[C] TE AMO | JJK ✓

By heitsmehari

489K 41K 2.2K

[OLD TITLE: BABY GIRL] "Each day, I love you more." +Jungkook ft rachel Started; 1.01.2018, Mond... More

《1》
《2》
《3》
《4》
《5》
《6》
《7》
《8》
《9》
《10》
《11》
《12》
《13》
《14》
《15》
《16》
《17》
《18》
《19》
《20》
STOP!
《21》
《22》
《23》
《24》
《25》
《26》
《27》
《28》
JUST A TEASE
《29》
《30》
《31》
😇
《32》
《33》
《34》
《35》
《36》
《37》
《38》
《39》
《40》
《41》
《42》
《43》
《44》
《45》
《46》
《47》
《48》
《49》
《50》
《51》
《52》
《53》
《54》
《55》
《56》
《57》
《58》
《59》
《60》
《61》
《62》
《63》
《64》
《65》
《66》
《67》
《68》
《69》
《71》
《72》
《73》
《74》
《75》
《76》
《77》
《78》
《79》
《80》
《81》
《82》
《83》
《84》
《85》
《86》
《87》
《88》
《89》
《90》
《91》
《92》
《93》
《94》 Final 🎉

《70》

2.9K 298 27
By heitsmehari

🐰

Rachel mengemam bibir, mug berisi kopi panas yang baru dia siapkan tadi dia renung sebelum memgangkat wajah memandang Jungkook. Lepastu tunduk balik.

What?!

Jantung jangan buat hal!

"So, you're Rachel Kim?"

Rachel mengangguk laju bila disoal dengan soalan yang lelaki itu sudah tahu. Jungkook memandang resume kerja Rachel yang Taehyung hantar kelmarin. Semuanya lengkap diisi.

"Apa cerita pasal hospital? Kenapa awak cakap saya ni suami awak?"

Gulp!

Mati kau Rachel!

"Err.. saya pun macam awak ju- juga. Lepas bangun dari tidur, saya terus rambang je cakap lelaki yang baru saya nampak suami saya. Saya minta maaf, saya buat tindakan luar kawal berdasarkan mimpi saya.." nada suara Rachel mengendur. Pandangan matanya mulai samar- samar. Rasa nak nangis pulak dah!

"Sebelum ni pernah kerja dengan Taehyung je ke? Dengan orang lain tak pernah?"

"Hah?" Rachel mengerutkan dahinya. Sejak bila dia berkerja dengan Taehyung pula?

"Dalam resume awak ni ada tertulis yang awak dah berkerja dengan Taehyung hampir 3 tahun. Kenapa tak teruskan?"

"Sa- saya nak cuba benda baru-"

"Awak fikir kerja ni main- main? Saya perlukan seseorang yang boleh guide saya. Seorang yang bertanggungjawab, bukan seorang yang kerja secara sambilewa. Bukan makan gaji buta. Now tell me, awak nak kerja dengan saya sebab apa? Ada motif lain ke?" Meninggi suara Jungkook menyoal Rachel.

"A- aniya. Saya betul- betul ikhlas nak kerja dengan awak. Tak ada langsung niat lain, ka- kalau awak tak nak terima saya, it's okay, saya boleh pergi, saya boleh je kerja tempat lain. Thank you.."

Rachel mengangkat punggung lalu berlari keluar dari meeting room tersebut. Bila dia sudah berada di luar bangunan pipinya yang basah akibat air mata itu dikesat, sakit pulak hati dia dengan Jungkook ni. Baru je dia nak capai phone, nak call teksi. Beg tangan dia pulak tak ada!

Hisy!

Mahu tak mahu dia terpaksa kena naik atas balik. Nak ambil beg dia sebab dalam tu ada document peribadi. Rachel menghendap- hendap melihat kedalam pejabat Jungkook, lelaki itu tidak ada disitu. Disitu, beg tangan Rachel tergeletak elok diatas sofa didalam pejabat Jungkook.

Aish!

Rachel masuk kedalam sebelum memandang kiri dan kanan, dengan langkah persis seorang pencuri, dia masuk kedalam pejabat Jungkook. Isi didalam beg tersebut digeledah sebelum dia menghela nafas lega. Lega sebab lengkap, tak ada kurang satu pun.

"Kenapa naik atas balik?"

Rachel mengetap bibir, sebaik dia pusing belakang melihat tuan empunya suara. Dia rasa macam kena panah. Jungkook sedang berpeluk tubuh memandangnya dengan kening yang terangkat satu. Gosh! Mengancam jiwa dan raga gue!

"Beg, ti- tinggal tadi. Awak jangan risau, saya akan turun balik-"

"Duduk dulu. Saya nak cakap sesuatu" ujar Jungkook, dia bergerak ke meja kerjanya lalu duduk disitu. Dia muncungkan bibir meminta aku untuk duduk di hadapan dia. Lambat- lambat aku bergerak duduk disitu. Elak dari permandangan mata dengan Jungkook.

"Pertama, saya minta maaf kalau bicara saya tadi menyakitkan hati. Saya tak ada niat nak buat awak menangis dan.. saya terima awak kerja as my PA"

"Hah? Biar betul? Awak te- terima saya?" Rachel menyoal kerana tidak percaya. Baru je dia kena reject tadi. Sekarang macam bulan jatuh ke riba pulak. Tak sangka.

"Tapi dengan syarat"

Mereka berpandangan antara satu sama lain buatkan jantung Rachel seperti hendak pecah sahaja. Gadis itu mengetap bibir lalu menggenggam tapak tangannya erat.

"Syarat?"

"I want to get to know you more" kata Jungkook dengan suara deep voice. Lelaki itu merenung Rachel.

"Err-"

"First, we gonna start about your name. Are you really Rachel Kim?"

Rachel anggukkan kepala. Dia meneguk air liur kerana nervous.

"Cause that name sounds familiar to me. I don't know why. Kita pernah rapat ke? Saya kenal awak? Or do you know me?" Jungkook menyoal bertubi- tubi buatkan Rachel jadi sesak nafas untuk menjawab.

"Memang saya kenal awak, itupun me-melalui Taehyung. Memang kita pernah rapat, sangat rapat. Tapi sekarang.." Rachel menggantungkan ayatnya, dia pandang Jungkook, lelaki itu seakan semakin teruja untuk mendengar cerita Rachel.

"Then?"

"Hubungan kita okay, awak baik dengan saya dan saya sa- ani, aniya. Kita cuma kawan, kawan kecil. Tak ada yang special pun pasal hubungan kita. I- itu je.." kata Rachel lalu tersenyum hambar. Gadis itu mengemam bibir, air mata cuba ditahan. Jungkook mendiamkan diri, seakan tidak mempercayai kata- kata yang keluar dari mulut gadis itu.

"I'm your childhood friend?"

"Not really. Ergh! Saya tak tahulah nak jelaskan macam mana, tapi awak jangan risau. Hubungan kita okay-"

"Hubungan apa?"

"Suami is- ka- kawan dengan kawan?"

"It's hard to believe you right now. Tapi tak apalah, kita sambung esok. Tak, awak patut mulakan kerja sekarang. Bring me coffee and a few file that i've to sign it." Arah Jungkook sebelum memandang ke laptopnya yang sedang terpasang.

Laju- laju Rachel bergerak ke meja PA bekas Minjung selalu berada sebelum mengambil beberapa fail disitu laku dibawa ke meja Jungkook.

🐰

"What?! Jungkook dah start kerja? Kenapa Jieun tak tahu apa- apa pasal benda ni auntie?" Jieun mengejar langkah kaki Puan Jeon memasuki ruang tamu. Wanita itu hanya buat- buat tak tahu saja pada Jieun sementara dirinya menghirup teh hangat.

"Kenapa Jieun? Setiap yang Jungkook buat, auntie kena maklumkan kepada kamu ke?" Ujar Puan Jeon tanpa memandang wajah gadis itu. Jieun mendengus marah, dia duduk menyilangkan kaki seraya mencebikkan bibirnya macam itik.

"Bukan macam tu auntie, Jungkook tu kan akan jadi tanggungjawab Jieun-"

"Tanggungjawab apa pulak ni? Jangan nak mengada- ngada, Jungkook tu dah beristeri, Rachel. Dia tu masih isteri sah Jungkook. Apa pulak tanggungjawab kamu?" Berkerut dahi Puan Jeon mendengar perkataan 'tanggungjawab' tersebut. Buang tebiat ke apa Jieun ni?

Jieun mengetap bibir. Terasa dengan kata- kata Puan Jeon tadi.

"Auntie jangan buat tak tahu pulak, Jungkook dah janji nak kembali pada saya semula, dia janji nak kahwin dengan Jieun-"

"Kim Jieun! Jungkook tu dah beristeri! Kenapa dengan kamu ni? Macamlah tak ada lelaki lain kat dalam dunia ni yang boleh kahwini, desperate sangat dah ke?" Puan Jeon berkata lantang, kalau ikutkan hati, mahu disimbahnya Jieun dengan teh yang sedang dia pegang.

Ex tu buatlah cara ex!

"Jieun sanggup jadi yang isteri kedua Jungkook, lagipun Jungkook already lost his memories, dia tak ingat Rachel. Dia hanya ingat Jieun, apa boleh buat? Mungkin Jungkook dah ditakdirkan untuk Jieun agaknya" kata Jieun bersahaja. Puan Jeon menggenggam tapak tangan, ada juga kena cakar muka sat gi.

"Kamu dah lupa ke apa yang kamu buat apa Jungkook? Kamu yang curang dengan dia, kamu yang minta putus. Sekarang semua apa yang kamu nak dah berlaku. Then, kenapa kembali lagi? Jungkook tu suami orang Jieun, he almost gonna be a father. Apa lagi yang kamu nak? Datang jilat ludah sendiri? Tak pernah dibuat orang!"

"Kalau tak pernah dibuat orang, biar Jieun orang pertama yang buat. Jieun akan tetap kahwin dengan Jungkook tak kira apapun terjadi. Suka atau tak, Jieun akan jadi kedua dan terakhir untuk Jungkook. Puan tengoklah nanti" kata Jieun sebelum melangkah keluar dari perkarangan rumah milik keluarga Jeon tersebut.

Puan Jeon menggelengkan kepala.

Macam- macam!

.

.

"Damn! She's hotter than a fire!"

Continue Reading

You'll Also Like

1M 147K 78
2017 [completed] + she forgot to silent phone while trying to snap her crush
91.3K 10.8K 23
"kau tak payah jadi fake. aku tau kau simpati je sebenarnya." strictly no plagiarism or copy! ©Sparkznle
170K 15.9K 52
❝ Kalau begitu, kita jadikan ianya adil bersama. Ini adalah kesilapan kita berdua. Our mistake.❞
29.5K 1.6K 50
Mengisahkan Alicia yg merupakan seorang anak yatim piatu. Dia tlh kehilangan G. Rama dn uncle2nya disbbkan terkorban dlm satu misi. Sjk dripd hri itu...