[C] TE AMO | JJK ✓

Oleh heitsmehari

489K 41K 2.2K

[OLD TITLE: BABY GIRL] "Each day, I love you more." +Jungkook ft rachel Started; 1.01.2018, Mond... Lebih Banyak

《1》
《2》
《3》
《4》
《5》
《6》
《7》
《8》
《9》
《10》
《11》
《12》
《13》
《14》
《15》
《16》
《17》
《18》
《19》
《20》
STOP!
《21》
《22》
《23》
《24》
《25》
《26》
《27》
《28》
JUST A TEASE
《29》
《30》
《31》
😇
《32》
《33》
《34》
《35》
《36》
《37》
《38》
《39》
《40》
《41》
《42》
《43》
《44》
《45》
《46》
《47》
《48》
《49》
《50》
《51》
《52》
《53》
《54》
《55》
《56》
《57》
《58》
《59》
《60》
《61》
《62》
《63》
《64》
《65》
《67》
《68》
《69》
《70》
《71》
《72》
《73》
《74》
《75》
《76》
《77》
《78》
《79》
《80》
《81》
《82》
《83》
《84》
《85》
《86》
《87》
《88》
《89》
《90》
《91》
《92》
《93》
《94》 Final 🎉

《66》

2.6K 328 43
Oleh heitsmehari

🐰

To; Rachel.k🌼
Hey, what are you up to?

Taehyung memandang skrin phone dengan chatnya yang sepi itu. Gadis itu belum membalas pesanan ringkasnya sejak semalam buatkan hati Taehyung jadi tidak senang duduk.

Mana tak risaunya, Rachel tu dahlah tinggal seorang dalam runah banglo 2 tingkat. Aku repeat dia tinggal seorang diri!

Dia faham yang Rachel perlukan waktu bersendirian, tapi taklah sampai tak nak ditemankan. Taehyung mencampak phonenya atas meja kerja sebelum menyandarkan tubuhnya pada kerusi kerja. Runsing! Dia benar- benar runsing! Taehyung meraup rambutnya, hari ni dia banyak sangat kena tempah oleh klien sampai tak ada masa nak melawat Rachel.

Takkan dia nak berangkut pindah rumah, tinggal dengan Rachel pulak? Kalau Yoongi tahu, habis cair taik telinga dileternya. Dahlah Yoongi tu garang mengalahkan singa. Hisy! Dah tu nak buat apa?!

"Tuan, Encik Lee dah sampai."

"Ahh, saya pergi sekarang jugak" Taehyung mengangkat punggung sebelum melangkah keluar dari pejabatnya. Bilik meeting dituju, untuk seketika dia kena lupaka hal luar dan fokus pada kerjanya.

"Wait.."

Taehyung memandang PA- nya, Hani. Ada something yang terlintas pada fikirannya.

"Ceh.. i get it"

🐰

Ting tong~

Dengan penuh sabar Taehyung menanti di hadapan pintu masuk. Dia membawa satu plastik ayam bakar yang dipesannya direstoran segera tadi. Untuk siapa lagi kalau bukan untuk Rachel?

Clek!

"Ahh Taehyung.. jeongmal mianhae. Saya tak dengar tadi.." Rachel berkata sebaik pintu dibukakan. Taehyung hanya senyum kecil dan senyuman itu mulai pudar sebaik melihat mata sembab gadis itu. Ssngat ketara dengan bekas tangisan.

"Come in-"

"You cry, again?"

Rachel mendiamkan diri, dia melangkah masuk kedalam rumah, meninggalkan Taehyung yang tengah berdiri disitu. Taehyung mengeluh sebelum ikut memasuki rumah. Pintu rumah ditutup. Dia mengikuti Rachel ke ruang tamu.

"Ketara sangat ke?"

"Apa yang tak ketaranya? Ni, ni, ini apa ni?" Plastik diletakkan atas meja kaca sebelum pipi Rachel ditekupnya. Memang ketara dengan bekas tangisan. Rachel senyum tawar, dia sandarkan tubuhnya pada sofa, lengan Taehyung dia tepuk tanda dia okay.

"Don't be such a weak women. Jungkook tak apa- apa, kan? Lagipun dia dah sedar. Dia akan ingat pasal awak-"

"Tapi bila? Saya tak sanggup tengok dia dengan perempuan lain, hati saya.. hati saya sakit sangat, Tae.. awak tak kasihankan saya?" Lirih suara Rachel berkata, dia menangis lagi, tapak tangan ditekup ke wajah.

"You don't need my sympaty, all you need is energy. You need to fight. Kalau awak tak belajar nak melawan, sampai bila nak jadi orang yang kuat? Come on, saya tahu awak kuat. Sejauh mana pun Jungkook dah lupa akan awak, dia akan kembali pada awak semula. Because of what? cause you his wife!" Taehyung membebel, buatkan Rachel makin menangis. Taehyung mengeluh, nasihat tak masuk pulak.

"Okay i'm sorry, come here. Peluk saya puas- puas" Taehyung menarik gadis itu agar mendekat dengannya. Belakang badan gadis itu ditepuk. Lagak seprti sedang mendodoikan anak pulak Taehyung ni.

"Taehyung.."

"Em?"

"Saya lapar, nak makan"

Terdiam Taehyung jadinya.

🐰

"Jungkook say Aaa"

Jungkook hanya menurut. Dia membuka mulutnya untu memakan bubur buatan Puan Jeon tersebut. Jieun masih setia menghibur Jungkook walaupun ketika lelaki itu sudah keluar dari hospital. Jungkook merenung Jieun, dia rasa ada yang lain macam.

Rasa kosong, rasa kehilangan.

"Waeyo Jungkook- ah?"

"Noona, bukankah kita dah putus?" Kata Jungkook buatkan senyuman Jieun memudar. Bibirnya diketap, tak mungkin ingatan Jungkook kembali pada saat ketika dia dan Jungkook sudah tidak menpunyai apa- apa hubungan. Tak mungkin, sangat- sangat tak mungkin.

"Ehh Jungkook salah kot, kita kan masih dalam ikatan pertunangan-"

"The last thing i remember is when i throw our wedding ring to an ocean. Aniya, I lose it. Jadi betullah.. kita tak ada apa- apa hubungan lagi" kata Jungkook sayu. Dia ingat, tapi tak pasti sebab apa mereka putus tunang.

"Aniya.."

"But we still can be friend, right?" Kata Jungkook lalu tersenyum bunny. Jieun mengangguk kecil. Berkecai hati dia mendengar perkataan tersebut. Sudu bubur digaul geram. Bodoh Jungkook! Kau memang bodoh!

"Tapi tak boleh ke kita mulakan semuanya semula? Kita betulkan apa yang patut dibetulkan. Kita kembali pada kita yang dulu. Jungkook, sayangkan noona?" Jieun meletakkan mangkuk bubur atas meja sebelum tapak tangan Jungkook digenggam. Lelaki itu mendiamkan diri.

"Tapi.."

"Jungkook dah janji nak kahwin dengan noona. Jungkook dah lama janji, tapi tak pernah tunaikan. Noona.. noona penat menunggu. Please, ki- kita mulakan semuanya semula. Noona masih cintakan Jungkook." Kata Jieun, tapak tangan lelaki itu digenggam erat. Jungkook still mendiamkan diri.

"Arraseo.."

Jawab Jungkook seraya senyum menampakkan giginya. Gilirannya pula menyentuh pipi Jieun. Melebar senyuman gadis itu jadinya.

"We gonna start again, from bottom to top. Slowly.. we gonna be a normal couple than i'll purpose you. You want it like that?"

Jieun mengangguk laju, memang ini yang dia mahukan. Now, apa yang si perempuan jijik tu boleh buat? Lambat atau cepat, Jungkook akan ingat semuanya, secara perlahan atau secepat kilat. Jadi sebelum itu berlaku dia kena kahwin dengan Jungkook dan mengandung supaya Jungkook tak akan mampu nak buat keputusan untuk ceraikan dia. Rachel? Pergi mati! Dan, mereka akan hidup bahagia.

HAHAHAHAHHAH!

"Tapi.."

"Biar saya tenang diri dulu. Then after that, i'll decide kalau saya nak masih bersama dengan noona atau tak" sambung Jungkook, memudar lagi senyuman Jieun.

"What do you mean?"

"I need alone time. Leave me alone, now" kata Jungkook dingin buatkan Jieun hilang kata- kata. Aik? Tadi okay je lembut- lembut bahasa sekarang dah kenapa?

"I'm not going to live you-"

"Then you gonna face a statue"

"Jungkook.."

"Get out"

"No-"

"Get out!"

Kembang kempis hidung Jieun memandang Jungkook sebelum melangkah keluar dari bilik lelaki itu. Jungkook memegang kepalanya, bayangan samar- samar seorang gadis sejak semalam lagi menghantuinya. Buatkan kepalanya berdenyut sakit.

"Jungkook.. this is me"

"I'm your wife"

"I miss you"

"Come back to me-"

"No! Keluar dari kepala aku! Argghh!!"

.

.

"I don't know what are you doing to me, whatever is it that's illegal cause i slowly got addicted.. to you"

Lanjutkan Membaca

Kamu Akan Menyukai Ini

4.2K 616 50
❝ Ajar aku bunuh diri. ❞ Halilintar Grandville, putera kedua dari keluarga yang berpengaruh. Wajahnya tanpa ekspresi, tatapannya dingin dan rahsia Ha...
184K 31.4K 33
Dia yang digoda. Aku yang tergoda. Start : 7 November 2018 End : 27 January 2019 #2 in fanfiction on 6/4/2019 #1 in fanfiction on 27/4/2019 Cover:...
942 172 35
"Pakcik, bagi satu ice cream chocolate" "Hotak kau!! Aku bukan pakcik! Aku muda lagilah budak!!" WARNING⚠: Chapter pendek sependek yang korang tak bo...
211K 12.9K 49
( ssars love written 1 ) Cinta rumit Faeeq Elhan, Eryna Safia. © ssarserans december story 2022