Tolong!! Jangan Mainkan Cinta...

By Applefake

1.8M 62.1K 2.4K

[ The winner of Besties2017 awards ] "Kenapa awak selalu dera saya,apa salah saya!"-Azharina amelin "Herh... More

prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
Extra bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
extra bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
Bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
bab 72
Bab 73
bab 74
Special Part
Come Visit My Ebook!!
My Second Baby!!

Epilog

22.1K 568 18
By Applefake

Terlalu banyak perubahan dalam hubungan azharina dan Danial selama ini. Bahagia , seronok , gaduh-gaduh manja , sweet dan macam-macam lagi dah makin sebati dalam hubungan mereka . Well kalau tak de semua ni tak Best lah kan?

Azharina dan Danial kalau gaduh pun sebab nak dukung anak perempuan mereka. Ayat yang paling azharina geram bila Danial dapat dukung naurah

"Itu la siapa suruh tak nak lahir kan kembar kan naurah kan.. Sekarang mula la gaduh nak berebut naurah".

Apa Danial pikir aku ni kilang ke apa? Sorang pun dah nak teseksa. Lagi pun rezeki Allah bagi kan, dah sorang anak sorang lah kalau kembar,kembar lah Allah bagi. Rezeki semua ditangan dia apa ada hal? Kita ni hanya mampu berdoa saja.

Sedang dia menyapu bedak ketubuh kecil naurah tiba-tiba saja dia dapat rasakan pinggangnya dipeluk dari belakang. Siapa lagi kalau bukan Danial, suaminya.

"Abang please lepaskan. Tak nampak ke apa yang rina tengah buat? ".

Danial menggeleng walaupun azharina tak nampak tapi dia tetap jugak nak menggeleng. "Tak nak ".

"Suka hati abang lah"pasrah azharina. Kalau paksa lagi danial ni kemaskan pelukkan dia tu. Boleh terseksa dia nanti.

"Sayang-sayang.... Sayang nak pergi honeymoon tak ?".soal danial dengan meletakkan dagunya ke bahu kanan azharina. Senang dia boleh nampak setiap pergerakkan isterinya. Sesekali dia menyembamkan hidungnya ke leher azharina.

Azharina yang geli mula melentokkan leher ke arah kanan. Geli dia dibuatnya. Sejak dah ada anak ni suaminya makin nakal mengusiknya. Geram je. "Abang merepek apa ni? Dah ada anak baru nak pergi honeymoon ke? Hish abang geli lah! ". Dia terus menampar pipi suaminya perlahan dan menyambung semula kerjanya iaitu memakaikan seluar dan baju ke tubuh naurah setelah selesai memakaikan pampers.

"Alaa sayang jom lah...baru Best pergi bertiga kan naurah kan? ".soal Danial ke arah naurah. Naurah pulak boleh pulak tersenyum sampai nampak kedua-dua lesung pipitnya , dengan gigi pun tak de lagi. Tak per tetap comel!

"Haa tengok naurah pun seronok. Jom lah sayang, sayang jom lah.. Jom lah.. Jom lah.. Jom lah... ".rengek danial dan terus duduk bersila di sebelah isterinya. Badan isterinya digoncangkan sampai naik rimas azharina dibuatnya.

"Ye, ye jom. Nak pergi bilanya? ".

Danial terus menggengam kedua-dua penumbukkan dan berkata 'yes ' .dia memandang ke arah isterinya dengan sengihan. "Esok".

Membulat mata azharina. "Abang cepatnya?"

Laju Danial mengangguk dengan senyuman lagi tu. "Tak cepat lah, kalau sayang kemas baju awal kan mesti sayang tak rasa cepat , rasa tak sabar je banyak".

Azharina mengeluh. Menyakitkan hati je cakap dengan Danial ni. Dia merenung danial dengan wajah yang malas. "Dalam malaysia ke luar malaysia? ".

"Dalam malaysia. Tak pe kan sayang? Sebab abang mintak cuti seminggu je. Hehehe. Tapi abang jamin tempat ni memang Best walaupun dalam malaysia je".

Azharina mengangguk. "Rina tak kisah la . Dalam malaysia pun Best jugak. Hmmm tambah-tambah Rina pula tak habis jalan lagi dekat malaysia ni. ".jawabnya dengan senyuman. Perasaan tak sabar-sabar mula menyelubungi dirinya.

"Esok lepas subuh sayang kemas la barang-barang okey .lagi pun flight pukul 3 petang".

Azharina mengangguk. "Okey".dia terus mengangkat naurah untuk diletakkan di baby cort . Risau jugak kalau naurah tidur dekat tengah-tengah. Nanti kalau tertampar ke tertindih ke tertolak ke waktu masa tidur. Mana tahu kan.

"Wah cantiknya dataran helang ni! ".ujar azharina dengan gembira. Dia tersenyum dari tadi lagi bila tahu danial bawaknya ke Langkawi . Habis dia lupa tentang anak dan suaminya kerana teruja.

"Sayang ! Tunggu la. Jangan tinggal kan abang dengan naurah".ujar Danial sambil mendukung naurah .dia perati je azharina dari naik flight lagi. Teruja dia mengalahkan naurah.

Azharina memusingkan tubuhnya ke belakang dengan sengihan. Cepat-cepat dia berlari untuk mendapatkan suami dan anaknya. "Sorry tak sengaja".

Danial menggeleng. Dah jadi mak orang pun perangai macam budak-budak lagi.bahu isterinya terus dipeluk dengan tangan kanan manakala tangan kirinya mendukung naurah. Baru nampak happy family tu .

"Abang jom naik atas tu".ajak azharina dan dia terus menarik tangan kanan Danial untuk naik ke atas. Sekarang baru dia boleh menyentuh kaki helang itu. Besar. Pandai betul orang yang bina dan mewarnakan helang batu ni . Nampak real.

"Wahh cantiknya! ".

Danial tersenyum. Dia gembira melihat isterinya senyum macam tu. Sekarang ni hatinya betul-betul sudah ditawan oleh 2 orang wanita iaitu isteri dan anaknya. Naurah yang sedang tidur nyenyak dipandang dan dahi anaknya dicium dengan kasih sayang.

"Abang jom tangkap gambar! ".teruja azharina mengajak. Dia sudah membuka aplikasi camera di iphonenya yang sudah lama Danial bagi iphone itu ke padanya .

Danial menunduk untuk menyamai ketinggiannya dengan azharina dan dia merapatkan wajahnya ke arah azharina. Dia tersenyum sehingga menampakkan gigi putihnya.

Macam-macam gaya mereka snap gambar. Ada yang sama-sama buat mata juling, mata bertembung antara satu sama lain, senyum dan macam-macam lagi.

Selesai mengambil gambar Danial mula memandang ke arah laut yang terbentang luas. Saja dia nak melihat matahari terbenam tapi terbatal sebab naurah tengah tidur. Lagi pun tak elok budak kecil macam naurah masih ada diluar dengan waktu yang hangpir senja.

"Sayang jom balik. Dah nak maghrib ni ".

Azharina mengangguk. Lagipun dia penat sikit so boleh la dia nk rehat secukupnya.

"Abang! Tengok ni anak akak sofea dengan abang ejoy. Comelnya".azharina menunjukkan iphonenya ke arah Danial.

"Bila Sofea bersalin? Perempuan ke lelaki ?".

"Tadi petang. Comel kan anak dia. Anak dia lelaki ".jawap azharina dengan matanya masih tertumpu pada screen iPhone.

Danial mengangguk. "Segak macam ejoy. "

"Kan.. Tak sangka kan dia dah ada tanggungjawab besar. ".ucap azharina dengan perlahan matanya terus memang naurah yang tidur di tengah. Dia harap la selama seminggu ada di pulau Langkawi dia dan danial tak tertindih anaknya. Risau jugak. Tapi katil ni saiz king. Besar pun besar so naurah terselamat lah malam ni. Hehehe.

Danial membawa isterinya ke pantai chenang. Dekat sini, pantai yang paling Best ala-ala macam dekat pantai luar negara. Bayangkan lah perempuan saleh hanya pakai bikini , yang mat saleh pulak hanya pakai seluar pendek paras lutut. Untung sapa kerja dekat sini, cuci mata. Hehe

"Abang... Cantiknya pulau ni. Suasana dekat sini pun macam dekat luar negara. Tengok la lelaki dengan perempuan dekat sini semua orang putih cuma setengah orang Melayu" tegur azharina dengan teruja tapi bila dia nampak saja perempuan memakai bikini matanya terus dikalihkan ke arah lain,malu campur segan.

Danial tersenyum. Matanya menunduk memandang isterinya, lagi Best. Dia tahu isterinya malu tapi dia pun malu sebenarnya. Naurah yang ada di dalam baby troler di pandang sekilas. Anaknya itu hanya tahu tidur-tidur haih ikut sapa la ni?

Azharina berjalan ke suatu pondok untuk duduk. Matanya hanya mampu merenung orang bermain jet ski, banana bot, dan payung terbang yang ditarik oleh bot kecil. Bestnye.

"Sayang, abang ada benda nak bagi dekat sayang ni".ujar danial dengan suara teruja.

"Apa dia abang? ".azharina terus memandang Danial dengan wajahnya turut teruja. Tapi terujanya mati bila Danial tunjukkan sampul surat beraiz A4 ke arahnya. Okey ni sampul yang ada borang nikah lagi satu ke? Tak mungkin!

"Sayang ambil lah. Tengok je kenapa? "

"Surat apa ni?".soal azharina pelik . Dengan tangan yang terketar-ketar dia mengambil sampul itu, tapi dia hanya tengok saja.mana tahukan bukak-bukak je sampul ni tiba-tiba ada borang nikah. Haa nak jawab apa?

"Sayang bukak je lah , sayang jangan risau tu bukan borang nak nikah lagi satu.ada sayang pun dah cukup.".kata Danial dengan sengihan.Dia tahu apa yang isterinya terfikir. Mana mungkin dia nak menikah lagi satu. Cukup lah azharina jadi isterinya.

Dengan penuh debar azharina mengoyak sampul itu. Kertas bersaiz A4 di keluarkan. Kalau bukan borang nikah borang apa lagi?. Dengan penuh teliti dia membaca surat itu dan senyumannya mula mekar di wajahnya . Leher suaminya dipeluk erat.

"Abang thanks sebab dah tunaikan janji abang . Seriously abang mohon university of warwick? Wah! " azharina senyum sampai ketelinga. Matanya hanya ditumpukan ke arah borang itu tapi senyumannya lama kelamaan pudar.

"Abang dah search university ni dekat UK...ada jugak bidang yang sayang nakkan tu.sayang kenapa ni?sayang tak suka ke U ni?ke nak yang lain?".tanya Danial dengan pelik. Tadi kemain seronok tapi sekarang muram je muka isteri dia. Tak faham.

Pantas azharina menggeleng. Borang itu dikoyak dan dikeronyokkan sekali dengan sampul itu.

Dahi Danial makin berkerut. "Kenapa sayang koyak? Penat tau abang mohon. Sayang tak minat
Eh belajar dekat UK? Ke sayang ada pilihan sendiri? ".

Azharina menggeleng. Wajah Danial ditatap dengan penuh kasih sayang. "Rina tak perlu pergi belajar jauh-jauh, sebab sekarang ni rina dah sedar yang Rina tak boleh langsung berjauhan dengan abang. ni kan pula belajar dekat sana selama 4 tahun. Memang tak la kan. Buat penat abang je pergi sana setiap bulan. Rina dah fikir masak-masak yang Rina nak sambung belajar dekat malaysia je. Rina nak selalu dekat dengan abang. Rina takut kalau Rina dekat sana nanti makan pakai abang dengan naurah tak terjaga ,yang paling Rina takut abang terpikat dengan perempuan lain and last isteri kan perlu ada di sisi suami.tak gitu encik Danial Rykal?".balas azharina dengan panjang lebar. Kepalanya dilentokkan ke bahu Danial sambil tangannya memegang botol susu untuk menyusukan naurah.
Mata Danial terpejam. Dia terharu. Betul-betul terharu. Akhirnya doanya allah tunaikan . Dahi isterinya dicium lama. "Alhamdulillah . Abang seronok lah dengar kata-kata sayang ni. Abang nak tanya, fikiran sayang tu masak garing ke baru nak masak? ".katanya dengan loyar buruk.

"Masak yang betul-betul garing dan boleh dihidangkan".

Danial tergelak tapi gelakkannya makin pudar bila teringatkan sesuatu . "Sayang abang nak mintak maaf "

Dahi azharina berkerut. Dia memandang ke arah Danial yang sudah berubah riak wajah. "Maaf? Sebab? ".

"Sebab abang kita kehilangan anak pertama kita dan pasal dulu abang tak percayakan sayang dan paling teruk yang abang pernah buat dalam hidup abang, abang tampar saya.... ".Danial tak dapat nak teruskan ayatnya bila azharina sudah meletakkan jari telunjuk ke bibirnya.

"Semua orang layak dapat peluang kedua kan? Abang tak salah pun lagi pun kita dua-dua orang tak salah. Itu semua takdir abang. Allah dah aturkan jalan hidup kita macam ni dan Allah menguji hambanya yang dia sayang. Mungkin pada awal perkenalan kita buruk tapi bila pengakhiran kita macam sekarang. Bahagia. Anak dah ada dah pun."

Danial tersenyum. Dari tadi lagi dia melihat riaksi bersungguh-sungguh azharina terangkan . Bahu isterinya dipeluk erat. Satu ciuman di hadiahkan di pipi isterinya.
"Itu hadiah sebab dah sedapkan hati abang. Abang sayang Rina dengan naurah sangat-sangat
Abang janji abang takkan menduakan Rina dengan naurah.hehehe".

Azharina tersenyum. Dia mengangguk dan terus mencium pipi Danial. "Rina pun sayang abang sangat-sangat. Sayang ketat-ketat sendat padat. Sapa nak berani tackle abang Rina orang pertama belasah dia".

"Wau ganas nye sayang. Tak pe ganas-ganas pun abang tetap sayang".

Azharina tergelak

Danial dapat idea nak kenakan azharina terus mengusik "sayang cuba tengok perempuan tu". Jari telunjuknya terus terarah pada 2 orang perempuan yang sedang berjalan di tepi pantai dengan berpakaian bikini warna pink.

Azharina turut pandang dan dia terus memejamkan matanya,nafas geram dilepaskan . "Abang!" Satu cubitan geram di lepaskan ke lengan Danial.

Azharina dan Danial mula ketawa dengan dihiasi bunyi burung dan deruan ombak pantai . Harap sangat mereka berdua kekal sampai ke jannah. Amin.




Tamat

Continue Reading

You'll Also Like

6.2M 176K 96
Syafiha diminta oleh kawan baiknya untuk mengantikan pengantin perempuan dek kerana pengantin perempuan telah menarik diri dari majlis perkhawinan te...
688K 25.2K 33
"Umur Nuh dah 32 tahun, bila nak bagi nenda cucu menantu?" -Nenda Asiah "Isa kan ada..."-Isa Iman Jika diikutkan hati dan diri sendiri, Nuh Iman tak...
368K 19.7K 86
Bagi dia umur 16 tahun tidak berhak untuk bercinta.... Bercinta hanya akan menyakitkan hati dan menyusahkan duit untuk membeli topup.Itulah makna 'be...
447K 704 12
Penjara Cinta Tuan Hayyan ©️ 2022 Status: Completed Hayyan Qarizh I Nur Warda Bermula dari satu perjanjian telah mengikat Warda ke dalam 'penjara cin...