DEVIL BESIDE ME (COMPLETE)

By lysa_stories

123K 4.7K 278

Audilia... seorang gadis yang ceria dan gila-gila ... jatuh cinta pandang pertama pada hayden , si handsome d... More

intro
chapter 1
chapter 2
chapter 3
chapter 4
chapter 5
chapter 6
chapter 8
chapter 9
chapter 10
chapter 11
chapter 12
chapter 13
chapter 14
chapter 15
chapter 16
chapter 17
chapter 18
chapter 19
chapter 20
chapter finale

chapter 7

4.2K 202 9
By lysa_stories

AUDILYA P.O.V

Sudah seminggu saya pulang ke rumah selepas kejadian itu . Sejak seminggu juga saya mimang nda bercontact suda sama Andy . Saya berkurung ja di dalam bilik . Walaupun macam2 mummy pujuk saya tapi tetap saya belum dapat terima kenyataan . Hidup saya tiba2 rasa kosong ja . Saya block si Hayden dalam phone saya dan saya delete semua gambar kami bersama . Saya suda tahu teda guna lagi mau mengharap . Tiap malam saya dapat dengar mummy on the phone sama bapa Hayden bincang tentang persiapan perkahwinan diurang . Makin sakit otak saya dengar .

Malam itu saya ke dapur mau minum air . Saya terserempak sama mummy di dapur .

"Lya sayang ... jangan la terus terusan mogok begini .. kamu betul2 nda mau tingu mummy bahagia kah ? " mummy tanya saya . Muka dia macam mengharap betul saya faham .

Saya pandang ja muka mummy . Ingin saya suarakan apa di hati saya tapi hayden sendiri nda berani mau buka mulut . Nanti saya dikatakan bertepuk sebelah tangan ja .

"Bisuk Audrey pulang suda .. we must solve this lya.. " kata mummy lagi sambil dia pegang bahu saya .

"Mana2 kata mummy ja.. saya nda ada hak mau cakap lagi .. " saya bilang sambil jalan menuju ke peti ais . Saya ambil air dan minum . Lepas tu saya limpas ja mummy pigi ke bilik saya . Belum saya sempat melangkah masuk bilik saya dengar lagi suara mummy .

"Lepas mummy kahwin nanti , kita akan berpindah ke rumah diurang uncle james .. " - mummy

Terhenti langkah saya dengar . Rasa seperti jantung saya pun turut terhenti . Serumah sama Hayden ? Noooo !! Macam mana saya mau berdepan setiap hari dengan Hayden ? Perasaan saya masih sayangkan Hayden cuma saya kecewa sama sikap dia yang lepas tangan . Langsung teda langkah2 mau menyelamatkan hubungan kami . Lain betul dengan Andy yang sanggup hampir hilang nyawa selamatkan saya .

Ishhhh !! Kenapa pula mau banding sama si Andy ?

Saya pejamkan mata sambil peluk lutut di atas katil . Terbayang muka Andy di ruang mata saya . Cara pandangan dia terhadap saya . Sentuhan dia . Bibir dia. Semua saya nda mampu hilangkan dari otak saya . Saya pun nda tau kenapa . Dan saya paling nda faham kenapa saya bertindak luar kawalan bersama dia . Nasib ja dia nda ambil kesempatan terhadap kebodohan saya . Mesti dia fikir saya sundal !

Boring betul saya berkurung ne . Kalau dapat ikut Andy pigi club lagi kan best . Haisshhh !! Balik2 Andy ja ! Palui saya ne !

Saya ambil handphone saya . Saya chat diurang Jency sama Agnes .

📩 pon..mana kamurang ?

Tidak lama diurang balas saya . Biasa la budak mana buli jauh dari handphone 😂

📩Siap2 mau keluar ne .. kenapa kau ?

📩pigi mana ?

📩K11 ja.. kenapa ? Mau ikut ?

📩mau juga kalau kamurang mau ambil saya .

📩betul kaini ?

📩betul lah.. ambil saya di rumah ..

📩ok .. bersiap la ko sana ..

📩ok..

Saya tingu jam baru pukul 11.30pm . Keluar ja lah . Pedulikan ja la kalau mummy bising . Saya stress di rumah . Saya bersiap pakai makeup sikit2 . Then saya cari2 pakaian yang sesuai . Nda puas hati saya sebab pakaian saya semua macam budak2 ja . Saya pigi ke bilik Audrey . Saya buka almari dan saya ambil blouse yang agak sexy . Yang terdedah bahagian bahu dan dada . Dan saya match sama seluar pendek . Not bad juga bila saya nampak di cermin .

Saya dengar hon di luar rumah . Saya silik jendela nampak kereta BMW warna merah . Saya keluar dari bilik dan menuju ke pintu .

Baru saya mau buka pintu tiba2 mummy tegur saya .

"Kemana kau malam2 begini pakai pakaian begitu ? "  - mummy

"Keluar dengan kawan2 .. " - me

"Sejak bila kau pandai keluar malam ne ? " - mummy

"Sejak mami mau kahwin baru .. " sebilang sambil terus keluar dari rumah .

Saya masuk ja kereta , saya nampak si Jency dan Agnes di dalam . Di tempat pemandu dan penumpang depan ada lelaki 2 orang . Yang bikin saya lebih terkejut ialah bila lelakk yang di depan itu pusing tingu saya . Si Red dan si David . Kawan2 si Andy rupanya . Senyum ja diurang tingu saya . Si Jency pula teriak2 tingu saya .

"Omg! Omg! Ko ka ni Lya ? Lain betul permakaian kau ..!! " bilang si jency . Si Agnes ikut2 mengangguk kepala .

"Penat ba jadi baik ne .. jan banyak cakap suda .. sekarang kita enjoy !! "Saya bilang dalam kereta . Wuuuuuu... diurang dalam kereta bersorak .

Rupanya si Red yang belanja semua . Saya palan2 pigi sebelah David masa di dalam bilik karaoke . Saya tingu si Jency dan Agnes tengah sibuk2 pilih lagu . Si Red pula di luar order air .

"David kan ?.. Si Andy nda ikut kah ? " - me

"Iya.. saya laitu .. si Andy suda kerja .. tapi malam tadi ada juga dia minum sama kami di MK CLUB.. kenapa ba ? Mau suruh dia datang kah ? "si David bilang sambil senyum nakal .

"Kerja ? Kerja mana ? " - me

"Wahh.. berminat betul kau pasal si Andy kan ? Teda lagi perempuan dapat dekat2 sama dia tu .. baru tu hari saya nampak dia sama kau.. " -david

"Saya tanya ja ba .. jan ko p cakap sama dia saya ada tanya.. " - me

Ketawa si David dingar saya bilang begitu .

"Wah ! Rancak betul kamu dua orang arr.. ko jan macam2 vid.. orang punya baitu.. "- Red

"Siapa juga yang punya ? Si nerd Hayden ka atau si Devil Andy ? " ketawa lagi si david .

Terus terdiam saya dengar si David bilang begitu ? Diurang tahu ka pasal saya sama Andy ? Tak kan la Andy mau kasitau pula kan ..

"Bah.. tunggu apa lagi.. minum ba .. " saya tuang air yang ada atas meja . Ada banyak beer saya tingu atas meja . Kami angkat tinggi2 dan kami bergugu galas. Beberapa kali saya one go minum . Ada pening sikit kepala saya . Saya ikut2 diurang Jency sama Agnes menyanyi . Saya nyanyi lagu 'my heart by paramore'..

My heart by paramore :

I am finding out that maybe I was wrong
That I've fallen down and I can't do this alone
Stay with me
This is what I need please

Will you sing us a song
And we'll sing it back to you
We could sing our own
But what would it be without you

I am nothing now
And its been so long
Since I've heard a sound
The sound of my only hope

This time I will be listening
Will you sing us a song
And we'll sing it back to you
We could sing our own
But what would it be without you
This heart, it beats
Beats for only you
My heart is yours

Saya menyanyi sepenuh hati . Saya tidak pasti tujukan kepada siapa cuma saya cuba mau padamkan semua ingatan dalam otak saya . Kenangan saya sama Hayden dan juga kehangatan si Andy di hati saya . Semua saya mau padam .

Tiba2 saya rasa ada orang duduk di sebelah saya dan peluk bahu saya . Cepat2 saya tingu sebelah . Omg ! Bila masa dia sampai sini ? Si Devil ! Pertama kali saya nampak muka dia senyum . Dia senyum pandang saya . Nda sengaja saya terus terpeluk dia . Macam badan saya nda dapat dikawal pula . Air mata saya jatuh lagi . Kenapa saya begini ? Saya betul2 nda faham .

ANDY SIXX P.O.V

Lepas hantar Audilya pulang , dia langsung nda lagi datang cari saya . Saya pula yang macam cacing kepanasan di rumah . Betul2 angau saya rasa ne . Makan rasa macam nampak dia di depan mata . Sampaikan mandi pun saya pakai boxer sebab takut2 bayangan dia datang masa saya mandi . Bahaya oo.. bayangan pun saya nda mau terlihat saya terlanjang . Bikin malu ja .

Dari sehari ke sehari saya makin rasa mau gila . Saya keluar pigi cari kerja dan saya dapat kerja di kedai tempat saya selalu buat tatoo . Saya belajar buat tatoo . Nasib saya mimang pandai melukis . Kira ada bakat la juga . Saya kerja dari pagi sampai malam supaya saya nda gila diam di rumah . Tapi bila saya pulang ke rumah selepas kerja , saya nampak katil . Terduduk saya bersandar ke dinding . Saya betul2 rasa sakit menahan rindu saya pada Audilya . Sakit ni lebih sakit dari memendam rasa dulu . Saya pejamkan mata dan terbayang msa kami berdua kiss dia ruang tamu . Betul tanggapan saya . Lepas ja saya hantar dia pulang , dia tidak akan ingat saya lagi . Saya megeluh . Saya pandang katil lagi . Sana la saya menahan nafsu maha hebat masa kena goda sama audilya . Tak sengaja air mata saya jatuh.

Saya yang bodoh sebab fikir mungkin ada harapan dia akan ingat saya . Saya hentak2 kepala saya di dinding . Adakah saya mimang ditakdirkan memendam rasa dari kecil sampai sekarang ? Sudah seminggu... how are u now Audilya ? Adakah kau sudah kembali sama Hayden ? Macam mau gilak ja rasa !

Tiba2 handphone sayavbunyi menandakan ada chat masuk . Saya ambil handphone dan buka chat .

📩bro.. kami sini k11.. datang la ..

📩penat ne.. next time ja..

📩ko sure kah ? Hahahha.. ada si Audilya sini sama kami ..

📩sekejap lagi saya datang..

📩begitu la bro..hahahha😂

Siraka ne David kasi perangkap saya . Tapi betul kaini ? Ka si David kasi main-mainkan saya ja ? Tak kisah la .. janji saya pigi tingu sendiri . Saya mandi wangi2 dan sembur minyak wangi . Pakai jaket dan terus jalan . Berdebar jantung saya masa atas motosikal .

Bila saya sampai sana k11 , saya chat si David tanya nombor bilik . Lepas suda dia reply terus saya jalan menuju ke bilik diurang . Bila saya masuk ke dalam , si Audilya sedang menyanyi . Dia pejam mata sambil menyanyi lagu my heart by paramore . Saya terus duduk sebelah dia dan saya lingkar tangan saya di bahu dia .

Dia pandang saya dan saya pun senyum . Tiba2 dia terus peluk saya . Terkejut saya tapi saya biarkan ja . Lega hati saya tp dalam masa yang sama berdebar juga . Menangis2 lagi dia peluk saya . Saya peluk dia balik dan tepuk2 belakang dia .

Tiba2 masa itu saya rasa banyak mata pandang kami berdua . Malu pula saya kena tingu berpeluk sini . Saya lepaskan pelukan Audilya dan saya tatik tangan dia keluar .

Bila sudah keluar dari tu bilik , saya pusing balik tingu dia . Atuuukkkkk !! Sexy betul dia ni malam . Mengelabah terus saya . Saya buka jaket saya dan saya tutup bahu dia dan dada dia yang terdedah . Dia tingu ja muka saya . Saya pandang muka dia then saya usap pipi dia .

Perlukah saya mau kasitau apa yang di dalam hati saya ? Si Audilya pejam mata masa saya usap pipi dia . Dia pegang tangan saya yang di pipi dia .

"Are u ok ? " - me

Dia geleng2 kepala . Mula air mata dia keluar . Saya tarik dia untuk peluk saya . Dia terus ja peluk saya dan menangis .

"Kenapa ba kau nangis2 begini ? " - me

"Saya ingat kau suda lupakan saya .. " - audilya

"Hahhaha.., kau tu yang lupakan saya .."- me

"Manada .. saya cuma nda tau macam mana mau cari kau ja .. " dibilang sambil lepaskan pelukan saya .

"Kenapa juga kau mau cari saya ? "Saya senyum sambil saya lap air mata dia di pipi . Berbunga hati saya fikir dia cari saya .

"Kenapa ba kau sekarang suka senyum ? Dulu nd apernah pun saya tingu ko senyum .. " dibilang sambil pukul2 dada saya .

"Aikkk ?? Senyum pun salah kah ? Ok la .. ok la.. saya tidak senyum lagi.. " sebilang sambil saya tahan2 ketawa saya .

"Senyum !! Senyum sebilang ! "Dia paksa suruh saya senyum . Siap dia tarik tepi bibir saya suruh senyum . Begini pun ada kah tu perangai ? Saya ketawa ja tingu perangai dia . Betul2 macam budak2 .

Tiba2 dia peluk leher saya dan dia kiss bibir saya . Terkejut saya tapi saya nda juga menolak . Marathon lagi la jantung saya ne . Saat itu , saya betul2 rasa bahagia . Walaupun sekejap .

"Bah.. mari kita masuk ke dalam .. nanti curiga diurang di dalam sana "sebilang sambil tarik tangan dia masuk ke bilik karaoke .

Bila kami masuk semua mata pandang kami . Tu dua orang perempuan yang duduk sama david dan red tingu kami berdua pegang tangan . Kami buat2 tidak kisah ja . Terus ja kami duduk .

"Mana phone kau ? " -audilya

"Ehh.. kenapa ? "- me

"Bagi sini .. " -audilya

"Buat apa juga mau phone saya ? " belum juga saya mau kasi dia .

"Tidak ba saya check handphone kau.. "- audilya

"Tau, tapi mau buat apa sama handphone tu ? " saya bilang sambil seluk poket cari handphone saya .

"Mau bagi ka tidak ?! " - audilya

"Nah... makan sana tu telefon.. " sambil saya pass tu phone ke tangan dia .

Saya tingu ja dia buat apa . Rupanya dia set nombor dia di dalam handphone saya . Lepas itu dia misscall handphone dia sendiri pakai handphone saya . Pandai juga ne anak .

"Ambil gambar jum ! " dia terus ajak saya selfie .

"Buat apa ? Ishh.. nda mau la .. " saya tolak .

"Ko sayang saya ka tidak ?! "Dia buat muka macam ugut saya .

"Ada pula begitu tanya .. " -me

"Kalau sayang , selfie sama saya ! " - audilya

"Bah.. jum la.. mau selfie macam mana ? "Saya mengalah ja .

"Peluk saya .. "dibilang .

Saya peluk dia dari belakang . Kami dekatkan muka . Dia terus snap . Akward betul saya rasa tu perasaan . Dia snap lagi beberapa gambar . Dia setkan wallpaper saya gambar kami berdua . Apakah maksud semua ni ?

"Nah ! Sekarang kau teda alasan lagi kata tidak dapat cari saya ! Ada suda tu no handphone saya sana ! " - audilya

Aiihhh...kenapa la ni perempuan demanding betul !

Kalau tidak jumpa , rindu pula .. kalau jumpa , annoying pula .. serba salah betul .

Jam suda pukul 2 pagi . Kami pun keluar dari room karaoke . Si audilya mati2 mau balik dangan saya . Suda la teda helmet .

"Rindu ba mau naik motor ne... " dia buat2 muka kiut .

"Teda helmet ba .. nanti kena tahan polis lebih lagi kiut tu muka .. " -me

"Kalau begitu saya nda mau pulang la.. " - audilya

Gawat betul ! Terpaksa juga saya suruh dia naik . Perangai macam budak2 ja . Saya hantar dia sampai depan rumah dia . Bila dia turun , dia peluk lagi saya kuat2 . Then dia kiss saya . Saya senyum ja .

"Begitu la.. senyum selalu.. " - audilya

Dia pusing mau masuk rumah saya terus tarik tangan dia balik .

"What are we now ? Saya confuse .. " saya beranikan diri ja cakap . Saya nda mau perasan sendiri .

"Palui ba kau ne .. kalau suda berpeluk bercium ne apa ba sepatutnya ?! " dibilang sambil cekak pinggang .

Nah ! Percuma suda kena panggil palui !

"Kita.... arr kitaa.. couple suda ka ? " deyy... ni suara puan tergagap bercakap . Kiayam betul !

Dia senyum dan terus pusing masuk ke rumah . Kaki saya rasa macam melekat ja di jalan . Jantung saya macam lagu techno suda . Apa jadi pada kau ne Andy ?

Saya tersenyum sendiri dan saya start motor jalan pulang ke rumah .

Bersambung.....

Continue Reading

You'll Also Like

1.5M 57.1K 43
1st Tengku the Series Cover: @Marleneith Berlakunya satu insiden yang melibatkan gadis bermulut murai iaitu Eirene Anfisa membuatkan Tengku Ferhad Ma...
208K 13.8K 39
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...
123K 4.7K 22
Audilia... seorang gadis yang ceria dan gila-gila ... jatuh cinta pandang pertama pada hayden , si handsome dan pandai di sekolah . Dengan sikit kebe...
75K 2.6K 66
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...