Obses Dalam Percintaan -MSA-

By Fiezajungkookie

1.9M 66.9K 3K

Amaran ⚠️ - CRINGE dan tak pernah edit sejak 2017. " Aku akan buat kau menyesal sebab tolak aku! Dhia. ". W... More

Prolog -ODP-
Bab 1 [ODP]
bab 2 [ODP]
Bab 4 [ODP]
Bab 5 [ODP]
Part 6 [ODP]
Bab 7 [ODP]
Bab 8 [ODP]
Bab 9 [ODP]
Bab 10 [ODP]
Bab 11 [ODP]
CAST 💕.
Bab 12 [ODP]
Bab 13 [ODP]
Bab 14 [ODP]
Bab 15 [ODP]
Story baru author!!!
Bab 16 [ODP]
Bab 17 [ODP]
Bab 18 [ODP]
Bab 19 [ODP]
Bab 20 [ODP]
Bab 21 [ODP]
Bab 22 [ODP]
Bab 23 [ODP]
Bab 24 [ODP]
Mintak bace!
Bab 25 [ODP]
Bab 26 [ODP]
Bab 27 [ODP]
Bab 28 [ODP]
Bab 29 [ODP]
Bab 30 [ODP]
Bab 31 [ODP]
Bab 32 [ODP]
Bab 33 [ODP]
Bab 34 [ODP]
Bab 35 [ODP]
Bab 36 [ODP]
Bab 37 [ODP]
Bab 38 [ODP]
Bab 39 [ODP]
Bab 40 [ODP]
Bab 41 [ODP]
Bab 42 [ODP]
Bab 43 [ODP]
Bab 44 [ODP]
Bab 45 [ODP]
Bab 46 [ODP]
Bab 47 [ODP]
Bab 48 [ODP]
Bab 49 [ODP]
Bab 50 [ODP]
Bab 51 [ODP]
END [ODP]
Special part Danish Rafael
hye

Bab 3 [ODP]

42.3K 1.5K 8
By Fiezajungkookie

" Good morning akak". Sapa adiknya sambil menepuk belakang bahu Dhia.

Terhinjut bahu Dhia apabila ditepuk mengejut semasa dia sedang menyediakan saparan pagi. Terkejut dibuatnya. Kus semangat. Nasib tak ada sakit jantung kalau tak gol dah sebab terkejut.

" Morning adik akak yang cute ni". Dhia mencubit pipi adiknya sekuatnya. 

Btw aku belum kenalkan sapa adik aku kan!. Okay meh aku kenalkan. Nama dia Nasuha Nurul Batrisyah. Umur? Korang dah tahu kan. Okay tu je kot. Btw nama adik dan aku cuma beza dekat depan je. Aku Nadhia dan adik Nasuha. Pandai ibu dan ayah bagi nama.

Suha dan Dhia sarapan bersama sama. Dhia melihat Suha mengerling jam tangan pemberian arwah ayah. Cepat saja Suha menghabiskan makanan.

" Okay akak, adik pergi dulu ye dah jam 7.00 pagi ni". Suha segera bangun dan memakai beg sekolahnya.

" Nak pergi dah ke?. Jum lah kita pergi sama sama, akak nak gerak sekarang je lahh nak cari kerja". Dhia segera menghabiskan roti dan air milo, sebelum meletakkan cawan ke dalam singki.

" Akak nak pergi sekarang ke?. Nak teman adik sekali pergi sekolah ke?". Tanya Suha sambil mengambil buku untuk di bawa menggunakan tangan dan segera berlalu ke ruang tamu.

"Yup, akak nak teman adik harini pergi sekolah". Dhia mengikuti Suha ke hadapan pintu dan memakai kasut.
Dhia mengunci pintu rumah dan pintu pagar.

" Mari sini akak bawakan buku dan botol air tu".  Dhia membantu Suha membawa bukunya. Saja sekali sekala bukan selalu temankan Suha pergi ke sekolah.

" Okay thank you akak, muahh". Suha menghadiahkan ciuman di pipi dan tangannya berpaut pada lengan Dhia. Dhia hanya tersenyum melihat gelagat adiknya. Manja!

Dalam perjalanan Suha banyak menceritakan pasal sekolah , gelagat murid murid lain dan macam macam. 10 minit kemudian sampai di depan sekolah. Rumah mereka dan sekolah tidak jauh pun dekat saja, jalan kaki pun cepat sampai kalau lari mahu 5 minit.

" Nah buku dan air botol adik". Dhia memberikan kepada Suha lalu Suha menyalami tangan Dhia.

Dhia melihat di depan pagar sebelum masuk ke sekolah  ada 3 orang budak lelaki sedang melepak. Budak lelaki itu melihat Suha dan seperti berkata sesuatu kepada Suha semasa Suha lalu melintasi mereka, tetapi Suha tidak melayan mereka.

Nampak gaya macam budak nakal saja. Dengan baju terkeluar, butang baju atas  terbuka dan paling buruk dekat tangan mereka ada sesuatu yang berasap iaitu rokok. Kenapa budak tu boleh merokok depan sekolah cikgu tak marah ke?. Haihhh budak sekarang selamba je.

Dhia meneruskan niatnya untuk mencari kerja. Merata rata tempat Dhia tuju dan di pelbagai kedai dan restoran. Tetapi tiada satu pun yang memerlukan pekerja.

Dhia melihat jam yang sudah jam 8.50. Masa berlalu dengan cepat tanpa dia sedar. Dhia membeli air mineral sejuk untuk melegakan tekak yang sudah haus.

Dhia duduk di kerusi yang ada disediakan di tepi pokok. Sedang dia minum air ternampak seorang perempuan yang lebih tua sikit daripada dirinha sedang mengangkat 2 kotak yang agak besar.

" Boleh nampak jalan ke tu?". Dhia berkata di dalam hati sambil memerhatikan perempuan itu. Perempuan itu seakan susah mahu menutup pintu kereta. Segera Dhia menuju ke arah perempuan itu.

" Akak boleh saya tolong ke?. Akak nampak macam perlukan pertolongan saja". Kata Dhia kepada perempuan itu sambil ingin melihat wajahnya dengan jelas tetapi tidak nampak dihalang oleh kotak tersebut.
" Boleh ke?. Kalau macam tu tolong ambik satu kotak ni. Saya tak nampak jalan ni, kang terjatuh pulak". Jawab perempuan itu sambil menghulurkan kotak itu ke arah Dhia. Dhia mengambil kotak itu dan mengikuti perempuan itu ke arah sebuah kedai.

Nampak macam kedai bunga saja. Perempuan itu membuka pintu kedai dan memasuki kedai tersebut, Dhia pula hanya mengikuti

" Okay letak sini dik". Perempuan itu menuju kan ke tempat kotak yang baru dia letak tadi.

" Terima kasih". Perempuan itu mengucapkan kata itu kepada Dhia. Legal ada orang membantu

"Hmm tumpang tanya ye, saya nak tanya dekat sini ada kerja kosong ke ? ". Dhia menanyakan perihal tu dengan perasaan yang agak malu.

Mahu mencuba nasib

" Kenapa adik tengah cari kerja ke?". Perempuan itu menyoal Dhia yang membantu dia mengangkat kotak tadi. Cantikk!.

" Ye saya memang tengah cari kerja. Kalau ada kerja kosong boleh saya kerja di sini?".

Tiba tiba kakak itu bertepuk tangan sekali.  Dhia memanggil perempuan itu  kakak kerana nampak lebih daripada Dhia. 

" Kebetulan akak memang tengah cari pekerja ni". Kakak itu menepuk bahu Dhia

" Jadi bolehlah kamu kerja dekat sini ye". Pantas Dhia menganggukkan kepala tanda mahu bekerja.

" Okay kamu diterima bekerja di sini. Tapi kerja kamu ialah menjaga kaunter dan mengubah bunga kalau customer minta ". Kata akak itu. Dia membenarkan Dhia bekerja di sini, akhirnya Dhia dapat juga kerja.

" Terima kasih kak, tak pa insyaallah saya boleh lakukan". Dhia memberi kata yang baik kepada kakak. Bersyukur sangat dapat kerja. Alhamdulilah.

"Sama sama dik. Okay sebelum tu akak nak kenalkan diri dulu ye. Nama akak Athar safiyah, Umur 28 tahun ". Akak itu mengenalkan dirinya, betulah sangkaan Dhia yang akak ini lebih tua dari Dhia.

Dhia juga mengenalkan dirinya kepada owner kedai tersebut.

" Okay Nadhia, akak panggil Dhia je lahhh". Tersenyum Kak Athar menyebut nama Dhia.

" Dhia dah jadi pekerja akak kan, tolong akak ambilkan satu lagi kotak ada dalam kereta". Kak Athar sebagai bos memberi arahan kepada Dhia. Dhia mengikuti arahan Kak Athar, segera Dhia mengambil kunci kereta dan berlalu ke keluar kedai. Kedai bunga Kak Athar ni tidak terlalu besar, cuma sederhana saja.

Segera Dhia menekan punat kunci dan membuka pintu kereta untuk mengambil kotak. Dhia menutup kereta menggunakan lengan dengan keadaan seperti menyenggol.

Terlihat sebuah kereta audi yang sama seperti semalam di sebelah kereta Kak Athar. Dhia berhenti sekejap untuk melihat orang yang ada di dalam kereta, nampak gaya macam kereta yang sama .

Tapi tidak sempat melihat orangnya semalam sebab terlalu jauh. Mungkin orang ini mengikuti dirinya ke?. Ada niat tidak baik dekat aku ke?.

Dhia berfikir sebentar dan menggelengkan kepala untuk membuang fikiran negatif. Bukan satu saja kereta ini di malaysia, banyak lagi. Yeah itu betul.

Dhia beredar dengan kasar segera. Seelok saja Dhia sampai di pintu kedai bunyi kereta berhenti. Dhia berpaling untuk melihat, ternampak kereta tadi berhenti. Dhia terus masuk ke dalam kedai.

Jam 10.15 pagi. Setelah gubahan siap, Kak Athar membenarkan Dhia berehat sekejap. Kak Athar terlalu baik terhadap Dhia. Kak Athar memberitahu bahawa ada seorang lagi pekerja tetapi tidak masuk kerja harini kerana ada hal keluarga.

Dhia mengambil telefon, semasa dia mengambil telefon, tangannya tersentuh dengan sesuatu benda dan berbunyi seperti ubat di dalam botol.

Dhia mengambil botol itu rupanya itu botol ubat Suha. Mungkin Suha lupa mahu mengambil ubat ini daripada Dhia.  

Selalunya Suha rehat jam 10.30, selepas rehat mesti makan 2 biji ubat ini. Kalau tak mungkin Suha akan sakit.

Dhia meletakkan ubat ke dalam beg sandangnya. Dan meminta kebenaran kepada Kak Athar untuk memberikan ubat ini kepada Suha di sekolah. Dengan cepat Dhia pergi. Dhia hanya berjalan kaki atau lebih tepat berlari.

Sampai di depan sekolah, Dhia meminta izin ke pakcik jaga untuk berjumpa dengan Suha. Pakcik jaga tersebut  memberi kebenaran lalu Dhia mencari di mana Suha berada.

Dhia kerling jam sudah 10.35 minit. Rehat sudah bermula 5 minit lepas.

Dhia cuba mengingati nama kelas Suha. Tidak silap kelas 2-1B perniagaan ( aku pakai tibai je kelas dia ).

Dhia menaiki tangga, berfikir di mana kelas Suha.  Aduih. Dhia sedikit mengeluh. Dia ternampak seorang budak perempuan berjalan menghampiri tangga. Macam pernah tengok budak perempuan ni. Kawan Suha ke? Isya ke?.

" Isya". Dhia menyeru budak perempuan itu. Budak itu berhenti dan memandang Dhia. Betul lah ini Isya kawan adik.

" Eh Kak Dhia, cari Suha ke kak?". Tanya Isya lalu menyalami tangan Dhia.

"Haah akak cari Suha, dia dekat mana?".

" Suha ada dekat dalam kelas. Dia kata dia nak duduk dalam kelas nak baca buku". Beritahu Isya dengan bersungguh sungguh.

"Kelas suha dekat mana ? Suha sama kelas dengan Isya kan". Tanya Dhia inginkan kepastian.

" Kelas ada dekat atas, akak naik satu lagi tingkat nanti jumpa lah. Memang Isya satu kelas dengan Suha". Isya menunjukkan tangannya ke atas menandakan kelas mereka ada di tingkat atas.

" Terima kasih Isya, akak pergi dulu ye". Segera Dhia pergi sempat lagi Dhia menepuk bahu Isya secara perlahan.

Dhia segera mencari dan akhirnya jumpa. Kelas Suha di hujung blok sekali. Semasa Dhia hendam masuk ke dalam kelas , Dhia terdengar suara budak menjerit seperti 'Jangan kacau aku lah'. Memang semua kelas dekat sekolah ni bertutup ke?. Pintu pun kena tolak ke tepi.

Dhia menolak pintu kelas dan terus masuk. Semasa masuk Dhia ternampak seorang budak lelaki sedang mengacau Suha dengan mencuit bahunya manakala 2 orang rakan nya hanya memerhati. Yang menjerit tadi Suha lah ye sebab dia sorang je perempuan dekat kelas ni.

" Korang buat apa ni?". Soal Dhia apabila mereka tidak sedar akan kehadirannya di sini. Terus berhenti perbuatan budak lelaki itu lalu memandang ke arah Dhia. 

" Wow.... ". Itu perkataan yang keluar dari mulut budak lelaki yang mengacau Suha.

" Akak.... ".




Tbc...

(1480)
Sorry kalau panjang sangat. Sorry kalau ada typo.
[1/9/17]
Afiza_paeja
@Fiezajungkookie 



Continue Reading

You'll Also Like

279K 20.7K 36
Damien Mikhail & Aryana Dahlia " Kenapa tak boleh pandang? " - Aryana Dahlia " Because you're mine, always mine baby! " - Damien Mikhail ...
623K 24K 53
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
3.4M 299K 95
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
85.8K 7.3K 27
𝐔𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐌𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐃𝐢𝐚 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥 𝟐 𝐍𝐮𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐑𝐚𝐮𝐝𝐡𝐚𝐡 | 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐙𝐚𝐲𝐫𝐚𝐧 "𝐓𝐚𝐤𝐡𝐭𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐧𝐠𝐠...