BAB 12[END]

4.1K 289 24
                                    

So Eun

Petang yang aku nantikan..Aku bersemangat untuk pergi ketaman..malahan,,2jam sebelum masa perjanjian itu,,aku sudah berkemas..Aku kedapur untuk minum..Tetapi,,jumpa pulak sehun yang tengah minum jugak..

"Yang kau lawa² ni nak pergi mana??"tanyanya seperti seorang penyiasat yang tengah menyoal pesalah.."kau cakap aku lawa ke tadi???aku tak salah dengar ke??Terima kasih bebanyak lah ye~~Aku nak pergi jumpa putera aku semalam.."

Tersedak sehun semasa meminum air setelah mendengar kata²ku.."puji lawa sekali sekala pun tak boleh?? Semalam??semalam kau pergi ke kat pesta tu??"sehun menyambung pertanyaannya...Aku hanya mengangguk..setelah minum air,,Aku cepat² kebilik semula..

Sehun POV

Anting itu masih ku pegang dan lihat..Tiba² pintu bilikku diketuk.."masuklah.."perlawaku.. Kelihatan Omma sedang membawa baju kot yang aku pakai semalam..Aku cepat².menyorok anting itu dibawah bantal..

"Nah..baju kamu Omma dah cucikan..Kenapa kamu asyik tersenyum je sejak semalam??"Aku menggosok tengkukku..."Ceritalah..satu lagi,apa yang kamu sorokkan bawah bantal tu??"Omma nampak ke??

Aku mengambil anting itu dan menunjuknya kepada Omma.."macam pernah je Omma tengok anting ni.."Aku terus duduk tegak setelah lama aku berbaring.."Mana omma tengok??"tanyaku.."hmmm..jap..omma ingatkan dulu.."

AKu menunggu jawapan omma dengan teruja.."hah!!Omma ingat..Ni bukan kah So Eun yang punya???"aku rasakan badanku dibekukan pada takat paling sejuk.."So Eun??So Eun mana??"tanyaku lagi untuk kepastian..

"ish kamu ni..So Eun yang duduk satu rumah dengan kita tulah..Park So Eun~~"Aku tidak menunggu lagi lalu berlari meluru kebilik So Eun..biliknya tidak berkunci..Tiada sesiapa d dlm biliknya..

Aku membuka Almari miliknya..Bingo!!terdapat baju gaun yang yeoja semalam pakai..Aku keluar dari bilik So Eun untuk mencarinya.."Omma!!mana So Eun??"kebetulan,,omma baru turun..jadi,,tanyalah.."So Eun pergi taman nak jumpa kawan dia.."

Aku tidak membuang masa lagi lalu keluar mencari So Eun..Aku mencarinya diseluruh kawasan taman..hampir semua kawasan aku dah periksa akhirnya,,Aku jumpa dia sedang duduk disebuah bangku seperti menunggu seseorang..

"So Eun~~"tegurku..So Eun memandangku..dia masih lagi hairan dan aku masih tercunggap cunggap kerana penat berlari.."kau tunggu siapa??"tanyaku.."Aku tunggu putera aku lah..hehehe..mesti kau cakap aku berangan lagi kan??sekarang aku malas nak layan kau. Yang penting,aku nak jumpa namja dengan aku semalam..."jawabnya..senyuman tidak pernah putus dari wajah sucinya itu..

"Putera yang kau maksudkan tu,,,Aku ke??"tanyaku sambil menunjuk antingnya..Dia angkat lalu merampasnya dari tanganku.."yah!!mana kau dpt anting aku ni!?"dia meninggikan suaranya."semalam,,kau menari dengan berapa org??"tanyaku..dia seperti masih terfikir fikir..

"Dua org je...Asal??"Aku mendekatinya.."Antara dua tu,,yang mana satu kau rasa putera sejati kau??SO Eun berundur malangnya dibelakangnya ada bangku yang memaksanya untuk tidak mengelak..

"Hmmm..AKu rasa,,Aku lebih selesa dengan yang kedua..tapi,,aku ni pabo sangat lari.."So Eun mengetuk kepalanya lalu ditahanku.."yep..akulah org tu...kau tak perasan ke kepala aku semasa tu??dahi aku masih ada kesan bengkak..dan anting kau lekat kat baju aku semasa aku tarik tangan kau sampai dekat dengan aku..."terangku panjang lebar walaupun tak lah sepanjang mana~~

Bibir So Eun mengukirkan satu senyuman yang mampu buat aku cair..Dia memelukku..//yah!!jangan nak macam² kat tempat public*tutup mata*masih bawah umur ma~~// "Saranghae,Oh sehun..."Aku meleraikan pelukan itu lalu mencubit pipinya.."Nado,,Saranghae Park So Eun~~~"

The End~~Well~~sikit jekan?buat dua hari je tu pon and banyak berhenti lepastu sambung buat lagi..Fanfic ni istimewa untuk birthday sehun..T_T baik kan aku sehun???

[C]Cinderella TimeWhere stories live. Discover now