Bab 6 : Kena Dera

329 15 1
                                    

Puteri Andriana masih lena dibuai mimpi saat Yuri Darius masuk ke kamarnya. Kamar Puteri ini secara automatiknya akan sejuk pada waktu malam, tapi berangin pada waktu siang. semua sekali tip top untuk Puteri Andriana.

Yuri Darius menghampiri katil queen milik Puteri . Gebar tebal bebulu putih itu masih lagi menutup rapi tubuh Puteri Andriana. Sejuk sangatkah? Seketika kemudian matanya merayap perlahan pada wajah Puteri Andriana yang hampir separuh sahaja terlihat. Rambut ikal mayangnya jatuh menutupi dahi dan mata. Seperti Puteri Salju.

"Tuan..."

Yuri Darius tersentak. Dia lantas memusingkan badan. dua orang dayang yang bertanggungjawab menjaga urusan Puteri pada waktu pagi mempamer riak wajah biasa.

"ada apa?"

"saya minta mmaf. tadi sudah dikejiutkan Puteri. tapi Puteri..."

yuri Darius mengangkat tangan kanannya seperti berikrar. kedua dayang itu mengerti lalu mereka beredar. Yuri Darius menapak ke arah langsir yang menutupi tingkap. lalu di kuaknya sehingga terbiasa cahaya matahari yang baru memunculkan diri itu.

"5 minit lagi aku bangun. Tutup langsir tuu. " ujar Puteri Andriana sambil menutup matanya yang silau dengan tangan. tubuhnya di ditiarapkan ditilam yang empuk itu. gebar pula ditarik sehingga ke kepala. hanya menampakkan kedua mata dan hidung sahja. comel seklai gelagat pUteri Andriana.

"sudah! matahari sudah tegak! bangun cepat!.."arah WI kepada Puteri Andriana. namun Puteri Andriana pula sepi dalam lena.

Yuri Darius menggeleng kepala. setahu nya, Kota Gojara itu ketat sekali dengan peraturan dan disip[lin. tapi Puteri Andriana ini...

gebar Puteri Andriana disentapnya. "BEDEBUK!!!"

"ADUHHH!"

puteri Andriana sudah tergolek dibawah. untung baik dia jatuh diatas kaki Wi. kalau tidak, mahu benjol kepalanya terhantuk lantai kaca itu. seketika dahinya berkerut. wi?.... mata nya disepetkan untuk mendapat visualisasi yang lebih baik.

"Wi?"

Puteri Andriana merenung lama Wi yang sedang berpeluk tubuh dihadapannya. muka nya tegang. kekacakan Wi terus merudum jatuh bila bibir itu tidak mengukir senyum. arrhhh! sekilas matanya memerhati gaya bodyguardnya pagi itu. tampak seksi. baju tebalnya tanpa lengan yang ditutupi pula dengan jaket yang juga tanpa lengan. seluarnya jenis berkulit dan tebal berwarna biru gelap. berkasut but separas betis.

"aku ini terlalu kacak ya?"

Puteri Andriana tersedar dari renungannya. mata wi laju menikam uluh hatinya. tajam.

"perasan! sudah! aku mahu mandi. dayang dayangku mana?"

yuri Darius diam tak berkata. malas mahu menjwab. dia bergerak pantas ke arah kamar mandi yang luasnya memakan hampir separuh rumahnya. besar dan ekslusif. pili air dibuka berserta beberapa aromaterapi dan sedikit herba. penting supaya Puteri dapat bertahan sepanjang satu hari ini.

"Wi..." Puteri Andriana mengikut langkah jejaka itu ke mar mandi. terbuntang mata nya.

"Wi? kenapa kamu yang menyediakan air mandianku? dayang dayangku kan...."bicaranya mati.

"apa yang menjadi tugasku, tetap tugasku. aku lebih mengetahui perjalanan hari kamu. jadi usah bimbang." tuala biru berbulu tebal dihulur kepada Puteri Andriana.

"aku tunggu di ruang Selera. jangan lambat. kamu ada setengah jam untuk bersiap."

"kamu kejam." ujar Puteri Andriana berpaling ke belakang. bengkak hatinya bila jejaka iu asyik mengarah dan menyuruh. tidak boleh bertolak ansur! huh!

"aku akan kejam untuk jaga kamu Na..."

tubunhya berpaling mahu melihat Wi. tapi jejaka itu sudah kluar dan menutup pintu kamar. 'Na?!

itukann......

"Puteri Andriana! jangan mengelamun. cepat mandi. "

Puteri Andriana menegtap bibir merahnya. arhhh jejaka ini tidak seronok seperti zaman kecilnya dulu.

------------

p/s : nantikan sambungan bab ni. tak habis lagi sebenarnye. hahahah. nak kena study jap. ade test esok. ok bai. nanti liffy repost bab 6 ni.


awak, bodyguard saya selamanya tahu!!Where stories live. Discover now