OG | Last Legacy: Princess Co...

By kayli_bhan

89.9K 7.2K 761

💥A TEEN FICTION ROMANCE MALAY NOVEL💥 Nama? Tempat tinggal? Semua dipalsukan hanya untuk keselamatannya. Si... More

CAST (BOYS)
CAST (GIRLS)
CAST (FAMILY 1)
Author's Note
0 1
0 2
0 3
0 4
0 5
0 6
0 7
0 8
0 9
1 0
1 1
1 2
1 3
1 4
1 5
1 6
1 7
1 8
1 9
2 0
2 1
2 2
2 3
2 4
2 5
2 7
2 8
2 9
3 0
CAST (FAMILY 2)
3 1
3 2
3 3
3 4
3 5
3 6
3 7
3 8
3 9
4 0
4 1
4 2
4 3
4 4
✨REQUEST✨
4 5
4 6
4 7
4 8
4 9
5 0
5 1
5 2
5 3
5 4
5 5
5 6
5 7
5 8
5 9
6 0
6 1
6 2
H I A T U S
LATEST CAST (HN-RL)
6 3
6 4
6 5
6 6

2 6

1K 84 7
By kayli_bhan

Arzyn keluar dari bilik air lengkap berpakaian hoodie biru dengan short pants putih. Dia memandang Avryn yang masih belum bangun. Dia menyemburkan perfume dan menyikat rambutnya sebelum turun ke tingkat membawa Macbooknya.

"Aunty can you send me a cup of coffee, please?" tanya Arzyn apabila bertembung dengan Aunty Qas yang sedang mengelap meja makan.

"Sure, Zyn." ujar Aunty Qas dan berlalu ke dapur untuk membuat kopi.

Arzyn duduk di sofa L di ruang tamu selepas membuka Spotify dalam tv. Lagu 'Senorita by Shawn Mendes' dipasang sebelum memulakan kerjanya dalam Macbook. Berlambak kerja yang tertangguh disebabkan waktu persekolahan.

Aunty Qas tiba dengan secawan kopi dan meletakkan di meja hadapan Arzyn.

"Thank you, Aunty." ujar Arzyn dengan senyuman.

Buzz!

Buzz!

Arzyn berkerut dahi apabila ada yang datang ke rumahnya. Arzyn mengalihkan pandangan ke jam dindingnya dan jam menunjukkan pukul 5.30 p.m.

"Zyn duduk. Aunty tengok siapa," ujar Aunty Qas dan menuju ke pintu utama untuk melihat gerangan yang datang.

Aunty Qas membuka pintu dan terkejut melihat 7 orang jejaka yang sedang menunggu sambil membawa beg setiap seorang.

"Siapa tu, Aunty Qas?" tanya Arzyn sambil berjalan menuju ke pintu utama dan dia tergamam.

'Mati aku'

"Tak nak jemput masuk ke?" tanya Fryan sambil tersengih.

"Hah masuk lah," kata Arzyn kepada tetamu yang tidak diundang.

Arzyn memandang tajam Afran yang menunjukkan riak bersalahnya.

'Sorry'' ujar Afran tanpa suara kepada Arzyn yang melihatnya.

"Aunty, buatkan air untuk diorang," ujar Arzyn kepada Aunty Qas sebelum jalan menuju ke ruang tamu di mana FP sedang tunggunya.

"Apa hal datang ini?" tanya Arzyn selepas duduk kembali di sofa tadi sambil meriba Macbook.

"Kitaorang bosan gila dekat rumah sebab itu datang sini nak lepak dengan kau. Kesian kau seorang. Afran kata tak payah kacau kau tapi kitaorang tak dengar," ujar Farheen dengan sengihan tak bersalahnya.

"Memang kacau pun," gumam Arzyn perlahan .

"Apa kau cakap? Tak dengar," kata Adam apabila Arzyn membuka mulut untuk bercakap.

"Tak ada apa. Korang buat lah apa-apa je. Jangan kacau aku dan jangan bising," ujar Arzyn dan sambung kembali kerjanya dengan hati yang risau.

FP hanya mengangguk dan mula membuat kerja masing-masing.

Adam dan Farheen - PS4

Afran, Aayiz dan Kaish - Netflix

Fryan dan Aayash - ML

***

Avryn membuka matanya selepas tidurnya. Dia menggeliat di atas katil sebelum bangun dan pergi ke arah cerimin soleknya. Dia merenung dirinya sendiri sebelum masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.

Selepas beberapa minit dalam bilik air, Avryn keluar lengkap berpakaian knitted tank top pink dan high waisted shorts white dengan cardigan. Dia melangkah ke arah meja soleknya dan merenung dirinya pada pantulan cermin itu. Luka pada lengannya sudah sembuh tetapi meninggalkan parut kecil.

Avryn mengeluh berat sebelum megikat rambutnya messy bun dan menyapu bedak sejuk pada mukanya. Dia menyemburkan perfume sebelum turun ke tingkat bawah bersama Ipad miliknya.

Dia menggunakan lift kerana terlalu malas menggunakan tangga. Dia melangkah keluar dari lift dan menuju ke dapur untuk berjumpa dengan Aunty Qas.

"Aunty, nanti suruh Elin bersihkan bilik Ryn dan Zyn eh? Bilik kitaorang dah berhabuk dah. Nanti suruh ambil bakul pakaian yang perlu dihantar ke dobi," ujar Avryn apabila terlihat Aunty Qas yang sedang duduk di meja makan sambil memotong bahan untuk masak malam nanti.

"Boleh je, Ryn. Nanti Puan Sri datang tengok master bedroom berhabuk dan berselerak, kena marah pulak korang berdua," ujar Aunty Qas sambil ketawa kecil.

"Betul juga. Mama cakap nak datang minggu depan. Ryn pergi depan dulu, eh?" pinta Avryn dan dibalas anggukan dari Aunty Qas.

Avryn memusingkan badannya ke belakang dan kakinya tidak mampu untuk bergerak kerana tergamam melihat 7 orang jejakan yang ingin dielaknya.

'Shit!' carut hati Avryn apabila melihat FP merenungnya seperti pesalah.

"What are you doing here, Ryn? Don't tell us you come here to see Arzyn because we heard your conversation with Aunty Qas just now" kata Adam dengan nak suara tertahan-tahan.

"So you live with Arzyn?" tanya Farheen sambil memanah wajah Avryn yang tenang.

"So what's the problem if I stay with him?" tanya Avryn tenang sambil berpeluk tubuh memandang FP yang terkejut mendengar katanya.

"Are you kidding? What a joke" ujar Aayash sambil melepaskan tawa hambarnya.

"This. Is. Not. A. Joke." ujar Avryn tegas satu per satu .

"Kitaorang ingat kau bukan perempuan macam itu tapi kau..." ujar Fryan perlahan tetapi masih boleh didengari oleh semua.

Arzyn dan Afran hanya melihat tanpa menyelit kerana Avryn sudah memberi isyarat supaya tidak masuk campur.

"Kitaorang menyesal kawan dengan kau. Rupa-rupanya kau dengan Rania tu tak ada beza pun," ujar Kaish kecewa.

"I think Rania is way better than you because she lives with her parents not living together with her boyfriend or fiance," sinis Adam bersuara selepas berdiam diri.

"Kalau korang ingat dia lebih baik, pergi kawan dengan dia dan kawannya. Aku tak desperate sangat nak kawan dengan korang. I don't f***ing care about that," kata Avryn dengan carutan meyebabkan FP tersenyum sinis.

"Kau tak layak jadi PKP sekolah kitaorang, newbie." ujar Adam sinis lagi menyebabkan Avryn ketawa mendengar 'newbie'.

"Aku newbie? Zyn kau dengar tak? Dia kata aku newbie. What a joke," ujar Avryn sambil ketawa diikuti ketawa kecil Arzyn.

Afran hanya tersenyum senget memandang FP.

'You mess with the wrong girl'

"Betul apa? Aku rasa Zyn dikaburi cinta sebab itu dia bagi je jawatan PKP itu kepada kau walaupun kau budak baru. AF yang lain lebih layak dari kau," kata Aayash sambil tersenyum sinis memandang Avryn

"I'm not a newbie. Y'all is the newbie," ujar Avryn tegas menyebabkan FP keliru.

"Whatever you tell. We don't have any friendship relationship starting now, wench." ujar Adam kasar dan keluar dari rumah Arzyn.

Arzyn hanya menggempal penumbuknya apabila Adam berani mengutuk Avryn sebegitu.

FP yang lain kecuali Afran keluar dari rumah Arzyn menuju ke kereta masing-masing untuk balik.

"I'm a wench?" gumam Avryn perlahan tetapi Arzyn masih boleh dengar.

Arzyn memeluk tepi bahu Avryn menyebabkan Avryn terus menyebamkan mukanya pada dada bidang Arzyn dan menghamburkan tangisannya.

"He told I'm a wench...Am I...that...bad," ujar Avryn dengan tersedu-sedan di dada bidang Arzyn.

"No baby. You're too precious. They don't anything about you. They will realize it later. Don't cry," ujar Arzyn dengan matanya bergenang air mata apabila kesayangannya menangis.

"Tak pernah...ada orang....nak...kutuk...aku...macam ini...Suka hati...aku lah...nak tinggal...mana....Perlu ke...banding aku....dengan...perempuan sundal tu," Avryn berkata dengan tangisannya sambil memukul dada Arzyn perlahan.

"Don't cry baby. They will regret," ujar Arzyn dan mengesat air mata yang di matanya sebelum menarik Avryn untuk memandangnya.

"You should be strong. They mean nothing you. They sure will regret because of saying that kind of words," ujar Arzyn tegas sambil megesat air mata di pipi Avryn menggunakan tangannya.

"Yeah, you're right. I should be strong. They mean nothing to me after all," ujar Avryn lalu mengesat air matanya dengan tangannya dan melemparkan senyuman manisnya kepada Arzyn.

"That's my baby," ujar Arzyn dan memeluk Avryn untuk menyalurkan kekuatan untuk gadis yang sudah menjadi sebahagian dari hidupnya itu.

Mereka melepaskan pelukan itu dan menuju ke ruang tamu di mana Afran sedang menekan skrin iPhone.

"Are you okay, Ryn?" tanya Afran apabila melihat muka Avryn merah padam dan matanya sembab.

"I'm fine now, Afan," ujar Avryn ringkas dan baringkan dirinya di sofa L manakala Arzyn duduk di sebelah Afran.

"Okay then. Bye guys. See you guys tomorrow. Take care," ujar Afran dan bangit dari duduknya selepas berlaga tangan dengan Arzyn.

Afran menuju ke arah Avryn dan menggosok kepalanya perlahan dan menuju ke pintu utama rumah sambil diperhati oleh Arzyn.

Arzyn merenung Avryn yang sudah tidur kepenatan selepas menangis tadi. Dia mengeluh berat sebelum meriba semula Macbooknya untuk membuat kerjanya.

'Aku akan balas apa diorang dah buat pada kau.'

TO BE CONTINUE

VOTES & COMMENTS

^^^

Continue Reading

You'll Also Like

642K 72.1K 113
ALPHABET SERIES: A for ADORE 3# Apa pendapat kau tentang surat cinta di zaman serba moden ini? [C] November2018-Mei2020
2.8M 105K 64
@Choco_Lyn @Random @Romantic @2018 @Terkahwin dengan Sir! @Wattpads 'Hello, my name is Nurul Zafira Warda and you can call me, Warda! My erm.. 'somet...
4.1K 372 24
Andalookaew X Noon praewa
219K 14.3K 58
Delilah Lavelle, kehidupannya tak seindah nama yang diberi. Saat kejatuhan terbesar dirinya bermula ketika orang tuanya bercerai. Bertambah tragik, d...