Select All
  • Oi, umurku 28!
    1.5M 72.9K 49

    Nama: Iwanaina Matussin. Usia: 28 tahun. Status: Bujang Situasi: Sepatutnya dah jadi isteri orang, tapi tunang 5 tahun aku dah berkahwin dengan Mimi, adik aku sendiri. Memang aku redha, tapi redha tidak akan mendiamkan bebelan mama di rumah. Hampir tiap hari mama akan membebel dan asyik salahkan aku di atas sebab Herm...

    Completed  
  • MATA [COMPLETED]
    68.2K 5.9K 26

    Setelah kemalangan dan membuat pembedahan mata, Adam mula tertanya tentang identitinya yang sebenar. Ini bukan cerita seram yang anda perlu menyorok di dalam selimut. Ini bukan cerita sedih yang anda perlu sediakan tisu. Ini adalah kisah tentang 'Dia' dan anda hanya perlu membacanya sambil minum air nescafe. #KARYAPER...

    Completed   Mature
  • CerpenRama
    1K 44 20

    Himpunan cerpen yang ditulis tidak menggunakan waras akal.

  • Kamu Bandar Yang Takkan Pernah Hilang (WIP)
    10.3K 38 4

    Kita bertemu dengan Sophie, graduan seni bina di Sydney yang bertemu Yusuf, seorang jurugambar astronomi yang menjelajah berpuluh bandar di dunia dalam transit perjalanan ke New Zealand. Kita menelusuri kehidupan kedua-duanya yang bertemu dalam penentuan perjalanan masa di antara persimpangan kehidupan. Sophie membes...

  • SHORT HORROR STORIES
    1.4M 41.5K 107

    If you want to get scared, this book is definitely for you! Add your library and start reading right now! :) P.S.: Most of them are quotation.

    Completed  
  • TALI GANTUNG
    45.9K 1.8K 13

    "Dia mati bunuh diri tetapi bagi orang lain dia di bunuh. "Ambil 3 kepal tanah kubur si mati,bawakan aku tali gantungnya. bawa kepada aku...nescaya rohnya akan datang kepadamu"

    Mature
  • The Adventures of Tom Sawyer (1876)
    184K 3.4K 37

    "The Adventures of Tom Sawyer" is about a young boy growing up along the Mississippi River.

    Completed  
  • Cheras Perdana vol 1
    65.6K 1.4K 20

    "And if you have five seconds to spare Then I'll tell you the story of my life Sixteen, clumsy and shy." Kisah seorang yang berusia 16 tahun di Cheras Perdana.

    Completed   Mature
  • Kisah Kupak
    210 29 9

    Cerita tentang manusia dengan nama samaran 'Kupak', kerana mempunyai sindrom kurang kacak di mata manusia-manusia lain. Munkin terlalu jujur dalam kehidupan sehingga menjadi bahan di kala kawan-kawan dalam tekanan kerana cinta, perkerjaan, atau kalah Dota. Sama-sama kita doakan Kupak cepat matang..

  • 101 Psychos
    915K 23K 39

    HORROR / SHORT STORIES - (Currently Undergoing Heavy Revisions) The following stories will feature 101 psychopathic individuals as they leave their gory mark on the world around them. In these stories, the villain always wins. There are no happy endings here. Everyone dies. These stories are purely HORROR, and reflect...

    Mature
  • Psychology Test ✔
    1.4M 80.3K 39

    ■ complete ■ Psychopath adalah gangguan jiwa dimana anda tidak memiliki emosi atau rasa simpati sama sekali. Anda bila mengikuti test ini kalau anda mahu tahu adakah anda tergolong dalam kalangan 'psychopath' atau tidak. Anda juga boleh berkongsi test ini kepada keluarga atau kawan anda. Dan dengarlah jawapan mereka...

    Mature
  • Cerpen : Himpunan Cerita Pendek
    54K 977 36

    Tulisan dari blog yang dihimpunkan ke sini. Dan juga tulisan yang ditulis bagi mengisi masa lapang. Mengandungi kisah yang direka dan juga kisah benar yang diolah semula mengikut kehendak nafsu penulis.

  • Saikovil
    41.6K 2.1K 19

    Psssst, hati-hati. Mereka ada dimana-mana. Dari nun sana setia memerhati.

  • Play House
    64.2K 4.5K 27

    "This is the reason of this place, this place is where you will meet your fears and deal with it." // kidnapped, violence, shooting, cursing, blood, etc.// Jangan baca if you can't handle it. Start- 10/11/16 End- 21/04/17

    Completed  
  • Sprinkles
    48.1K 1K 2

    Wattpad Featured Story. For Darcy and Milo the world is always different. Life changes in a blink. Nothing is ever the same. Except for them. They don't know why. They always forget. But now it's time to remember... Again.

    Completed  
  • Suratan Dalam Kebetulan
    43.6K 1.8K 33

    Jodoh rahsia Allah. Ajal jua begitu. Ini kisah pertemuan mengenai pasangan yang bercerai. Setiap yang berlaku disertakan dengan hikmah. Amin, satu-satunya bukti penyatuan cinta mereka. Ikuti kisah cerita cinta yang jarang kita dengar ini.

    Completed  
  • Masih Aku Cinta #wattys2017
    12K 426 43

    Ini bukan kisah hero lagak ego. Ini bukan kisah gadis anak manja. Ini bukan kisah cinta korporat. Ini kisah cinta yang tidak mengenal erti noktah kala detik melewati segenap kehidupan.

  • Al Kisah Di Sebuah Sekolah
    90.2K 3.6K 38

    Ihsan hanya murid biasa di kelas sederhananya 4 Lestari. Dugaan tetap menimpa dan memberi seribu cerita padanya untuk mengharungi liku-liku lucu di sekolah menengah. Dari masalah buli dan masalah romantis.

    Completed