Who Are You? [C]

By FanficSkill01

132K 11.3K 3.3K

"Hiks... ibu... ayah... kenapa ibu dan ayah... tinggalkan Gempa? Hiks.. G-Gempa tak nak ikut atok. Gempa nak... More

Tragedy!
Who Are You?
Get Out or Go Away!
Knowing You
Knowing You (Part 2)
Knowing You (Part 3)
Knowing You (Part 4)
The Secret (Part 2)
That Night
I Can Hear It...
I Am Here
Know about Me
Know About Me (Part 2)
Thanks for Your Kindness
What is it?
A Group of Friends!
Fight!
Help?
What Did You Know?
Hurry!
Help!
Little Did You Know..
💐Q&A💐
Trauma
Forgiveness
Forgiveness (Part 2)
Forgiveness (Part 3)
Telling The Truth
Take You Home
Their Parents
Who Am I Actually
Who Am I Actually (Part 2)
Who Am I Actually (Part 3)
Who Am I Actually (Part 4)
Who Am I Actually (Part 5)
🌹Q&A🌹
New Home!
If...
Skirt
Beach!
Tell You The Truth
Goodbye, Halilintar.
I Am Your Love
Epilogue
✨💖Thank You💖✨

The Secret

3.1K 261 28
By FanficSkill01

Halilintar mula mengerdipkan matanya apabila dia semakin sedar dari pengsannya. Dia cuba mengenalpasti keadaan persekitarannya. Suasana yang suram dan gelap. Ah, ini bilik dia.

Hali: Ughh.. S-sakitnya kepala...

???: Awak sudah bangun, Halilintar? Syukurlah...

Halilintar terbeliak matanya apabila dia mendengar suara asing menyapa indra pendengarannya. Dia segera menoleh ke arah kanan dan mendapati Gempa sedang duduk di atas kerusi bersebelahan katilnya.

Gempa: Macam mana awak rasa sekarang? Nak minum air?

Halilintar menjengkilkan matanya merenung Gempa tajam. Dia mengabaikan huluran air yang Gempa berikan kepadanya.

Hali: Aku tak nak air tu. Apa yang kau buat dekat sini, hah?

Gempa: Eh? Eerr... S-saya nak jaga awak sampai awak sedar.

Halilintar melirik Gempa tajam. Dia kemudiannya mendengus kesal lalu mula menyelak selimut tebalnya yang menutupi badannya. Gempa terus panik apabila mendapati Halilintar seolah-olah ingin bangkit.

Gempa: Eh, Halilintar! J-jangan bangun lagi! Awak masih belum pulih!!

Hali: Tsk! Sibuklah!! Aku rimas tahu tak?! Blah lah kau dari bilik aku!!

Gempa: T-tak boleh!! Saya kena jaga awak! Ah, Halilintar, tolong makan bubur ni. Lepasni awak kena makan ubat pula!

Halilintar terkejut apabila mendengar Gempa menyebut perkataan ubat kepadanya. Dia segera menoleh ke arah dulang yang berada di tangan Gempa. Deruan nafasnya mula turun naik dengan pantas. Dan dengan tidak semenanya, dia mencampakkan dulang tersebut dari tangan Gempa dan menolak Gempa dengan kasar sehingga membuatkannya jatuh ke lantai.

PRANGG!!

Gempa mengaduh sakit apabila ditolak sedemikian rupa. Sudah banyak kali dia jatuh akibat tindakan kasar Halilintar. Dia kemudiannya menatap pula ke arah dulang yang dicampak oleh Halilintar tadi.

'B-bubur tok Aba... Sudah hancur...!'

Gempa kaku melihat bubur yang panas dan berwap tumpah begitu sahaja di atas lantai. Air kosong di dalam gelas kaca juga turut pecah dan mengalir keluar lalu bercampur dengan kuah bubur tadi. Sakit rasanya hati melihat makanan dibazirkan begitu sahaja tanpa sempat dijamah.

Namun Halilintar sama sekali tidak terkesan oleh hal itu. Dia memfokuskan pandangannya pada Gempa dengan jelingan yang tajam.

Hali: Jangan harap aku akan makan makanan tu! Kau ingat aku akan termakan umpan kau?!

Gempa menatap pula ke arah Halilintar dengan pandangan hairan dan kecewa.

Gempa: Umpan apa pula?! Saya tak letakkan apa-apa pun lah dalam bubur tu!!

Hali: Ckh! Jangan ingat aku bodohlah!! Baik kau keluar sekarang! KELUAR!!

Dengan lantang dan kasar Halilintar menjerit ke arah Gempa. Gempa tersontak dan terkedu mendengarnya. Tidak pernah seumur hidupnya ditengking sedemikian rupa. Gempa pun segera bangkit dari jatuhnya lalu menghadap ke arah Halilintar. Jelas kelihatan riak wajahnya yang kesal dengan perilaku Halilintar ke atasnya.

Gempa: Apa masalah awak ni? Hina sangat ke saya sampai awak begitu anti dengan saya?!

Hali: Ya! Memang aku bencikan kau! Kau datang entah dari celah mana Tok Aba kutip kau lepastu kau nak meraih simpati kitorang pulak?! Patutnya kau tu membesar di rumah anak yatim jelah!!

Sakitnya hati Gempa mendengar penghinaan yang diberikan oleh Halilintar. Dia mengetap giginya dan menggenggam tangannya erat demi menahan rasa amarahnya yang mula bangkit.

Gempa: Halilintar, kau sakit, kan? Sebab tu lah kau hina aku, kan? Sebab kau cemburu aku ni lebih sihat dari kau, kan?
Halilintar pula yang terasa berang. Dia segera bangun dari katilnya dan meluru ke arah Gempa. Kolar baju Gempa dicengkamnya kuat membuatkan Gempa sedikit terangkat badannya.

Hali: Biadap kau, eh?! Tumpang rumah orang tu, buat lah cara menumpang!!

Dan dengan cepat Halilintar menolak Halilintar sehingga Gempa terundur ke belakang dan terlanggar meja belajar milik Halilintar. Pinggang Gempa menjadi mangsa perlanggaran tersebut dan Gempa mula terduduk menahan rasa senak di pinggangnya.

Halilintar tersenyum puas selepas melihat penderitaan Gempa. Dia pun terus berlalu pergi dan keluar dari bilik meninggalkan Gempa menahan rasa sakit di pinggangnya. Gempa sedikit mengalirkan air matanya yang telah lama dipendam.

Gempa: Ughh... S-sakit... Sstt-..

Gempa cuba untuk bangun tapi setiap kali dia bergerak, dia dapat merasakan rasa sakit semakin berdeyut kuat. Gempa terpaksa juga menguatkan dirinya untuk bangkit dan tolong cuci tumpahan bubur dan air tadi seorang diri. Sambil-sambil dia mencuci, dia teringatkan cerita Taufan dan yang lain sebelum mereka beredar keluar untuk menolong Tok Aba di kedai.

°°•_°🌷(。┰ω┰。)🌷°_•°°

Gempa: Apa... Apa sebenarnya yang terjadi pada Halilintar? Taufan? Thorn? Solar? Saya perlu tahu!

Solar: Tsk! Kau tak payah lah nak tahu! Ini bukan urusan keluarga kau pun, kan?!
Gempa: Tapi saya juga sudah menjadi salah satu keluarga korang semua! Salahkah untuk saya tahu apa masalah kamu semua sebagai keluarga saya?!

Solar menjeling kesal ke arah Gempa. Dia pun terus berlalu pergi meninggalkan bilik yang sunyi itu sendirian. Tidak mahu masuk campur dan ditambah pula dia masih marah dengan Gempa tentang hal tadi.

Kini bilik tersebut menjadi sunyi. Blaze yang merasa canggung dengan suasana sebegitu pun mula berdehem kecil.

Blaze: Errrrm... Ekhem! G-Gempa... Kami bukan... Tak nak bagitahu. Cuma.. Kami rasa tak payah lah kot kalau kau tahu.

Thorn: Ha'a. L-lagipun kami tak nak nanti... Gemgem mula bencikan kami...

Gempa menatap hairan ke arah Blaze dan Thorn. Dia pun segera menoleh pula ke arah Taufan dan Ais secara bergilir-gilir.

Gempa: Saya tak kisah tentang semua tu. Yang penting sekarang ni, saya perlu tahu masalah kamu semua. Saya sudah menjadi ahli keluarga kamu, jadi saya seharusnya tahu! Andai kata berlaku situasi yang tidak dapat dijangkakan, sekurang-kurangnya saya sudah krtahuinya! Jadi beritahu saya dan saya janji takkan tinggalkan kamu semua!

'Itu pun jika korang tidak melampau menyakiti aku... '

Desis hati Gempa dalam janjinya. Dia juga takut sebenarnya untuk berjanji kerana dia masih belum mengenali para kembar tersebut. Namun melihat kesungguhan Gempa, 4 remaja lelaki tersebut (kecuali Halilintar) menghela nafas lega.

Taufan: Baiklah... K-kami cuba beritahu sedikit demi sedikit...

Mereka semua pun duduk kembali di atas lantai bilik Gempa. Sebelum itu, mereka sempat menempatkan Halilintar dalam kedudukan yang selesa sewaktu dia pengsan.

Suasana menjadi serius. Taufan sebagai sukarela mula membuka suaranya.

Taufan: Sebenarnya... Kami adalah kembar yang mengalami beberapa sindrom yang melibatkan... Mental kami.
Terdiam Gempa jadinya selepas mendengar pernyataan Taufan tersebut. Dia pun melihat pada wajah adik-adik Taufan yang mula menunduk sedih dan ada yang kesal seolah-olah tidak mahu menerimanya.

Taufan: Sebagai contoh... Hali ada masalah yang mana... Dia tak boleh marah. Kalau dia marah. Dia akan hilang pertimbangan dan mula berkelakuan kasar macam tadi. Dia akan serang sesiapa sahaja yang baginya adalah ancaman. Tapi jangan risau! Hali boleh dihentikan sama ada membuatnya pengsan ataupun segera memberikannya ubat. Tapi....

Gempa perasan yang wajah ceria Taufan sewaktu menceritakan cara untuk menyembuhkan Halilintar ada namun ia berubah pula kepada suram.

Gempa: Tapi... Kenapa?

Taufan: Hali tak dapat terima yang... Dia ada masalah seperti tu. Dan dia tolak mentah-mentah untuk makan ubatnya sebab baginya dia yakin yang dia tiada masalah tu. Jika Hali tak ambil ubat, maka masalah dia akan makin teruk dan jika makin teruk, Hali akan mula hilang kawalan dan menyerang sesiapa sahaja. Memang masa ni kami tak tahu nak buat apa melainkan terpaksa membuat Hali dikunci di dalam biliknya jika dia dalam luar kawalan sehinggalah dia pulih seperti biasa semula. Tapi kami sedar, kalau kami buat macam tu, ia akan mengakibatkan Hali tersinggung dan kecewa akan dirinya sendiri.

Panjang lebar Taufan memberikan penerangan tentang Halilintar kepada Gempa. Gempa yang mendengarnya mula berasa sebak di dadanya. Dia boleh bayangkan betapa terseksanya Halilintar apabila diperlakukan seolah-olah dia adalah seekor binatang buas yang amat susah dijinak dan hanya terpaksa disuntik dengan ubat pelali ataupun mengurungnya di dalam sangkar.

Namun, Gempa faham benar akan sebab saudaranya berbuat demikian. Ini demi kebaikan semua. Mereka tak nak Halilintar mencederakan sesiapa termasuk diri mereka sendiri. Tapi pada masa yang sama mereka juga tak sanggup berbuat demikian kerana ia seolah-olah membuatkan Halilintar jauh berbeza dengan mereka yang lain.










°•°•°•TO BE CONTINUE•°•°•°

Aahhh... Sedihnya dengan keadaan keluarga mereka. (T⌓T)

Dan ternyata bukan Halilintar seorang sahaja yang mengalami masalah tu, rupanya yang lain juga turut ada sama. Hmm... Agak-agak apa masalah mereka pula, ya? (;'༎ຶД༎ຶ')

Continue Reading

You'll Also Like

1.4M 105K 59
Arash Zayden, salah seorang anggota unit pasukan khas Polis Diraja Malaysia. Pulangnya ke tanah air tanpa sebarang niat untuk menaruh rasa pada sesia...
45.9K 4K 29
ᴅɪᴀ ʏᴀɴɢ ᴍᴇᴍᴀʜᴀᴍɪ. ᴅɪᴀ ʏᴀɴɢ ᴍᴇɴʏᴀʏᴀɴɢɪ. ᴅɪᴀʟᴀʜ ABANG... Menceritakan tentang kehidupan seorang lelaki yang selalu ditindas dan dizalimi oleh adik-adi...
1.2K 95 22
Boboiboy sering mendapat sebuah mimpi yang samar-samar di mana dia sering berjumpa dengan seorang kanak-kanak lelaki misteri tetapi mimpi tersebut te...
14.8K 1.8K 44
Tinggal sikit sahaja dimensi lagi yang perlu Boboiboy lalu untuk kembali ke dunianya semula. Tapi, selepas dia keluar, keadaan tidak seperti yang dia...