Bab 1

23.8K 676 11
                                    

WATAK :

~ Putri Bella binti Khairul
Hoho saya watak utama tau ! Saya anak tunggal and puteri untuk usahawan yang berjaya, Dato' Khairul. Berwatakan agak kasar kerana satu peristiwa namun, dalam hati ada taman. Hehe :)

~Redza Bin Omar
Seorang jejaka yang aneh, memiliki sikap yang dingin. Tapi diminati ramai gadis, namun.. Hatinya telah dipegang oleh seorang gadis.

~Datin Mariyah
My beloved mom ! Always pretty and baik ! Always anggap aku 10 tahun

~Dato' Khairul
Ma cool father ! Tak penah hampakan aku !

~Razman Bin Omar
Yea~ abang Redza, yang penuh misteri but baik dia tahap gaban.

~Nurul Ain binti Iskandar
Ma crazy bff ! She is adorable ! Perwatakannya yang gila2 boleh membuatkan buku denda penuh dengan nama kami.

Harap u guys enjoy the story.. Kalau ada yang salah.. Bagitau ye.. InSyaAllah saya boleh terima dengan hati yang lapang
:)

S T A R T T H E S T O R Y !

***

"Alaaaa ape ni mom ! " Aku tidak berpuas hati dengan mom ku. "Sekali sekala apa salahnya sayang oi" Datin Mariyah masih bertegas dengan keputusannya.

____________________________

Banglo tiga tingkat itu meriah dengan kehadiran tetamu yg mencecah ribuan. Majlis ini sempena majlis ulang tahun anaknya. Banglo tersebut milik Tan Sri Omar yang mana beliau adalah rakan baik papa ku, Dato' Khairul.

Aku duduk di bangku yg terletak bersebelahan kolam renang dengan muka yang agak ketat kerana masih tidak berpuas hati dengan mommy ku. "Aduh gelilah nak kena pakai dress bagai. Dengan make up nya lagi. Lipstick merah menyala ! Urgghh ! " aku mengomel sendirian. Mommy ku memaksaku memakai dress yang mana ia boleh dijadikan alat menyapu lantai. Warna pink pulak tu ! Ala- ala barbie konon. Pakai seluar jean dengan t-shirt lagi best ! "Alaa anak mommy masih marahkan mommy lagi ker ?" mommy ku datang memujukku. "Yelah! Orang ta..." kata-kata ku terhenti apabila melihat sesuatu di tangan mulus mommy ku. "Hahaha nah mommy ada bawak kek blueberry cheesee favourite Bella." Nih yang aku kalah ni ! Terus tak jadi merajuk. Aku menganga mulutku seluas mungkin sebagai isyarat mahukan mommy menyuapku. "Eei tak malu.. Dah tua pon nak suruh orang suap" mommyku memang suka mengusikku. And itu membuatkan aku lebih ceria setiap hari. "orang baru 16 tahun lah .. Eei tak nak kawan mom !" mommy hanya tergelak lalu menyuapku. Tanpa disedari, ada seseorang yang memerhati gelagat kami.

Selesai menjamu selera, aku bersiar siar sekeliling kawasan rumah banglo yang tersergam indah ini. Lamannya sungguh menawan ! Penuh dengan bunga yang beraneka warna. Tiba-tiba, datang sebuah roket kertas yang tepat ke arah dahiku. Aku terjerit kecil. Aku memandang sekeliling. Semua tetamu sedang sibuk berbual dan menjamu selera. Aku mencapai roket kertas tersebut. aku membukanya dengan berhati-hati. Bukan apa, sekarang ni macam-macam kes jenayah boleh jadi. Entah-entah ni taktik terbaru diorang. Arghhh nak buka ke tak.. Hermm buka jelah "jumpa aku dekat dapur. NOW !" "amboi semudah satu dua tiga dia nak suruh aku pergi dapur. Entah saper saperlah. Dia ingat aku bibik dia ke apa ! Eyhh tapi, entah-entah betul apa yang aku sangka tadi.. Huaaa mommyy" aku mengomel sendiri. "nak pergi ke tak eyh.."

-----------------------------------------

Amacam ok x ? Kalau u guys ader nk comment apa2..u guys comment je.. In sya allah saya boleh terima :)

Aku Perempuanlah ! [COMPLETE]Where stories live. Discover now