Bab 10

44.8K 1.1K 0
                                    

Lama Filza bertapa di tandas. Dia lupa hendak ambil baju tidur nya di almari. Rancangnya untuk lelaki itu kluar, jadi tak perlu nak bawa baju baju semua ni. " Mcam mana ni ? Takkan aku nak kluar bodoh cam tu je " keras filza memikir. Takkan nak stay dalam tandas sampai esok ? Dia sudah naik sejuk duduk dalam tandas. Alah, mcm mana ni ?

" puan darwinsyah filza, cepat sikit ya, saya nk gosok gigi ni " zikri bersuara. Dia dengar segala bebelan filza. Bercakap sorang sorang dalam tandas. Gila ke apa. Filza dengan pantas mengambil segala bajunya tadi dan perlahan lahan dia membuka pintu.

" erm awk pusing belakang kejap, saya nak kluar ni. Jangan tengok " senang dia mengarah suaminya. Dahla kepala je kluar dri pintu. Dia letak satu tuala di atas kepalanya sebagai tudung. Cuma tak tahu nak cover bawah. ' alah filza, dia suami kau kot. Dah sah ! ' hati filza bersuara.

" wajib ke pusing belakang ? Abistu saya nak jalan mcm mana ke tandas ? Langgar segala barang dalam bilik awk ni ?" Lawak jugk filza ni. Walaupun tuala atas tu dia jadikan tudung. Still nampak rambut. Hahaha. Macam budak budak.

" alah pusing la kejap. Saya kluar awak masuk. Cepat la " filza sudah tidak tahan sejuk lagi. Dia perlu kluar dri tandas.

Melihat filza yang terketar ketar di hadapan pintu, dia hanya menurut sahaja. Taknak la buli sangat. Dengan laju filza kluar dan menolak zikri ke dalam tandas. Pap ! Pintu tandas ditarik filza. Cepat dia berlari ke arah almari dan memakai baju. Takut juga nanti tak sempat pakai baju zikri dah kluar.

Zikri mengeleng kepala melihat filza. ' Tak matang betul.' Bisik hati zikri.

Dia kluar dri tndas, melihat filza yang sedang menyikat rambut. Dengan laju filza menutup kepalanya dengan tuala. Perlahan lahan langkah zikri mendekatinya.. Filza sudah mula bimbang, apa dia nak buat ni.. Makin dekat dekat. Asal ni..

Filza lari ke atas katil .. Dan zikri tunduk ke arah filza. Apa dia nak buat ni. Ya Allah, tolonglah hamba mu ini. Diambilnya bantal sebelah filza lalu zikri berjalan selamba ke arah sofa dia kaki katilnya. Aik ? Nak ambik bantal je ? Cuak nak mati aku.

Terkekeh kekeh zikri gelak. Gila pucat muka dia. Tak berdarah. Zikri meletakkan bantal di atas kerusi empuk itu. Lalu dia baring. Dia penat. Penat dengan segalanya yang berlaku hari ini.

" wait. Filza, awk ingat esok. Jangan bangun lambat. And, saya taknak awak hampa kan ibu ayah, mama papa. Saya nak kita berlakon bahagia. Saya tak nak parents kita sedih kalau tengok kita macam terpaksa. And panggil saya abang depan parents. Ingat ye, berlakon depan parents and last, esok lepas majliss persandingan, awk balik rumah mama papa. " mujur dia ingat akan hal ini. Jadi tak perlu lah filza pelik bila dia nak acah acah sayang.

" hmm yelah " hati filza sedikit terguris. Yelah. Berlakon. Bukan betul betul. Teringat juga pesanan ibunya untuk menanam rasa cinta akan zikri. Bukan dia tak mahu, cuma takut jika zikri tidak membalas. Ragu ragu.

" goodnight " ucap zikri untuk filza.

" goodnight too " filza melelapkan mata. Mereka berdua sungguh penat. Esok lagi penat.

*****
" awk .. Bangun lah. Dah subuh ni " filza menjalankan kewajibannya sebagai isteri untuk mengejutkan suaminya.

" hmm. Dah pukul brape ? " zikri cuba membuka matanya. Dia menguap.

" pukul 6. Solat subuh wakk " balas filza.

" hmm awk pergilah ambil wudhu dulu. Saya imamkan " balas zikri dalam mamai mamai.

Hah ? Dia imam ? Waaa bagusnyaaa suami aku. Ahaks. Dia pergi ke tandas untuk mengambil wadhu lalu menyediakan tempat solat mereka. Berbunga hati filza. Harapan suami yang diidamkan sejak sekolah menengah lagi. Diimamkan bagi semua waktu solatnya.

****
" mana ibu mama ni .. " filza mencari cari parents nya. Dia mendail number ibunya, tapi tidak diangkat. Jam sudah 7:30 pagi. Dia lapar. Dijenguknya ke dapur. Kosong.

" filza, ibu ada kat hotel ni. Siapkan majlis kamu. Filza dgan zikri datang hotel sbelum pukul 9 eh. Untuk make up semua. Cepat sikit " ibunya menghantar msej. Filza mengeluh. Haii nasib badan la harini.

" awak, asal sunyi je ni ? " tanya zikri sambil menuruni tangga. " ibu suruh pergi hotel before 9 am sbb nak make up semua. Jumlah pergi " dia sudah siap. Tunggu zikri je.

" ohh jap. Sya ambik kunci kereta. " balas zikri lalu berlari ke bilik untuk mengambil kunci keretanya.

****
Eh kejap. Takkan aku nak naik kereta pengotor ni pulak ? Eiii geli la. Panjang filza berfikir untuk masuk ke dalam kereta fikri.

Fikri dengan mengenakan kaca mata hitam hairan dngan filza yang masih tercegat di hadapan pintu kereta. " awk taknak masuk ? Ke nak saya tinggal ? Haa tak pe la bye " pantas zikri masuk ke dalam kereta.

" aish dia ni, nyampah pulak. Terpaksa la mcm ni. " bebel filza. Dibuka pintu keretanya. Aik ? Semalam bukan main kotornya. Pelik ni. Dengan pantas filza masuk ke dalam perut kereta kerana zikri membunyikan hon sehingga lamunan filza terhenti. Tak reti sabar mamat ni !

Hensem jugak zikri ni. Sama macam fikri. Dalam diam, filza menilik muka suaminya itu. " ehem, puan darwinsyah filza ? Kenapa pandang saya macam tu ? Suka ke ? " perli zikri. Bukan dia tak tahu, sejak tadi filza memandang ke arah dirinya. Jadi tidak fokus zikri nak memandu.

" ehh tak ada makna. Sya pelik. Semalam kereta ni bukan main kotor. Arini dah bersih wangi " kata filza. Dia juga pelik. Semalam dah kasi 30% gred untuk kereta swift suaminya tu. Arini dah 99% lawanya.

" sejak bila kereta saya kotor? Ehh mulut tu jaga sikit. " bukan dia tidak tahu, dia menyuruh hafif membersihkan keretanya semalam. Cuma hafif lambat je buat kerja. Dibiarkan sahaja filza dengan muka hairannya itu. Mereka sudahpun berada di hadapan hotel untuk majlis persandingannya.

Kontrak Cinta Kita ©Where stories live. Discover now