu Zafir yang terkenal dengan lambat nya . Sudah lali benar dengan sikapnya walau baru 7bulan mengenali nya . Muncung Irish sudah panjang sedepa . Zafir berhenti.
"Sory dear. I tersekat dalam jammed tadi." terang Zafir. Irish tidak mengendahkan kata-ii Zafir.
"hm sayang i nie merajuk lagi la nie"
Aku hanya memilih untuk berdiam diri sepanjang perjalanan walau Zafir berkali-kali meminta maaf .

"Nur Irish Qistina! plezz sayang . jangan buat i macam ni, next month kita dah nak nikah" rayu Zafir . Aku masih tidak mengeluarkan suara sejak tadi . Aku sendiri tidak sangka akan bernikah dengan tunang kesayangan ku ni . Aku bakal bergelar isteri.

Tapi mengapa aku menjadi bosan dan tidak teruja seperti aku mula-ii mencintai Tengku Zafir ni . Kenapa perasaan ini hadir bila tarikh pernikahan semakin hampir? Hendak di putuskan tunang ? tidak munkin , mahu saja aku kena bebelan dan ceramah dari mama selama 5hari 5malam.

Bagaimana hendak aku pupuk semula rasa cinta ku ini?

Sampai saja dirumah , kelihatan mama papa serta abang-ii ku rancak berborak di taman . Aku tidak menghiraukan mereka lalu masuk dan naik ke atas .

"kenapa dengan dekna tu pa? balik dating pun muncung berdepa-depa juga"soal angah kehairanan. Panggilan dekna itu hanya dipanggil oleh angah seorang saja. Katanya nak hilangkan sedih

"kamu tahu je lah adik kamu tu, bukan boleh orang mungkir janjinya, tunang dia tu kan bz orangnya. Sudah pasti akan lewat sedikit." jawab mama bagi pihak papa.

Sebelum aku melelap kan mata , kedengaran telefon ku berbunyi menandakan whatsapp personal masuk . Irish membuka dan membacanya.

"nite sayang . thankz keluar dengan i walaupun u x keluar kan suara pun tadi . yes , i tahu i salah . harap u dapat maafkan i . i promise lepas kite nikah , i akan lebih kan masa untuk u and tak mungkir janji lagi . nite dear . esk g skolah hati-ii . teach ur student carefully . love u ."

Aku hanya membiarkan pesanan itu . Malas hendak difikirkan .

"Allahuakbar Allahuakbar" azan subuh berkumandang . Aku bangun dan bersiap untuk ke sekolah sebagai pendidik .

Aku tercengang melihat wajah Zafir di ruang tamu pagi ni . Apa yang dia buat pagi-ii kat umah aku ni? Aku membiarkan nya dan ke dapur untuk menyalam mama . Aku mengambil kunci kereta lalu keluar tanpa mengendahkan kehadiran Zafir.
"eh Irish , hari ni biar i yang hantar u and balik nanti i jemput u okeh" ujar zafir dan mengeyitkan mata nya . memang itu lah caranya untuk memujuk ku , hanya mengeyit mata sudah boleh membuat aku terpesona.

"u mimpi apa malam tadi? tiba-ii saje nak anta i"
"tak boleh ke?i nak amik semula hati tunang kesayangan i ni"
"Irish , i minta maaf ssngt sebab i jarang bagi perhatian kat u . u jangan buat keputusan luar jangkaan tau sayang . i betul-ii sayangkan u"
"oh , ye lah . i okay je . faham kerja u bnyak kt office tu" jawab ku sambil memujuk hati sendiri.
"thankz irish! petang ni mama i datang amik u untuk try baju pengantin"
"you?"
"i ade meeting sayang. i akan datang but lewat sikit"
Irish tidak menjawab dan turun ke kereta.
"bye sayang"
"bye" jawab ku separuh ikhlas .

Terima kasih kerana sudi membaca. Hope korang enjoy ! kalo baik hati vote n komen lah okey

TERIMA KASIH CIKGU IRISHTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon