[H] Akak Pengawas Itu Aku Pun...

Por jinhapark_

48.2K 2.5K 248

4 orang pengawas perempuan yang cantik lagi bergaya. Di minati satu sekolah disebabkan kecantikan mereka, per... Mais

WATAK | PELAKON
CHAPTER♥1
CHAPTER♡2
CHAPTER♥3
CHAPTER♡4
CHAPTER♥5
CHAPTER♡6
CHAPTER♥7
CHAPTER♡8
CHAPTER♥9
CHAPTER♡10
CHAPTER♠11
CHAPTER♤12
CHAPTER♠13
CHAPTER♤14
CHAPTER♠15
CHAPTER♠17
CHAPTER♤18
CHAPTER♠19
CHAPTER♣️20

CHAPTER♤16

2.1K 132 16
Por jinhapark_

Situasi Aisyah & Luqman

P O P U L A R

"Kau nak cari buku ape dekat sini?" tanya Luqman kepada Aisyah yang membelek-belek novel melayu.

"Aku nak cari buku 'KETIKA AZAZIL BERPUTUS ASA' ." balas Aisyah dan membelek-belek buku.

"Best ke buku tu?" tanya Luqman dan mengikut Aisyah.

"Best. Aku dah baca semua buku dari Hadi Fayyad. Memang best giler. Sekarang aku tengah kumpul duit nak beli
'MENGINTAI AKU DI NERAKA' buku di pasarkan 28/1 nanti" balas Aisyah dan Luqman hanya membuat muka 'o'.

Mereka berdua mencari buku yang dikhendaki. Aisyah berjalan pergi ke area cd. Dan terjumpa satu cd. Album Wanna One, BTS dan Samuel. Dia menjadi amat teruja. Dia melihat purse untuk mengira wangnya. Cukupkah untuk dia membeli album tersebut.

Malangnya... Tak cukup.

Jadi dia fikirkan satu lagi jalan untuk membeli album tersebut. Ting. Mentol bercahaya. Ada idea untuk dia dapatkan album tersebut yang harganya bawah RM200.

Luqman sedang membelek-belek komik 'LAWAK KAMPUS' yang boleh dikatakan menjadi kegilaan ramai ketika itu. Dia amat meminati komik sejak berumur 10 tahun. Daripada situ dia mula kumpul buku lawak kampus. Dekat rumah, rak bukunya hampir dipenuhkan dengan komik lawak kampus sahaja. Tiada buku tentang pelajaran pun.

Sedang dia membelek-belek komik itu dia di cuit di bahunya oleh seseorang.

Aisyah.

"Kenapa? Kau nak ambik buku tak sampai ke?" tanya Luqman dan terselit dengan sindiran di situ.

"Belanja aku boleh tak?" tanya Aisyah dan membuat muka comel.

"Belanja ape benda?" tanya Luqman kembali dan tanganya masih membelek-belek komik yang sama.

Aisyah terus menarik hujung baju Luqman supaya dia ikut. Aisyah nak tunjuk apa yang dia nak kepada Luqman.

"Kau nak bawak aku pergi mana ni?" tanya Luqman dan mengikut langkah Aisyah yang pergi ke arah cd original.

"Kau nak aku belanja cd ke?" tanya Luqman dan Aisyah mengangguk tanda mengiyakannya.

"Aku boleh belanja tapi ade syarat." ujar Luqman sambil tersenyum sinis.

"Kau kena couple dengan aku selama sebulan. Dan kita kena berlakon macam sweet couple of the year. No excuse. Kau jugak kena dengar cakap aku. Kau juga kena panggil awak-saya. No kau-aku lagi or not kau kena denda." kata-kata  Luqman yang memeranjatkan Aisyah.

Aisyah memikirkannya. 'Kalau aku couple dengan dia kiranya aku ade partner maksiat. Tapi aku nak album tu... Aku dah lama carik dekat online tapi tak jumpa pun.' Aisyah bermonolog di dalam hati.

"Ok aku setuju tapi biar kita-kita je yang tahu. Tapi kau pun kena dengar cakap aku tapi kalau kau janganlah arah aku masa dekat tempat ramai orang nanti jatuh title akak cool aku. Ape denda dia?" ujar Aisyah yang memberi kata putus.

"Ok deal. Geng kau dengan aku je yang tahu. Pasal arahkan tu aku okay je. Tapi kau jangan melawan tau. Mana boleh bagitahu." ujar Luqman sekali lagi kepada Aisyah.

"Aku pun ade haklah nak melawan ke tak. Aku melawan kalau kau nak buat benda bukan-bukan dekat aku." ujar Aisyah dan dibalas anggukan dari Luqman.

Selepas mereka membuat perjanjian tentang couple tersebut. Luqman terus berubah menjadi baik di hadapan Aisyah... Ya. Dia ambil kesempatan untuk memikat hati Aisyah kembali selepas Aisyah putus dengan Hafiz. Tapi, hanya Allah je yang tahu siapa yang berada di dalam hati Aisyah ni. (*¯︶¯*)

"Awak nak album ni kan tadi?" tanya Luqman dan tangannya membelek-belek album tersebut. Dia sudah berubah menjadi baik selepas mereka mempersetujui tentang janji mereka.

WANNA ONE
      ↓
TO BE ONE
(1×1=0)

SAMUEL
       ↓
S I X T E E N

BTS
   ↓
YNWA
(YOU NEVER WALK ALONE)

(ank panah yg tunjuk ke bawah tu judul cd tersebut.)

"Ha'ah. Awak belikan lah" balas Aisyah yang cuba membuat comel di hadapan Luqman (bluekkkk)

'Comel'' ujar Luqman di dalam hati kecilnya. "Kalau saya belikan awak kena bagi saya something" ujar Luqman dan matanya melirik kearah Aisyah yang membuat muka comel tu.

"Awak nak ape?" tanya Aisyah dan sedikit pout di wajahnya.

"Nak awak?" balas Luqman dan melihat reaksi Aisyah.

"Eiiii. Mana boleh! Kita kan be-belum kahwin lagi" ujar Aisyah dan sedikit gagap. 'Kenapa aku gagap ni?' Aisyah memarahi dirinya di dalam hati.

"Kalau saya kahwin dengan awak, awak bagilah?" tanya Luqman dan melihat reaksi Aisyah. Pipi Aisyah sedang memerah dengan apa Luqman katakan.

"Mungkin. Kalau kita berdua ada jodoh, tak akan ke mana" balas Aisyah kembali dengan jawapan yang lebih selamat.

Luqman mengambil album yang berada ditangan Aisyah dan menuju ke kaunter pembayaran. "Awak nak bayar dah ke?" tanya Aisyah dan membuatkan langkah Luqman terbantut dan memusingkan badannya untuk menghadap Aisyah yang agak rendah darinya.

Memanglah Aisyah rendah darinya tingginya sahaja dah 181cm dan dia lah yang paling tinggi dalam sekolah sampai ade sesetengah pelajar gelarkan dia sebagai abang zirafah. Tapi bukanlah mereka cakap depan-depan. Cakap dekat belakang je berani. Jumpa depan-depan dah kecut.

Tinggi Aisyah sendiri 165cm sahaja. Dia ketiga yang tinggi dalam The SGirls. Yang paling tinggi Susie dengan ketinggiannya 169cm. Ramai yang menyangkakan yang Aisyah lagi tinggi tapi tidak Susie lagi tinggi.

"Kenapa awak nak beli ape lagi?" tanya Luqman dan memandang Aisyah yang menariknya pergi ke sudut buku latihan SPM.

"Awak beli ke buku ni? Bukan awak dah ade ke?" tanya Luqman lagi yang pelik dengan perangai Aisyah yang khusyuk meneliti kualiti buku tersebut.

"Bukan untuk saya tapi untuk awak. Senang saya nak bagi latihan dekat awak" balas Aisyah dan masih meneliti buku. Luqman hanya membuat muka 'o' sahaja.

"Awak paling lemah subjek ape?" tanya Aisyah yang meneliti buku SPM SEJARAH.

"Maths, Sains dengan Sejarah" balas Luqman dan hanya memerhati Aisyah yang sibuk meneliti buku.

"Ok. Kita beli tiga buku ni dulu. Kalau nak beli semua nanti duit tak cukup pulak" ujar Aisyah dan menyerahkan buku tersebut kepada Luqman yang memegang bakul untuk diisi.

"Ala. Tak ape kalau awak nak beli semua subjek pun tak pe saya bawak duit yang lebih ni" ujar Luqman dan meletakkan bakul kebawah kembali.

"Betul ni? Awak bawak berapa banyak?" tanya Aisyah yang menyilangkan tangannya.

"Saya bawak ting" balas Luqman dan mengeluarkan kad kredit berwarna hitam yang biasanya untuk orang betul-betul kaya sahaja.

"Wah! Dah ade jad kredit hitam ni?" ujar Aisyah dan kelihat kad kredit tersebut.

"Bukan awak je yang ade" ujar Aisyah lagi dan mengeluarkan kad kreditnya juga.

"Kalau awak ade jugak kenapa nak saya belikan untuk awak?" tanya Luqman dam membuat muka serius.

"Kad kredit ni saya guna ketika emergency je. Saya tak berani nak guna sesuka hati sebab ayah saya sendiri suruh berjimat mana tahu kalau ade sesuatu terjadi ke nanti kita tak tahu" balas Aisyah dengan panjangnya.

"Awak ni memang pandai berjimat cermatkan" puji Luqman dan mengangkat kembali bakul tersebut.

"Dahlah jom pergi bayar. Awak dah ambik semua bukukan?" tanya Luqman dan dibalas aggukan dari Aisyah yang jalan dihadapannya.

Selepas mereka keluar dari POPULAR. Mereka menuju ke Baskin Robbins. Aisyah memang sukakan Baskin Robbins kerana aiskrimnya amat sedap.

Luqman pergi ke kaunter untuk membeli aiskrim. Sementara, Aisyah menjaga tempat untuk mereka duduk. Aisyah menunggu dengan sabarnya. Dia melihat aiskrim yang dibawa oleh Luqman seperti menggodanya pula.

Luqman hanya melihat telatah Aisyah memakan aiskrim kegemarannya di Baskin Robbins tu. Perisa yang dipesan oleh Aisyah ialah 'oreo chocolate chips' dan Luqman memesan 'banana chocolate'.

Aisyah makan agak comot kerana dia sudah lama tidak memakan aiskrim di Baskin Robbins. Luqman yang perhatikan Aisyah, rasa macam nak ketawa je melihat perangai baru Aisyah.

Luqman membuat analisis pasal Aisyah dalam kepalanya. 'Aisyah. Maksud yang hidup bahagia. Tapi bahagiakah dia? Selepas putus dengan Hafiz dulu. Aku tahu dalam hati dia mesti penuh dengan luka yang susah untuk dirawat dengan orang sama. Mungkin ramai yang nampak dia ni dingin tapi sebernanya dia hanya untuk lukanya didalam hati. Macam mana aku tahu? Biarlah aku sahaja aku tahu. Aku tak suka tengok dia menangis. Hati aku sakit melihat dia menangis. Aku juga turut kesal dengan ape yang aku pernah buat dekat dia dulu. Dia amat bersabar dengan aku dari dulu lagi. Tapi tak lama, bila berumur 11 tahun dia pindah. Aku tak tahu dia pindah ke mana. Dan aku mula rindukan dia.'

Luqman melihat Aisyah makan aiskrim dengan comot. Dia merasa benda itu kelakar pula. Dia mengambil tisu dan mengesat hujung bibir Aisyah dengan tisu. Aisyah tergamam. Dan dia terus melihat Luqman.

"Ape kau buat ni" tanya Aisyah dan memandang tajam ke arah Luqman yang selamba makan aiskrimnya.

"Awak cakap ape tadi? Aku?" tanya Luqman kembali ke arah Aisyah dan mencuba untuk membuat muka marah.

'Adumak! Lupa pulak mana boleh cakap kau-aku' bisik hati Aisyah ketika mengingati perjanjian mereka.

"So awak memang nak tahulah ape denda dia?" tanya Luqman kembali dan matanya memandang Aisyah yang menundukkan kepalanya. 'Sama macam dulu. Kalau takut je tunduk kepala kebawah' hati kecil Luqman berkata.

"Denda dia, saya nak number awak" ujar Luqman dan menghulurkan IPhone 8+ dia kepada Aisyah yang masih menundukkan kepalanya.

"Ke-kenapa nak number saya?" tanya Aisyah dan memandang tepat ke mata Luqman.

"Yerlah. Senang sikit nanti kalau saya nak ambik awak dekat rumah" balas Luqman dan masih IPhone nya masih lagi di atas meja.

"Haih. Yerlah" ujar Aisyah dan mengambil IPhone itu dan menaip numbernya.

"Ok. Thank you love" ujar Luqman dan membuat sesuatu dalam IPhone nya. Sambil tersengih-sengih macam kerang busuk.

"Hmmm" balas Aisyah dan sambung menikmati aiskrimnya. Dan membiarkan Luqman yang sedang berada di dunianya.

S
K
I
P

B O A R D S

Selepas mereka menikmati aiskrin di Baskin Robbins. Aisyah mengajak Luqman untuk pergi ke BOARDS. Satu kedai buku yang akan menggoda Aisyah untuk membelinya. Aisyah melihat ade banner disitu menyatakan...

' JUALAN MURAH! POTONGAN HARGA 50% KEBAWAH!
PEMBELIAN KEATAS 150 AKAN MENDAPAT 6 BUKU PERCUMA!!!
MARI KITA MEMBACA BUKU!! '

Terkejut Aisyah melihat banner tersebut. Sudah sekian lama menanti akhirnya... Tidak sia-sia aku menantimu. Aisyah membuat drama air mata dalam hatinya. Dekat sini lagi lah banyak tajuk cerita yang Aisyah suka.

"Awak nak beli buku lagi ke?" tanya Luqman sambil memerhati Aisyah yang membelek-belek buku Hadi Fayyad.

"Ha'ah. Kenapa awak nak belanja lagi ke?" tanya Aisyah lagi. Tapi matanya masih pada buku idamannya.

"Mana ada. Awak bayar sendirilah ye. Tadi saya dah belanjakan dah. Pokai saya nanti" balas Luqman dan memerhati Aisyah. Dalam kepalanya penuh dengan pelbagai analisis.

'Dia ni suka sangat baca buku. Baguslah. Nanti biar anak-anak kitaorang ikut perangai dia je. Jangan ikut perangai aku yang pemalas ni. Kesian dia nanti nak handle susah. Aku nak
anak-anak kitaorang jadi insan yang berguna dimasa yang akan datang. Bukannya untuk menyusahkan kitaorang. Aku tak nak anak-anak aku ikut perangai teruk aku ni. Aku sendiri pun tengah cuba untuk berubah jadi yang lebih baik. Kesian dekat mummy dengan daddy kena hadap perangai tak matang aku ni. Biarlah mereka melihat aku berjaya. Aku tak nak mereka tanggung malu disebabkan aku yang bodoh ni.'

Luqman bermonolong dalam hatinya dan melepaskan keluhan yang berat. Memang berat bila menjadi anak tunggal dalam keluarga yang kaya dan jarang memberikan perhatian kepada kita. Aisyah tak kalui semua itu kerana dia abang-abang yang selalu dengan dia. Tapi Luqman? Dia dah selalu seseorang. Dia penat. Dia dah pernah give up. Geng dialah keluarga dia. Mak ayah dia. Yang selalu ambil berat pasal dia pun geng dia.

Dia dah pernah cuba untuk bunuh diri tapi Allah tarik dia untuk memberi peluang untuk hidup dan berubah kejalannya. Mencari cintanya. Allah cemburu yang kita mengejar cinta manusia, sedangkan manusia akan meninggalkan kita jua. Tapi Allah tidak. Carilah cintanya dan Allah tidak akan mempersiakan seperti manusia. Wallahu'alam.

Nampak sahaja hidup Luqman kaya tapi dia kurang kasih sayang ibubapa. Dia nak ibubapa yang memberikan perhatian terhadapnya. Bukan untuk waris semata-mata. Memang dia nanti akan memegang title CEO tetapi nak juga mencuba hidup berdikari dia dah selalu sangat bergantung jadi dia teringin berdikari. Mencari duit sendiri. Teringin untuk ade duit dengan hasil titik peluh sndiri.

Aisyah masih kagi membelek-belek buku Hadi Fayyad. Luqman tengok pun dah bosan. Aisyah sedang memikirkan wangnya yang cukup atau tidak untuk dia membeli buku yang disukainya. Walaupun dia anak orang kaya yang ayahnya memegang title CEO sekalipun, dia masih berjimat cermat ketika membeli. Dia biasanya akan membeli apa yang perlukan. Apa yang dia mahukan, dikemudiankan.

Itulah cara shopping Aisyah. Memang dia nak beli apa yang nak tapi dia mesti fikir yang untuk dapatkan duit ni susah, ianya bukannya jatuh dari pokok. Kita kena berusaha untuk dapatkan duit. Jadi Aisyah akan menyimpan dalam RM5 sehari dalam setiap minggu. Duit belanjanya setiap hari ialah RM10 kecuali hari Rabu, duit belanjanya akan meningkat sedikit dari RM10 ke RM15 kerana setiap hari Rabu dia mempunyai kokurikulum.

Dalam setiap unit beruniform, kelab dan persatuan dan sukan dan permainan mesti dia mempunyai jawatan empat yang tertinggi iaitu Pengerusi, Timbalan Pengerusi, Setiausaha dan Bendari. Tapi kebiasaannya dia akan mendapat Pengerusi dan Timbalan Pengerusi. Dalam rumah sukan dia mendapat Pengerusi kerana satu sekolah tahu yang dia amat garang.

Walaupun begitu, mungkin ramai yang tidak mengetahui yang dia sebernanya hanyalah anak angkat dalam keluarganya sekarang. Ibubapa sebernanya tidak tahu kemana. Selepas menyerahkan Aisyah kepada keluarga angkatnya, mereka terus menghilangkan diri bersama dengan abang kandungnya. Selepas dia mengetahui tentang perkara itu dari mulut abang angkatnya dia terkedu, betulkah yang dia hanya anak angkat dalam keluarga tersebut? Betulkah yang ibu dan bapanya tidak menyayanginya? Perlbagai persoalan dalam kepalanya.

Disebabkan perkara itu dia dingin dengan semua orang termasuk ahli keluarga angkatnya. Tapi tidak Dengan The SGirls kerana merekalah tempat meluahkan perasaan. Meluahkan apa yang terkubu dalam hatinya sekian lamanya. Dia berharap sangat yang dia akan bertemu dengan keluarga kandungnya. Dia akan cuba untuk menjejaki keluarga kandungnya nanti. Itu janjinya.

T B C
sorry late update
Sis nk bagi bab yang paling panjang yang sis pernah type
2273 words
Sis tak tahukah bab ni sweet ke apa?
Hari ni birthday sis k
Jgn lupa bagu hadiah ya
Kalau ada typo comment ok?
Vote✔
Comment✔

Continuar a ler

Também vai Gostar

658K 31.6K 38
Alzan Anendra. Pemuda SMA imut nan nakal yang harus menikah dengan seorang CEO karena paksaan orang tuanya. Alzan kira yang akan menikah adalah kakek...
5.6M 331K 17
"Ayang pelukkk" "Yang kenceng meluknya" "Ayang mau makannn" "Ayangg ciummm" "Ayanggg ikutt" "Ayanggggg" Pertamanya sok-sok an nolak.. Ujung-ujun...
947K 77.5K 28
Mark dan Jeno kakak beradik yang baru saja berusia 8 dan 7 tahun yang hidup di panti asuhan sejak kecil. Di usia yang masih kecil itu mereka berdua m...
66.2K 3.5K 20
seorang gadis bernama Gleen ia berusia 20 tahun, gleen sangat menyukai novel , namun di usia yang begitu muda ia sudah meninggal, kecelakaan itu memb...