[COMPLETED] Never Let You Go...

SuamikuKacakGila27 tarafından

241K 25.2K 1.7K

"Apa yang istimewa sangat perempuan penagih dadah tu?! Apa yang dia ada?! Jungkook, ibu tak kira. Kalau kamu... Daha Fazla

【Prologue】
【Bab 1】
【Bab 2】
【Bab 3】
【Bab 4】
【Bab 5】
【Bab 6】
【Bab 7】
【Bab 8】
【Bab 9】
【Bab 10】
【Bab 11】
【Bab 12】
【Bab 13】
【Bab 14】
【Bab 15】
【Bab 16】
【Bab 17】
【Bab 18】
【Bab 19】
【Bab 20】
【Bab 21】
【Bab 22】
【Bab 23】
【Bab 24】
【Bab 25】
【Bab 26】
【Bab 28】
【Bab 29】
【Bab 30】
【Bab 31】
【Bab 32】
【Bab 33】
【Bab 34】
【Bab 35】
【Bab 36】
【Bab 37】
【Bab 38】
【Bab 39】
【Bab 40】
【Bab 41】
【Bab 42】
【Bab 43】
【Bab 44】
【Bab 45】
【Bab 46】
【Bab 47】
【Bab 48】(LAST)
【Epilogue】
Thank You ❤

【Bab 27】

4K 475 21
SuamikuKacakGila27 tarafından

Aku berjalan pulang bersendirian setelah selesai makan tadi. Dan selesai mendengar hal yang sebenar dari mulut Yoongi. Aku terkejut dengan semua yang dia ceritakan.

Tentang sebab Yoongi terpaksa menjadi orang suruhan ibu. Tentang kisah silamnya ketika muda dulu, dan tentang cintanya terhadap Hannah sehingga sanggup mahu memasang niat untuk meletakkan dadah di dalam minuman aku ketika dia datang beberapa hari yang lalu. Aku sangat terkejut. Kenapalah aku boleh terlibat dalam semua hal ni. Sangat.. membebankan kepala kau untuk berfikir.

Yoongi tak salah. Dia mangsa keadaan. Entahlah. Aku tak tahu.

"Dah sampai, puan." Aku kaget. Grab dah berhenti, tapi aku tak keluar-keluar.

"Err.. maaf. Saya.. tak perasan." Aku keluarkan duit. Aku hulur kepadanya sebelum mengucapkan terima kasih dan keluar. Pintu pagar aku buka menggunakan telefon bimbit yang sudah pun tersedia untuk memudahkan aku membukanya. Dari jauh lagi aku dah nampak kereta Audi Jungkook terpakir elok di tempatnya. Aku menarik nafas panjang. Tak sedar sebenarnya dah pukul 7 malam. Lama juga aku keluar. 

Aku tanggalkan kasut dan tolak pintu untuk masuk. Tapi, pintu tu dah terbuka dulu. Jungkook terpacak berdiri depan aku. Wajahnya tegang, aku cuba nak melepasi tubuhnya, tetapi dia pegang lengan aku. Erat.

"Pergi mana?" Soalnya, mendatar. 

"Keluar."

"Kenapa tak bagitahu?" Aku mengeluh. Aku tolak tangannya yang mencengkam tangan aku dengan sabar dan lembut.

"Kalau saya bagitahu, awak peduli ke? Membazir masa saya." Aku terus berjalan masuk ke dalam. Jungkook hempas pintu kuat. Aku tahan rasa hati. Takut, tapi aku buat-buat tak tahu dan tenang. Aku tak nak menangis depan Jungkook. Aku tak nak nampak lemah depan mata dia. 

"Kita belum habis cakap lagi, Seyoung."

"Awak nak apa lagi? Tak cukup ke apa yang kita dah buat selama ni?"

"Kita buat apa? Hmm? Apa yang kita buat?" Meluru lelaki ini menapak mendapatkan aku. Kedua belah bahu aku dicengkam kuat. Aku tahan rasa tidak selesa. Erat sangat. Sampai aku rasa sakit.

"Awak menyesal kahwin dengan saya ke, Seyoung?" Soal Jungkook, perlahan namun tegas. Bisa pada telinga aku.

"Saya tak pernah cakap pun yang saya menyesal kahwin dengan awak. Tapi saya nak awak tahu, kalau awak tak lepaskan saya dari sekarang, awak yang akan menyesal."

"Apa yang awak cakap ni? Kenapa nak sangat berpisah dengan saya?" Soal Jungkook. Dia menggoncang tubuh aku. Aku pejamkan mata dan menunduk. Kuat ke aku nak cakap semua ni?

"Awak ada ibu yang sayangkan awak, Jungkook. Tolonglah jangan kecewakan dia. Ikut je apa yang dia cakap, termasuklah kalau dia nak kita buat haluan masing-masing." Kata aku. Jungkook mengeluh berat. Terlepas tangannya dari bahu aku. Aku memeluk tubuh. Cuba tenang, cuba sabar dan tahan mata yang terasa kabur. 

"Dia tak faham awak."

"Dia tak faham keadaan saya, tapi dia faham awak, Jungkook. Dia ada naluri seorang ibu. Dia tahu apa yang akan jadi dekat awak. Kalau kita terus bersama..." aku sentuh dahi apabila terasa mata aku tiba-tiba berpinar. 

"Kalau kita...." aku cuba sambung apa yang aku nak cakap. Tapi kepala aku terlalu pusing sehingga terpaksa menampung tubuh pada Jungkook.

"Seyoung? Awak kenapa?" Soalnya. Aku pejamkan mata dan buka. Berkali-kali aku buat benda yang sama untuk menghilangkan rasa pinar. Sampai sakit kepala aku.

"Kepala saya.. pening." Aku cuba lepaskan tangan Jungkook dari tubuh aku. Tapi aku rasa makin aku nak jalan larikan diri naik atas, makin aku rasa pening. 

"Cuba jangan degil, sayang. Awak dah pening macam ni, masih nak mengelak dari saya?" Aku dah tak dengar apa-apa lepas tu, terus terjatuh pengsan dekat situ juga.


**********


Doktor Jin datang dan masuk ke dalam bilik aku. Aku dah sedar tadi. Sekejap je pengsan tu. Macam tidur. Pening pun dah hilang. Pelik betul. Entah apa masalahnya.

"Dah okey, Seyoung?" Soal Dr. Jin. Aku mengangguk.

"Saya okey. Tapi.. saya tak rasa sakit apa-apa pun." Kata aku. Dr. Jin menggaru kening. Dia pun pelik. Aku lagilah seribu kali pelik.

"Kali terakhir awak datang bulan, bila?" Soalnya. Aku diam sekejap.

"Saya sebenarnya pun tak ingat. Tapi pagi tadi, macam ada." Kata aku. Dr. Jin duduk di birai katil. Aku betulkan duduk dan bersila.

"Sekejap lagi Jungkook balik. Dia beli pregnancy test dekat farmasi." Kata Dr. Jin. Aku punya terkejut. Sampai perit mata aku sebab membulat.

"Buat apa beli tu? Saya mengandung ke?" Soal aku. Dr. Jin cuma tersenyum. Dia angkat tangannya suruh aku sabar.

"Buat je dulu. Manalah tahu, tiba-tiba mengandung ke. Jungkook pun sakit-sakit je sekarang." Kata Dr. Jin lagi. Aku memeluk lutut.

"Apa kena-mengena dia sakit dengan saya mengandung? Dia bukannya sakit pun. Asyik nak marah je." Dalam diam, aku termengumpat suami sendiri. 

"Emosi. Bukan perempuan je boleh morning sickness. Lelaki pun boleh. Dia marah-marah awak ke?" Soal Dr. Jin. Aku terus mengangguk laju. Peduli apa aku nak cerita hal rumah tangga dekat Dr. Jin. Aku dah tak ada tempat nak luah. Aku luah jelah dekat sesiapa yang aku anggap macam ahli keluarga.

"Dia cemburu awak dengan saya. Puncanya sebab dia dengar perbualan kita hari tu. Kan tak logik. Selama ni elok je. Tiba-tiba je hari tu..." aku tak mampu nak habiskan semua. Aku rasa sakit hati. Dr. Jin tergelak. Taklah gelak beria, tapi cukuplah ianya menunjukkan dia sangat lucu dengan sikap Jungkook. Aku dah agak dah, mesti semua orang yang dengar akan ketawa. 

"Tak apa, kita tunggu dia sampai. Kalau awak mengandung, tu memang masalah hormon dia. Kalau tak, mesti ada sesuatu yang jadi." Kata Dr. Jin lagi. Aku angguk setuju. Lama jugalah menungu, dalam 10 minit selepas tu, pintu bilik aku terkuak. Jungkook masuk. Bila nampak je Dr. Jin ada dekat dalam bilik dengan aku, dia dah jeling aku lain macam.

"Kau jangan salah faham, aku dengan Seyoung tak buat apa-apa pun. Kami berborak je." Kata Dr. Jin. Jungkook campak ujian kehamilan atas katil, bersebelahan dengan kaki aku. Sebalnya aku tengok dia! Benci!

"Keluarlah dulu." Kata Jungkook, mendatar. Dr. Jin pandang aku.

"Tak payah pandang-pandang, keluar." 

"Yang awak nak marah dia kenapa?"

"Dan apa masalah awak nak mempertahankan lelaki ni?" 

"Woahh woahh.. okey, aku keluar. Jangan bergaduhlah." Dr. Jin bukannya nak takut, tapi dia makin nak ketawa. Emosi aku memang tak betul hari ni. Aku macam nak tampar muka orang je. Jungkook buka pintu seluas-luasnya dan memberi ruang kepada Dr. Jin untuk keluar. Keluar je dia, keadaan aku dan Jungkook sunyi. 

"Pergilah masuk tandas sana." Kata Jungkook. Aku genggam alat yang berada di kaki aku tadi dengan hati yang betul-betul sebal. Mata aku kabur. 

"Saya benci awak!" Aku masuk laju ke dalam tandas dan hempas pintu kuat. Aku dah tak peduli. Sakit sangat dengan perangai Jungkook. Dia tak pernah macam tu. Tapi hari ni, dia buat aku menangis. 

Dengan air mata yang mengalir, aku buat ujian. Aku langsung tak mengharapkan apa-apa. Selesai sahaja, aku letak dekat dalam satu bekas. Biarkan dahulu sebelum ianya menunjukkan perubahan. Aku keluar dari tandas. Jungkook terpacak depan pintu tandas.

"Macam mana?" Aku tak pandang dia.

"Tengoklah sendiri."

"Seyoung, saya minta maaf."

Aku berhenti berjalan untuk ke pintu bilik. Dia cuba dapatkan aku, tapi bila aku rasa pinggang aku disentuh, aku terus pusingkan tubuh.

"Saya kata, kalau nak tengok, pergi masuk dalam sana. Tak payahlah dekat-dekat dengan saya. Tak payah pedulikan saya." Kata aku. Berderai juga air mata aku dekat situ. Aku terus keluar dari bilik. Dr. Jin merenung aku dengan pandangan tak percaya bila tengok aku keluar menangis. Aku duduk memeluk lutut dekat sofa bersebelahan dengan Dr. Jin. 

"Awak dah kenapa pula ni, Seyoung?"

"Diam."

"Se..."

"Diam saya kata!" Dr. Jin terpejam mata. Menjadi mangsa amukan aku yang tak pasal-pasal. Aku sambung menangis. Rasa bodoh pun ada menangis dengan benda yang aku sendiri tahan tadi. Ah! 

Chapter ni lawak gaiss. Jin jadi mangsa hahahahahaha

Okumaya devam et

Bunları da Beğeneceksin

137K 18.9K 25
❝ berhenti dengan penyamaran bodoh kau tu . aku malas nak percaya ❞ Apa reaksi kau bila ada orang mengaku dia idola kegemaran kau? Begitulah reaksi C...
127K 3.8K 20
Special Edition Faizul x Hafiz Hafiz Zafrin lari dari Zafrin Family sebab taknak uruskan syarikat family hey!aku masih 19 tahun kot!aku nk happy2 t...
252K 37.5K 50
Remake Version of 'His Roommate' "Kisah di mana seorang gadis menyamar sebagai seorang lelaki. Mudah? Jawapannya tidak dengan adanya kewujudan Kim T...
62.8K 5.3K 68
❝Kau nak aku kiss kau lagi sekali ke, hmm? Sayang?❞ Apabila seorang wanita telah disatukan dengan playboy, apakah yang bakal terjadi dalam rumah tan...