[C] TE AMO | JJK ✓

By heitsmehari

489K 41K 2.2K

[OLD TITLE: BABY GIRL] "Each day, I love you more." +Jungkook ft rachel Started; 1.01.2018, Mond... More

《1》
《2》
《3》
《4》
《5》
《6》
《7》
《8》
《9》
《10》
《11》
《12》
《13》
《14》
《15》
《16》
《17》
《18》
《19》
《20》
STOP!
《21》
《22》
《23》
《24》
《25》
《26》
《27》
《28》
JUST A TEASE
《29》
《30》
《31》
😇
《32》
《33》
《34》
《35》
《36》
《37》
《38》
《39》
《40》
《41》
《42》
《43》
《44》
《45》
《46》
《47》
《48》
《49》
《50》
《51》
《52》
《53》
《54》
《55》
《56》
《57》
《58》
《59》
《60》
《61》
《62》
《63》
《64》
《65》
《66》
《67》
《68》
《69》
《70》
《71》
《72》
《73》
《74》
《75》
《76》
《77》
《78》
《79》
《80》
《82》
《83》
《84》
《85》
《86》
《87》
《88》
《89》
《90》
《91》
《92》
《93》
《94》 Final 🎉

《81》

3.3K 372 31
By heitsmehari

🐰

Rachel mendepakan tangan sebaik ketiga mereka keluar dari kapal terbang. Dia menghirup udara US seraya tersenyum lebar. Sudah lama dia tak ke sini, dulu pun selalu pergi bila dengan Yoongi dan Minjoo unnie saja. Tak pun dengan Hoseok sebab nak ikut khusus bussiness.

"Luggage dah ambil?" Tegur Taehyung, Rachel menoleh sebelum menggelengkan kepala. Belum pun dia sempat berkata- kata, Jungkook sudah menghulurkan luggage milik gadis itu kepadanya. Taehyung membuat muka.

"Thank you!"

"Dah jom, kita pergi hotel." Ajak Jungkook sebelum mereka beriringan keluar dari lapangan terbang. Di luar, sudah ada sebuah kereta sedang menunggu. Jungkook menghulurkan bagasinya kepada lelaki bersut hitam dengan kaca mata hitamnya.

"Jungkook, aku pergi sana dulu eah? Nak jumpa seseorang sebelum pergi hotel. Aku titipkan Rachel pada kau, jaga dia dan jaga diri" pesan Taehyung seraya melambaikan tangan. Dia senyum segaris pada kedua pasangan suami isteri tersebut.

"Awak nak jumpa siapa?"

"Adalah, someone. Don't worry, i'll back around 8. Tak ada apa yang perlu dirisaukan. Jungkook kan ada" kata Taehyung bila Rachel nampak tak senang dengan tindakan Taehyung. Lelaki itu tersenyum seraya mengambil jalan yang bertentangan dengan mereka. Rachel hanya memerhati hingga kelibat Taehyung hilang dari pandangan mata.

"Dahlah, masuk dalam kereta. Kita pergi hotel dulu, lepas tu rest. Malam ni tak ada event, tapi malam esok ada. Pakaian awak, secretary moon dah sediakan."

"Secretary moon?"

"Yep. Orang kanan saya. Dia tolong saya buat semua benda bila ada event kat US. Termasuk hantar driver dan book ticket flight. Come in" Jungkook membukakan pintu kereta tempat duduk belakang untuk Rachel. Tidak mahu berlama- lama disitu, laju saja Rachel masuk. Jungkook ikut masuk dan duduk disamping Rachel. Pintu kereta ditutup.

"Awak rasa Taehyung nak kemana eah?" Soal Rachel. Jungkook diamkan diri sebelum kepalanya tergeleng menandakan dia juga tidak tahu. Smartphone dikeluarkan dari poket seluar. Enjin kereta dihidupkan dan pemandu tersebut mulai memandu ke destinasi yang diarah.

"Rachel.. awak tahu siapa ni?"

Jungkook menghulurkan phonenya kepada Rachel. Skrin menayangkan sebuah chat conversation dengan kontak bernama RcJeonjeon. Anak mata gadis itu membulat sebelum dengan cepat dia menggeleng kuat.

"Tak.. tak kenal" kata Rachel seraya mengalihkan pandangan. Jungkook mengerutkan dahinya, dia ambil semula phonenya dan renung sekejap. Rachel sudah tidak senang duduk. Air liur ditelan paksa, gadis itu mengetap bibirnya.

"Tak kenal? Tapi nama dia hampir sama dengan nama awak.."

"Yep, tapi dia bukan saya-"

"Saya tak cakap pun yang dia tu awak. Awak yang cakap sendiri atau, Rachel tu.. memang awak?" Kata-kata Jungkook buatkan Rachel membeku. Dia kekal berada dalam posisi duduk yang statik dan mengeras. Tapak tangannya berpeluh sejuk. Sekali lagi bibirnya dikemam.

"Tak.."

"Tak? Betul ke tak? Apa yang awak cakap masa kat lapangan terbang korea tu, macam relate dengan saya. Awak tegah saya tinggalkan awak, tapi hakikatnya kita tak pernah berjumpa pun. Apa sebenarnya-"

"Shuh!"

Rachel meletakkan jari telunjuknya pada bibir Jungkook. Tak semena- mena lelaki itu terdiam. Dada Rachel berombak kuat bila Jungkook memegang tangan Rachel dan melarikan jarinya pada bibir lelaki itu. Tapak tangan Rachel berada dalam genggam Jungkook. Perasaan Rachel pelbagai. Dia tak tahu dia patut gembira ataupun sedih sekarang.

"Siapa saya, pada awak?"

"Jungkook, jangan tanya saya pasal benda macam ni. Saya tak kuat.."

"Kenapa tak kuat?" Ujar Jungkook, dia tarik perlahan tapak tangan Rachel lalu menggenggamnya. Rachel melarikan pandangan mata, sungguh dia cakap. Dia betul- betul tak kuat. Bila- bila masa saja dia akan menangis. Soalan Jungkook yang sedang mempersoalkan siapa lelaki itu pada dirinya buatkan dia rasa sebak. Perasaan dia bercelaru. Dia buntu dan dia sedih.

"Rachel, pandang saya"

"Tak nak.."

"Kenapa tak nak? Saya bukan makan awak pun-"

"Kalau saya cakap tak nak tu tak naklah!" Marah Rachel, tak semena- mena wajahnya menoleh ke arah Jungkook bila lelaki itu bertindak untuk menekup pipi Rachel dengan kedua belah tangannya. Bibir Rachel memuncung, pipinya panas. Bukan dia marah, dia cuma emosi. Emosi kerana Jungkook.

"Okay saya minta maaf, saya tak akan paksa awak. Saya tak akan tanya lagi, okay?" Kata Jungkook lembut dengan suara huskynya. Rachel mendiamkan diri, dia cuba mencari ketenangan. Pandangan mata dialihkan sekali lagi dari wajah kacak Jungkook. Lelaki itu melepaskan tangannya dari pipi Rachel.

Rachel menunduk. Rasa bersalah dengan sikapnya tadi. Jungkook langsung tak bersalah, dia cuma hilang ingatan dan itu bukan punca utama dia untuk memarahi Jungkook. Lambat laun lelaki itu akan tahu segalanya juga. Lambat atau cepat..

"Mianhae.."

"It's okay. No need to force yourself for something you don't like. We're good huh?"

"Em.."

Rachel tundukkan wajah. Tapak tangannya dibelek. Cincin kahwinnya dipusingnya perlahan. Jungkook hanya memerhati, dia gosok lengannya perlahan.

"Malam ni, kita date nak?"

"Hah?"

Laju saja kepala Rachel menoleh memandang Jungkook, wajah lelaki itu direnung tidak percaya. Jungkook senyum kecil, dia sengetkan kepala memandang Rachel, kening dijongket satu.

"Tak nak?"

"Maksud awak, date dengan kerja lagi? Nanti awak ajak saya date, tapi date dengan kerja. Jumpa klienlah, itulah inilah." Kata Rachel, dia tak nak fakehope lagi macam hari tu. Cakap nak date, tapi date dengan kerja. Apa benda? Tak bestlah!

Jungkook tersenyum kecil. Dia cuit perlahan hidung Rachel menggunakan jarinya serentak buatkan Rachel memberi reaksi terkejut. Jungkook sengih kecil, menampakkan barisan gigi putihnya yang seperti rabbit tersebut.

"Kali ini saya ajak awak date betul- betul punya. Tak ada orang ketiga, tak ada klien, tak ada fail kerja. Hanya kita berdua saja. Nak?"

"Dah tentulah nak! Dekat mana?" Soal Rachel teruja, bibirnya menaik mengukir senyum lebar. Jungkook tersengih kecil.

"Bilik saya-"

"Hisy!!"

Tak semena-mena bahu Jungkook dipukul Rachel. Wajah gadis itu merah bak tomato. Jungkook ketawa besar, suka benar dia mengenakan PA-nya itu. Comel betul!

"Malaslah saya cakap dengan awak! Pervert!"

"Pervert apanya? Saya ajak awak date dekat bilik, bukan buat benda apa pun. Dinner, watch time then do something fun. Awak je yang suka fikir bukan- bukan. Saya pervert ke awak yang pervert?" Jungkook menyentuh lengan Rachel. Gadis itu menggeleng kecil sebelum memalingkan wajahnya. Tak nak pandang Jungkook dah! Otak kuning!

"Diamlah!"

"Nak ke date dengan saya? Saya boleh sediakan benda apa yang patut kalau awak nak date dengan saya. Saya hitung dalam kiraan 1, 2, 3-"

"Nak! Nak! Nak!"

"Waktu perhitungan dah tamat. So, no date for tonight. Malam ni rest, kemas barang dan tenangkan diri. Ara?" Kata Jungkook buatkan Rachel memuncung panjang. Dia berpeluk tubuh. Jungkook dah pandai main tarik tali dengan dia! Jual mahal!

"Marah?"

"Taklah! Suka sangat. Haha-"

"Kalau awak suka, saya tambah laporan kerja untuk esok-"

"Andwae! Bagilah saya rehat Jeon Jungkook! Saya baru turun dari flight, lenguh tau satu badan. Tak nampak?" Rachel menghulurkan lengannya pada Jungkook. Tapi lelaki itu hanya memandang wajah Rachel, bukan lengannya. Jungkook menongkat dagu, memerhati Rachel yang sedang membebel tak puas hati.

"Sayang?"

"Hem?"

Rachel menghentikan percakapan sebaik Jungkook memanggilnya dengan perkataan sayang. Gadis itu terkebil- kebil. Melebar senyuman Jungkook jadinya.

"You like it?"

"What?"

"When I call you sayang?, you do like it. Don't you?" Soal Jungkook seraya menyerigai. Rachel mengetap bibir, laju kepala dia menggeleng. Luaran menidakkan, dalaman mengiyakan. Hah! Payah!

"Jangan tipu."

"Bila saya tipu?"

"Sekarang? Kalau tak suka, kenapa pipi merah? You're blushing aren't you?"

"No wayyy"

"Ehh malu pulak nak mengaku-"

"Shut up Jungkook!"

"Okay sayang!"

.

.

"Don't play with my heart."

Continue Reading

You'll Also Like

84K 8.2K 18
'S I N O P S I S' ; Dia pelik, dia kejam. Namun ada sesuatu yang dia sorokkan dari aku. Rahsia ini, Hanya aku dan kau sahaja mengerti. Aku lakukannya...
26.3K 2.6K 26
perit sangat torehan yang kau buat ni, jeon jungkook. - book cover by @sodacream .
27.6K 4.1K 42
〔🌸〕Dia pernah kata padaku, "Aku akan hilang selamanya bila aku menggunakan sepenuh kuasa aku untuk berkorban demi sesuatu benda" Aku sayangkan kau...
91.3K 10.8K 23
"kau tak payah jadi fake. aku tau kau simpati je sebenarnya." strictly no plagiarism or copy! ©Sparkznle