Love Contract

By StarryAngel_

563K 19.5K 6.3K

~ Contracts are like hearts, they are made to be broken ~ A STANDALONE STORY ABOUT SABAHAN SUMANDAK AND A RIC... More

P R O L O G U E
CHAPTER 1
CHAPTER 2
CHAPTER 3
CHAPTER 4
CHAPTER 5
CHAPTER 6
CHAPTER 7
CHAPTER 8
CHAPTER 9
CHAPTER 10
CHAPTER 11
CHAPTER 12
CHAPTER 13
CHAPTER 14
CHAPTER 15
CHAPTER 16
CHAPTER 17
CHAPTER 18
CHAPTER 19
CHAPTER 20
CHAPTER 21
CHAPTER 22
CHAPTER 23
CHAPTER 24
CHAPTER 25
CHAPTER 26
CHAPTER 28
CHAPTER 29
CHAPTER 30
CHAPTER FINALE
EPILOGUE

CHAPTER 27

13.2K 597 171
By StarryAngel_

A L A Y N A

Saya terkejut bila Elec bilang Marissa suruh ambil Braxton pulang. Lagi saya terkejut bila sampai bilik hotel Marissa cuma minum liquor sama pakai baju tidur sexy??!!!

Saya tidak tau apa tujuan dia sebenar pakai begitu panggil Elec. Dia tidak tau kah yang saya memang confirm ikut Elec pi hotel dia ambil Braxton. Yang bikin panas, ada anak dia sama tu nanny bah. Tidak tau mana dignity ni perempuan oh. Bulih2 dia maki hamun saya lagi depan Elec, Braxton sama Nancy. Ngam saya dukung Braxton lagi time tu. Nasib Elec rushing bawa kami keluar dari sana, kalau tidak saya rogol eh, gunut sudah si Marissa nih! 😡😠 Tapi dalam hati saya panas mendidih sudah.

Sampai rumah kasi settle Braxton tidur. Saya cuba mau kasi sejuk tu hati. I need peace and quite kalau bulih mau dengar slow music tapi bila Elec tanya saya okay ka tidak, saya tidak bulih control sudah tu anger di dalam terpaksa tampar dia, imagine yang saya tampar si Marissa. Kitai tidak berapa kuat pula saya tampar. Eeeee saya tidak puas hati! Saya masih gerigitan. Takkan saya tumbuk si Elec. Tapi memang patut juga lah abis tu kan slut dia. Dari dia juga saya kenal si Marissa.
One day Marissa...one day...saya balas..

"You better do something about her Lec. I know she still Braxton's mother but did you see what she was wearing just now??" Saya lepas geram sama Elec.

"What?"

"You dumbass! Why ko lupa abis ko turn on nampak dia almost naked tadi kah???"

"Oh my gawd baby. I was busy thinking about Braxton just now. Why do you think I have time for that? She was drinking while taking care of Braxton. Luckily we put Nancy there with Braxton. I don't know what she's gonna do with Braxton if she's drunk." Elec muka worry.

Damn. Menyesal pula saya marah dia. Rupa-rupanya dia stress pula pasal hal Braxton. Marissa betul2 kasi masalah sama kami dua. Kalau saya wonder woman, saya kasi vanish sudah kali si Marissa ni hantar pi planet lain.

"What ever it is...do something about it. I don't want to see that parasite again!"

"Hmm I'll see what I can do. But definitely, killing her is not an option unless I have to" dia buat muka serious.

What?! Jangan lah dia terfikir mau kasi mati si Marissa. Saya main2 saja tu. Pasal telampau meradang kan.

*****************************
The next morning, lepas hantar Braxton and Nancy balik rumah mummy Elec. Saya sama Elec masuk kerja.

"Good morning ladies!"

Saya masuk pintu boutique saya tegur Sierra sama Rachel.

"Morning Layn" dorang sama2 jawab

Macam biasa Sierra banyak mulut mau cerita pagi2. Dia bilang masa dia cuti pun susah mau relax banyak juga phone call dari client dia. Siok2 kami girl's talk, Elec call kestau yang dia mau fly pi KK in 2 hours time. Saya terkejut juga lah, tapi memang dia pernah cakap pasal tu site meeting/visit di KK tapi the meeting were supposed to be next week.

"So ni malam, jangan lupa datang ah. Awal sikit kamu datang before si Rhys. Nanti dia pula yang kasi suprise kamurang" Sierra bilang.

"Hahaha sa ikut driver saja ni. Ryan ja harapan. Malas sa drive mau cari parking lagi"

"Aik si Elec mana? Dia tidak pigi kah? Sa sutt dia ni kalau dia tidak datang"

"Dia ada meeting di KK Sie. Jam 11am dia fly tu, malam baru balik. Tapi dia datang sekejap juga malam"

"Oh...anyway sa ada suprise gift juga tu sama si Rhys" Sierra senyum2

"Suprise gift?" Saya hairan

"Iyaaaa....siapa suruh dia single. Tunggu ja lah..nanti tidak siok kalau ko tau"

"Ah malas sa ko ni main hint2...bagus jangan cakap tadi"

Sierra ketawa. Saya perasaan lama Sierra tidak cerita pasal girlfriend dia. Last hari tu jumpa masa dorang bergaduh di boutique. Tapi saya tidak berani tanya. Sierra tidak suka share pasal personal dia.

"Heeelllloooo"

Kami dengar suara lembut perempuan di pintu. Kami tiga2 automatic tingu di pintu.

Ada perempuan with a cute smile berdiri tingu kami. She's pretty.

"Brenda! Ko jumpa juga boutique sa" Sierra bangun dari bangku dia jalan pi jumpa tu Brenda. Dorang peluk cium pipi.

"Iya bah Sie. Pusing2 sa cari tempat ko ni. Sempat lagi sa sesat tadi hahahah" tu Brenda ketawa.

"Eh sorry, Bren ni Alayna partner sa. Layna, Brenda ni schoolmate sa di KK dulu. Ngam sa balik KK tu hari jumpa dia balik"

"Hi..." saya shake hand dia

"Hi Alayna. Ko orang Sabah juga kah?"

"Yabah...dogo juga ni hahaha" saya ketawa.

"Hahaha.. sama lah kita hahaha" Brenda bilang.

Friendly juga bah Brenda ni. Dia memang stay di KK kerja bank. Tapi ngam2 ada 5 days training di KL, tulah Sierra suruh dia visit boutique kalau ada masa. Sierra suruh dia datang pi Zouk ni malam sama2 kasi suprise si Rhys lagipun memang dia kenal juga Rhys, senior dia di school dulu. Lepas 1 jam cerita, Brenda bilang dia terpaksa balik sebab sudah janji sama colleague dia yang lain mau jalan2 window shopping. Biasalah bukan selalu dapat datang pi KL dia bilang.

"Itu lah bah suprise for Rhys tu nanti malam. Dia ada crush sama Brenda dulu masa school tapi masa tu Brenda ada boyfriend sudah" Sierra cakap.

"Oh jadi sekarang dia single?" Saya start busy body.

"Macam single nih. Abis sa tanya dia bilang complicated. Hahaha. Means available la bah tu kan?"

"Ah ko ni Sie. Macam love cupid pula. Pandai2 kasi matching orang. Tapi bagus lah juga. Tidak juga Rhys sibuk jaga ko kalau dia ada girlfriend sudah. Hahahaha" saya lagi kasi ketawa dia.

"Yaaaaa...memang itu lah plan sa actually" Sierra bilang lagi.

"But seriously, Rhys tidak pernah hang out sama perempuan kah? Dia bulih tahan kah tidak anu2"

"O my gawd Layna! Sa tidak mau cakap pasal sex life cousin sa sendiri ah. Hahaha..." Sierra ketawa.

"Tapi last time masa sa masi di US. Ada juga sa dengar dia dating sama 1-2 perempuan tapi macam tidak last lama. Tiada chemistry dia bilang kunun"

"Oh" saya jawab pindik tidak tau apa mau cakap lagi. Tapi saya admit Rhys is one hot good looking nice guy. Siapa2 jumpa pun memang terpikat tapi mungkin dia yang memilih lah.

Habis kerja tu, Sierra yang hantar saya balik rumah. Dia offer ambil malam tapi saya bilang tidak payah, Ryan yang ambil juga. By 6.30pm, saya get ready nanti Ryan datang ambil. Saya pakai white dress pindik atas separuh paha.

Sementara tunggu Ryan, Elec call kestau yang dia lepak di bistro Mark sementara tunggu flight balik KL jam 9pm. Saya lupa pula call dia mau kestau pasal mau pi Zouk sama Ryan. Tapi dia tau juga bah awal2 tadi pagi saya suda kasi tau dia. Before dia end call, sempat lagi warning jangan pakai sexy.
Saya tingu baju saya. Hmmmm sexy kah ni? Tidak juga bah tapi pindik lah. Malas mau cari baju lagi. Tapi...aiyaaa matai, kalau dia sempat datang pi club nanti malam nampak saya pakai begini? Bad mood lagi si EKD. Sometimes saya stressed sama gaya dia yang kuat jealous, kuat control sama possesive.
Saya cari baju yang kurang sexy. Jumpa tight black dress panjang sampai lutut. Kalau ini pun dia bilang sexy juga, bagus saya pakai sarung saja! 😡

7.30pm;
Ryan call dia sudah sampai di bawah. So saya turun jumpa dia. Kami makan di Bangsar macam biasa jumpa Melanie, Jimmy sama Sierra ni kali. Sierra bilang Rhys datang lambat sikit around 9.30pm macam tu abis ada dinner sama client. Kami sampai club 8.30pm sudah. Sierra sudah booking tu vip lounge. Kawan2 Sierra yang model ada satu2 datang. Ada few Sabahan friends yang saya tidak kenal pun ada datang. Tidak lama ada one chix datang sama few friends. Sekali dekat si Brenda pula.

"Brenda, nasib ko datang. Aik sama pula dress ko sama Layna ni. Macam twins pula kamu, sudah lah sama tinggi." Sierra bilang.

Yabah...lebih kurang sama dress hitam kami dua ni tapi lain style. Tapi kalau di club samar2 lampu mana orang perasan ingat orang yang sama.

Tapi dia memang gorgeous lah. Ngam sama Rhys. Adei pandai2 pula saya mau kasi match dorang. 😂😂😂

Macam ramai sudah kami. Tinggal mau tunggu birthday boy saja.

"Sierra?" Saya nampak Marissa sama one guy jalan pi tempat kami. Dia pun datang? Saya tingu Sierra abis dia tau yang saya tidak suka Marissa. Marissa peluk cium pipi Sierra pura2 tidak nampak saya.

"How did you? You with Dillon?" Sierra bingung.

"Wow Sierra, Oliver didn't said that you guys have a chix party tonight?" Tu Dillon cakap. Saya ingat jumpa ni Dillon masa after party di fashion show Sierra dulu.

"Okay I'm a bit confused. What party? Oliver invited you guys?" Sierra tanya terus terang.

"Oucchh that hurts Sierra. Well he did and I see why.." Mata dia yang liar tingu saya. Pukitai!!! Ngam Brenda pun ada sama kami.

"Seriously, sa tiada invite dia ah Layn" Sierra bisik di telinga saya.

Tidak lama Rhys datang sama satu handsome man. Dia terkejut nampak kami semua ada di sana padahal Sierra bilang dia sama few friends saja kunun. Dia tidak tau saya pun ada.

Belum sempat dia tanya apa2, tu band boy nyanyi birthday song for Rhys. Muka betul2 suprise ah si Rhys. Dia betul2 tidak sangka ni birthday suprise untuk dia.

"Damn bro. Birthday ko kah? Haha happy birthday bro" tu lelaki yang datang sama dia cakap. Then si Dillon sama Sierra pi wish dia.

"Okay ni betul2 suprise. Siapa punya idea gilak ni?" Rhys tingu saya sama Sierra

"Happy birthday cuzz. I love you" Sierra peluk dia kuat2. Best nampak dorang dua betul2 macam abang and adik.

"Happy birthday Rhys. Sorry tiada beli present ko ni" saya friendly hug dia.

"Thank you Layna. Tua sudah lah apa mau present" Rhys ketawa.

"Rhys, ko masih ingat Brenda?" Sierra tanya. Brenda di sebelah dia.

Rhys tingu si Brenda macam tu mau ingat siapa.

"Happy birthday Rhys. Brenda Bryan bah. Ko lupa sudah?" Brenda senyum.

"Brenda? Ohhhhh...yang tinggal di Austral Park tu kah?" Rhys cakap

"Alalala...rumah dia pula ko ingat Rhys...adei ketara oh pigi stalked rumah orang ni. Hahaha" Sierra bilang. Brenda ketawa.

"Jajal bah dulu budak2 kan. Hahaha" Rhys bilang ketawa.

Saya tidak mau dengar dorang jejak kasih
Saya pi join dorang Melanie bercerita. Saya perasan si Marissa the mommy monster sibuk sama handphone dia di sebelah Dillon. Allergic saya sama dia ni.
Saya sama Mel pi dekat Sierra sana bar mau ambil minuman. Saya tidak sedar Rhys di sebelah saya juga order minuman.

"Mana Elec, Layna?" Rhys tanya.

"Aik dia tiada call ko? Dia pi KK for meeting tadi pagi. Sekarang dalam flight sudah balik KL. Don't worry dia singgah sini juga tu nanti"

"Oh yaka"

"Anyway, lawa tu sumandak tu nah" saya cakap

"Semua pun lawa2 sini nih Layna" Rhys tingu saya.

"Si Brenda bah. Ada Sierra cerita sa, ko punya crush pula dulu tu ah...hahaha"

"Hah. Ish Siesie ni bikin malu betul. Cerita budak2 lah tu Layna" dia tingu Brenda yang sibuk bercerita sama Sierra.

"Bah dulu budak. Sekarang apa lagi. Jangan tunggu2 nanti ko rugi. Hahaha"

"Hahahaha ko sama Siesie sama saja" Rhys ketawa. Kadang2 dia panggil Sierra si Siesie juga.

Then datang kawan dia Oliver yang datang sama dia tadi. Si Dillon pun join dorang. Saya bawa Melanie jalan dari sana abis malas saya nampak Dillon yang mata liar tu. Dorang bawa Rhys minum. Saya sibuk cerita sama kawan tiba2 ni si Marissa bulih2 pi dekat tegur saya ni.

"Alayna. I'm sorry for the other day. Maybe I'm too harsh with you. I was jealous when Braxton likes you more than me. Can we be friends and forget all the misunderstanding that we had before" dia senyum.

What??!!
Dia kena sampuk kah ni?
Napa tiba2 bagus sama saya?
Saya rasa macam dia berlakon.
Tu senyuman pun palsu tidak ikhlas macam evil smile.

Saya rasa macam mau ignore tidak peduli dia ni. Melanie tingu saya sama Marissa.

"Marissa, Braxton is your son. No matter what, I still cannot take your place as his birthmother. Even we are not okay, I don't want Braxton to be in the middle of what ever issues that we're having now. And I don't think I can be your friend and forget everything you've said about me. I'm sorry, we can't" saya cakap langsung tidak senyum sama dia.

Lain muka dia terus bila saya cakap macam tu. Fcuk her. I don't give a damn. Mungkin orang ingat saya berdendam. Well yes it's true. Saya tidak trust dia. Saya tidak mau trust dia. I don't want to take the risk.
Lepas saya cakap gitu, saya bawa Mel pi toilet. Saya sempat nampak Rhys sama Brenda menari kah tu? Hmmm macam mabuk sudah si Rhys. Saya limpas saja dorang.

"Apa yang si mommy monster cakap sama ko tu Layn? Tiba2 ni. Macam something fishy saja sama dia" Mel tanya

"Ko tidak dengar ka tu Mel? Dia minta sorry kunun ni sama mau kami jadi kawan. Bulih trust kah?"

"Betul bah? Dei tiba2 juga. Bikin takut oh orang dia ni. Macam tu wicked witch pula sa rasa. Banyak trick. Sa rasa pasal Elec tidak mau kasi jumpa Braxton bah tu so dia pura2 mau berkawan sama ko so ko bulih pujuk Elec."

"Eee palis lah. Saya pun tidak sudi berkawan sama dia. Sa masih ingat lagi dia maki2 sa tu hari."

"Well. Just bercareful lah Layn. You don't know this woman. She maybe a bitch with brain" Mel warning saya.

Tidak lama saya sama Mel keluar dari toilet pi joi dorang di bar. Saya nampak Sierra sama Brenda bercerita. Kami join dorang.

"Sie, sa mau balik sudah ni. Bisuk mau bangun awal lagi. Tu kawan sa pun balik2 sudah sound mau pulang." Brenda bilang

"Bah okay. Thanks for coming kasi aramaiti ah. Nanti before ko balik KK, kita jumpa lagi lah" Sierra bilang

"Ui mesti. Nanti sa call ko. Bye Sie..bye Layna..good night" dia cakap then pi jumpa Rhys. Dorang friendly hugs.

Baru saya perasan tidak nampak Marissa. Dillon pun tiada. Bagus lah kalau dorang dua suda balik. Dua2 pun saya tidak suka tingu. Tidak lama dari tu, saya sedang cerita sama Sierra bila tiba2 saya nampak Elec jalan laju pi dekat kami. Saya perasan dia tidak lagi tingu kiri kanan dia masa jalan tapi dia tingu straight tempat saya.

Oh no.
Napa lagi ni?
Napa macam singa kelaparan mau terkam mangsa dia ni?
Saya bulih agak something is wrong abis dia dia tidak jawab Sierra.
Dia pegang tangan saya kuat..I know this feeling. Dia marah. Dia bawa pulang. Saya rasa malu pula gaya dia macam ni datang tiba2 bawa saya pulang. 3 kali sudah begini!
Saya cakap good night ja sama Sierra tidak sempat cakap sama yang lain. Saya ikut saja Elec keluar dari club. Saya tidak tau apa masalah dia tiba2 datang tapi muka moody. Apa lagi yang saya buat? Saya fikir betul2 apa rules yang saya langgar 🤔🤔 tiada pun!!!😡😡 tambah saya panas bila tanya dia, dia marah saya balik.

Okay fine! Saya kasi biar dia driving supaya kami selamat sampai rumah. Saya tahan marah saya all the way balik rumah. Tambah lagi saya panas bila dia bawa balik rumah dia bukan rumah saya.
Sampai rumah, saya tunggu apa dia mau cakap. Then dia tegur baju saya sexy.
What da fcuk! Dia moody pasal baju saya yang tidak pun sexy. Gilak kah sudah dia ni?

Saya ingat dia mau tanya lagi tapi tiba2 dia tarik pinggang saya kasar sampai melekat di badan dia and kissed me so hard and rough. The kiss become deeper and intense. Dia buka kasar baju saya. Shit! nasib tidak kuyak. Saya tandang lolok dia ni kalau kuyak baju harga rm200 saya. Tapi santut lace saya kuyak lah kana paksa tarik.

He's getting wild and rough. I don't why? Buy I kinda like it. It's kinda hot. Macam tu love scene movie Mr. & Mrs. Smith pula. Tapi beza dia tiada lah main hampas2 badan di dinding. But I can sensed his anger and I'm so mad too. I can't remember how we both end up in his bed. I remember when he thrust me and fcuked me so damn hard and he was rough..., I forgot everything...just rage.

My tears fall down.
Elec tingu saya.

"I'm sorry baby. Gawd, I'm so sorry. Did I hurt you?" Dia bangun baring di sebelah then peluk saya.

"I was angry and jealous"

Saya bangun duduk.

"So you fcuked me? What is wrong with you? You knew I was in the club with our friends! Apa yang ko mau jealous?"

"I cannot stand to see you close with other guy Alayna. It drives me crazy..."

"What do you mean close with other guy? You don't trust me? I don't think this relationship gonna work if you continue behaving like this."

Saya disappointed pula sama dia. Kalau begini kuat jealous sama kuat kontrol, saya pun tidak bulih tahan.
Dia diam tidak jawab.
Then dia tarik pinggang saya peluk dari belakang. Saya kasi biar saja.

"I love you. I just afraid to lose you again. You're everything to me baby."

"Then we need to trust each other."

"Okay baby"

Somehow, saya tidak berapa yakin jawapan dia. Macam dia doubt pula sama saya.

***************************

After that night, kami tidak lagi cakap pasal tu hal. Kami balik sama daily rutin, pagi pi kerja sama2 then petang balik sama2 dinner di rumah mummy dia jumpa Braxton sekejap. Sometimes, Braxton sama Nancy ikut kami pulang tidur di rumah saya. Normally on weekend lah.
Elec pula makin busy, dia dapat new business deal sama ni investor dari China tapi based in Singapore. So sometimes dia terpaksa fly pi Singapore untuk urusan kerja. One night masa kami dinner di rumah mummy, handphone Elec berbunyi atas meja. Elec don't bother to answer dia kasi reject call. Tapi bunyi lagi balik. So saya tidak tahan hati terus tanya depan2 mummy dia.

"Whose calling? Maybe you should answer the phone" saya tingu dia

"I don't want to. It's Marissa"

"What does she wants?" Mummy tanya dia.

Saya pun curious mau tau apa tu mommy monster mau. Lama tidak dengar cerita dari dia. Saya ingat sudah die.

"She wants to see Braxton. She said she's flying back to Milan very soon. I told her, he doesn't want to see her. She had been calling me 10 times today."

10 kali and dia tidak pun kasitau saya?? Okay, why should him. Anak dorang dua juga kan.

"Oh really. She should know that Braxton was scared to meet her after that night. If she call again, ask her to call me" mummy cakap

"Okay mum"

Walaupun Marissa punya attitude begitu, tapi saya rasa dia memang betul2 mau jumpa anak dia juga bah kan. Kalau dia ikhlas, kasi ubah tu perangai lah. Ni anak sendiri pun takut sama mama dia.

Lepas dinner kasi tidur Braxton, saya sama Elec balik rumah. On the way balik,

"Why ko tidak kestau sa Marissa call?" Saya tingu Elec.

"It's not important. I don't want you to get into this. Besides I ignored her too"

"I know she mean and bitchy but maybe she misses her son too." Entah kenapa saya tiba2 pandai kasian. Maybe pasal mother instinct.

"Hmm are you on her side now baby?"

"Of course not. I just say maybe, you can give her another chance"

"I don't think so."

Okay. Elec betul2 tidak mau tolerate sama Marissa ni kali. Kalau dia sudah keras begini memang susah mau kasih lembut. So saya kasi biar saja lah. Lagipun bukan problem saya, saya belum ada hak mau masuk campur. Ini antara dorang dua berebut anak.

*************************
That morning, saya lambat sikit pi kerja abis terpaksa drive sendiri. Elec outstation lagi pi Singapore. Mungkin ada beberapa kedai lagi saya jalan baru sampai boutique Sierra. Tidak tau napa macam ada lelaki pakai topi nampak tattoo di tangan yang saya memang familiar sedang berdiri bersandar dekat dinding tidak jauh dari Sierra boutique.

"What da fcuk!" Saya cepat2 pusing balik jalan tempat lain tapi tiba2 tangan saya kena pegang kasar. Tiada orang limpas2 masa ni sebab masih awal pagi.

"Alayna! Please, can we talk?" Vincent tarik tangan saya pi bawa pi siring sebab tadi kami berdiri di tengah2.

"What do you want Vincent? I don't owe you anything. Can you please don't disturb me again"

"Ya I will not disturb you if you agree to help me."

Saya tingu muka dia masih macam dulu tidak berubah cuma saya makin benci tingu dia.

"Help you what? If you means money, I don't have it. I cannot help you. So leave me alone. You know you cannot be nearer to me right? So back off" saya marah.

"Yes you can help me Alayna. Your fiance can. Please I'm so desperate. My life is in danger. I need rm500k"

"Are you crazy? That is your problem. We are over long time ago. Don't come here again and look for me or I will call a police"

"Don't push me Alayna. I know you can get the money from your CEO fiance. Or do you want me to go after him?"

"Don't you dare threaten me Vincent. He will not letting you go this time if he knew you're stalking me at my workplace." Saya jalan kasi limpas dia tapi dia tarik lagi tangan saya kasar.

"Don't touch me. Let go of my hands" saya tarik tapi kuat betul dia pegang.

"Hey. What da fcuk!" Saya dengar suara Rhys dari arah boutique Sierra datang pi tempat kami. Masa tu saya membelakang. Vincent menghadap arah dia. Vincent kasi lepas tangan saya. Dia start mau jalan.

"Layna. Ko okay?" Rhys pegang tangan saya.

"I'm not done this Alayna!" Vincent cakap kuat sambil jalan laju2. Rhys mau pi bubut dia tapi saya tarik tangan tahan dia.

"Ko okay Layna? Dia kasi sakit ko lagi kah?" Rhys check tangan saya yang Vincent grip kuat tadi sampai merah.

"Well hellooo...what we have here?" Marissa tiba2 berdiri tidak jauh dari kami. Handphone di tangan dia.

Kami tidak sedar bila lagi dia di sana. Saya tidak peduli dia then pusing jalan pi boutique Sierra. Rhys ikut saya sekali. Kami kasi tinggal saja Marissa di belakang.

"Aik! Napa ko balik lagi Rhys? Ada tertinggal barang? Morning Layna" Sierra tanya

Belum sempat kami jawab, Marissa depan pintu sudah.

"Morning Sierra. Sorry to come unannounced but do you have time?" Marissa cakap tapi jeling saya lain macam.

"Ya sure. What is it?" Sierra cakap.

"Sie.." Rhys tarik tangan Sierra masuk pi office Sierra. Saya pura2 tidak peduli Marissa. Tidak lama Sierra sama Rhys keluar.

"Ko okay Layna?" Dia tanya

"Yup" saya senyum

"Bah Marissa we go talk somewhere. I haven't take my breakfast yet" Sierra bawa dia keluar dari boutique.

"Layna apa tu lelaki mau dari ko tadi? Macam mana dia tau ko kerja sini?" Rhys tanya muka worry.

"Kenapa Layn?" Rachel pi menyampuk tanya bila dia dengar Rhys.

"Sa pun tidak tau macam mana dia tau Rhys. Itupun Rachel sama Sierra yang kestau sa dulu first time dia datang sini. Dorang mana kenal muka dia so dorang cakap sa memang kerja sini"

"Hah! Shit! Asshole. Kenapa lagi dia mau kacau ko ni. Apa dia mau?"

"Vincent kacau ko Layn? Report p polis lah. Bikin takut oh. Psycho oh kalau gitu" Rachel muka takut.

Saya tidak mau cerita sama Rhys sini ada si Rachel abis mulut dia ni pun celupar. Saya bawa Rhys keluar dari sana. Masa kami jalan tu saya cerita Rhys apa si Vincent mau. Rhys call cousin saya Jerry, Inspektor di Bukit Aman. Dia kasitau pasal si Vincent ada buat ugutan sama saya. Jerry suruh datang pi balai mau buat statement baru. Saya ingat mau call Elec pasal ni tapi dia ada cakap tadi pagi yang dia sibuk the whole day pasal ada important meeting sama investor dari China. So saya tidak berani mau kacau dia nanti dia terganggu and maybe dia fly balik KL kasi tinggal meeting dia di sana. Lagipun ada Rhys sini juga tulung saya. So saya rasa safe sikit.

"Nasib ada ko oh Rhys. Kalau tidak sa tidak tau oh macam mana tadi ni."

"Ya Layna. Luckily sa ada sana. Tapi sa bukan selalu ada masa ko susah tau. Si Elec mana? Patut begini punya masa dia di sini" macam bunyi marah sikit si Rhys

"Dia ada meeting di Singapore. Ko tau juga kan pasal new deal dia sama China tycoon tu? Sa tidak mau kacau dia sekarang, nanti dia kasi tinggal tu meeting fly balik sekarang"

"Hmmm...I don't know Layna. He should be here no matter what. Tu si Vincent mau kasi kena satu kali tu" Rhys masih panas.

Kami sampai di balai terus jumpa Jerry. So saya ambil statement baru hari ni yang Vincent pi buat kacau di tempat kerja saya sama dia ugut saya. Ini kali ada saksi Rhys yang nampak tu kejadian jadi polis ada bukti kukuh untuk tangkap dia lain kali kalau dia ganggu saya lagi. Selesai buat statement, Jerry sama Rhys cerita2 mula serious.

🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
Handphone saya bunyi.
Elec?

Okay mau buat suara normal ni tidak bulih panik abis dia bulih tau.

📞 Me: "Hello"

📞 Elec: "Hello. Baby where are you? Sorry I only have a minutes to call you. Still waiting for the head of BOD then we can start the meeting"

Saya ingat baru mau kasitau dia pasal hal Vincent tapi bila dia sebut meeting saya tidak jadi cakap.

📞 Me: "Oh I see. I'm in the toilet ni. We talk later when you done with your meeting okay?"

📞 Elec: "Okay baby. I love you"

📞 Me: "I love you too"

Dia end call.
Saya rasa bersalah pula tidak kestau dia tapi saya rasa safe juga bah abis ada juga Jerry cousin saya polis sini. Saya nampak Jerry sama Rhys jalan pi dekat saya.

"Napa Layn? Don't worry. Orang sa pi buat surveilance sudah tu. Si Vincent tidak bulih buat apa2 sama ko juga" cousin saya Jerry cakap.

"Bah okay Jer. Thank you ah."

Saya sama Rhys keluar dari balai.

"Ko call Elec kestau tadi?" Rhys tanya dalam kereta.

"Ah. Tidak. Tidak jadi sa kestau abis dia mau start meeting sudah ni."

"Bah nanti dia ada breaktime juga tu ko bulih kestau dia."

"Nanti2 lah Rhys. Tunggu dia habis meeting lah. Besides petang dia balik sudah tu."

"Hmm bagus ko jangan balik pi boutique dulu lah Layn. Ko cuti saja ni hari"

"Bah tapi sa mau ambil kereta sa tu berparking sana. Nanti mahal rate dia."

So Rhys hantar saya pi ambil kereta. Saya ingat mau call Sierra yang saya tidak balik kerja ada emergency.

Ngam saya mau dial no Sierra, dia pun call saya.

📞 Me: "Hello Sie. Sa baru ja mau dial ko. Ngam ko call"

📞 Sierra: "Hello Layna. Ko di mana? Ko sama Rhys kah?"

📞 Me: "Ya. Kami baru balik dari balai tadi jumpa Jerry. Sa tidak masuk kerja ni ah. Ada sa mau urus."

📞 Sierra: "Oh okay. Tidak, si Elec call sa tiba2 tadi tanya ko di mana. Sa cakap maybe ko keluar sama Rhys. Sa baru mau cerita pasal si Vincent kacau ko sini tadi tapi dia terus end call. Heran napa dia pi call sa cari ko. Ko off handphone kah tadi?"

📞 Me: "Yaka Sie. Padahal sa baru juga cakap sama dia tadi. Bah nanti sa call dia lah. Thanks Sie"

Aik. Elec call? Bukan dia sudah call saya juga kah tadi? Napa dia pi call Sierra lagi? Bingung ni terus?
Saya mau call Elec tapi maybe dia in the meeting sudah ni time.

Lepas ambil kereta, saya ingat mau drive pulang rumah tapi macam boring pula ni so saya drive pi rumah mummy Elec. Ingat mau jumpa Braxton. Mummy dia hairan kenapa saya tidak kerja. Saya cakap saya rindu Braxton. Then mummy dia bilang since saya free, dia suggest bawa Braxton jalan2 cause lama sudah tidak bawa dia pi indoor playground. Boring juga dia main sendiri di rumah saja. Saya bawa Nancy nanny Braxton juga satu kali. Tapi Ben ngam2 cuti 3 hari balik kampung ada emergency. So saya jadi driver lah hari ni.
Nervous pula drive ada bakal mentua di sebelah. First time bah...sampai bonggol pun saya tidak nampak radu saja. 😂😂😂
Bikin malu ni.
Saya bawa dorang pi Berjaya Times Square theme park. Sana ada playground budak2. Sambil2 window shopping juga lah.

Lepas 1 jam lebih jalan2, kami stop makan sekejap. Saya check handphone sebab dari tadi jalan tidak tingu handphone. Manatau ada orang call. Check ada 33 misscalled Elec.

My gawd!!
33 misscalled!

Whatsapp;
11.45am
📨 Elec: Where are you baby?

11.50am
📨 Elec: Why you didn't answer your phone?

11.52am
📨 Elec: Damnit Alayna! Answer your phone pleaseeee.

11.55am
📨 Elec: Why baby? Please don't do this to me. I can't continue the meeting if like this.

11.58am
📨 Elec: FCUK. I'M FLYING BACK NOW!

😨O my gawd! Dia text saya setiap minit.
Matai lah ni.
Mana saya dengar phone dalam handbag. Bising bah tadi di playground.

Saya dial no dia tapi tidak go through.
Saya try lagi 3 kali sama juga macam kena switch off.
Matai dia dalam plane balik KL kah abis last message was 30 minutes ago.

Saya whatsapp dia explain yang saya tidak dengar phone bunyi dalam beg. Saya bawa Braxton and mummy jalan2 di Berjaya Times.
Kalau dia mau marah juga. Marah mummy dia lah abis dia yang bawa pi sini.

Shit...habis lah ni singa kalau sudah sampai KL ni nanti.
😣😟

Continue Reading

You'll Also Like

187K 1.7K 25
🔞Pembaca matang. Read on your own risk. Sekumpulan rakan yg bercuti bersama-sama dengan seseorang yg mempunyai penyakit mental tanpa mereka sedari...
174K 9.9K 30
~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dar...
294 82 12
In a forest in Seoul, there is a werewolf group that lives side by side with a group of vampires. The werewolf group consists of the Kim family and t...
37.3K 2.7K 59
Credit for the art used for the cover: IanB (twitter: @littleianchen), editing by me. "It's not about lighten the weight on her shoulder but also lig...