Suamiku Adalah Playboy ✔

By adlinkirana

336K 10.8K 910

"Ne, Huzairi." "Hn?" "Aishiteru ne..." More

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
22 (Last Update)
23 (New Update!)
24.
25.
26
27
28
Tittle Kana Nishino's songs.
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
(をわすれないで)Wo, Wasurenaide - jangan lupa!
42
Character Of The Story, (おわりだ?) Owarida? Berakhir?
(New!) 43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
Perbandingan
56
57
58
Kana Nishino - Missing You
59
60 😍
Note dari saya(^O^)
62
63
64
65
66
-SKIP
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
Special Thanks to The Cast!
Continue a special cast.
New (Genre Romance)
92
93
94
95
96
97
98
99
100 (Ending)

61

1.4K 79 14
By adlinkirana

"Kalau kau nak sangat beg aku, meh la lawan! Kau lupa ke siapa aku? Aku ni bekas pelajar silat Gayong Ma'riffat." Balqis mula membuat kekuda.Dan itu menjadi bahan gelak Alif untuk diri Balqis.

"Kau pun lupa ke siapa aku? Pelatih kung fu yang terhandal.Tumbukan wusyu Bruce Lee, kalau kena pada kau...kau boleh mati!"

"Siot! Aku tak takutlah! Aku takut Allah." Jerit Balqis menyerang Alif.Namun pantas lelaki itu mengelak.Mereka sama-sama hebat dan setaraf dengan hero dalam perlawanan.
Kungfu Vs Silat.Wow!

Teknik Balqis amat lincah sehingga berjaya membuat Alif mundur beberapa langkah.
Apabila Alif menyerang, Balqis mengelak dan menerkam kedua-dua bahu Alif kemudian menyepaknya dengan teknik lompat lipatan.
Alif menghela nafas pantas bangun dari baring dengan melompat ke atas.Dia mengeliatkan urat-urat dan timbul lah ketulan pada otot lengan dan juga dahinya.

Senyuman sinis diberikan.
"Tadi tu baru sikit." Balqis menyegetkan kepalanya.

"Ceh! Aku baru je nak panaskan badan."
Perlawanan bermula sudah! Sama-sama tangkas membalas serangan dan pukulan.
Balqis melompat dalam lipatan dan cuba menumbuk Alif.Namun senang sahaja ditepis oleh Alif.

Mereka memang sudah menjadi musuh.Seperti berdepan dengan final boss.
Balqis mula memundur apabila bertubi-tubi diserang oleh Alif.Dia geram.Mafela yang dipakai pada leher ditarik dan pantas menghasilkan satu silat libasan pada Alif.
Lelaki itu terjerit berang.Memegang lengannya.

Perit!

"Sakit? Ini namanya silat selendang.Tapi ops...aku guna mafela.Mesti lagi sakit kan?" Gedik Balqis sempat menjelir lidah.Dia melarikan diri dari satu tren ke satu tren.

"Tak guna!" Alif laju berlari dan cuba menarik sweater labuh milik Balqis.Namun, usahanya memang gagal.Balqis berhenti melulu dan menegangkan mafela.

Alif hampir jatuh namun, badannya seperti menahan daripada jatuh.Dia bangun semula.Balqis tercengang kembali menepis tumbukan daripara Alif.Dia juga membuat lipat ke belakang tiga kali dan menegangkan mafela dengan kedua-dua tangan.Matanya tajam melihat Alif turut bernafas tidak normal.

"Sinilah!" Teriak Balqis.Alif membuat beberapa teknik pergerakan wusyu dan melompat ke arah Balqis.Sekali lagi perlawanan bermula.Balqis memegang mulutnya yang disepak mamai oleh Alif.Dia mundur beberapa lompatan lipat ke belakang.

"Lelaki poyo!" Balqis berlari laju ke arah Alif dan melibasnya dengan mafela.Kekuda dipasang dengan betul.

"Seterusnya, tren akan berhenti di stesen Kiroto Hokagi untuk pergi ke kampung pedalaman Okinawa.Bersiap sedia untuk diri anda.Saya ulangi..."

Balqis memandang skrin di Tren tersebut.Tinggal lagi dua stesen untuk dia sampai ke Kampung Okinawa.Balqis menelan air liur dan kembali menendang Alif.Alif tergolek di depan pintu tren.Namun, apabila dia berdiri dengan wajah yang geram, pintu tren terbuka.Alif membulatkan mata.Dia ditolak masuk ke dalam dengan orang yang ramai.Penduduk Jepang hanya tidak mengendahkan Alif yang sudah dihimpit ke dalam.

Dengan kesempatan ini, Balqis pun berlari keluar dari tren.Helah yang mahu ia lakukan.
Alif yang nampak Balqis keluar dari tren, dia ikutan mengejar walaupun terpaksa menolak para penumpang di dalam tren.Namun sebaik sahaja keluar, Balqis ghaib.Alif terkedu seorang diri.Wajahnya berpeluh-peluh dengan nafas yang hampir sesak.

"Pintu stesen akan ditutup..."

Alif menoleh ke belakang apabila pintu tren berjaya ditutup rapat dan mula ingin bergerak.Balqis muncul di dalam.

'Bye...'

Gerakan bibir Balqis membuatkan Alif marah meluap-luap.Rahangnya menegang.Uratnya timbul semula.Dia segera menahan tren itu dengan menumbuk-numbuk tingkap tren yang moden anti pecah.Namun tidak berhasil.Tren sudah pergi laju meninggalkan stesen ini.Alif berang.

"ARGHHH!!! SHIT!!!" Alif meramas rambutnya kasar.

........

Aku terbangun dari tidur.Rupa-rupanya, aku telah kesiangan.Aku tertidur di atas sejadah dengan telekung yang masih terbalut pada tubuhku.Jam dikerling.Nasib jam menunjukkan pukul 7.45 pagi.Maknanya, aku tidaklah kesiangan sangat.Aku cuma lelah dan penat sahaja.

Aku melipat telekung dengan kemas dan menyangkut telekung itu pada penyangkut.
Bila aku melihat cermin, aku seolah-olah melihat orang lain.Dulu aku rajin menjaga auratku.Dan sekarang, aku secara tidak sengaja memperlihatkan auratku pada orang yang bukan suamiku.Aku berwajah sedih.
Perut masih diusap.

Adakah aku layak dilayan seperti pelacur?
Adakah aku begitu? Hina sangatkan aku?
Aku pantas mengelengkan kepala.Sudahlah tentulah aku mempunyai peluang untuk bertaubat dan berubah.Inikan dengan diriku.

"Huzairi...maafkan saya.Gomen ne, sebab saya dah tak ada apa-apa lagi nak beri pada awak.Hidup saya dah hancur dan musnah.
Saya cuma ada Dia, Allah SWT." Aku menangis di hadapan cermin.Sekarang aku sangat lemah semangat.Mata dipejamkan.

Aku mahu melenyapkan segala memori hitam yang pernah berlaku padaku.Aku sedar, aku hanyalah wanita yang lemah.
Dan aku tak mampu untuk harungi cabaran ini melainkan bersabar.

"Ehem...sampai bila nak berdiri depan cermin tu?" Ikhwan menyandarkan diri pada pintu yang lama terbuka.Aku terkejut.

Sengihan terpancar pada wajah Adib.
"Hei, kenapa nangis?" Tanya Adib padaku.
Aku geram dengan mereka.Aku bercekak pinggang.

"Siapa bagi kebenaran untuk masuk ke bilik saya? Hah?" Tanyaku mendatarkan pandangan.Mereka diam.Tetapi melihat senyuman mereka yang terpancar ikhlas, aku mula goyah.

"Arghh...sudahlah.Jangan senyum! Saya tahu awak berdua ni hensem.Tapi kan..."
Aku tersengih-sengih.

"Tapi apa?" Adib teruja.

"Tapi apa Mairah?" Ikhwan tergelak kecil.

"Suami saya...lagi hensem daripada awak berdua! Hohoho~" aku riang menertawakan mereka.Wajah mereka yang berbinar, mula muram dan tidak berseri-seri.Mereka memundur langkah dan menjelingku.

"Ceh..." desis Ikhwan menyampah.

"Budak kecik ni laa..." Kepala Adib tergeleng.
Mereka memberi pandangan tidak puas hati apabila aku dengan comel mengembungkan pipi.

"Sorry awak berdua.Hehe..." aku tertawa.
Namun, entah kenapa wajah mereka berubah menjadi merah padam.

"Kakak saya suruh turun.Kak Dahlia dah siapkan sarapan.Dia tak nak suruh awak masak sebab awak tu pregnant.Nanti awak cepat letih."

"Betul tu," Sahut Ikhwan mengangguk mantap.Aku tersenyum comel.Menutup mulut dengan gelakan yang cuba aku sembunyikan.Itu membuatkan Adib dan Ikhwan pelik menatapku.

"Mairah, kenapa awak gelak macam tu?" Ikhwan tertawa jua akhirnya.Sama dengan Adib.Sebelum itu, aku telah keluar dan menutup pintu bilik.

"Cuba awak berdua pegang tapak tangan saya." Suruhku.Mereka saling berpandangan dan mengangkat alis hairan.Aku pula sudah bersedia menanti tapak tangan mereka untuk menyentuh tapak tanganku.

Hampir-hampir sahaja tangan itu mahu menyentuh tapak tanganku.Aku pantas menggelakkan tangan dan menarik telinga mereka berdua.Mereka terpelangah.Wajah mereka menatapku dengan tidak percaya.

"Hahaha! Dah terkena! Lariiii!!" Aku pun melangkah seribu.

"Mairah!! Jahatnya awak!"

"Tunggu budak...!!!!"

.........

"Hahahaha....hahahaa ...."

GEDEBUK!!!

OUCH!

Aku memegang dahiku yang terlanggar dinding batu ini.Saridah dan Dahlia terkejut memandangku dari sudut dapur.

"Ya Allah, kenapa ni Mairah? Jalan tu kenalah tengok depan sikit.Rumah nenek akak ni kecil tau." Omel Dahlia tersenyum nipis.Saridah mengangguk kecil.Dia menyuap biskut mame di dalam mulut.

"Hmm...betul tu Mairah." Sahutnya.Aku tersenyum manis.Penuh keceriaan.

"Emm hehe...tak ada apa.Cuma buah kepala jatuh atas...aduh!" Aku tersentak apabila Adib menyerabaikan rambut aku dan berjalan.Dia ketawa dan duduk di meja makan.

"Hisy! Habislah rambut sa...ahh!!! Eeihh, apa ni?!" Bahuku terhincut apabila Ikhwan pantas mencubit pipi kananku.Dia juga ketawa dan duduk di meja makan.

Aku mengetapkan bibir.

"Berani awak berdua kenakan saya! Hisy! Siaplah awak berdua." Aku menghampiri mereka dengan berjalan seperti zombie di dalam cerita.

"Ya Allah, buruknya dia buat macam tu."

"Hahaha...macam ikan butal." Sahut Ikhwan dengan tawanya.

"Hahahaha...." semua ketawa termasuk aku.
Kami berasa sangat bahagia walaupun aku terpaksa melalui pelbagai halangan dan rintangan dalam hidup.Baru aku tahu yang Allah SWT telah lama mendatangkan kebabagian pada setiap kederitaanku.
Aku hanya reda.Pada-Nya sahaja.

...........

"Dengar sini Ainur Zafirah.Apa sebab You nak sangat I ceraikan You? You ingat I ni apa? I takkan senang-senang nak biarkan You lalui semua ni seorang diri.I'm your husband and you're my wife." Tanya Hakim dengan suara yang penuh kelembutan pada Zafirah yang merenung Hafizi dan Hafiqi tertidur di atas katil mereka.

Zafirah mengusap wajah Hafizi yang lena menghembuskan nafasnya dalam tidur.

"You cintakan budak tu.Sedangkan I ni cumalah penganggu dalam kisah cinta You dengan dia.Kita pun...bukan mesra seperti pasangan kekasih yang sejati." Zafirah menjawab dengan helaan nafas penat.
Pertama masalah ayahnya.Kedua, masalah Sarah yang menjadi penyamar.Dan ketiga, soal cinta Hakim dan Humairah.

"Sayangku Zafirah.Baiklah, saya mengaku.
Honestly, saya memang cintakan Humairah.
Tapi itu dulu.Dan sekarang..."

"Sekarang awak mula tak cintakan dia sebab dia bukan Humairah yang sebenarnya." Potong Zafirah.Sudah saatnya rahsia identiti Sarah dia bongkarkan pada suaminya sendiri.Zafirah tidak boleh berdiam diri lagi.
Kalau tidak, semua akan bertambah parah.

Hakim menaikkan alisnya.
"What do you mean?"

"Listen carefully, dia bukan Humairah.But she is Sarah.I tak pasti siapa dia tapi apa yang I tahu dia itu penyamar."

"Tapi...macam mana? Kita tak boleh main tuduh yang bukan-bukan pada dia.Kita tak ada bukti pun Zafirah." Bantah Hakim cepat.
Sudah agak rupanya bahawa Hakim memang mahu mebela nasib si Sarah gedik itu.
Zafirah tenang sekejap membalas pandangan suaminya.Senyuman sinis ditarik.

"Tak kira macam mana pun You nak bela dia, dia tetap palsu dan penyamar.I dah lama perasan sejak I bawa dia pergi spa.Kaki dia ada tulisan tato bernama Sarah.Actually, Balqis pernah bersubahat dengan Sarah dan Alif tapi sekarang dia berpihak kepada saya, Ikhwan dan Saridah.Berita Syakif dibunuh adalah sebab mereka."

"Zafirah...stop it.Apa yang awak cakapkan ni?" Hakim semakin bingung.

"I just want to telling you the truth.Trust me Hakim, she is not Humairah.But she is Sarah."
Beritahu Zafirah lagi.Bila fikir secara dalam dan luas.Hakim membulatkan mata.

"Sarah...I kenal..."

"Bo?"

"I kenal dia! Sarah dengan I dulu kawan biasa.Dia cintakan I tapi I tolak dia sebab I ada perasaan pada Humairah.Lepas tu, dia dah tak anggap Humairah macam adik dia sendiri dan dia berubah jadi liar.Sejujurnya saya sedih.Tapi saya tak sangka dia tergamak buat begini untuk perdaya saya dan Huzairi." Bahu Hakim disentuh dan diusap sebanyak tiga kali.Zafirah faham keadaan ini berlaku mungkin ada sebab dan konfliknya.

"Macam mana dengan Alif? Balqis kata, dia sama sebaya dengan budak lelaki tu." Hakim memikir tentang nama yang telah disebutkan oleh Zafirah.Dia menggeleng.

"Tak, saya tak kenal.Saya tak tahulah.
Saya marah sangat sekarang sebab rupa-rupanya dia bukan Humairah.Patutlah perangai berubah 360 darjat." Desis Hakim tidak percaya.Dia membaringkan badannya di sebelah Hafizi dengan perlahan.Zafirah lantas mengurut betis dan bahu suaminya.

Seterusnya, Zafirah menceritakan dari A sehigga Z tentang apa yang berlaku pada Humairah.

..........

"Aduduhh...sakit!" Balqis berteriak kecil tatkala Saridah menyapu ubat di sekitar kawasan betis, bahu dan pada bibirnya.
Saridah kelihatan tidak mengubris.
Dia membiarkan sahaja Balqis terhincut disapu ubat.

"Kenapa tak beritahu kami yang awak jumpa Inspektor Shizawa?! Berani awak pergi ke stesen seorang diri.Awak tu perempuan dan sepupu saya.Bahaya tau tak!" Belum cakap apa-apa, Ikhwan menengking diri Balqis sehingga gadis itu tergamam.

"Hei Ikhwan! Boleh tak awak bertenang? Apa gunanya saya ada seni mempertahankan diri tapi tak gunakan masa kecemasan ni? Saya berlawan sebab nak elakkan diri daripada kecundang.Awak tahu apa? Tahunya asyik nak marah-marah saya je! Bukannya nak sokong saya pun." Bebel Balqis.Semua orang memandanginya.Termasuk Ikhwan yang sedang leka menyuapkan Anina semangkuk sup cendawan.

"Balqis, akak tak nak perkara buruk jadi pada Balqis.Ikhwan pun sama.Sebab tu lah dia marah Balqis.Tanda dia pada Balqis.Pada sepupunya sendiri." Pujuk Saridah mengamati wajah Balqis yang cemberut kerut itu.

'Eihh...bencilah macam ni.Ikhwan tak pernah nak pandang aku.Dia asyik pandang Humairah je.Tapi sekarang aku dah tak nak benci Humairah.Dia tak ada salah apa pun.
Ikhwan ni ha gatal sangat! Hii...bagi satu penumbuk baru tahu!' Marah Balqis dalam hati.

"Macam mana semua ni berlaku? Siapa Inspektor...err..." Ratna menggaru kepalanya di sebelah Ikhwan.Wajah semua orang terkejut.Mereka pantas menggeleng.

"Emmm...tak! Haha...mana ada." Elak Ikhwan cepat.

"Cuma watak komik je.Saya tiru aksi cara berlawan tu.Sebab tu lah saya luka teruk macam ni.Hehehe..." Balqis tersengih paksa.
Saridah merespon dengan senyuman paksa.

Ratna angguk polos.Dia bendul sekejap.
"Hmm...okay."

.........

Huzairi memainkan pennya di atas meja office.Dia tidak fokus melakukan kerja.Entah apa yang membuatkannya berasa tidak peduli pada Humairah.Seolah-olah cinta sejatinya pada wanita itu akan lama akan terpadam jua.Namun, dia tidak mahu pekara sebegitu terjadi padanya dan pada Hakim.
Mereka sangat menyayangi Humairah.
Huzairi mula teringat tentang perbualan dirinya dengan Humairah palsu tiga hari lepas.

"Huzairi, apa lagi yang awak tak puas hati pada saya? Saya rimaslah kalau awak asyik nak tanya soalan tu.Suka hati sayalah nak berubah ke apa! Saya ada ganggu hidup awak ke?" Tengking pula Sarah pada Huzairi membuatkan lekaki itu bengang.

"Apa masalah awak nak tinggikan suara pada saya? Apa hak awak?! Saya cuma tanya baik-baik.Okay fine! Saya memang tak puas hati pada awak.Awak lain daripada yang lain.Bagi saya, awak bukan dia.Tengok apa kata kak Ratna dan daddy.Diorang dah mula rasa tak selesa dengan awak.Semuanya sebab perangai teruk awak." Kata Huzairi menunjuk diri Sarah.

"Jadi awak nak bezakan saya dengan Humairah dulu dan Humairah yang sekarang? Apa bagusnya Humairah yang dulu hah?! Beritahulah saya! Cepat!" Huzairi segera memegang bahu Sarah.Apa yang pasti, dia rasa menyampah dengan diri Humairah yang sekarang.

"Perangai awak tu, Humairah.Perangai awak.
Semua orang dah tak suka dengan perangai awak.Ubahlah perangai awak, please...demi saya." pujuk Huzairi.Sarah menggeram kesal.

"Tak habis-habis! Humairah...Humairah...Humairah! Apa yang bagus sangat nama tu?! HAH?!" Sarah meramas rambut hitamnya kasar.Dia menghentakkan kaki dan masuk ke dalam bilik mandi dengan hempasan pintu yang kuat.

Damn...

Huzairi kembali dingin.Belum pernah lagi
Humairah berani memarahinya ataupun menengkingnya.Huzair berasa kesal dengan sikap Humairah yang selalu mementingkan diri sendiri.

Adakah Huzairi tekad untuk membuang diri Humairah daripada Hidupnya?

.........

Bersambung...😒😒

Time ni lah saya tak tahu nak skipkan macam mana.Saya selalu berharap dapat selesaikan Sarah untuk buang dia daripada hidup Huzairi. Hahahaa....jahat.

Saya perlukan vote anda semua.Ianya umpama permata bagi saya. Huhuhu😘

Jaa nee...

Continue Reading

You'll Also Like

8.6K 1.1K 29
'Tooth for a tooth, brothers for the brother.' Inspektor Zade Lutfan-seorang lelaki yang terperangkap dalam kerjaya impian abangnya sebagai anggota U...
141K 11K 30
Sekuel Luth Mahfuz & Luth Hentian Akhir . BOOK #6 of 𝕳𝖎𝖏𝖗𝖆𝖍 𝕰𝖉𝖎𝖙𝖎𝖔𝖓 Chicklit ft. Tarbiyah [ Bahan bacaan 15+ tahun ke atas] Cover & ba...
8.7K 865 23
Teruntuk dia yang bernama Mawar, aku gelarkan dia sebagai cinta. Buat pertama kalinya perasaan ini ku rasa, Maka pada-Mu Tuhan aku meminta, Jadikan...
3.3M 293K 94
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...