My Super Daddy ✔

بواسطة aiyaaaaaaa

516K 19.7K 958

030218 - #1 in short story Siapa sangka seorang gelaran Dato kena jaga seorang bayi? Seorang Dato yang muda... المزيد

0.1
0.2
0.3
0.4
0.5
0.6
0.7
0.8 & 0.9
1.0
1.1
1.2
1.3
1.4
1.5
1.7
1.8
1.9
Extra 2.0
Extra 2.1
Extra 2.3
Extra 2.4
Extra 2.5
Extra 2.6
Extra 2.7
Extra 2.8
Extra 2.9
Extra 3.0
Extra 3.1
Extra 3.2
Extra 3.3
END
SURPRISE?
SURPRISE FOR THE REAL END (RAYA)

1.6

15.7K 586 18
بواسطة aiyaaaaaaa

Merissa keluar dari kereta bila melihat Puan Sri Aida sedang mendukung Danny di pintu utama rumah . Merissa tersenyum melihat Danny yang sedang mengisap gengaman tangan tembamnya . Dah memang habit dia .

"Assalamualaikum, anak mummy" Merissa mendepakan tangannya dan menghampiri Puan Sri Aida dan Danny . Danny di ambil dan di cium sepuasnya . Rindu lah!!

"Assalamualaikum maa" Merissa menyalam tangan Puan Sri Aida .

Puan Sri Aida tersenyum dan Merissa di bawa ke dalam pelukan . Rindu dengan menantu dia yang satu ni .

"Waalaikumussalam, jadi macam mana dengan honeymoon korang berdua best?" tanya Puan Sri Aida . Tangan menantunya itu di gengam .

"Okay je ma, tapi nanti lagi berapa bulan mesti mama dapat cucu made in Jepun pulak" celah Dato Ahmad Danial tiba tiba . Tangannya di hulur untuk bersalam dengan Puan Sri Aida .

Merissa menjeling sekilas ke arah Danial . Mulut tu tak ada insurans ke? Depan mama kot . Aku tempeleng kang patah tengkuk tu .

Dato Ahmad Danial tersenyum kambing bila melihat Merissa yang sudah menjeling itu . Tahu sangat yang bininya itu tengah marah .

"Elok lah tu, nanti Danny dapat adik . Lagi meriahlah keluarga kita nanti" Puan Sri Aida tersenyum melihat anak dan menantunya itu .

"Dah dah jom masuk . Sampai bila nak duduk depan pintu ni. Hah Danial pergi angkat beg beg itu dulu . Rissa jom kita mama duduk dekat ruang tamu" arah Puan Sri Aida . Tangan Merissa di tarik.

Merissa tersenyum menang . Bila Mak mertuanya menyuruh Danial mengangkat beg . Keningnya di jungkit kan berkali kali kepada Danial dan mulutnya di gerakkan 'padan muka' tanpa suara .

Dato Ahmad Danial mengecilkan matanya . Suka lah tu . Tak apa tak apa . Ada ubi ada batas, tunggu lah kejap lagi aku balas . Muahahaha .

Dato Ahmad Danial mengeluh melihat beg yang banyak itu . Iya lah pergi Tokyo bawa dua beg roda je . Ni dah ada lima beg . Sebab apa? Ni semua Merissa pun pasal . Tak habis habis nak membeli belah dekat sana . Pokai duit aku di buatnya . Gurau gurau, semua tu Merissa menggunakan duitnya sendiri . Sebab di kata nak belikan cenderahati untuk keluarga menggunakan duitnya sendiri . Aku nak bayarkan pun dia marah . Redha je lah .

***

"Anak mummy rindu tak dengan mummy?" tanya Merissa . Danny di baringkan di tengah tilam . Merissa tersenyum melihat Danny yang sedang tersenyum itu .

"Rindu tak? Yang tersenyum tu kenapa? Gigit tangan tembam ni kang" Merissa mengacah ngacah mengambil tangan tembam Danny dan di bawa ke mulutnya .

Danny menarik tangannya dari Merissa . Takut kena gigit . Bak kata pepatah Melayu 'sediakan payung sebelum hujan' . Okay tak ada kena mengena .

"Danny tak rindu mummy . Tapi Danny rindu daddy je" celah Dato Ahmad Danial lagi . Kemudian dia tertawa kecil .

Dia ni memang suka mencelah mana mana bila orang tengah bercakap ke? Orang bukan cakap dengan dia pun .

Merissa tidak memperdulikan Danial . Malas nak layan . Sekarang masa dia nak luangkan masa bersama Danny terchenta .

"Danny duduk dengan opah okay tak? Danny ada nangis nangis? " tanya Merissa . Dia tahu yang anaknya itu tak akan jawab sebab dia mana reti nak bercakap . Cuma nak ajak Danny berborak . Walaupun Danny tak balas .

"Danny okay je mummy . Opah jaga Danny memang super . Danny tak ada pun nangis nangis . Cuma itu lah kadang kadang tu adalah" kata Dato Ahmad Danial dan di sengajakan membuatkan suaranya seperti budak budak .

Merissa menjungkitkan keningnya kepada Danial yang sedang duduk di sofa bermain telefon . Kemudian dia mencebikkan bibirnya . Menyampah pulak aku dengan dia ni .

"Tak baik kutuk suami dalam hati . Berdosa tau . Tak bau syurga nanti" kata Dato Ahmad Danial tiba tiba . Matanya masih tertancap di screen telefon .

Merissa terkedu . Deep pulak dia punya ayat tu . Terasa sampai jauh dalam hati . Pedih macam kena simbah dengan asid . Mengarut tak sudah . Maaflah .

Merissa berpaling kembali kepada Danny . Merissa mengukirkan senyuman melihat Danny yang menghisap lengan bajunya . Dengan perlahan Merissa menarik baju lengan panjang Danny ke atas sedikit . Dan Danny kembali menghisap tangannya .

Merissa terfikir juga, mana datang habitnya menghisap tangan dia tu . Bila Merissa teringat balik masa dia mengandung tak ada pulak dia hisap jari . Dan Merissa ada juga bertanya kepada mamanya yang masa kecil dia ada ke hisap tangan tapi mama cakap tak ada pulak . Ke Danny ikut perangai daddy dia? Dah memang sah lah ikut perangai daddy dia .

Tapi tak boleh di biarkan sangat Danny isap tangan dia . Sebab kuman kan ada di mana mana . Jadi Merissa tak galakkan Danny isap tangan . Tapi tulah, Korang pun tahu kan yang Danny ni kalau tarik tangan dia dari mulut kecil itu akan menangis . Kalau menangis perlahan tak apa jugak . Ni menangis macam kena pukul . Hailah nasib anak baru satu .

***
Vote and comment. Thanks!

واصل القراءة

ستعجبك أيضاً

14.4K 1.4K 30
"Live a happily ever after? Ayat itu hanya wujud dalam cerita dongeng barat. Tidak semua cerita berakhir dengan bahagia. Mungkin hidup kita serba ser...
77.9K 240 15
Transgender woman x bisexual girl
351K 8.7K 24
Medina merupakan gadis biasa. Memiliki latar belakang yang sedarhana dan amat prihatin dengan keadaan sekelilingnya. Namun, tanpa di sedari , seorang...
730K 20.9K 70
Azzora Beril Calandra mempunyai nama yang unik dan seorang perempuan. Walaupun namanya unik tetapi perangainya seperti lelaki. Azzora Beril Calandra...