BAB 1

6.3K 318 2
                                    

So Eun POV

Terlopong aku apabila melihat rumah banglo yang dihadapanku.."Masuklah..buat macam rumah sendiri"kata² itu mengejutkan aku daripada terus tercegat..

Mrs.Oh menekan loceng rumah itu,beg besar yang aku bawa tadi aku lepaskan dahulu..Beberapa saat kemudian,,kelihatan seorang perempuan yang berusia lingkungan 30 tahun.Dia bow dan menolong aku angkat beg...

"Duduklah dulu So Eun..Saya nak simpan kunci kereta kat atas kjp dan ambil kunci bilik kamu"Aku hanya mengagguk dan mengambil tempat disofa yang empuk itu..Mataku tidak henti memerhati Hiasan rumah yang antik.."Daebak..."Mrs.Oh menuruni anak tangga dengan kunci ditangannya..

Mrs.oh melabuhkan punggung ditepiku.."Ni kunci bilik So Eun..lagi satu,,mulai sekarang panggil saya,Omma dan Mr.Oh,,Appa ."dari Mrs.Oh jemput aku,,Aku belum pernah lagi mengeluarkan kata²..besar gila rumah dia..kolam renang yang berada diluar rumah itu menarik perhatianku..

"Omma ??"Mrs.oh mengagguk.."sekolah kamu,,Omma dah uruskan..Lusa,,kamu dah boleh mula sekolah..esok kita pergi beli barang sekolah kamu dulu.."terang mrs.oh atau omma .perempuan yang membuka pintu tadi keruang tamu dan menghidangkan air..

Kerana cuaca yang terlampau panas,,Aku terus mencapai gelas itu dan meneguknya.."Nanti kamu pergi sekolah dengan Sehun..sehun tu anak lelaki Omma "aku tersedak apabila mendengar yang dia ada anak lelaki?!aku ingatkan dorang tak da anak..

"Omma ambil kamu sebagai anak angkat pun supaya boleh tolong omma urus sehun tu..dia tu degil sangat..harap,,So Eun boleh tengok²kan dia kat sekolah.."sambung omma lagi..'Aku harap,,anak dia tu peramah'bisikku dalam hati..

Skip

Aku menghempaskan diri kekatil yang bercadarkan Hello kitty..macam bilik kanak² pulak..Tiba² perutku berbunyi menandakan perut kosong.Didalam perutku mungkin sudah ada konsert retro..Aku kedapur kerana teringat akan kata² omma tadi..

"Kalau lapar atau haus,,pergi kedapur..Atau ambil je makanan dekat peti sejuk..makanan dlm tu pon dah jadi milik So Eun jugak.."

"Fuyoo..ni peti sejuk ke pasar raya??banyaknya makanan.."aku tertarik dengan bekas ice cream yang diletakkan diatas sekali..Aku mengambilnya dan meletakkannya dimeja makan..langkah seterusnya,,Aku mengambil sudu dan mangkuk kecil..lantas,,aku meletakkan ice cream kedalamnya dan Makan!!!

Suapan pertama,,memang menambah seleraku.Sehinggakan tidak sabar untuk suapan yang seterusnya.."Yah!!Aku punya!!!"mau sahaja jantung aku tercabut dengar jeritan itu..Mangkuk ditanganku dirampas oleh seorang namja yang Handsome lah jugak...

Aku cuba untuk merampas semula mangkuk itu tetapi dia meninggikannya..mentang² aku pendek lepastu kau tinggi-_-...Ni mesti Sehun tu..tekaku.."Apa bising² ni???"suara itu menghentikan jelingan mautku.."Perempuan ni siapa ma??sedap² je makan ice cream sehun"

"So Eun,Sehun,,duduk dekat ruang tamu dulu..kita tunggu Appa balik,,kita bincang"sebelum aku keruang tamu,,sempat lagi aku memijak kaki sehun tu..dia mengaduh kesakitan..

Skip
"Okey,,sekarang ni,,siapa perempuan tu??"jari telunjuk sehun rapi menunjuk kearahku.."hari omma pergi sekolah sehun sebab kamu buat hal haritu,,Omma ada cakap yang omma nak ambil anak angkat untuk perhatikan kamu kan??"sehun mengagguk.."jadi,,nilah dia..Park So Eun atau Oh So Eun.."sambung omma lagi..

Mata sehun membulat tidak percaya"dia sebaya kamu dan akan bersekolah disekolah kamu..omma dah uruskan dan dia satu kelas dengan sehun"kali ini,,mulut sehun pulak terbuka luas.."what?!"sehun mengejutkan appa yang tengah membaca surat khabar...

Jeng~jeng~jeng~

Sorry kalau pendek..baru bab 1 kot..

[C]Cinderella TimeWhere stories live. Discover now