BAB 11

2.6K 245 2
                                    

Sehun POV

Selepas mandi dan membersihkan badan,,Aku berehat ditilam empukku..Aku mengambil brg yang baru aku jumpa..dan ia membuatkan hati aku berbunga-bunga...

Anting itu aku tatap.."siapalah tuan kau kan??"Aku menyimpannya kembali didlm laci..Aku tak sabar untuk hari esok sebab aku nak cari org empunya anting itu..

Skip

Paginya,,aku bangun seperti biasa,,niat untuk membuli So Eun tiada kerana hatiku masih ada taman yang dipenuhi bunga² cinta...Setelah bersiap sedia,,Aku turun kebawah dan melihat So Eun yang sudah menunggu ditepi motor.."bersemangatnya dia harini??"

Sesampainya disekolah,,So Eun terus turun dari motorku dan memberi helmet..Dia pergi tanpa mengucapkan terima kasih ataupun gaduh sekejap..Aku pelik dengan perlakuan dia hari ini..

Seperti biasa,,aku akan pergi kekantin untuk lepak dengan geng exo aku..lay yang perasan aku asyik tersenyum akhirnya bertanya"asal kau sehun??senyum² dari tadi..kena sawan ke??"Adoh mamat ni,,Mulut memang takde Cukai perkhidmatan GST..

"Kai~~Tolong aku kjp.."Aku sengaja mengubah topik.."tolong apa??"Tanya kai yang sedang bermain phonenya.."Kau ambil gmbr anting ni..kau post kat laman sosial yang kau ada..kau tanyalah,siapa ada anting ni atau kedai mana ada jual.."Semua ahli exo menjadi lay.Blur~~

"Anting??"tanya mamat panda disebelahku.."okey..bak sini anting tu.."Aku terus mengeluarkannya dari poket seluarku..baru beberapa minit,,sudah banyak comment yang diterima..banyak yang mengaku kalau itu mereka punya.."hah!!Ada satu comment ni ckp,,Anting tu cuma ada sepasang je kat dunia ni..dikira limited edition lah~~"

Senanglah sikit nak cari org tu..

So Eun POV
"Apa yang kau cari kat dewan ni dari tadi??"Pertanyaan Seyoung langsung tidak kubalas malahan aku lebih berusaha mencarinya..Aku tetap mencari dan terus mencari...

Pencarian aku berhenti sebentar apabila ada kasut dihadapanku..Aku Mendongak dan melihat Xiumin yang sedang senyum kearahku..Aku terus berdiri dan membalas senyumannya.."Awak cari apa??"tanya Xiumin..

"Barang saya hilang semalam.."Xiumin mengangguk manakala aku menggaru kepala yang tidak gatal.."eh..Tanda melecur tu.."Xiumin menunjuk tanganku..yep..tangan ku masih lagi ada tanda melecur time buat bubur singa tu..

"Awak perempuan yang malam tadi ke??"tanya Xiumin lagi..Aku rasakan hendak menjerit dan bagi tau satu sekolah yang aku dah jumpa putera aku..."ma..macam..ma..na..Awak tau??"tanyaku dengan sedikit gagap. "Saya ingat lagi perempuan yang dengan saya semalam ada tanda tu.."

"Petang nanti kita jumpa kat taman.."pesanku lalu beredar..Aku dah tak tahan nak sorok rasa gembira aku..Sempat lagi aku mendengar yang Xiumin jerit "okey..'OMG!!

Aku duduk berseorangan didlm kelas kerana semua pelajar sibuk melihat keputusan untuk pertandingan semalam.."Asal kau ni pabo sangat lari semalam So Eun??"AKu mengetuk kepalaku sendiri..

"Tapi,,betul ke tu Xiumin??"aku masih ragu²..apabila teringat pasal Xiumin cakap pasal bekas dekat tangan aku ni,,semua keraguan itu hilang.."Alamak!!!aku belum jumpa lagi anting aku.."kali ini,,dahiku ditepuk.

Jeng~jeng~Jeng~

Sorry pendek~~

saya buat fanfic ni bersempena birtday sehun...tak lama lagi~~

[C]Cinderella TimeDove le storie prendono vita. Scoprilo ora