Love Contract

By StarryAngel_

563K 19.5K 6.3K

~ Contracts are like hearts, they are made to be broken ~ A STANDALONE STORY ABOUT SABAHAN SUMANDAK AND A RIC... More

P R O L O G U E
CHAPTER 1
CHAPTER 2
CHAPTER 4
CHAPTER 5
CHAPTER 6
CHAPTER 7
CHAPTER 8
CHAPTER 9
CHAPTER 10
CHAPTER 11
CHAPTER 12
CHAPTER 13
CHAPTER 14
CHAPTER 15
CHAPTER 16
CHAPTER 17
CHAPTER 18
CHAPTER 19
CHAPTER 20
CHAPTER 21
CHAPTER 22
CHAPTER 23
CHAPTER 24
CHAPTER 25
CHAPTER 26
CHAPTER 27
CHAPTER 28
CHAPTER 29
CHAPTER 30
CHAPTER FINALE
EPILOGUE

CHAPTER 3

14.6K 428 60
By StarryAngel_

E L E C

"Hello handsome .. you alone?" Tiba2 one hot sexy chick datang pi sebelah saya. Uisshh hot! Big boobs, leggy and sexy.

"Yes beautiful...You wanna have a drink?"

Macam biasa kalau saya offer memang tidak pernah satu orang pun perempuan cantik tolak offer saya. Saya tidak mau cakap besar tapi selalu perempuan yang datang approached saya. Mostly semua hot and sexy girl. Normally it will end up into one hot sex. No string attached. I had slept with many women. I never slept with the same women more than 3 times. Saya tidak pernah jatuh cinta. Saya tidak suka ada komitment...Saya rasa semua perempuan sama... My mum pernah cakap susah mau cari perempuan sekarang yang bukan material type. Well I agreed with her but then dia cakap lagi, you can only find that one in a million. Hmm I'm not so sure with that, maybe I haven't found anyone yet. So as for me now, I just want to get laid...

"Hey bro. Sorry I'm late"

Finally this man sampai. Two things I know about him, never been on time or last minute cancelled.

"Rhys man. You always late" saya temper. Dia patut sampai 1 hour ago. Dia cuba mau bagi explanation but as usual none of it matters. Dia memang selalu lambat.

"I met her" dia explained and bila dia moved back from the bar, one hot lady with red sexy dress berdiri di sebelah dia.

Alayna!!! What the fcuk! What is she doing here? She so...fcuking hot! How did she? How did Rhys meet her? No, ini tidak bulih jadi. Saya jumpa dia dulu and she's mine. Saya tidak mau tau macam mana dorang dua bulih kenal.

Alayna pun terkejut nampak saya. Damn, she so beautiful. Saya tau Rhys hairan saya kenal Alayna cause most of the women I have dated memang Rhys kenal. I have to get rid her from anyone especially Rhys nanti rosak plan saya. So saya pigang tangan Alayna tarik dia keluar dari VIP lounge.

Sampai di luar, Alayna tarik tangan dia dari saya. Hmm ni perempuan memang keras kepala kah? Saya tau kami belum deal the agreement tapi saya mesti paksa dia setuju. Tidak tau napa saya rasa dia betul2 sesuai ni. Saya terpaksa sabar ni malam sebab dia ada masa dua hari lagi. So I let her go for now. Saya ingat mau masuk balik pi join Rhys tapi dia mesti hairan tanya saya macam2 so...

Saya jalan masuk pi main club room. Fuhhhh...So crowded and full of people... How the hell I want to find her here???

Then saya pi dekat bar cause dari sana saja senang mau nampak orang. Hmmm mata saya liar cari red dress... Thank gudness, dia pakai red...I saw her with a group of guys and 1 girl. Hmm doesn't look right, the guys macam gay? Then dia join the other girl pi dance floor. She's no different with the other women in the club...A guy join dia menari, macam pundan.. saya buli nampak dia happy ketawa ni. Hmmm... Saya terfikir balik pasal plan saya. Macam saya doubt balik pasal Alayna. Dia sosial juga macam perempuan lain. How to convince mummy if I dated this type of girl? Hmm maybe she's not that bad, hmm maybe I can do something in the contract later on. Saya macam tidak suka pula dia bergesel-gesel sama tu pundan...Saya jalan pi sana dance floor tarik dia keluar. Saya tidak peduli sudah berlanggar sama orang. Saya mesti hantar dia pulang rumah. Tapi bila dia teriak minta tulung sama tu bouncer, damn Alayna...You so cute. Tu bouncer memang kenal saya sudah.

Ni perempuan betul2 keras kepala, saya terpaksa mau sabar layan dia untuk ni malam saja. Nasib ko mabuk Alayna...Nasib saya ada plan untuk ko. Saya tidak tau kenapa dia ingat saya mau jual dia. Fcuk Alayna, muka gini handsome ko bulih cakap bapa ayam? Tambah lagi dia pi tampar muka saya tiba2. Okay that is too much!!! Saya tidak tau dia mabuk atau pura2 sebab tiba2 pandai beremosi. Saya belum habis cakap dia sudah tidur. Well maybe dia betul2 mabuk. Saya masih ingat alamat rumah dia masa check tu loan agreement sama tu Along tadi pagi. So saya set waze the address. Sampai sana, Alayna masih tidur. Handphone dia balik2 bunyi dalam handbag dia. Sorry Alayna, saya terpaksa check. Saya sempat tingu screen "Ry Soft Boy" ... Then the calling stop. Saya dial nombor saya di handphone dia. This way I can get her phone no.

Susah mau kasi bangun ni perempuan tau. Saya kurik handbag dia cari kunci rumah dia. Saya terpaksa angkat dia masuk lif. Tangan dia support peluk leher saya, tangan saya peluk pinggang dia. O shit! Kaki dia kena my bulge... Fcuk Alayna! Kalau ko tidak mabuk...I don't know what to do with you. Saya sempat scan tingu muka dia betul2. She was actually pretty and really sexy with the red dress. Gawd, I really need to get laid tonight. Sampai rumah dia, saya terpaksa shake badan dia kasi bangun. Thank gudness dia bangun, kalau tidak saya terpaksa tahan satu malam stay sama dia.

Saya drive balik rumah... Saya ingat mau call Kylee just to get laid.

📞Me: Hello babe...Where are you?

📞Kylee: Hello handsome! Missed me? I'm here in **** club.

📞Me: Ok good. Meet me at 15 minutes. I'll pick you up.

Saya bawa dia balik condo. I had fcuked her twice before so this will be the last one. She's really good in bed...Really fcuking good. With full rounded arse, she was so fcuking hot.

"Ah ah ah..Yes baby, harder...harder..." She moaned

Paakkk! I slapped her arse

"Oh shit!! You fcuking hawt.. it feel so good..." She moaned again

I was thrusting her hard from behind. Her moaned make me hard to control myself...This feel so good!!!

"Aaarrghh you bitch, fcuking good" then I cumm hard inside her. I pulled out and take off the condom.

We fall asleep...

The next morning, saya bangun sedar Kylee tiada di katil sudah. Hmmm...I assumed dia sudah balik sendiri like last time. Dia sudah sedia maklum rules saya, it's all about sex. Saya check handphone

Kylee: You know where to find me. Just call me handsome if you need me again. 😉

Saya tidak reply. After all, saya tidak akan cari dia lagi lepas ni. Saya bangun pi bilik mini gym dalam condo saya. Saya tidak suka pi public gym so saya buat satu bilik gym untuk keselesaan saya. Selepas 30 minit lari di threadmill, saya tiba2 teringat pasal Alayna semalam. Saya berhenti berlari masuk pi dapur minum fresh juice. Saya ingat mau check balik tu contract untuk Alayna. Saya check jam sudah pukul 10am, belum ada SMS atau call dari Alayna. So saya type SMS kasi ingat dia balik mau call saya ini hari. Lepas 30 minit tiada reply juga so saya ambil laptop check balik tu contract. Saya buat amendment sikit. Actually banyak perubahan saya buat dalam tu contract.

Then, handphone saya bunyi. Saya ingat Alayna yang call...Tingu adik saya Daphne yang call.

📞Me: Hello

📞Dap: Hello Lec.. where are you? Can we bring mum out for lunch tomorrow? Dia boring sudah home cooked meal.

📞Me: Hmmm... Well okay. You pick the place and I just meet you and mum there tomorrow lunch time.

📞Dap: Okay set.

📞Me: And Daph. Make it at 1pm..

📞Dap: Okay, be on time. Don't be late!

Hmmm...Kalau mummy bawa keluar ni maksud dia ada lagi dia mau cakap ni... Saya tidak tau apa mau cakap lagi kalau dia tegur lagi pasal life style saya. Buat masa ni saya terpaksa ikut saja apa dia cakap. Saya sometimes akan balik tidur di rumah kami tapi minggu ni saya spend masa di condo saya sendiri.

***********************

A L A Y N A

Saya masuk saja dalam bilik office dia, saya terpegun, besar dan luas juga ni bilik. Saya dengar Elec macam lock tu pintu.

"Have a seat Alayna" suara garau dia cakap

Saya mula start nervous sudah. Dia duduk di leather seat warna hitam depan saya. Hmmm macam boss sama kuli pula keadaan ni sekarang...Macam saya kena panggil interview kerja pula perasaan ni sekarang tapi masalah dia telampau hot yang mau interview saya ni. Dia pakai black long sleeve collar shirt with black suit. 😨😨 I'm drooling...He so damn hot.

Okay this is awkward. Dia duduk sana diam2 tingu saya. Saya rasa macam panas pantat saya duduk ni sekarang, tidak selesa betul.

"I'm sorry but are you done with the staring? I'm here. Maybe you can start talking."

"How old are you Alayna?" Dia tanya serius

Lain juga dia ni mau tanya umur saya.

"Why do you want to know my age?"

"Just answer the question Alayna" dia cakap serius, langsung tiada senyum..Shit betul2 macam kena interview bah.

"I'm coming to 26 soon"

"When is that soon?" dia tanya lagi

"August"

"Why do you concern with my age?"

"Tell me the truth about yourself and your family."

What??? Napa lagi sampai family saya pun dia mau tau ni.

"Why do you want to know"

"Just answer the question Alayna"

Napa dia punya gaya begini ni suka mengarah urang. Saya bukan staff dia. Tapi saya tiada pilihan lain terpaksa jawab soalan dia.

"I'm currently working in Hilton hotel. I'm from Sabah. I'm an orphanage since I was 10 years old. My aunt raised me until I furthered my study here and choosed to stay and work here in KL. I am now single not married but not available."

Trut trut..Trut trut bunyi intercomm phone office dia tiba2.

Dia jawab tapi mata masih "on me". Saya pura2 tidak nampak tingu tempat lain.

📞"Yes Mandy. Oh okay. Put me on the line"

📞"Hello.... Yes this is Elec Kingsley Donovan speaking...... Yes I did.... Errr no, please hold the cheque for a while. I will confirm later.....Thank you"

"Frankie was in the bank now to cash out the cheque"

Gullppp ... Dia suruh bank hold tu cheque ... Matai... Mesti Frankie susah hati sudah...Apa lagi dia mau ni dari saya? Dia mau cancel tu cheque ka?

"You know I told you that I'm not helping you for free...I want to make some proposal with you and you don't have any choice but have to agree with it."

Dia kasi saya satu dokumen.

"You read the contract carefully Alayna"

Saya tingu heading dia "THE CONTRACT (FRIENDLY AGREEMENT) saya tingu semua content dia buat in English. (Saya translate pi BM ya)

Kontrak ini dibuat pada hari ini bertarikh..... di antara En. Elec Kingsley Donovan dan Cik Alayna Marie Lee. Dengan ini En. EKD tanpa ragu-ragu telah memberi pinjaman sebanyak rm354,000 kepada Cik AML untuk kegunaan peribadi. Baki rm46,000 tidak perlu di bayar balik oleh Cik AML.
En. EKD tidak meminta bayaran balik pinjaman sekiranya Cik AML bersetuju dengan syarat dalam kontrak ini iaitu Cik AML hendaklah bersetuju untuk berlakon sebagai teman wanita En. EKD sebagai bayaran balik pinjaman.

Syarat-syarat semasa menjadi teman wanita;
1. Mesti pandai mengambil hati orang tua
2. Tidak materialistic/bukan mata duitan
3. Mesti lemah lembut, sopan santun
4. Mesti pandai bergaya - hanya bila bersama En. EKD
5. Mesti sentiasa 'standby mode' (tiada alasan bila khidmat diperlukan)
6. Handphone mesti sentiasa 'ON'
7. Di larang keluar berjumpa lelaki lain tanpa pengetahuan En. EKD
8. Di larang keluar waktu malam tanpa pengetahuan En. EKD
9. Di larang pakai sexy (kecuali bersama En. EKD)
10. Di larang ada perasaan sayang atau jatuh cinta dengan En. EKD
11. Di larang memberitahu sesiapa sahaja pasal ni kontrak.
12. Di larang membantah semua syarat-syarat di atas.

Nota penting; Kontrak tiada masa luput (expiry date)

WHAT!!!!!!!!!!!!!!!

Saya tingu dia...Saya tidak lagi habis baca ayat2 selepas tu syarat2 dia.

"What is this? Why do you want me to be your girlfriend? I mean acting?"

"My mother had some very serious health issues Alayna. So she asked me to find someone"

"Why you don't have anyone? You have looks and money" saya hairan..Mustahil tiada perempuan mau dia.

"They all want my money Alayna. And I don't do commitment. I'm doing this for my mother. You are the perfect person. You are more convincing." Dia cakap tegas

Hmmm...Saya berfikir. Kenapa macam susah betul ni. Berlakon jadi girlfriend dia..O my gawd! How??? Kalau dia tidak handsome maybe okay sikit lagi. Tapi saya tidak setuju tu syarat dalam kontrak dia.

"Ko tiada pilihan Alayna. The bank can hold the cheque forever but I don't think Frankie have time for that right"

Hmmm....Berlakon depan mummy dia saja bah kan. Tapi napa banyak betul syarat dia. Saya tidak setuju.

"Okay fine. Tapi ada syarat ko yang sa tidak ngam sama ada sa mau tambah" Saya cakap Sabahan.

Dia diam mendengar.

"No. 7 & 8 saya tidak agree. Well as for no. 7, sa belum terfikir mau cari or jumpa lelaki lain. No. 8, ko tidak bulih control sa keluar sama kawan sa."

"Sama no body contact, no sex, no kissing, no intimacy"

"Hmmm that will depend on the situation Alayna...I may have to kiss you if in some cases I have to."

Gosshh... macamana ni ah...I can follow all the syarat but susah hati ni kalau yang involved body contact.

"So macam mana Alayna? You don't have much time. The bank will call again anytime"

Trut trut (Elec kasi on loud speaker)
📞"Boss, Miss Wong from RHB bank is on line 2"

📞"Okay Mandy, thank you"

Dia tingu saya.

"So how Alayna? You want me to cancel the cheque?"

"No. Yes. Okay I agree with your contract."

Saya terpaksa setuju nih...My gawd!! This is insane!!! Macam mana saya mau jadi pelakon ni? Saya tiada bakat ni mau berlakon.

📞"Hello miss Wong... Okay, the cheque confirmed....Thank you"

"Well Alayna...All done, your debts settled. Now you can sign the contract" dia tingu saya serius.

Saya macam masih ragu2 tapi dia tingu saya terlampau serius ni. Aaarggh shit, jalan mati. Saya betul2 tiada pilihan sudah. Saya sign tu contract.

"Well Alayna, congratulations! You are now are my girlfriend in action. Your acting as my girlfriend will be started today" dia senyum 10℅

"Today?"

"Yes. We will be meeting my mum and my sister for lunch at 1pm"

"What today? But...I'm not ready yet."

"Don't worry. She would be very happy to see you. Just act normal. Maybe we should get to know each other. Do you have any questions for me Alayna?" Dia tingu saya...Eee bikin lemas pandangan dia ni.

So kami cerita2 bersuai kenal kunun. Dia cerita semua pasal family dia. Bapa dia meninggal 3 tahun lalu pasal heart attack. Mummy dia pula ada masalah high blood pressure. Tidak bulih telampau stress. Adik dia baru saja grad sekarang full-time jaga mummy dia di rumah. Kalau mummy dia mau pi mana2 mesti adik dia akan ikut macam tu bodyguard. Tidak sedar tu masa lama pula kami bercerita.

"Sa rasa kita bulih jalan sudah ni." dia cakap slang Sabah tapi suara serius.

"Wow fluent oh Sabah ko. You sure ko tiada Sabahan blood kah?"

"I don't know. But my mum is Sarawak Chinese"

"Oh..Hmm bagus kita cakap slang Sabah la."

"Ok bah kalau ko" macam sumbang pula bunyi dia ni.

Kami sampai tu di tempat yang adik dia booking. Wow tempat high class juga ni. Saya tiba2 pula rasa malu. Macam low class betul saya rasa diri saya ni sekarang. Betul2 tidak ngam oh. Macam mana kalau mummy dia macam Rosmah? Matai saya oh. 🙁😖

Masuk tu tempat mewah, saya jalan slow di sebelah Elec. Saya betul2 nervous nih...Adui macam mana ni ...Apa skrip saya mau cakap depan mummy dia nanti?

Tiba2 Elec pigang tangan saya. Saya terkejut tingu angkat muka tingu dia.

"We have to be more convincing Alayna. My mum bulih tau tu" dia cakap serius

Errr...Saya tidak tau apa mau jawab dia...Saya sudah terikat sama tu kontrak. Sampai tu restaurant mewah, bulih nampak customer yang ada semua high class. Please jangan lah saya sumbang ni nanti. Dari jauh saya nampak dua perempuan muda dan pertengahan umur. Itukah?

Saya bulih rasa Elec gengam kuat tangan saya bila sampai tu meja.. tu dua perempuan hairan bila nampak saya.

"Hi mum" Elec pi cium pipi mummy dia

"Hi Daph"

"Mum this is Alayna"

Mummy dia tingu saya dari atas sampai bawah. O shit! Saya rasa macam saya kena scan... Saya bulih rasa ini bukan lakonan yang mudah. 😯😯 Why saya selalu malang ni??? Telepas satu lubang, masuk lubang lain...😓😓😓

Continue Reading

You'll Also Like

174K 9.9K 30
~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dar...
369K 13.3K 80
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
82.2K 9K 16
"Airis dah terlanjur dan sekarang Airis mengandung." Siapakah yang menanggung semua ini jikalau bukan gadis muda ni. Belum sempat Airis memberitahu p...
24.9K 301 22
Shila "Ezza" Ezzanie cuma gadis biasa berumur 24 tahun. Dia bahagia hidup dengan ayahnya, Tuan Jamal dan abang tirinya, Muhammad Haziq. Tetapi, dia...