My Adore, Dr. Annoying

By liahhanaa

128K 6.8K 3.1K

Hazwini Raihana, seorang gadis ceria pada setiap masa. Suka menyakat lima orang sahabatnya yang sentiasa bera... More

PEMBETULANโ—
๐Ÿค PROLOG I
๐Ÿค PROLOG II
๐Ÿค BAB 1
๐ŸŒผ Bab 2
๐ŸŒผBab 8
๐ŸŒผBab 9
๐ŸŒผBab 14
๐ŸŒผBab 15
๐ŸŒผBab 16
๐ŸŒผBab 17
๐ŸŒผBab 20
๐ŸŒผBab 21
๐Ÿฏ๐ŸฃBab 22
๐ŸŒผBab 23
๐ŸŒผBab 24
๐ŸŒผBab 25
๐ŸŒผBab 26
๐ŸŒผBab 27
Bab 28๐Ÿค
Bab 29๐Ÿค
Bab 30๐Ÿค
Bab 31๐Ÿค
Bab 32๐Ÿค
Bab 33๐Ÿค
Bab 34๐Ÿค
Bab 35๐Ÿค
Bab 36๐Ÿค
BAB 37๐Ÿค
Bab 38๐Ÿค
Bab 39๐Ÿค
Bab 40๐Ÿค
Bab 41๐Ÿค
Bab 42๐Ÿค
Bab 43๐Ÿค
Bab 44๐Ÿค
Bab 45๐Ÿค
Bab 46๐Ÿค
Bab 47๐Ÿค
Bab 48๐Ÿค
Bab 49๐Ÿค
Bab 50๐Ÿค
Bab 51๐Ÿค
Bab 52๐Ÿค
Bab 53๐Ÿค
Bab 54๐Ÿค
Bab 55๐Ÿค
Bab 56๐Ÿค
Bab 57๐Ÿค
Bab 58๐Ÿค
Bab 59๐Ÿค
Bab 60๐Ÿค
Bab 61๐Ÿค
Bab 62๐Ÿค
Bab 63๐Ÿค
Bab 64๐Ÿค
Bab 65๐Ÿค
Bab 66๐Ÿค
Bab 67๐Ÿค
๐ŸŒผBab 10
๐ŸŒผBab 3
๐ŸŒผBab 4
๐ŸŒผBab 5
๐ŸŒผBab 7
๐Ÿฆ‹Bab 18
๐Ÿฆ‹Bab 11
๐Ÿฆ‹Bab 13
๐Ÿฆ‹Bab 19

Bab 68๐Ÿค

670 58 69
By liahhanaa

Kayu drum yang berada dalam pegangannya di angkat dengan paras ketinggian kepalanya sebelum mengetuk setiap cymbal dan drum mengikut drum tablature yang dihafalnya kemarin. Lagu yang dimainkan dalam headphone dipakainya mengikut setiap tempo drum yang dipukul olehnya.

Drop
Sit on the floor
Thinking I’ll stop
Can’t take no more
junbidwel ttae (when ready)
keuge nan roar (i'll roar)
That was the battle but this is the war!

Pantas Hazwini mengetuk dua kali di snare drum disusuli satu kali ketukan pantas di ride cymbal.

"I’ll show you what I’m made of
Rise to the occasion
Got fears but I face them, ooh
And I’ll show you what I’m made of
A heart full of fire
Looking at a fighhagsgajajjsbabahjna...? Oii!!" Nyanyian Adriana terhenti tatkala pintu bilik muzik di kuak secara mengejut dari luar.

Maka, Hazwini yang tekun mengetuk drum terhenti. Aisyatul, Fify dan Aleya juga terhenti bermain alat muzik mereka.

"Assalamualaukum!" Si penguak pintu memberi salam dengan tergopoh-gapah. Tampaknya dia seperti berlari dalam kelam kabut untuk menuju ke sini. Yang pasti, tidak tahu mengapa.

"Woi, kau dah kenapa Naim? Main terjah-terjah pula. Kita orang tengah sibuk berlatih ni. Dah, shuh sana!" Marah Aleya yang baru saja meletakkan ukulelenya di atas riba. Naim merupakan seorang pelajar jurusan sains komputer seperti mereka berlima.

"Setan. Aku bagi salam bukan nak jawab. Tau-tau nak maki orang je."

"WAALAIKUMUSSALAM!" Jawab mereka berlima dengan serentak.

"Yow, kau nak apa?!" Soal Adriana seraya membetulkan mic yang berada di depan mulutnya.

"Dr. Airil dan Dr. Sofia... Dia orang nak... Nak... Hmm, nak... Aduh!" Naim kelihatan tergagap-gagap untuk menyambung bicaranya. Aisyatul yang mendengar itu terus menjerkah Naim dengan kuat. "NAK APA?!"

"Na... Na.. Nak tengok korang berlatih!"

"APA?!" Sah, hari ini CAPSLOCK sedunia.

Naim menggaru kepalanya yang tiba-tiba terasa gatal. Dia pun tidak tahu kenapa dia tergagap dan ditakdirkan untuk memberitahu kepada lima orang gadis dihadapannya ini. Bala, bala, bala!

Mendengar bicara Naim itu, Hazwini terus bangun dari duduk dan terus menjauhi dari set drum. Tetapi kayu drum masih utuh berada dalam pegangannya.

"Naim, kamu buat apa kat sini?"

Satu suara garau menegur Naim. Naim terdiam. Aisyatul, Fify dan Aleya yang tadi memegang alat muzik, terus letak di bawah lantai dan berdiri tegak seperti menyanyikan lagu Negaraku. Adriana pula masih elok berdiri di hadapan micnya.

"Aaa... Err... Saya... Saya nak pulangkan duit yang saya curi kat Aleya. Eh saya pinjam!"

Kelam kabut si Naim menyeluk duit yang berada dalam poket seluarnya lalu tergesa-gesa memberi kepada Aleya yang masih kelihatan terpinga-pinga tika ini. Sehelai not RM10 dihulur kepada Aleya.

Naim terus menunduk hormat kepada Dr. Airil sebelum keluar dari bilik muzik dan seterusnya lari dengan pantas. Sah dah buang tebiat mamat tu.

"You guys?"

Soalan dari Dr. Airil mereka berlima mampu diam.
Hazwini mampu menunduk wajah dibawah. Sebenarnya dia entah lah mengapa. Rasa nak sembunyi sahaja dalam baju Aisyatul. Dia sedar suaminya memerhatinya dalam diam. Mungkin sebab dia memegang dua batang kayu drum? Lagipun Airil Adryan bukan tahu yang dia mempunyai bakat bermain drum. Saja, nak buat kejutan masa majlis malam tu nanti.

"Hah! Sini pun awak, Airil." Tiba-tiba Dr. Sofia datang dari depan muka pintu.

"Sorry, I just tak nak kacau Sofia tengah makan tadi."

"Haa, tak apa. Awak kan dah janji nak pergi dengan saya sama-sama tengok dorang berlatih." Balas Dr. Sofia dengan senyuman malu-malu unta.

Hazwini....  Are you jealous?

Of course, NO! HAHAHA.

Dalam diam, Hazwini bermain perasaan dengan hatinya. Sebenarnya tak pun. Yang dia seram... Pandangan si mata biru itu! Membunuh gitu!

"DIA menangis...
Membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas DIRINYA
Kau duakan cinta ini...
Kau pergi BERSAMANYA...! Uwohuuu..." tanpa instrumetal muzik lagu, selamba Aisyatul menyanyi bahagian korus terakhir. Lagu Hati Yang Kau Saikiti itu, selamba kepala otak dia mengubah lirik asalnya. Dengar dek Dato Rossa penyanyi asal lagu ini, tak tahulah jadi apa.

"DIA menangis...
Melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupNYA
Harus slalu KAU tahu...
DIALAH hati yang telah kau sakiti...." Adriana pula menyambung nyayian Aisyatul. Perkataan DIA dan DIALAH jari telunjuk di tunjuk ke arah Hazwini. Manakala KAU sememangnya Dr. Airil yang kelihatan blur dengan situasi ini. Begitu juga dengan Dr. Sofia.

Kemudian mereka semua dikejutkan suara tinggi dari Fify.
"DIA menangis.............!!!!!!!! Wohoho.....
Harus slalu KAU tahu
DIALAH hati yang telah kau sakiti...."

Maka tamatlah nyayian tanpa muzik yang dinyanyikan oleh Aisyatul, Adriana dan Fify. Makluman, mereka ni memang main vocalist kesayangan sekolah mereka dahulu.

Hazwini dan Aleya terdiam dan terkaku. Hanya mulut mereka berdua sahaja yang terlopong memberi reaksi.

"Ehem! Lagu ni ke korang perform malam nanti?" Suara Dr. Airil seperti didalam kuliah, bertanya.

"Err..." Aisyatul, Adriana dan Fify diam seribu bahasa. Niat mereka hanya untuk menyindir Dr. Airil, supaya tak curang di hadapan mata sahabatnya! Tapi lain pula yang jadi. Mungkin lelaki itu tidak faham atau sengaja buat-buat tidak faham atas lirik dan nyanyian mereja bertiga nyanyikan.

"Tak, dorang nak test pitching! Nanti tak la ke bulan nanti lagu kami nak perform nanti." Terima kasih kepada maknae yang selama ni agak kepoh orangnya.

Mereka bertiga menghela nafas lega. Alhamdulillah, Aleya yang menolong memback up untuk menjawab pertanyaan pensyarah muda di hadapan mereka.

Tiba-tiba kedengaran bunyi gelak tawa sinis dari Dr. Sofia. "Jangan risau, Puan Hazwini Raihana. Saya tak akan sesekali pun rampas Airil Adryan awak. You worth it because you got him. Congrats." Kata Dr. Sofia, usai tawa sinisnya reda. Dia tahu nyanyian dari Aisyatul, Adriana dan Fify menyindirnya. Alahai, untungnya ada sahabat begini!

"...." Hazwini terdiam terkaku. Masalahnya, ada ke dia cakap-cakap apa? Sedangkan sahabat-sahabatnya yang buat masalah... Bukan dia! Haih!

"I feel you. Kalau perempuan lain cakap dengan suami saya pun, memang saya akan cemburu. Tapi sikit lah."

"Tak... Saya tak cemburu pun. Dr. Sofia salah faham ni. Bagi saya cemburu ni tak ada apa-apa makna. Lagi menambah masalah adalah!" Balas Hazwini dengan yakin. Ya, baginya cemburu ni memang tak ada apa-apa makna. Dia bukan seorang perempuan yang cemburu buta. Cemburu bila perlu. Heh.

Dr. Sofia tersenyum. Kali ini begitu manis senyumannya. Airil Adryan yang tidak jauh dari sisinya didekati lalu dia membisik sesuatu. Tetapi jarakkan antara mereka tidaklah terlalu dekat.

"She's very different from the other womans."

"Yeah..."  jawab Airil Adryan seraya mengukir senyuman nipis. Iris birunya sempat menjeling ke arah Hazwini yang berbual dengan sahabatnya. Nampak dari gayanya, macam marah.

"You are very lucky, Dr. Airil. Gosh, why i am so jealous? Huhu."

"Kahwin lah cepat-cepat! Nanti jangan lupa pula ajak saya makan nasi minyak. Hahaha."

Dr. Sofia turut ketawa kecil dengan bicara Airil Adryan. Nak kahwin macam mana, kalau calon suami pun tak ada.

"Pft--- Wini! Aku tengok bukan main mesra suami kau dengan Dr. Sofia tu." Aisyatul berbisik perlahan pada tepi telinga Hazwini yang berlapik dengan tudung bawal berwarna hitam

Lantas Hazwini mencubit perut Aisyatul. "Sebab kau, dia orang ingat aku ni cemburu tau!"

Berkerut sedikit muka Aisyatul. Pergh, bukan kaleng-kaleng cubitan berbisa sahabatnya itu.

"Adeh, lek ah. Aku saja je nyanyi. Tetiba pula lagu tu macam best. Aku nyanyi je lah. Tak sangka ada penyambung nyanyian aku tadi tu. Hehe. Amacam? Sedap kan suara aku?"

"Sedap otak hang!" Marah Hazwini dengan nada perlahan. Kalau tak di perlahankan suara, apa pula yang difikirkan nanti oleh Dr. Airil dan Dr. Sofia yang ralit berbual.

"Woi, woi! Depan lecturer pun sempat gaduh? Haih, korang ni... Dah jom praktis balik." Fify menyampuk.

Mendengar itu, Hazwini menggeleng pantas. "Aku tak nak. Kalau nak, suruh depa berambus dulu."

Tu dia, hang Wini! Kasaq nau bahasa hang na!

Sat... Peduli apa aku? Hahaha.

"Dah kenapa pula kau ni?"

Hazwini tetap menggeleng sebagai menjawab pertanyaan Fify. Kayu drum yang dipegangnya tadi perlahan-lahan dia mencampak arah ke belakang. Alhamdulillah, nasib menyebelahinya, campakkan kayu drum itu terdampar di atas beg-beg sahabatnya yang tersusun di tepi dinding bilik ini. Dan langsung tidak mendatangkan bunyi. Fuh!

"Saya dan Dr. Sofia minta izin keluar dulu. Sebab ada hal sikit. Apa pun praktis elok-elok! Buktikan saya pada malam tu nanti! Goodluck!"  Satu nafas panjang terhela oleh Hazwini. Lega!

"Dan... Hazwini Raihana. Please come to my room when your practise is done. Assalamualaikum!"

Usai  bicara Airil Adryan, lelaki itu melangkah keluar bersama Dr. Sofia.

Hazwini terngaga. Macam tu je?

"Oi, mak cik! Praktis... Dua ekoq tu dah pi berambus," sergah Aleya mengejutkan Hazwini yang menenung pintu bilik muzik bagai nak ditelannya.

Hazwini mengerut dadanya angkara terkejut. Mujur tak melatah. Sempat dia menjeling tajam ke arah Aleya sebelum mengorak langkah menuju ke arah beg yang tersusun di tepi dinding. Tujuan untuk mengambil kayu drum yang dicampaknya tadi.

"Let's start it!" Ujar Adriana dengan semangat.

"Yah!" Sahut mereka yang lain dengan serentak campur semangat waja.


USAI berlatih mereka berlima menyusun dan mengemas kembali peralatan alat muzik milik universiti ini. Hazwini meletakkan kedua-dua kayu drum dengan cermat di atas snake bass. Selepas itu dua bangun dari duduk lalu pergi ke arah Aleya yang sibuk menyimpan ukulele di dalam beg khas.

"Wei, aku dengan Fify balik desa (asrama *sebab budak USM memang sebut macam ni) dulu tau." Kata Aisyatul. Beg galas miliknya yang berada dilantai di capai lalu digalas pada bahu.

"Eh, tak nak minum petang dulu ke?"

Aisyatul dan Fify menggeleng kepala serentak menjawab pertanyaan Adriana.

"Aku penat," tutur Fify dengan wajah tak bermaya. Yang pelik, jari je yang berkerjasama bukannya badan kerana Fify hanya memain ukulele. Lain lah kalau Hazwini yang main drum itu. Sudah tentu lengan, tangan dan badan berkerjasama mestilah penat!

"Ha, yalah! Jumpa esok jelah..."

Aisyatul dan Fify mengangguk kecil dan tak lama selepas itu mereka melangkah keluar dari bilik muzik ini.

Kemudian Adriana menoleh ke arah belakang. Dia bercekak pinggang tatkala melihat dua manusia yang sudah terlentang baring di lantai.

"Hoi, bangun!" Terjerit kecil dia meyedarkan dua manusia itu.

"Kau nak apa, pendek."

Adriana menahan sabar dengan Aleya. Tak sedar diri, si Aleya ni dua kali ganda pendek darinya. Heh!

"Apa pendek? Kau pun pendek juga! Nak makan penampor aku ke? Sesedap nasi ayam kau je kata aku pendek. Ughh!"

"Ha?! Nasi ayam?! Kau nak belanja aku ke?! Woahhh, nak!"

Kali ini Adriana menepuk dahi. Sorang lagi. Dah jadi bini orang pun, tahap bendulnya tak hilang lagi rupanya. Dia mengeluh kecil dan dia mengorak langkah menghampiri Hazwini dan Aleya. Ya Allah, KAU tahan lah diriku untuk menerajang dua orang hambaMu ini...

"Woi, bangunlah! Wini.... Aleya... Bangunlah. Wini, kau dah lupa ke suami kau suruh datang bilik dia? Ha, kau Aleya jomlah kita minum petang. Aku lapar ni... Weh, korang bangunlah! Hiks." Panjang si Adriana memujuk sahabatnya. Siap digoncang kedua-dua tubuh sahabatnya itu.

Satu saat... Dua saat... Tiga saat... Empat saat... Lima saat...

Hazwini dan Aleya tetap sama. Masih berbaring sambil memejam mata.

Adriana menghela nafas kasar. Apo ketagaq sangat lah hampa ni!  Desisnya dalam. Lama berfikir, dia dapat satu idea. Idea untuk mengenakan dua manusia ini.

Lantas Adriana bangun dari melutut, lalu dia berlari ke pintu utama sambil berkata, "woi, ada lipas kat tepi Aleya! Eee argghhh!"

Hazwini dan Aleya tetap sama. Masih tidak bergerak dan tidak terkejut pun jeritan acah  pontianak Adriana.

Maaf, Cik Adriana. Idea anda tidak berkesan langsung.

Adriana mengorak langkah kembali menuju ke Hazwini dan Aleya. Baik sahaja dia menggunakan cara kasar. Iaitu...

Tarik-menarik!

Tarik seluar dia orang! Hehehe.

Oiiii

Baru sahaja Adriana ingin berbuat demikian, ada seseorang menguak pintu dari luar dengan kasar.

"Aleya!!!"

Spontan Hazwini dan Aleya terbangun dari pembaringan. Manakala Adriana sudah terjatuh terduduk di atas lantai. Gara-gara dia mencangkung tepi kaki Aleya.

"NAIM!" Terjerit mereka bertiga kuat dengan serentak.

Naim meluru ke arah mereka bertiga. Kemudian lelaki yang berkaca mata bulat ala-ala mamat korea duduk di atas lantai menghadap mereka bertiga. Tetapi tidak lah terlalu rapat. Masih ingat batas pergaulan lelaki dan perempuan yang bukan mahram.

"Ha, kau nak apa?" Tanya Aleya.

"Kau kena pulangkan duit RM 10 tu... Tadi tu aku berlakon. Sebab Dr. Airil tiba-tiba muncul. Mana tak menggelabah teruk aku masa tu."

Hazwini yang mendengar itu tergelak. Adriana pula tersengih.

"Buruk siku lah kau ni, Naim. Alahai... RM 10 je. Tu pun nak berkira." Kata Hazwini. Kemudian dia bangun dari duduk lalu mencapai tote bag miliknya yang tersandar di dinding bilik muzik ini.

"Assalamualaikum! Aku chau dulu! Balik rumah pastu makan nasi ayam, yeay!"

"Dey, laki kau tunggu kat biliklah!"

Terkejut dengar kata-kata Aleya, pantas Hazwini meluru ke arah Aleya dan menekup mulut sahabatnya itu. Ah, pecah rahsia!

Naim pelik. Keningnya bertaut rapat.

"Laki? Bilik? Whoa... Kau jangan main-main Wini. Kang frust tak tertonggeng si Shah tu. Sian kawan aku tu, hshshs." Dia bersuara. Kalau betul lah Hazwini sudah berpunya, habislah lelaki yang menyimpan minat terhadapnya akan....

1. Frust tak tertonggeng.

2. Kelar tangan (trend remaja sekarang ni. Heh. Macam tak ada benda lain nak buat. *mata juling atas)

3. Terjun bangunan dan bunuh diri. (Sama jelah tu. Mati juga kan)

4. Wallahualam.

"Shah?" Hazwini menyoal. Tangannya yang menekup mulut Aleya dilepaskan lalu tangannya mengesat pada baju Aleya. Kut-kut lah ada air liur.

Kedengaran Naim menghela nafas berat. Terpaksa jugalah dia memberitahu perkara yang sebenar.

"Shah. Dia dah lama suka dekat kau. Dari semester pertama lagi. Tapi tu lah... Kau ni kan jenis pelik-pelik, clumsy girl, ben..."

"Hoi! Bendul, jangan kau sebut. Kang aku sepak kau mau melayang kat lautan pasifik!" Potong Hazwini dengan nada marah. Eloklah tu, suami kata bengap kawan kata bendul. Benbengapdul.

"Yalah... Yalah. Tapi kau dah berpunya ke?"

Pak!

Terkejut Hazwini dan Adriana apabila Aleya memukul bahu Naim menggunakan beg.

"Hal peribadi orang, tak perlu tahulah! Dah berambus kau dari sini!"

Naim menjelir lidah pada Aleya. Tangan kanan dihulur dan berkata. "Aku nak duit aku! Selagi kau tak bagi, aku tak nak keluar!"

Aleya merengus kasar. Dengan geram dia menyeluk poket seluar. Sehelai not RM 10 dikeluarkan lalu dilempar kasar ke arah muka Naim. Muka mamat Korea blur tahap buaya makan rumput! Ha, amik kau!

"Dasar buruk siku! Baik kau check siku kau tu. Entah-entah dah buruk. Entah-entah cacing pun dah makan kau punya siku tu. Erghh!" Penuh emosi Aleya berbicara.

Hazwini dan Adriana saling berpandangan sesama sendiri. Drama apakah ini?

"Ha, yang kau orang ni tunggu apa lagi? Baliklah!"

"Ya, ya!" Kelam kabut Hazwini dan Adriana berdiri dan pergi ke arah Aleya yang  berada di depan muka pintu.

"Kau, Naim!" Segugus kunci berada tangan Aleya di baling ke arah Naim. Tetapi lelaki itu menggelak sedikit. Tak pasal-pasal cedera parah pula nanti.

"Kunci bilik ni! Pastu pulangkan balik kat guard." Seperti tadi, nada marah Aleya berkata.

Kemudian hilanglah figura Aleya, Hazwini dan Adriana dari pada pandangan mata kasar Naim.

"Memang perempuan ni suka marah-marah ek? Ke period? Haih." Ujar Naim pada dirinya sendiri.

"Ya. Hihihi..."

Mendengar suara sahutan itu, semerta-merta bulu romanya meremang dan tanpa melengah masa, terus dia berlari ke pintu lalu dikuncikan pintu bilik muzik ini dengan laju.

"Hihihihi..."- author. Hahahaha.


"KAU nak berahsia apa lagi? Kau ingat aku bodoh ke? Tak dapat nak cam kau?"

Lelaki itu terdiam apabila disindir halus.

"Kenapa diam? Kau tahu tak dia orang semua ingat kau dah mati! Lapan tahun! Lapan tahun Kal! Kau tak kesian kat ibu dan adik-adik kau ke ha?! Mika... Mika pun kau tak kesian ke? Aku pun... Dah rasa tertipu. Tipu dengan agenda kau. Tahniah Hazriq Raikkal. Welcome back to the new world."

"Anjang. Kal, buat ni semua bersebab! Maafkan Kal." Balasnya dengan sayu. Mukanya ditunduk kebawah. Air matanya ditahan supaya tidak keluar dari membasahi pipi.

"Kau kena minta maaf dekat Allah. Bukan aku."

Hazriq Raikkal mengeluh perlahan. Dia berdosa. Kerana menipu semua orang. Termasuk orang yang dia sayangi. Termasuk readers. Haih, aku pun rasa menyesal pula keluarkan watak kau ni, Riq. Ikutkan aku nak keluarkan kau waktu ending nanti. Tapi tulah aku bagi hint kat bab pun, readers boleh agak kut. Hahaha.

"Kal, buat ni sebab Kal nak tuntut bela kematian ayah! Please, inspector Adam Hariz. Reopen the case file of the last eight years. I need it."

Adam Hariz tergelak besar. Meja kerjanya siap ditampar berkali-kali. Apa yang lawak tak tahulah.

"Selama ni kau menghilang, kau buat apa je? Makan? Tidur? Tak tahu ke kawan kau sekarang tengah cari jalan tangkap orang tua tak sedar diri tu? Walaupun kes ni tak dibuka, tapi Mika masih lagi cover kes ni tanpa orang tahu. Bini dia pun tak tahu. Tapi laki bini tu dua-dua detektif. Biarlah. Aku just back up je. Ha ha ha." Selamba bin badak sumbu bin badak air Adam Hariz menyindir anak sedaranya. Selalunya orang yang menghilangkan diri ini akan tahu segala apa yang dilakukan orang tersayangnya. Tapi entahlah. Lagipun dalam novel atau drama memang seperti ini. Tup-tup dah tahu. (Kalau teori saya salah, sila lempang saya. Saya terima seadanya)

"Anjang..." kata Hazriq Raikkal diiringi keluhan panjangnya. Tak habis-habis nak menyindir dirinya.

"Now, tell me all about you."

"But please..." belum sempat Hazriq Raikkal menyudah kata Adam Hariz meyampuk.

"Ya, Anjang janji. Anjang tak cakap kat siapa-siapa tentang kewujudan kau. Dah cerita cepat!"

Hazriq Raikkal menarik nafasnya dahulu. Dengan akur dia bersuara dan menceritakan segalanya. Segalanya yang terjadi pada lapan tahun yang lepas.

2825 words

Alhamdulillah! Berkat korang, saya dapat anugerah ni. Syukur kepada Allah. Huhuhu

INI HADIAH KORANG!

(Eh tiber) Apapun terima kasih CreativeAward yang sudi buat sticker ngn sijil lawa. Lawa gilaaaa.

TERIMA KASIH KERANA SETIA MEMBACA CERITA INI WALAUPUN HAMPIR 2 TAHUN SAYA UNPUBLISHED CERITA INI. PADA AWALNYA SAYA MAHU JADIKAN CERITA INI SEBAGAI MANUSKRIP...

INSYA ALLAH, CERITA DI WATTPAD VER DAN DI MANUSKRIP NOVEL AKAN LAIN SIKIT.

1. HERO BERTUKAR NAMA
2. JALAN CERITA AGAK LAIN DI TAMBAH DENGAN ILHAM  BARU.

TERIMA KASIH SEMUA... INSYA ALLAH JIKA ADA REZEKI, CERITA INI BAKAL DITERBITKAN.

3.

Continue Reading

You'll Also Like

163K 9.9K 59
Kata orang, perempuan masuk bidang ketenteraan adalah manusia paling gila dan berani mati. Dianggap bersifat lemah dan semestinya tingkah laku femini...
943K 30K 68
Fayadh Omar , mempunyai sifat dingin dan tidak suka membuang masa dengan perkara yang baginya tidak berfaedah seperti 'perempuan'. Baginya mempunyai...
37.9K 4.7K 6
Siri Permata #1 (Gemstone Series #1) An Arranged marriage. A revenge. Ini adalah kisah Nickolai D'Ambrusio x Serafina/Sapphire Varano.
230K 9.2K 34
Tuan Elqar Zuhayr usahawan muda yang tampan dan berjaya , kemewahan selama ini dia rasai membuatkannya terleka dalam arus dunia . Takdir kehidupan b...