LAST HUNTER II : VARTRA

De mynameismas

24.1K 2.3K 1.4K

Ara-Si Gadis Tiga Darah terlibat lagi dalam pertelingkahan tatkala manusia bukan satu-satunya makhluk yang be... Mai multe

-01-
-02-
-03-
-04-
-05-
-06-
-07-
-08-
-09-
-10-
-11-
-12-
-13-
-14-
-15-
-16-
-17-
-18-
-19-
-20-
-21-
-22-
-23-
-24-
-25-
-26-
-27-
-28-
-29-
-30-
-31-
-32-
-33-
-34-
-35-
-36-
-37-
-38-
-39-
-40-
-41-
-42-
-43-
-44-
-45-
-46-
-47-
-48-
-49-
-50-
-51-
-52-
-53-
-54-
-55-
-56-
-57-
-58-
-59-
-60-
-62-
-63-
-64-
-65-
-66-
-67-
-68-
-69-
-70-
-71-
- MERAIKAN PEMBACA-
-BUKAN UPDATE-

-61-

288 30 34
De mynameismas

" Aiisyyyy....menunggu begini adalah perkara yang paling aku benci dan boleh buatkan aku naik gila !!"

Atmosfera tegang dan dikuasai keheningan di mana-mana itu pecah dengan suara Vixx yang tiba-tiba meninggi dan dalam masa yang sama pula dia bingkas mengaduk rambut cokelat gelapnya itu.Rein yang mundar-mandir berhampiran tingkap menghembuskan nafasnya kasar dan jelas sekali dia juga merasakan hal yang sama seperti apa yang dirasakan abangnya.

Tetapi rungutan Vixx tidak lama apabila melihat N bingkas bangun lantas mencapai telefon dan mendail satu nombor.Tatapan memberi amaran yang terpancar dari sepasang mata milik Ryu tidak diendahkan lelaki itu dan mendadak dia menjadi tumpuan perhatian yang lain-lain.

" Tuan Ryo.." Ujar N melembutkan nada" Boleh kirimkan kepada saya koordinat di mana Pembantu Eiyo ditahan?"

Ryu tergesa-gesa mencapai pen dan menyua surat khabar dua hari sudah kepada N dan lelaki tersebut pantas mencapainya dan mencatat sesuatu.

" Baik..Terima kasih,Tuan.."

Dia mengakhiri panggilan dengan sopan lalu mencarikkan hujung surat khabar tersebut.Wajahnya tegang kembali tatkala menyua kertas koyak bengkang-bengkok itu kepada Ken yang masih mengerutkan kening melihat beberapa siri nombor dan huruf tertera disitu dicatatkan secara kasar.

" Lokap Dua tingkat satu Biro Keselamatan Persekutuan." N berdiri lagi " Boleh Ken bawa ke sana? Ada sesuatu yang perlu aku tanyakan sendiri kepada Pembantu Eiyo !"

" Baik !" Pemuda berkaca  mata itu turut bingkas namun dia menoleh ke arah Ryu lalu berkata lagi " Ryu boleh bawa Rein dan Vixx kan? Sebaik sahaja dapat isyarat daripada Eiiden,pergi dan tidak perlu tunggu kami.Kami akan menyusul setelah urusan N selesai"

Demikian kata Ken sebelum memaut lengan N dan kedua-dua susuk tubuh itu hilang sekelip mata dihadapan mereka bertiga.

+             +              +

Pembantu Eiyo yang sudah menyarung pakaian longgar berlengan pendek warna kelabu itu duduk merapatkan belakangnya ke dinding dan matanya hanya merenung kosong ke arah ruang sentri di sebalik palang besi tersebut.Beberapa orang anggota berpakaian seragam mundar-mandir di luar sana tidak menghiraukan keberadaannya di situ dan sepertinya mereka sedang sibuk dengan sesuatu.

Rasa gusarnya semakin membuak-buak apabila menyedari walaupun sudah beberapa jam dia berada di dalam lokap tersebut namun masih belum ada tanda atau ura-ura yang menunjukkan bahawa dia akan segera dikeluarkan dari tempat tersebut oleh sekutu manusia Bangsa Athos yang berada di dalam Biro Keselamatan Persekutuan daripada anggota yang berpangkat rendah sehinggalah kepada para pegawai atasan.Malahan tatapan tajam penghuni lain lokap tersebut membuatkan Pembantu Eiyo tidak senang duduk.

Namun tiba-tiba sahaja bunyi berdetus kedengaran dan ada hawa panas terasa menyambar pipinya dan satu bingkai wajah berdagu tirus dengan kaca mata menjelma tepat dihadapannya bersama seorang lagi pemuda dengan rambut perang kehitaman sedang memandangnya dengan tatapan sengit.Dua raut wajah yang dilihatnya di Istana Templar beberapa jam yang lepas.

Pembantu Eiyo bingkas bangun seperti siling lokap tersebut akan runtuh menimpa kepalanya dan dengan sekuat suara yang dia mampu,dia menjerit cuba untuk menarik perhatian anggota pasukan keselamatan yang berada di luar sana.

" Duduklah,Pembantu Eiyo sementara kami masih boleh berfikir waras.."

Begitu kata lelaki berambut hitam berkilat yang mengenakan kaca mata itu sambil melabuhkan punggungnya ke permukaan lantai berjubin yang mulai sejuk.Matanya hanya mencerlang malas dan raut  jengkel pada wajah nya jelas kelihatan apatah lagi dengan bahasa tubuhnya yang bersila lalu berpeluk tubuh begitu.

Melihat sendiri bagaimana jeritannya yang tidak didengari oleh para anggota pasukan keselamatan yang berada di luar lokap tersebut dan kelakuan tiga penghuni lain yang kelihatan menatap ke arah mereka dengan pandangan kosong tanpa berkedip begitu membuatkan Pembantu Eiyo segera menyedari dia bukan berhadapan dengan susuk tubuh lelaki-lelaki biasa.Lelaki biasa mana mungkin boleh menjelma secara tiba-tiba begitu !

" Kau boleh pilih sama ada mahu menjawab segala pertanyaan kami dengan rela atau dipaksa !"

" Siapa kalian ?"

Pembantu Eiyo perlahan-lahan bertanya dengan pandangan gementar kerana yakin dia sedang berada di penghujung jalan dan sangat mustahil untuknya berpatah semula setelah apa yang berlaku.

" Percaya kata aku,Pembantu Eiyo.." Mata lelaki berambut hitam itu mengecil dan merenungnya tajam sekali " Kau bukan berada dalam situasi yang membolehkan kau bertanyakan soalan kepada kami !"

" Darius " Pantas N mencelah dan serta-merta wajah Pembantu Eiyo
berubah pucat " Kau terima arahan daripada dia kan?"

" Kammiiiii tttakkkk ppunyya ppilihhhannn laaaiinnn.."

Terketar-ketar lelaki itu menjawab dan tidak sanggup rasanya dia mengangkat wajah menentang tikaman sinar mata tajam dua lelaki di hadapannya itu.

" Kami??" N mengetap bibir dengan kening bercantum.

" Ssayyyaaa ddannnnn Eeertthhhaaa."

" Kau terkejut tak Ken?"

N menoleh ke arah sahabatnya itu yang kelihatan sedang memandang Pembantu Eiyo seperti sahaja dia tidak akan teragak-agak menguliti lelaki itu bila-bila masa sahaja.Melihat Ken menggelengkan kepala,N berdecih sinis.

" Sepatutnyaaaa hallll tersebuttt bbberakhir dengan keemmatian ibu Keii."

" Biar saya teka." N mencelah sambil meringis " Kemalangan disengajakan bagi membolehkan Puan Ertha mengambil tempat tersebut sebagai Puan Besar yang baru."

" Malangnya,Tuan Zhenith memilih untuk mengahwini wanita lain daripada bangsa manusia.." Sampuk Ken dan kepala Pembantu Eiyo semakin lama semakin tunduk.

" Ibu Darius !" N pula mencelah dengan nada benci.

" Helah sama dilakukan dengan membunuh pula wanita tersebut ! Kenapa saya tak terkejut langsung?"

Pembantu Eiyo mengigit pipi dalamnya dengan raut wajah semakin membera.Malu apabila merasakan setiap inci fikirannya begitu mudah dapat dibaca seperti sebuah buku yang terbuka.

Malahan dia tidak terperanjat jika suatu hari nanti ada orang mengkhabarkan kepadanya bahawa wujud sekumpulan pemuda yang mempunyai kelebihan iaitu dapat membaca fikiran orang lain dan dua orang daripadanya adalah pemuda-pemuda yang sedang berada di hadapannya ketika itu.

" Kami membuatkan kejadian tersebut berlaku seperti sebuah pembunuhan dan menjadikan Keii sebagai kambing hitam.Jika kami tidak berjaya menghapuskan Keii sekalipun,kami merancang akan menjadikan dia boneka kami di Istana Templar dengan menyuburkan persengketaan di antara Keii dan Darius melalui guru peribadi nya,Tuan Eretheia."

Ken bingkas bangun dengan mata semakin mengecil membuatkan Pembantu Eiyo pantas menjarakkan diri daripada lelaki tersebut yang kelihatan semakin hilang kesabarannya dengan pendedahan demi pendedahan yang dibuat oleh Pembantu Eiyo.

Jika diikutkan hatinya yang sedang menggelegak ketika itu,tidak mustahil nasib lelaki tersebut akan berakhir dengan tulang yang patah-riuk dan wajah yang pecah !

" Tthappiii suattuu harrriiii Darrriuss dapat tahhhuu tenttannggg kebenarannn tu dan diaaa mulaaa menggggugguuuut khammiii.." Walaupun dalam nada ketakutan,Pembantu Eiyo terus berkata-kata dengan bibir dan jari yang menggeletar.

" Kau rahsiakan sedikit pun daripada kami dan kalau aku dapat tahu kau menipu,kau tak akan sempat melihat matahari terbit esok pagi !!" N mencengkam kolar baju Pembantu Eiyo yang pucat seperti mayat itu.

" Ttuaannn Dariuuss mmmulllaa mengammbillll alih dan mmennggawalll kamiii.."

Mendengarnya Ken dan N berbalas kerlingan.

"Ttuaan Dariusss semmmakkiiinn lama semakinnn anehhh.Kaddang kalaa ddiiaa saaanggattt kejammmm,mennakkutttkknn ddann mannipulaatifff  tttapii adda mmasaa diaaa layyann kamiii dengggan bbbaiikkk.Hhingga saattu hharii Tuuan Darriuss jatuuh sakitt dann kamiii dapattt tahuuu Tuan Ddariuss menggalamii gangguannnn jiwa perrsonaliti bergandda aakibbat trauumaa darri usiaa mudda"

" Kehilangan ibu dan membesar dengan rakan sebaya yang membuli serta dipandang serong dengan jolokan ' Darah Campur '.Kami tak salahkan??"

Pembantu Eiyo mengangguk takut-takut.

" Darius adalah sisi normal yang kejam,menakutkan,manipulatif dan pendendam sementara Hunter adalah altar ego watak ciptaannya sendiri disebabkan rasa bersalah terhadap semua perlanggaran moral yang dilakukannya sebelum ini"

N mendadak angkat suara dengan mata terbelalak dan menatap Ken di sebelahnya sedangkan pemuda Bangsa Athos itu hampir menganga kerana terlalu terperanjat mendengar suara N begitu.

" Hunter adalah Darius??" Ken tertoleh dengan wajah pias " N tahu tetapi merahsiakan daripada kami?"

" Sejak kali pertama Hunter datang ke villa bersama Tuan Ryo.Aku nampak kelibat aneh dalam fikiran Hunter semasa dia menghulurkan tangan.Aku tak dapat menerangkanny dan selain daripada itu aku juga tidak ada bukti yang kukuh !"

" Ccumma sejakk beberapa minggu kebbelakangan ini,entah menggapa ubbbat-ubbattan yang di ammbil Tuan Dariuss sepertinya tiddak lagi berkesan dan saya tahu watak Tuan Darius yang kejam itu tiba-tiba sangat dominan.Tappii saya pernahh terdengar satu nama disebutkan Tuan Dariuss.Ara .."

" Maksud nya selama ini Darius tahu segala rancangan kita? "  N tampak benar hendak memaki tetapi dia menahan rasa hatinya dengan mengepal penumbuk.

" Dan dia berjaya melakonkan watak mangsa yang ditindas malah ingin dihapuskan oleh seseorang yang sebenarnya adalah dirinya sendiri?"

Mata Ken mengernyit dan jelas dia sedang cuba untuk tidak meninju lelaki tersebut walaupun wajah Ken semakin merah padam.Lama sekali dia menatap wajah Pembantu Eiyo dengan mata tidak berkedip tetapi bagaikan disambar kilat dia mencengkam lengan N.

" Aku rasa aku tahu kenapa ubat-ubatan yang diambil Darius tidak lagi
berkesan,N."

" Kerana Ara?"

" Berkemungkinan salah satunya adalah disebabkan Ara tetapi sebab utamanya adalah kerana Darius dijangkiti Virus Hybrid !"

" Bagaimana Ken dapat tahu?"

" Kenapa aku tidak menyedari hal itu lebih awal? Ingat tidak bila Darius jatuh sakit hari itu? Aku tukarkan bajunya dan nampak separuh tubuh Darius seperti terkena penyakit kulit.Kulit pecah-pecah dan kelihatan berkapur serta menggelupas.."

" Ciri fizikal mereka yang dijangkiti Virus Hybrid."

Tokok N dan Ken yang mundar-mandir gelisah semakin meresahkannya.Malahan tiba-tiba sahaja kepalanya terasa berdenyut kerana kenyataan yang sangat mengejutkan begitu.

Namun apabila terdengar suara Eiiden di belakang kepalanya,N membuka kembali matanya lalu memandang Ken yang juga kebetulan menatapnya dan mereka tahu sudah tiba untuk mereka pergi dari situ.

" Tunggu sekejap "

N menahan tangan Ken yang memaut lengannya dan Ken sempat menatap N hairan tetapi senyumannya terbingkai apabila dihadapan matanya sendiri N meninju wajah Pembantu Eiyo  sehingga lelaki itu tumbang ke belakang.

" Itu adalah untuk Ara !!" Tempelak N  tepat di hadapan wajah Pembantu Eiyo " Dan selamat mereput di dalam penjara !!!"

+              +               +

Continuă lectura

O să-ți placă și

207K 8.7K 63
[KARYA PERTAMA] Apakah nasib si gadis yang bernama Nur Miesyaira Huda... Aira yang hanya dianggap sebagai beban untuk keluarganya cuba untuk mencari...
69.5K 3.5K 26
Atisya-Aurora. Mereka adalah perempuan dari dunia yang berbeza. Aurora merupakan masa silam yang begitu lama dilupakan orang. Manakala Atisya perempu...
120K 521 4
🐬PAID VERSION. DAPATKAN DI NOVELPLUS 🐬 Semuanya bermula sewaktu beberapa tahun yang lepas. Sewaktu dia berusia 8 tahun. Zaman gelap dia yang berime...
176K 15.2K 97
Just imagine, bertahun lama orang asyik hina dan salahkan diri dia di atas kesalahan yang ayahnya telah lakukan...maki dan persalahkan dirinya sampa...