CHAPTER 6

Recap:

"N-Naim....? Tu mesti......FAKHRI!" She mentally shouts as she's on the verge of crying.

...

"NAIM! FAKHRI!" The 2 boys looked at the source of the voice and found...Fatin...their eyes widen. She ran towards them and hugged them tightly, not caring about the verbal fight they had just now, and tried to comfort Naim.

The siblings hug her back without saying anything. but somehow...they're glad to see Nurin and Fatin again...not long after, they break the hug and Fatin wipes off her tears.

"Tinggi dah kau Fakhri. Dulu ketot je, senang aku nak bahan." She joked, trying to break the tension between them. "Mana kau pergi Fatin..lama tak nampak kau." Fatin is hesitant to tell Fakhri the truth...but avoiding is the best answer for now. "N-Nanti aku cita."

"Aku faham...kau mesti shock lagi kan, abang meninggal. Tapi Auntie dengan Uncle tak bagi tahu pon macam mana dia meninggal." Naim frown as he said that. Fakhri notice that Fatin is not too comfortable when it comes to her family so he tried to change topic.

"Macam mana kau boleh sampai sini? Dah ade lesen ke?" Fatin look up to Fakhri and tilt her head. "Lesen? Kau tau kita orang kena ade lesen nak datang area lelaki?" Naim nod his head. "Kita orang pon sama, kena ade lesen kalau nak pergi area perempuan."

"Korang pon? Ni..ape jadi dengan korang ni? Tiba je gaduh macam orang tak ingat dunia..." Her question automatically make Naim and Fakhri give each other an side eye.

...

"Dah ada 3 student yang bayar untuk lesen- ey ape ni tiba stop jalan ni." Sofya furrowed her eyebrow. "Budak perempuan tu siapa?" Nisa looks at the trio. "Tu Fatin la, adik si Nurin. Tu cousin dia orang, Naim dengan Fakhri." It caught Sofya off guard when Nisa walked towards them.

Fatin looked to her left and saw Nisa already standing in front of her. "Sofya?" She rummaged through her trousers pocket and put something in Nisa's palm.

In between her index and middle finger, Fatin saw Nisa hold out a license card. She raised one of her eyebrows. Nisa raised both of her eyebrows as she looked at the card, asking Fatin to take it. Before Fatin could take it, Nisa held up the card.

"Kad ni RM300 kalau nak beli but percuma untuk student yang ade family member. Kau patut bersyukur, aku bukan jenis yang suka seks bebas. Takde keje aku nak deal dengan orang bunting." She hold out the license again but before Fatin could reach it again, she slip the license into her trousers pocket.

Fatin saw this as humiliation and her ego immediately boosted up. Tension could be felt between these two girls, but soon it breaks when Nisa walks away like nothing happened. Sofya too, was about to follow Nisa when Fatin grabbed her hand.

"Jap, aku nak tanya kau something." Sofya blow her bangs out of annoyance and wait for Fatin to continue. "Kerja kau ape sebenarnya? Aku nampak kau ikut dia macam kuli pon ade." Sofya eyes widen.

"Oi! Suka hati je...aku bukan kuli. More to PA, ala-ala secretary la. Ni, kau mesti nak tahu ape yang membuatkan High Council perempuan lain dari lelaki kann." Off topic, but Fatin nod her head anyway. Fakhri and Naim too, want to know.

"Macam ni, Kapla akan dipilih ikut akademik, koko and PAJSK tertinggi dalam sekolah masa tingkatan 4. Seminggu sebelum SPM, Kapla lama akan letak jawatan untuk beri laluan kepada Kapla baru. Team akan dipilih oleh Kapla baru tu sendiri."

"Kita orang ada jawatan. As for me, aku kena tahu setiap nama dan muka student dari dua-dua sekolah dengan hack korang punye personal data dalam komputer." "So kau dapat information kita orang secara haram?" Naim butt in.