I Love You As High As Airplan...

By Amanda_Dulagan

64.5K 3.8K 528

#ILYAHAAF Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, šŸ”žšŸ”žšŸ”ž-read a... More

chapter 1
chapter 2
chapter 3
chapter 4
chapter 5
chapter 6
chapter 7
chapter 8
chapter 9
chapter 10
chapter 11
chapter 12
chapter 13
chapter 14
chapter 15
chapter 16
chapter 17
chapter 18
chapter 19
chapter 20
chapter 21
chapter 22
chapter 23
chapter 24
chapter 25
chapter 26
chapter 27
chapter 29
chapter 30
chapter 31
chapter 32
chapter 33
chapter 34
chapter 35
chapter 36
chapter 37
chapter 38
chapter 39
chapter 40
chapter 41
chapter 42
chapter 43
chapter 44
chapter 45
chapter 46
chapter 47
Epilogue

chapter 28

1.1K 81 10
By Amanda_Dulagan

CHAPTER 28

Haus terus saya…. Kering kerongkong saya, I need a glass of beer…. Saya kasi signal the band yang saya minum sekejap…. Saya went down from the stage and walked to our table to get my beer…. Cepat Ryan kasi tuang untuk saya a glass of beer…..

He smiled down at me when I took the glass from him and saya. terus meneguk saja one shot the beer.. glass kecil saja bah tu….

Did I see a flicker of ummmm… love in his eyes? Ya, ternyata betul….

“I love you, babe….” He whispered on my lips and gave me a very deep kiss yang macam dia mau telan mulut saya…. Bersorak kawan-kawan kami semua…. Or is it the whole bar?

NO! saya pulled my face away from him dan tolak dada dia lembut…
“I have another number to sing for you, babe….” Hah, babe…. Hell babe!

Saya pusing and jalan balik menuju the stage…

“Okay, everyone.... Ryan… this song is for you…” saya senyum tawar sama Ryan....

Dia balas senyuman saya… tapi macam saya tengok Ryan keep on looking at his handphone….. macam mengencang saja muka dia.... ada yang call atau message ka tu? Tunang tersayang or tunang terjalang?

Saya sedar juga apa yang happening around me.... Amanda and Angel macam baru keluar dari tandas, mungkin lah…

Dorang  kasi signal-signal saya ni…. Apa bah dorang signal ni? Dorang kasi signal pakai mata… bila saya masi blur, dorang kasi signal  dengan mulut yang muncung-muncung…. Hahaha! Saya masi blur…. Geram kali Amanda and Angel kan? Sampai dorang signal guna jari sudah ni unjuk-unjuk tidak tau arah mana dengan mulut yang masih memuncung…. 😳

Last-last saya tertengok juga arah mulut muncung dorang  tu… at the bar table…. Berdepan dengan bartender….

Ada 2 orang perempuan sedang duduk di bar area tanpa minuman….. saya cam tu muka dari FB pics yang si Amanda kasi tunjuk saya.. jangan lupa, Amanda kan berfriends di FB sama dia….. 

Siapa lagi kalau bukan REENA si perempuan jalang.... macam saitanan muka dia sana menengok Ryan.... Tapi macam Ryan tidak tau dia ada di bar atau Ryan buat pura-pura tidak tau….

Dia pakai t-shirt, jacket and loose jeans panjang.... montel-montel dia ni macam teddy bear, rambut dia sanggul ke belakang…..

“Ryan… before the night ends, I just want you to know that I loved you for 2 years... And 2 years is actually not enough because you promised me it’s gonna be forever...” tersenyum pucat muka Ryan…. maybe dia tau tu perempuan ada di sini sudah….

“And this song with a special background effect… hahaha…. Yes, I prepared a video clip for us.... this song is the decision I’ve made after loving you much…” saya pandang tu perempuan at the bar table...

The band started the music intro..… cukup practice juga dorang ni sebab saya sudah bagi this song for them to practice 3 days ago.... Lagu Indon bah ni mana lah Filipinas tau sangat main.... And…. Kotak, 🎵Pelan-Pelan Saja🎵

🎶ku tahu kamu pasti rasa
apa yang ku rasa
ku tahu cepat atau lambat
kamu kan mengerti🎶

🎶hati bila dipaksakan
pasti takkan baik
pantasnya kamu mencintai
yang juga cintai dirimu
cuma kamu🎶

🎶lepaskanlah ikatanmu dengan aku
biar kamu senang
bila berat melupakan aku
pelan-pelan saja 🎶

🎶tak ada niat menyakiti
inilah hatiku
pantasnya kamu mencintai
yang juga cintai dirimu
cuma kamu
pelan-pelan saja🎶

Ternangis saya masa menyanyi….. 😪 shit! ini lah lagu farewell saya untuk Ryan…. lepaskanlah saya kalau sudah ada orang lain….  Ini masi lagi terhegeh-hegeh sama saya….

Syok dorang semua tengok di the big screen videoclip gambar-gambar kami selama 2 tahun kami sama-sama…. Back to memory lane lah katakan…

Tapi boleh nampak kebanyakkan muka-muka nampak confuse…. Tidak ngam kali lagu saya nyanyi and the video clips….

Syok kan ngam-ngam ada lagi tu perempuan sini, dapat tengok the video clip of our pics…. 😏 Belum lagi ni…..

Dalam dekat-dekat last verse saya nyanyi, Amanda and Angel angkat sudah Ryan’s birthday cake to our table….

Eh tunggu… belum lagi the video clip habis…. our pic slides sudah habis, but there is a last slide... the last slide is the profile picture tangan berpegang memakai cincin, besar lagi profile name sana RYANALYN RR… AND…. Pic Ryan and  tu perempuan jalan memotong cake tunang dorang di kampung….. Amanda send saya tu pics sebab dia yang berfriends sama tu perempuan di FB….

Terdiam semua orang.... silent overwhelmed the whole bar sebab memang lah the crowd concentrate tengok the  screen and dengar saya menyanyi….

Terkejut semua orang bila dari banyak-banyak gambar saya and Ryan, tiba-tiba ada pic Ryan berpotong cake sama perempuan lain… memang ketara perempuan lain sebab jauh beza saya sama tu perempuan…. Siap the pic ada tarikh pertunangan lagi….

Joe, Aiman and Fred macam terbatuk-batuk terkejut… tersembur the chivas and beer dari mulut dorang….

“Sebelum tu… saya mau say so much thanks to this girl.... saya dengar kamu baru berkenalan kan, Ryan?” bergegar suara saya, nervous + sakit hati.... saya tunjuk gambar dorang bertunang, ngam saya kasi stop di tu gambar paling last biar semua orang dapat menghayati....

“Ryanalyn RR or Reena... thanks, babe… for showing me siapa sebenarnya Ryan after 2 years... thanks so much.... sebab lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik.. kalau lelaki tu senang untuk dirampas, saya tau ini bukanlah lelaki yang terbaik untuk saya.... apa yang dia buat sama saya, dia akan buat sama kau juga… Amin….”

Itu adalah satu doa untuk kau, ikhlas dari saya…..

Ryan? Dia terberdiri, reflex terkejut…. memang lah dia terkejut sebab saya tidak pernah confront him about his kecurangan.... main belakang bertunang sama perempuan lain…. lelaki dayus!!  Ayam betul!!

Saya turun dari stage to cut the cake sama Ryan konon…. kalau ikut betul, saya tiada mood mau adakan cake cutting ceremony, tapi birthday tidakkan cake-less….

Tapi terlari tuning sudah otak saya nampak tu perempuan jalang ada sini.... berani dia terhegeh-hegeh datang tapi mau duduk di belakang bar…? Duduk bah sama kami kalau berani…. saya tau juga macamana dia boleh sampai di Chocolate Factory, dia nampak semua gambar-gambar di FB yang saya tag Ryan…. pancingan saya terkena umpan, jo...

“Babe….” lemah konon suara Ryan…..

Saya angkat the cake dari meja sambil semua orang sing happy birthday for Ryan.... the band pun ikut menyanyi the birthday song….. everyone’s expression was weird, ketara dorang terasa awkward.... happy birthday song with no smiles from the crowd....

Maybe they are thinking, kenapa bah ni perempuan macam gila? Sudah lah tu lelaki curang, tapuk-tapuk bertunang lagi….. stress betul muka Ryan, saya tau dia tidak mau buat drama depan semua orang….

But tonite, I want to be the drama queen….. saya tidak dapat tahan ni kesakitan hati saya…..

Habis saja Ryan tiup his birthday cake, he started to cut the cake….

“No need, babe….” Saya stopped him dengan senyuman yang manis….

Saya bawa the cake jalan ke arah the bar table… all our friends turned to look ke mana saya going to…. Saya rasa tidak juga saya jalan laju, tapi cepat pula saya sampai ke tempat si perempuan jalan…. Saya jeling dia, tapi sambil senyum juga… tersenyum sarcastically…

Amanda and Angel ikut saya dari belakang….

“Hi Reena….” I greeted her sweetly and softly….. “You can have Ryan….”

Terus saya hampas tu cake di muka dia! Siapa suruh menjalangkan diri kan! Terteriak dia terkejut bercampur dengan perasaan malu…..

Sorry guys.... you know who all of you are…. Sorry kamu tidak sempat makan birthday cake…. tunggu birthday saya lah next okay…..

Menangis konon dia… tau mau menangis kan? Belum puas hati saya…. masi lagi the cake yang half hancur di tangan saya….. saya mau hampas lagi ke-2 kali.... saya tidak sedar sudah tahap temper saya and apa sudah kejadian di sekeliling saya…..

Sekali saya terasa tangan saya kena grip….. saya pusing and ternampak Ryan yang grip tangan saya…...

“Eve..!!! Enough..!!” Ryan teriak…..

wow, first time Ryan teriak nama saya dalam kemarahan.... biasanya dalam kesyokkan saja... 🙄

“Dear..…” suara tu perempuan panggil Ryan, cepat-cepat dia bediri minta Ryan protect dia… saitan!

“Really, Ryan…??” saya bilang… mata saya marak macam berapi… “Fine.... this is enough..!!” saya humban full swing half kek yang hancur to Ryan’s face… then balance of the cake saya tolak lagi kasi tekan di dada dia sampai saya puas hati….!

“Babe!! Eve!!” Bingung kan dia….

Dia tidak apa sudah dia mau panggil saya, sebab ada his babe and dear di dalam bar yang sama…

“Now… get the FUCK out of my life!!” saya teriak sepenuh hati saya…..

I took my handbag dari meja kami and beralih pandangan towards the bar manager yang standing near me…..

“Text me the bill if there’s extra to pay…..” saya bilang….

Then I walked out of the bar tanpa pusing belakang… it’s no turning back…. Amanda and Angel ikut saya dari belakang….. takut kali dorang kalau-kalau saya bunuh diri…. Hahaha...

TIT TIT…..

Alarm kereta saya berbunyi bila saya tekan the open button…. oh ya, saya ada kereta baru sudah, Toyota Vios… ngam-ngam lagi saya ambil kereta saya dari salesman tadi tengahari…. Boleh bergaya  drive to Ryan’s birthday party....

Pantas Amanda and Angel lompat masuk kereta…. Saya park memang ngam-ngam berdepan dengan the bar’s entrance….

Ryan and perempuan jalang dia keluar sudah from the bar…. Ryan nampak saya masuk kereta, confuse terus muka dia….

EH! Sudah-sudah lah kau buat muka 5sen kau sana, Ryan! Saya perhatikan Ryan and si jalang jalan ke arah Ryan’s car….. Saya langgar ni Viva dalam hati saya….. macam Angel dapat baca ni fikiran saya.….

“Moii…. baru ni kereta kau…. he’s not worth it…. ” Angel bilang… trying to menenangkan hati saya….

Saya tutup mata, tarik nafas panjang-panjang dan hembus nafas….. saya start engine kereta saya, reverse and zoom jalan...!

Continue Reading

You'll Also Like

37.8M 1.1M 68
Deadly assassins Allegra and Ace have been trying in vain to kill each other for years. With a mutual enemy threatening their mafias, they find thems...
13.9K 465 33
Somewhere in Beijing is the son of a Turkish billionaire, Aabid Jalaludeen, the first male grandchild of a deceased Multibillionare, Jaluludeen Abdul...
1.4M 34.4K 46
When young Diovanna is framed for something she didn't do and is sent off to a "boarding school" she feels abandoned and betrayed. But one thing was...
114K 4.7K 36
Archer Wolf Jackman, AJ, has never really had a home to go back to. She has grown up bouncing from one military camp to the next. She follows behind...