[C] TE AMO | JJK ✓

By heitsmehari

489K 41K 2.2K

[OLD TITLE: BABY GIRL] "Each day, I love you more." +Jungkook ft rachel Started; 1.01.2018, Mond... More

《1》
《2》
《3》
《4》
《5》
《6》
《7》
《8》
《9》
《10》
《11》
《12》
《13》
《14》
《15》
《16》
《17》
《18》
《19》
《20》
STOP!
《21》
《22》
《23》
《24》
《25》
《26》
《27》
JUST A TEASE
《29》
《30》
《31》
😇
《32》
《33》
《34》
《35》
《36》
《37》
《38》
《39》
《40》
《41》
《42》
《43》
《44》
《45》
《46》
《47》
《48》
《49》
《50》
《51》
《52》
《53》
《54》
《55》
《56》
《57》
《58》
《59》
《60》
《61》
《62》
《63》
《64》
《65》
《66》
《67》
《68》
《69》
《70》
《71》
《72》
《73》
《74》
《75》
《76》
《77》
《78》
《79》
《80》
《81》
《82》
《83》
《84》
《85》
《86》
《87》
《88》
《89》
《90》
《91》
《92》
《93》
《94》 Final 🎉

《28》

6.2K 523 28
By heitsmehari

🐰

Kim taehyung memandu dalam keadaan yang segera. Disampingnya, rachel sudah tidak senang duduk. Kalau boleh, ingin rasanya dia terbang dan ke tempat yang sepatutnya dengan kadar yang segera.

" cuba tenangkan diri, yoongi tak apa- apalah " kata taehyung apabila terpandangkan wajah rachel yang seperti hendak menangis saja disitu. Siapa jugak yang tak cemas bila dapat kabar yang orang tersayang terlibat dalam kemalangan jalan raya?

" eii awak tak faham! Yoongi tu cuai, cihh ma- macam manalah dia boleh diterima sebagai pilot pulak? Nak kata tinggi tak jugak. Pendek je pun, putih pun, putih melepak macam mayat " kata rachel. Sapu tangan dikeluarkan dari seluar dan mengelap hingusnya yang meleleh.

Yoongi ni pun satu, dah lah mereka tak bersua muka selama sebulan, alih- alih dia comeback dengan accident. Ciss memang nak tempah maut agaknya yoongi ni. Rachel mencebik kan bibir, aiskrim coklat yang hampir cair itu dia jilat. Nilah kerja dia bila frust, makan. Kalau tak makan pun dia menangis, itu je cara dia untuk tenangkan diri.

Taehyung yang sedang memandu tu memandang rachel dari ekor mata. Rasa nak gelak pun ada. Yalah, ni first time dia nampak perempuan bila frust makan benda manis. Yang dia selalu jumpa ialah perempuan dengan tak tau malunya datang ke club malam, menari tak ingat dunia, teguk kencing syaiton bagai. Bila dah sedar diri tu yang sendiri salah, mulalah nak menyesal bagai. Eyy

" tae.. "

Taehyung menoleh sekilas. Rachel yang sedang mengunyah kon aiskrim itu memandang wajah taehyung.

" apa? "

" saya nak tanya, ta- tapi.. em, jangan marah tau " dahi gadis itu berkerut, kepala yang tidak gatal digaru. Taehyung menoleh lagi, dahi lelaki itu jugak berkerut.

" nak tanya apa? "

" awak dah ada girlfriend ke? " rachel memberikan soalan cepumas, taehyung menggigit bawah bibirnya. Soalan inilah yang dia paling tak suka untuk jawab. Bukan apa, taehyung ni perangai dia lain sikit, bila dah manja tu, sampai ke tahap yang kau pun boleh diabetis. Habis ayat pickupline disapunya. Tapi tulah, masih tak ada rezeki lagi. Pernah pun sekali, itupun dapat jenis tak setia.

" tak ada " jawab taehyung, datar saja nada suara lelaki itu. Pemanduannya diteruskan, rachel mengelap tangannya. Rasa bersalah pulak bila tanya soalan yang tak sepatutnya.

" tapi, kenapa ada kasut tumit merah untuk yeoja? Nak kata awak pakai, tak mungkin juga "

Taehyung tersentak. Wajahnya membahang, erk, kasut tumit tu, dia yang lupa nak buang. Kasut tumit tinggi milik ex banjingan dia tu.

Ini semua bullshit.

Carut taehyung dalam hati. Lelaki itu sudah memaki dirinya sendiri dalam hati. Yahhh!!! Engko yang bodoh sangat tak buang lagi kasut tu. Mamfuss le kau

" hak milik ex durjana " jawab taehyung, lehernya digosok.

" ouh, tapi tae, macam mana awak boleh putus pulak dengan dia? " soalan kau tu rachel, boleh buat taehyung rasa nak terbang sebab malu. Entah malu sebab apa pun dia tak tau.

Sekali lagi taehyung mengetap bibir, lehernya di gosok pelan. Kekok dengan soalan yang diutarakan rachel tadi. Agaknya apalah yang jungkook ajar dekat rachel ni sampai cakap lepas je.

" saya pun tak tau, waktu dia minta putus tu, dia ada cakap yang saya terlampau baik dan tak sesuai untuk dia yang tah perangai kalau ditengok, tang mana baiknya pun saya tak tau " jawab taehyung. Sakit pulak hatinya bila terpaksa buka cerita lama yang baru berusia beberapa tahun itu.

" ahh alasan dia nak putus dengan awak sebab awak terlalu baik ke? Itulah, cuba jadi bad boy sikit, minum arak, isap rokok, isap dadah, jadi psycho sikit macam dekat cerita- cerita kat wattpad tu, asyik bedah- bedah orang je. Cuba jadi macam tu " kata rachel. Taehyung sudah telan air liur. Wajah rachel dipandangnya.

" ... "

" ... "

Seketika kemudian, hanya suasana hening saja yang menemani mereka berdua. Diselangi dengan suara DJ yang asyik bercelotoh di corong radio. Terkebil- kebil taehyung jadinya, jangan cakap yang rachel ni psycho.

***


Min yoongi menghirup teh panas yang baru dihidangkan oleh minjoo kepadanya tadi. Rasa perit di kepalanya juga sudah beransur- ansur hilang. Bandage yang melilit di kepalanya itu menghasilkan tompokan darah kecil. Perih lagi rasanya.

" awak tak nak buat laporan polis ke? pesalah tu dah buat awak hampir hilang nyawa, awak tau tak? Dah tau buat salah, senang- senang je dia lari " kata minjoo, punggungnya dilabuhkan di tepi katil disamping yoongi.

Min yoongi memandang tunangnya itu dengan sengihan di bibir. Caring tak sudah. Haihh ni yang makin sayang ni. Yoongi meletakkan cangkir teh di atas kabinet disampingnya. Tangan minjoo diraih.

" risau jugak kau dekat aku ya? " kata yoongi, tangan gadis itu diusapnya pelan. Wajah Minjoo merona merah, soalan jenis apakah yang ditanya yoongi ni?

" sudah tentulah saya risau pasal awak eii " minjoo berkata, bibirnya muncung seribu. Dialah orang pertama yang paling risau bila dapat khabar yang yoongi, tunangnya ini terlibat dalam kemalangan. Yoongi menyengetkan kepalanya, wajah minjoo dicari, senyuman kecil terbit dibibir lelaki itu.

" Ehh- "

Tubuh minjoo ditarik hingga jatuh kedalam dakapan min yoongi, lelaki itu memerangkap tubuh minjoo menggunakan kakinya, memeluk tubuh gadis itu seeratnya. Minjoo yang masih syok itu hanya membisu, nak menolak, yoongi masih sakit, dia tak nak tambah rasa sakit pada yoongi yang sedia sakit ni walaupun kekadang tangannya gatal nak tampo yoongi. Ngengada.

" sebab nilah aku makin sayang kau " bisik yoongi, dahi minjoo dia kecup pelan. Nasiblah wad ni wad vip, kalau wad biasa? Nak dilempar dengan wheel chair gamaknya mereka ni.

" yoongi le- lepaskan. Nanti nurse masuk ma- macam mana? " kata minjoo, faham bebenor dengan sikap yoongi ni bila dah sakit, manjanya macam apa je. Eii

Yoongi tidak menjawab, pelukan di tubuh minjoo makin dieratkan. Jarang dia dapat peluk tunang dia tu macam ni, kalau kat rumah, feu nak rasa pelempang ke apa, trylah peluk, silap hari bulan, kuali pun dilempar. Garang mak aihh.

" Ehem! "

Satu deheman berhasil membuatkan kedua manusia tersebut menoleh ke pintu wad yang terbuka. Figura hoseok dan namjoon sedang tercengat didepan pintu sambil tersenyum kekok. Masing- masing menggosok belakang leher.

Cepat- cepat minjoo menolak tubuh yoongi, gadis itu kelam kabut memperbetulkan dirinya dan berdiri ditepi katil yoongi.

" bi- bila korang masuk? Ke- kenapa tak ketuk pintu dulu? " soal minjoo.

" niat nak ketuk pintu dulu tadi, tapi bila tengok korang macam ni, kami tak naklah kacau daun. " kata hoseok, makin memerah wajah minjoo jadinya. Yoongi sudah tersengih, langsung tak nak back up untuk menerangkankan situasi sebenar. Eyy, lahanot.

" sa- saya keluar dulu. Korang boraklah " kata minjoo lalu keluar dari wad tersebut dengan sedikit kelam kabut.

" ciss, kacau daun betulah korang ni " kata yoongi sambil membetulkan duduk ke bersandar di papan katil. Namjoon tersengih, hoseok pula mengambil tempat di atas sofa yang tersedia di sudut wad tersebut.

" alahh, takkan tak puas berdua- duaan lagi? Dahlah tinggal satu rumah, senang cerita kahwin jelah terus. Nak tunda tunda bagai. Gedik " kata namjoon, lelaki itu duduk ditepi katil yoongi sambil mengeluarkan phonenya.

" ahh ni, budak tu macam mana? Aku rindu dia lah " kata hoseok membuka mulut setelah sekian lama mendiamkan diri. Namjoon memandang wajah yoongi, mengiginkan jawapan yang tepat dibibir yoongi.

Belum sempat yoongi membuka mulut, pintu wad tersebut ditolak kuat hingga menghasilkan bunyi kuat. Lebih tepatnya dirempuh dengan kuat.

" YAH MIN YOONGI! "

Serentak ketiga- tiga lelaki tersebut menoleh ke arah yang sama. Rachel sedang berdiri didepan pintu dengan air mata yang bergenang.

" dasar! Kenapa tak pandu elok- elok hah? Yang awak cuai sangat sampai kemalangan ni dah kenapa? Awak minum arak kan? Dah tau arak tu memabukkan yang awak gatal sangat nak minum kena- "

" bisinglah "

serentak itu, tubuh rachel ditarik kedalam pelukan yoongi. Esakan pelan dapat didengari dari telinga yoongi.

" aku tau kau marah aku sebab tak datang melawat kau, aku pun rindu kau. Rindu sangat- sangat " tutur yoongi, rachel masih menangis, minjoo yang faham tu hanya mengangguk kecil, dia juga rindu rachel. Sangat- sangattt rindu.

" saya rindu awak yoongii "

" aku tau- "

" kalau awak tau kenapa tak datang lawat saya? Eii memang nak kena hempuklah awak ni " marah rachel, pelukan dileraikan, air matanya diseka. Min yoongi mencebik.

" ehh? bila masa abang namjoon dan hoseok datang? " soal rachel, kedua lelaki itu tersengih. Rachel menarik hoseok dan namjoon kedalam group hug, nak marah, tenaganya berkuranglah pulak, sebab dah habiskan ke yoongi tadi.

" baru je, kau je tak sedar. " kata namjoon dan serentak itu, dahi rachel dia jentik pelan. Muncung bibir rachel jadinya.

" ni ke husband kau? " soal hoseok dan serentak itu semua mata didalam wad tersebut memandang ke taehyung yang sedari tadi hanya kaku disudut bilik tu tanpa bersuara. Kecut perut dia bila tengok namjoon yang nampak ganas tu dengan pakaian serba hitam.

" erk "

Suaranya tersekat di kerongkong. Pahit rasanya air liur yang ditelan.

***

Jungkook melangkah memasuki rumah, rasa pelik pulak bila lampu didalam villa tersebut semuanya tertutup. Matanya dilirikkan ke jam tangan, 5 minit lagi sebelum jarum pendek bergerak ke angka 9 malam.

Kelibat rachel dicari disegenap ruang di dalam villa tersebut. Tak ada, jantung jungkook berdegup kencang. Ya tuhan, mana perginya isterinya itu? Jungkook jadi tidak senang duduk, fikirannya sedang bercelaru dengan benda negatif.

Phonenya dicapai, nombor kontak rachel dicari, cepat saja lelaki itu membuat panggilan.

" nombor yang anda dail- "

" shit! " jungkook menerengus kasar, mana pergi rachel weh? Isterinya itu langsung tidak memberikan sebarang nota atau mesej pun yang mengatakan dia akan pergi. Minda jungkook akhirnya dapat meneka seseorang yang sering kali 'menculik' rachel. Kim taehyung!

Phonenya dicapai sekali lagi, kali ini nombor kontak taehyung dicari. Setelah sekian lama menunggu, barulah panggilannya itu diangkat.

" yo jungkook! "

" mana isteri aku? " soal jungkook tanpa basa basi lagi. Malas nak berbolak- balik.

" ouh, kau cari rachel ke? Dia ada je dengan aku, kami dekat hospital ni, melawat abang dia, kemalangan. Wehh sorry sebab tak infrom kat kau. Aku lupa "

Terang taehyung. Jungkook mengeluh lega. Lega bila dapat tau yang isterinya itu baik- baik saja.

" send aku location, aku pergi sana "

" oke jap, aku chat kau hantar location "

Tittt!

Talian diputuskan, jungkook keluar dari villa tersebut dan mula memandu ke tempat yang tertera dalam phonenya.

***

Rachel melabuhkan punggung di kerusi di luar wad yoongi. Namjoon dan hoseok sudah pulang ada hal mustahak, minjoo pulak sedang temankan yoongi, taehyung juga ada didalam. Nak cakap sesuatu kat taehyung kata yoongi.

Rasa rindunya terubat juga. Walaupun rachel ada niat juga nak marah yoongi tadi, tapi biarlah, yang penting yoongi selamat. Sudahlah. Tanpa rachel sedar, seorang lelaki melabuhkan punggung dan duduk disampingnya.

Rachel menggosok lengannya, rasa sejuk tidak dapat dihalang dengan cardigan dari menerpa kulitnya. Dalam dia cuba untuk menghangatkan tubuhnya itu, baru dia teringat seseorang. Dia keluar tak inform jungkook!!

" Jungkook.. " tutur rachel pelan, habislah.

" baru nak ingat aku? " rachel menoleh, matanya membulat, jungkook sedang merenungnya tajam. Maroh.

" jungkook, ma- macam mana awak tau saya ada kat sini? " soal rachel, matanya masih asyik merenung wajah jungkook. Nak pastikan yang itu betul- betul jungkook.

" aku call taehyung, tanya kau ada dengan dia ke. Dia jawab ya, aku minta location, dan datang sini. Aku call kau, tapi kau tak jawab, cepatnya kau lupa aku " kata jungkook, ada nada merajuk di hujung ayat lelaki itu. Jungkook mengalihkan pandangan kehadapan, tubuh dipeluk tanda protes.

" alaaa jungkook, maafkan saya. Phone saya habis batery tadi. Saya minta maaf jungkook, saya betul- betul lupa nak infrom kat awak " ujar rachel, jarinya menyentuh lengan jungkook, berharap yang jungkook akan memandangnya.

Jungkook menoleh, wajah polos rachel ditenungnya. Langsung tak jadi nak marah. Haii

" em " itu saja jawapan dari bibir jungkook sebelum tubuh isterinya ditarik kedalam pelukan.

" kau buat hati aku risau tau tak? " bisik jungkook, kepalanya disembamkan ke leher rachel. Menikmati wangian bedak baby johnson yang ada pada tubuh rachel tu. Hatinya rasa tenang sebaik saja melihat rachel dalam keadaan baik- baik saja.

" sorry " ucap rachel, tangannya naik untuk mengusap belakang tubuh jungkook.

" janji dengan aku, jangan buat lagi "

Rachel mengangguk.

" geure, jom balik " kata jungkook, pelukan dilepaskan, tangan isterinya diraih.

" tapi.. "

" aku dah jumpa yoongi hyung tadi, dia yang minta aku hantarkan kau balik " kata jungkook seakan tahu apa yang hendak dikatakan rachel.

" yeke? "

" yalah, dah jom. Kau penat, so kenalah berehat " kata jungkook dan tangan rachel ditariknya pelan. Pinggang rachel dipeluk, entah apa agenda jungkook kali ni.

.

.

.

.

.

Wew.

2030 words.

🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌

Selamat hari raya kepada umat islam seluruh dunia. Di kesempatan ini saya nak minta maaf jika ada terkasar bahasa atau tercarut. Maafkan saya!!

Maafkan saya juga jika ff baby girl ni makin hambar dan kelaut 😥. Maaf juga sebab late update.

So?

Ya, enjoy your Hari Raya!!

Promote time;

DO READ::

[OG] Talent? ft. Jungkook by Mocha-

Blood, sweet and tears- vkook by kth_x_jjk


[Thank you for reading. Do vote and comment♡♡]

Continue Reading

You'll Also Like

1M 147K 78
2017 [completed] + she forgot to silent phone while trying to snap her crush
225K 22.4K 53
Memang tidak pernah dibuat orang, cikgu bertunang dengan anak murid sendiri. Dah gila ke?! Lagi-lagi ini bukannya hasil percaturan di antara keluarga...
27.6K 4.1K 42
〔🌸〕Dia pernah kata padaku, "Aku akan hilang selamanya bila aku menggunakan sepenuh kuasa aku untuk berkorban demi sesuatu benda" Aku sayangkan kau...
942 172 35
"Pakcik, bagi satu ice cream chocolate" "Hotak kau!! Aku bukan pakcik! Aku muda lagilah budak!!" WARNING⚠: Chapter pendek sependek yang korang tak bo...