OG | Last Legacy: Princess Co...

De kayli_bhan

89.9K 7.2K 761

💥A TEEN FICTION ROMANCE MALAY NOVEL💥 Nama? Tempat tinggal? Semua dipalsukan hanya untuk keselamatannya. Si... Mais

CAST (BOYS)
CAST (GIRLS)
CAST (FAMILY 1)
Author's Note
0 1
0 2
0 4
0 5
0 6
0 7
0 8
0 9
1 0
1 1
1 2
1 3
1 4
1 5
1 6
1 7
1 8
1 9
2 0
2 1
2 2
2 3
2 4
2 5
2 6
2 7
2 8
2 9
3 0
CAST (FAMILY 2)
3 1
3 2
3 3
3 4
3 5
3 6
3 7
3 8
3 9
4 0
4 1
4 2
4 3
4 4
✨REQUEST✨
4 5
4 6
4 7
4 8
4 9
5 0
5 1
5 2
5 3
5 4
5 5
5 6
5 7
5 8
5 9
6 0
6 1
6 2
H I A T U S
LATEST CAST (HN-RL)
6 3
6 4
6 5
6 6

0 3

1.7K 201 20
De kayli_bhan

Tepat pukul 7.30 petang, Avryn sampai di Westfield World Trade Center Mall. Dia menunggu Alvin seusai memarkir keretanya di tempat VIP.

"Let's go!" ujar Alvin yang tiba-tiba muncul di hadapan Avryn.

Avryn mengukirkan senyuman nipis sebelum berjalan beriringan dengan Alvin masuk ke dalam gudang pasar raya itu.

Mereka menjadi tumpuan orang ramai kerana jejaka kacukan di sebelah Avryn merupakan anak jutawan terkenal USA. Ayah lelaki yang berjalan di sampingnya itu merupakan pemilik syarikat gergasi dalam industri automotif, iaitu Lande. Sebuah syarikat yang  menghasilkan dan membekalan komponen atomotif serta mempunyai anak syarikat hampir seluruh dunia. Ibunya pula merupakan pemilik jenama Vinsh, iaitu sebuah jenama yang mengeluarkan barangan fesyen di bawah syarikat ViLy Incorporation dan bekas model antarabangsa.

Selepas 3 jam menghabiskan waktu membeli belah, mereka bercadang untuk mengisi perut. Mereka memasuki Chick-fil-A One sebuah restoran fast food yang popular di NYC. Banyak mata yang memandang tetapi mereka hanya beriak biasa dan mengambil tempat di sudut restoran tersebut sambil membelek menu catalogue yang disediakan.

Alvin memanggil waiter untuk memesan makanan.

"One set of Grilled Chicken Club, Cobb Salad, Greek Yogurt Parfait With Mixed Fruits and a glass of lemonade," pesan Avryn sambil menunggu Alvin yang masih membelek buku menu.

"One set of Spicy Deluxe Sandwich, Spicy Southwest Salad, Fruit Cup and a glass of fresh orange," Alvin memberikan buku menu dia dan Avryn kepada pelayan setelah memesan makanannya.

Pelayan itu berlalu pergi selepas mengambil pesanan mereka berdua.

"So, are you ready to go Malaysia next week?" Alvin menyoal gadis di hadapannya yang leka memerhati pandangan luar restoran.

"Mesti lah, Al. Aku dah lama gila tak jumpa dia dan mereka. Aku rindu diorang," Avryn menahan diri agar tidak terlalu mengikut emosinya.

"By the way, I heard that you will take over AA'D High School and some company in Malaysia while you there. Am I included?" Alvin menukar topik perbualan setelah sedar Avryn seperti hendak menangis itu.

"Don't worry Al. Of course, you're in it," ujar Avryn sambil tersenyum mengejek kepadanya.

"Aku tak nak. Malas tahu tak? Nanti ada yang serang aku pula sebab kau rapat dengan diorang. Banyak lagi masalah akan timbul," rungut Alvin pening memikirkan masalah yang bakal dihadapi di Malaysia.

"You will study at DH'S High School and stay at your private villa near the company right?" tanya Avryn kepada Alvin tanpa menghiraukan rungutannya.

"Haah," Alvin mengiyakan soalan Avryn kerana semua perancangan sudah dibuat hanya tinggal untuk dilaksanakan sahaja.

Selepas beberapa minit mereka bersembang, pelayan tiba di meja mereka dengan dulang yang terisi makanan.

"Thank you," kata mereka berdua selepas waiter itu meletakkan makanan yang dipesan di atas meja.

Mereka menikmati makanan sambil berbual-bual. Ada yang mengambil gambar mereka berdua tetapi mereka abaikan kerana Avryn sering menjadi 'skandal' lelaki itu dan sering menjadi topik berita hiburan negara itu jika dilihat keluar bersama.

***

"Message me after you reach home," pesan Alvin kepada Avryn sambil menghidupan enjin motornya.

"Yeah sure and take care," balas Avryn sebelum menghidupkan enjin keretanya dan keluar dari perkarangan basement diikuti Alvin.

Avryn berhenti di traffic light hadapan Westfield World Trade Center Mall yang kelihatan agak sesak walaupun jam hampir menginjak ke angka 12 malam. Avryn membelek telefon sementara menunggu traffic light menunjukkan green light kerana nombornya sekarang 350.

Beep!

Beep!

Avryn terperanjat sehingga terbaling iPhone miliknya ke belakang. Avryn mengurut dada sambil menoleh ke sebelah dengan perasaan marah untuk melihat makhluk yang mana mengejutkan dia. 

Avryn terpana sebentar melihat seorang jejaka berkulit putih kemerahan, mata colour green, hidung mancung dan bibir tidak terlalu tebal di bahagian pemandu sedang mengetawakan dia dengan 2 orang rakannya yang lain. Avryn menurunkan cermin di sebelah dan memberi jelingan maut kepada mereka sehingga mereka terdiam.

"Are you insane?" tanya Avryn dengan marah kepada jejaka di bahagian pemandu itu

"I'm really sorry, miss." ujar lelaki itu dengan sisa ketawa yang masih kedengaran.

"Kau ni Adam. Lain kali suka cakap sahaja terus, tak perlu hon sampai dia terkejut." gelak kawan lelaki yang dipanggil, Adam.

"Diamlah Fryan. Nasib baik dia tak tahu Bahasa Melayu," marah Adam kepada kawannya, bernama Fryan yang sedang mengetawakannya dengan kawannya lagi satu, Kaish.

"Siapa cakap aku tak tahu Bahasa Melayu?"

Soalan Avryn mengejutkan tiga jejaka itu.

"Err...Awak tahu Bahasa Melayu? Macam mana?" tanya Adam dengan keliru. Pelik orang putih tahu Bahasa Melayu. Tak ada iras orang Melayu pun dia ni.

"Mind your business, Mr."  Adam tersengih mendengar jawapan gadis itu.

"Sorry again, Miss." ujar Adam sambil menggaru belakang lehernya. 

Awkward.

"You...,"

Deringan dari iPhone memotong percakapan Avryn.

"Idiots!" kata Avryn sebelum menjawab panggilan Alvin.

"Yes, Al. I'm on my way home and stuck at the traffic light and I got 10 minutes left to reach home before 12 a.m"

"Ok, Ryn. Aku dah sampai rumah. Nanti dah sampai, mesej aku."

"Ye. Nanti aku mesej. Bye, the traffic light going to on" 

"Ok, bye" 

Avryn menekan pedal minyak apabila traffic light bertukar warna hijau dan menoleh ke sebelah untuk melihat jejaka-jejaka tersebut. Hanya jejaka di seat pemandu sedang melihat dia manakala dua orang rakan dia sedang membelek telefon masing-masing.

Avryn sampai tepat pukul 12.00 pagi di rumah dan park kereta di garage. Avryn mengeluarkan barang-barang yang dibeli tadi dari bonet dan memasuki rumah. Avryn melihat bodyguard di hadapan pintu masuk rumah membukakan pintu rumah untuk dia.

Avryn memasuki lift dan tekan button 3rd Floor dan keluar dari lift apabila sudah sampai di 3rd Floor sambil menghantar message pada Alvin bahawa dia sudah sampai di rumah. Selesai menghantar mesej, dia memasuki bilik dan meletakkan barang-barang yang dibeli di walk-in closet. Avryn segera membersihkan diri dan menunaikan solat sebelum tidur. Avryn mengecas iPhone, Ipod dan Apple Watch di night stand sebelum masuk ke alam mimpi.

***

"Aku curious, macam mana minah mat salleh itu tahu cakap Malay. Bukan semua mat salleh tahu Malay, yang tahu mesti ada mix Melayu tetapi yang tadi itu tak ada iras orang Malaysia pun," kata Fryan dibalas anggukan dari Adam yang sedang memandu dan Kaish yang duduk di belakang.

"Aku tengok ada orang tengok anak dara orang itu tak berkelip," usik Kaish dengan tawanya diikuti Fryan.

"Itu maksudnya, orang itu falling in love macam orang kata love at first sight gitu," usik Fryan lagi.

Muka Adam memerah sedikit apabila kantoi melihat anak dara orang mengundang lagi ketawa mereka berdua. Adam hanya menghiraukan mereka dan memandu laju menuju ke rumah kerana sudah lewat.

'You are the one, see you when I see you, girl.'

TO BE CONTINUE

VOTES & COMMENTS

^^^

Continue lendo

Você também vai gostar

MY DARLING DARLINA De shae

Ficção Adolescente

113K 1.5K 6
NEW VERSION OF HENDRIYAN "Aku ni tak nampak apa-apa. Yang aku nampak cuma kegelapan..." - HENDRIYAN "Sebab tulah saya ada dekat sini. Saya ni lah ma...
1.4M 46.5K 88
#2018 🎀SIRI PERTAMA ADIK BERADIK TIRI🎀 Ayla Ayuni dan Azrif Ayril terpaksa menerima kenyataan yang mereka ialah adik beradik tiri. Keadaan menjadi...
32.6K 2.2K 60
"Aku sayang Eshal sehingga hujung nyawa. Tapi, aku sayang kau buat selamanya" FAREL GIBRAN "The mark of a true crush... is that you fall in love firs...
101K 2K 17
SHAHRUL MATEEN x ALAILA SOFEA Shahrul Mateen jejaka kegilaan ramai wanita. Oleh kerana dia kaya, kacak dan peramah, hal ini membuatkan ramai wanita y...