OG | Last Legacy: Princess Co...

By kayli_bhan

89.8K 7.2K 761

💥A TEEN FICTION ROMANCE MALAY NOVEL💥 Nama? Tempat tinggal? Semua dipalsukan hanya untuk keselamatannya. Si... More

CAST (BOYS)
CAST (GIRLS)
CAST (FAMILY 1)
Author's Note
0 1
0 2
0 3
0 4
0 5
0 6
0 7
0 9
1 0
1 1
1 2
1 3
1 4
1 5
1 6
1 7
1 8
1 9
2 0
2 1
2 2
2 3
2 4
2 5
2 6
2 7
2 8
2 9
3 0
CAST (FAMILY 2)
3 1
3 2
3 3
3 4
3 5
3 6
3 7
3 8
3 9
4 0
4 1
4 2
4 3
4 4
✨REQUEST✨
4 5
4 6
4 7
4 8
4 9
5 0
5 1
5 2
5 3
5 4
5 5
5 6
5 7
5 8
5 9
6 0
6 1
6 2
H I A T U S
LATEST CAST (HN-RL)
6 3
6 4
6 5
6 6

0 8

1.4K 146 7
By kayli_bhan

"WHO APPOINTED RANIA ALIANA AS A PREFECT?" jerit Arzyn di atas pentas.

Arzyn pantang betul kalau ada orang cakap kurang ajar lagi-lagi budak sekolah dia pula itu. Avryn hanya menggelengkan kepala melihat panas baran Arzyn. Kalau dah melampau baru dia masuk campur.

"Me, sir." jawab seorang guru perempuan yang bertag, Cikgu Iman.

"What qualifications do you see on her to be a prefect, madam?" tanya Arzyn kepada cikgu Iman yang berdiri di bawah pentas diikuti dengan barisan pengawas dan guru yang lain.

"Dasyhat betul panas baran Arzyn kali ini," ujar Fryan kepada Farheen atau nama sebenarnya Tengku Farheen Zafir yang berdiri di barisan sebelahnya.

"He will turn into a different person when he loses his patience," ujar Aayiz atau nama sebenarnya Putera Rahen Aayiz

"Aku pun tak pernah tengok dia macam ini. Something fishy about that girl ," ujar Aayash atau nama sebenarnya Tengku Aayash Ifnul sambil merenung Avryn yang duduk di atas kaki pentas sambil melunjurkan kakinya ke bawah.

Adam, Fryan, Kaish, Aayiz dan Farheen hanya mengangguk dengan pernyataan Aayash.

"She used her father's influence to be a prefect here. We can't do anything moreover you were at New Zealand that moment to attend a conference," ujar cikgu Iman menyebabkan Avryn tersenyum sinis.

'Guna cara licik rupanya untuk jadi pengawas. Tak aman hidup kau lepas ini, Rania Aliana'

"I hope this kind of thing never happens again or else the person in charge will be expelled that moment no matter what. Teachers may dismiss but not prefects. Thank you." ujar Arzyn menyebabkan guru di bawah pentas menunduk hormatnya kepada dia dan terus keluar dari hall.

Avryn hanya menghantar pemergian guru guru tanpa riak.

"We're done," ujar Kaish dengan keluhan kerana Arzyn lagi tegas dengan barisan pengawas daripada para guru.

"What you got for me my beloved prefects?" tanya Arzyn dengan senyuman sinisnya menyebabkan wajah semua pengawas pucat.

"I ASKED WHAT THE HELL HAVE YOU DONE!" jerkah Arzyn menyebabkan pengawas yang lain tersentak.

"Gosh! Can you stop yelling? It really hurts my ear." marah Avryn kepada Arzyn menyebabkan semua pengawas di sana tercengang kerana tiada siapa yang berani bercakap dengan Arzyn apabila dia marah.

"Sorry, Ayla." ujar Arzyn sambil tersengih menyebabkan pengawas tergamam melihat tingkah laku Arzyn.

"Serius lah dia cakap dengan Arzyn semasa dia panas baran macam ini dan Arzyn minta maaf kat dia," ujar Farheen dengan riak terkejutnya.

Tap!

Tap!

Tap!

"Kau ini lahir memang dah tertelan speaker ke apa. Kuat betul suara kau. Sampai luar boleh dengar," ujar seorang lelaki sambil berjalan masuk ke dalam hall.

Semua mengalihkan perhatian ke arah jejaka itu.

"Kau hidup rupanya. Aku ingat kau dah pupus," ujar Avryn mengundang tawa Arzyn dan seorang lagi.

"Aku pun ingat macam tu juga. Ryn datang pun, kau lewat juga sampai." ujar Afran atau nama sebenarnya Afran Dyn Dilarier sepupu Arzyn.

"Sorry lah. Aku kena uruskan masalah kat DH'S sebab itu lambat. Jangan marah. Later I'll give you a treat. Deal?" ujar Ariq atau nama sebenarnya Ariq Ryan Dilarier sepupu Arzyn juga

"Deal" ujar Avryn

"Back to this matter. I won't push all of you because the school year just started so take your time to solve the problems in this school but in two weeks. There will be Prefect Board Meeting in this month which I will inform when is it. If the problems in this school haven't solved in two weeks time, get ready to receive your dismissal letter. I'm really serious about this matter. The Headprefect and Vice Headprefect will be announced in the Prefect Meeting this week Tuesday. Dismiss!" ujar Arzyn dengan tegas.

Semua pengawas beredar ke kelas masing-masing selepas tunduk hormat kepada Arzyn kecuali Adam, Fryan, Kaish, Farheen, Aayash dan Afran.

"Baby, you want to go to class or tour the school first?" tanya Arzyn kepada Avryn yang sedang membelek telefonnya.

Mereka yang lain membulatkan mata kerana terkejut mendengar panggilan Arzyn untuk Avryn kecuali Ariq, Afran dan Aayiz.

"BABY?" tanya mereka serentak.

"Yes, why?" tanya Arzyn dengan mengangkat kening sebelahnya menyebabkan Avryn yang sedang membelek telefon terus berhenti.

"Urmm...Kau kan tak pernah layan perempuan. Lepas itu tiba-tiba panggil dia baby. Itu yang terkejut," ujar Aayash diikuti anggukan yang lain.

"Purfff...Hahaha." gelak Avryn diikuti Afran, Ariq dan Aayiz.

Arzyn hanya menggaru tengkuknya manakala Adam, Fryan, Kaish, Aayash dan Farheen pelik melihat situasi ini.

"Okay, enough. Seriously Ayle, kau tak layan mana-mana perempuan selama ini?" tanya Avryn dengan sisa tawanya.

"Aku tak minat perempuan yang dekat dengan aku. Diaorang nak harta sahaja bukan cinta betul-betul pun. Gedik adalah." jawab Arzyn selamba.

Avryn hanya menggelengkan kepalanya mendengar balasan Arzyn.

"Ayla, have you met the girls, yet?" tanya Afran mengundang pertanyaan dalam otak yang lain kecuali Arzyn, Ariq, dan Aayiz.

"No, I heard they went for competition at Switzerland and will be back next week." ujar Avryn berjalan menuju ke Arzyn kerana tadi dia duduk sedikit jauh dari dia.

"Who?" tanya Adam ringkas.

"Angel' Feroz" jawab Afran sekali gus menjawab persoalan dalam minda mereka yang tertanya siapa gerangan yang dimaksudkan.

Adam dan yang lain hanya mengganguk mendengar balasan Afran.

"Dah, jom. I want to review and check some documents too before that day," ujar Avryn kepada Arzyn tiba-tiba mengundang persoalan lagi yang lain kecuali Aayiz, Afran dan Ariq.

"Sure, let's go. Guys, see you later." ujar Arzyn dibalas anggukan dari mereka semua.

Avryn mengikut langkah Arzyn dari belakang selepas membuat handshake dengan Afran dan Ariq. Semasa melangkah menuju ke arah Arzyn, mata Avryn bertembung dengan mata hijau tajam bak helang Adam yang sedang merenungnya.

'Dah kenapa renung aku macam nak makan' monolog hati Avryn

Dia hanya abaikan renungan Adam dan mengejar langkah Arzyn dihadapannya.

"Adam, jangan renung Avryn lama-lama takut ada orang bunuh kau sekarang." ujar Fryan menyebabkan Adam berkerut dahi.

Selepas seketika, baru dia faham. Arfan dan Ariq sedang merenung dia dengan renungan tajam. Adam hanya tersengih.

"Kau jangan terjatuh hati dengan Avryn. Aku takut kau juga akan kecewa dengan kebenaran di kemudian hari yang tidak boleh diterima kamu semua. Jangan cakap aku tak cakap awal-awal, aku siap bagi amaran ini. I mean it, " ujar Ariq dengan tegas diikuti anggukan Afran.

Adam, Fryan, Kaish, Farheen dan Aayash berkerut dahi mendengar kata-kata Arfan kecuali Aayiz yang faham akan maksud itu.

"What do you..."

Arfan dan Ariq keluar dari hall sambil melambaikan tangan sebelum Adam menghabiskan pertanyaan dia

"Fryan, I want full biodata of Avryn Alyana Xian as soon as possible." ujar Adam sambil memikrkan sesuatu.

"No problem. Dah jom masuk kelas." ujar Fryan dan mengajak mereka ke kelas kerana jam sudah menunjukkan pukul 8.30 a.m bermakna mereka lewat 30 mint untuk kelas

***

Selepas menyemak dokumen penting besama Arzyn, Avryn menyuruh Arzyn pergi ke DH'S dan berjumpanya di rumah nanti. Arzyn membantah tetapi Avryn memujuk dia sehingga dia bersetuju.

Seusai superbike Arzyn keluar dari perkarangan sekolah, Avryn berjalan menuju ke kelasnya. Tiba di kelasnya,

Tok!

Tok!

Tok!

Avryn mengetuk pintu kelasnya menyebabkan semua murid memandang ke arahnya.

"Sorry teacher, I'm late." kata Avryn sambil menunduk sedikit kepalanya

"Nah, It's okay. Come in and take your seat at the back," ujar Cikgu Intan yang sedang mengajar mata pelajaran Matematik.

Avryn terus masuk ke dalam kelasnya dan duduk di tempat yang disuruh. Semasa dia berjalan, dia perasan banyak mata memandangnya.

"Kamu sudah belajar sampai bab berapa di sekolah kamu di USA, Avryn?" tanya Cikgu Intan kepada Avryn yang sudah mengambil tempat di hadapan Fuego' Prince.

"Ummm...actually I have finished my secondary education and currently studying at a university, teacher." ujar Avryn sambil menggaru dahinya yang tidak gatal menyebabkan satu sesi kelas termasuk FP memandangnya dengan muka tercengang.

"Okay, I hope you don't have any problem when I teaching in Malay." ujar Cikgu Intan dibalas anggukan sahaja dari Avryn.

"Serius ah, dia dah belajar kat universiti. Aku nak hadam satu bab Matematik Tambahan pun dah macam nak koma setahun," ujar Fryan dengan riak terkejut.

"Dah, fokus. Nanti kena panggil jawab soalan baru tahu." ujar Adam menyebabkan Fryan menumpukan sepenuh perhatian terhadap mata pelajaran yang diajar oleh Cikgu Intan.

Adam melihat sekilas Avryn yang sedang mencatat nota topik yang diajar oleh Cikgu Iman dalam iPad miliknya. Adam teringat kata-kata Ariq tadi menyebabkan dia tertanya siapa Avryn kepada mereka dan hubungan dia dengan Arzyn lagi-lagi. Adam hanya mengabaikan pertanyaan itu dan fokus kepada pengajaran cikgu Iman.

'Nasib aku boleh translate topik yang cikgu ajar. Kalau tak, tak tahulah aku macam mana nak jawab soalan peperiksaan nanti' monolog hati Avryn

"I will find out who you are girl, soon or later"

TO BE CONTINUE

VOTES & COMMENTS

^^^

Continue Reading

You'll Also Like

218K 14.3K 58
Delilah Lavelle, kehidupannya tak seindah nama yang diberi. Saat kejatuhan terbesar dirinya bermula ketika orang tuanya bercerai. Bertambah tragik, d...
2.6M 88K 82
Hariz pelajar yang bermasalah di sekolah. Muncul saja mukanya di sekolah, pasti ada saja perkara yang menyusahkan pihak sekolah. Murid lain, balik s...
673K 64.1K 102
ALPHABET SERIES: B for BFF 2# Apa pendapat korang tentang kawan baik sendiri? [C]Jun2018-Disember2018
801K 22.2K 50
Qayra Haufia x Nazreen Fawwaz "Tapi saya dah nak kahwin dengan Dayana 3 bulan dari sekarang." - Nazreen Fawwaz "Takpa. Saya janji saya takkan jadi pe...