Tolong!! Jangan Mainkan Cinta...

By Applefake

1.8M 62.1K 2.4K

[ The winner of Besties2017 awards ] "Kenapa awak selalu dera saya,apa salah saya!"-Azharina amelin "Herh... More

prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
Extra bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
extra bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
Bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
bab 72
Bab 73
bab 74
Epilog
Special Part
Come Visit My Ebook!!
My Second Baby!!

bab 40

18.8K 628 18
By Applefake

"Hai Danial".sergah nabila di pejabat danial.. Dah dua minggu tak jumpa kesayangan.

Danial terus mengangkat wajahnya yang kusyuk menghadap laptop.

"Tuan Danial, saya mintak maaf. Saya dah halang dah dia tapi di.... ".kata-kata Aida terus dipotong oleh danial.

"It's okey Aida.. You can go now".ujar Danial kepada PA nya. Mukanya berubah menjadi tegang. Cukup pantang kalau dia tengah buat kerja tiba, tiba ada orang main sergah!

"Bye, bye".nabila melambai tangannya ke arah Aida. Dia terus berjalan ke arah danial dan duduk di atas meja kerja Danial.

"You ni dah kenapa? ".tanya Danial kasar. Bini aku pun tak gedik macam kau. Rimasnya!.

Nabila tersenyum manis dan menggoda ke arah Danial. Dia bermain dengan bermain, main dengan tali leher Danial.

"You ni dah kenapa?rimaslah. Kita bukan mahram okey".kata Danial tegas. Dia bingkas bangun dari kerusi dan berjalan ke arah sofa yang sememangnya ada di dalam bilik pejabatanya.

Nabila mencebik.dia turut bangun dan mengekori langkah Danial.

"I rindu you".selamba nabila jawab dan terus duduk di sebelah Danial. Tiada langsung 1 cm jarak diantara dia dan Danial.

Hanya tiga perkataan itu saja buat marah Danial meluap, luap. "Ehh you sedar tak apa yang you cakap ni? ".

Cepat-cepat nabila mengangguk. Dasar perempuan tak tahu malu!.

"You ni dah gila ke apa..I dah kahwin okey.I dah jadi suami Orang. You boleh tak jangan nak menggedik sangat! ".pedas Danial membalas.
Riak wajah nabila serta merta berubah jadi monyok. Dia memeluk tubuhnya. Geram dengan perkataan Danial.

"Apa you ni. You tahu tak I bersusah payah mintak cuti dekat daddy I semata-mata nak jumpa you.. Tapi you boleh kata I gedik kan".

"Sapa suruh mintak cuti.. ada I suruh ke? ".sinis Danial bertanya. Tiada langsung wajah biasanya dan kali ni wajahnya serta merta jadi tegang dan Agak garang.

Nabila tidak menjawab pertanyaan Danial malah dia terus memeluk tubuh sasa Danial. Dasar perempuan tak tahu malu!

"Ehh apa kau ni main peluk-peluk. Kau tak de maruah ke ?!".tengking Danial. Belum sempat dia nak lepaskan pelukkan itu tiba- tiba saja pintu biliknya di tolak kasar.

"Abang Rina bawak makanan jom mak....an".rasa nak luluh jantung nya bila melihat keadaan Danial dan seorang perempuan seksi yang tak cukup kain sedang berpelukkan.

"Ma... Maaf ganggu. Saya balik dulu".gagap azharina berkata.dan dia terus keluar dari bilik suaminya dengan keadaan hati yang retak beribu-ribu.

"Sayang! ".dengan cepat Danial melepaskan tangan nabila dan terus mengejar isterinya.

'Yes! Plan kedua menjadi. Yuhu!! Confirm perempuan tu nangis tak berlagu macam budak kecik tak matang. first plan aku rasa menjadi dengan hantar gambar dia dan Danial sedang berpelukkan jugak di restourant.tapi tak tahu riaksi perempuan murah tu! But now aku dah nampak wajah cemburu perempuan tu.Hahaha'. Bisik hati nabila. Dia tersenyum sinis. Puas dengan plan nak hancurkan hubungan diorang. Lepasni aku akan pastikan Danial jadi milim aku!

"Sayang,sayang! ".panggil Danial dengan nada kuat. Dia merentap tangan isterinya dengan kuat.

"Kenapa? ".tanya azharina senada. Dia sedaya upaya mengawal riak wajahnya daripada jatuh air mata.

"I can explain. Apa yang Rina nampak tadi tu semua nya salah faham sayang. Nabila tu ha tetiba terjah masuk office abang lepastu kacau abang. Abang baru nak tolak tangan dia tapi Rina dah sampai .. Kalau sayang tak percaya tanya PA abang. ".terang Danial dengan panjang lebar. Dia merenung anak mata azharina sedalam-dalamnya. Dia tahu azharina ingin menangis .

"Tak pe.. Rina tak kisah pun. Rina percaya suami Rina ni".Azharina hanya tersenyum nipis. Air mata mula bertakung di bawah mata,cepat-cepat diseka. Baru saja dia nak ajak suaminya makan sekali. Tapi bila sampai saja office Danial tak tahu pulak boleh jadi macam ni.

"Kenapa Rina datang office abang dengan pakaian sekolah lagi?".

"Rina malas nak tukar baju. So Rina terus la datang sini bawa bekal. Ingatkan nak makan dengan abang tapi Rina terkacau pulak ab.... ".

Danial terus menutup mulut azharina menggunakan jari telunjuknya.

"Jangan cakap macam tu.. Abang tak tahu yang perangai dia seteruk tu... Percayalah abang cuma ada sayang sorang je dalam hati abang.. No more. ".

Azharina mengangguk dengan senyuman yang ikhlas dia tunjukkan ke arah Danial.

"Jom makan".ajak Danial. Lega rasanya hati ni bila azharina tak salah faham.

Azharina mengangguk dan mengekori langkah Danial.

Sampai saja di bilik Danial. Serta merta marah Danial kembali kemuncak.

"Kenapa you ada dekat sini lagi?! Kenapa tak blah lagi? "Keras saja bunyi nada Danial berkata.

Nabila terus bangun dan mencapai beg tangannya dengan kasar.

"Hish ye lah. I nak balik lah ni . benci betul ".

Azharina dah macam patung cendana duduk di sebelah Danial.

"Kau jangan ingat kau akan bahagia. Aku akan rampas dia dari kau".bisik nabila sebelum keluar dari bilik Danial

Azharina hanya mampu berdoa dan tawakal Kepada Allah. Walaupun kata, kata nabila Agak menyakitkan hati tapi bagi azharina tidak. Dia cuma rasa takut. Takut akan kehilangan Danial. Gambar Danial dan nabila yang azharina pernah dapat di whatssap langsung tidak hiraukannya. Dia hanya berfikir positive. Mungkin nabila hampir jatuh dan Danial hanya tolong nabila. Dia percaya suaminya.

"Sayang kenapa ni? Apa dia cakap dekat sayang? ".

Tersentak azharina. Cepat, cepat dia menggeleng. "Mana ada. Tengah fikir kan sesuatu. Tak penting pun".tersengih azharina dibuatnya. Dia terus berjalan ke arah sofa dan meletakkan bekal nasi dan lauk pauk di hadapannya yang ada meja kecil.

"Urmm abang duduk lah dulu. Bagi sayang nak basuh tangan sekejap".bingkas azharina bangun dan dia mengeluarkan iPhone nya dan diletakkan di meja. Dia terus masuk ke dalam tandas yang sememangnya ada di bilik office Danial.semua. peralatan ada di bilik itu. Lengkap. Haih dah boleh buat hotel macam ni.


Danial mula mengeluarkan satu per satu bekas dari mangkuk tingkat itu. Baru saja dia nak menghidu ayam masak lemak terus terbantut bila dia nampak iPhone azharina.
Dah lama tak stalker henfon azharina ni. Sekali sekala nak stalk tak pe kot. Ambik je lah. Henfon bini kau jugak.

Satu per satu aplikasi Danial stalker.. Whatsapp malas pulak nk stalk.. Ala lagi pun hanya ada nombor Danial, mama, papa, umi,abah, hairul, dengan faizul dan dua orang sahabat azharina. Sumayyah dan Amir.

Tangan Danial tiba- tiba terasa gatal nak stalk galeri isterinya. Terus ditekan galeri itu.

Dan.. Terpampang lah gambar, gambar azharina. Kebanyakkannya gambar dia dan azharina. Mata Danial tertancap pada sekeping gambar azharina yang Agak cute mute ni.. Haih la isteri sapa la ni. Hehehe

Danial terus scroll ke bawah dan kali ni memang berderau darah Danial. Terkejut,marah, risau semuanya ada.

Gambar dia bersama nabila di retaurant!dua minggu lepas Waktu dia memeluk pinggang nabila sebab nak tolong. Ni mesti kerja nabila!perangai dari sekolah menengah sampai sekarang tak ubah, ubah.perangai macam hantu!

'Ya Allah.. Kenapa azharina terlampau baik. Kenapa dia tetap layan aku elok sedangkan gambar ni boleh dibuktikan yang dia telah curang di belakang isterinya. Kenapa Rina masih layan abang dengan baik. '

Krekkk~~

"Abang buat apa dengan henfon Rina? ".soal azharina bersahaja. Alaa biar je lah kisah apa. Bukan ada chat dengan laki pun. Gambar pun bukan banyak. Ehhh kejap!

"Kenapa Rina layan abang dengan elok selama 2 minggu ni? ".soal Danial dengan nada lembut.

Berkerut dahi azharina. "Hah? Sorry Rina tak faham".takkan Danial nampak gambar tu kot.

"Ni.. Kenapa Rina boleh lagi layan abang. Sedangkan gambar ni boleh buktikan abang curang belakang sayang"

Azharina tersenyum nipis. Dia menggeleng kepala nya perlahan. "Tak. Rina tetap akan layan abang dengan baik. Sebab Rina percaya kan abang. Rina tahu abang takkan pernah curang belakang sayang. Sebab masa tu kan ada abang hairul sekali.".

"Macam mana Rina tahu ada abang hairul? ".

"Abang ni nyanyok jugakkan. Kan abang dah cakap yang pagi tu abang nak jumpa abang hairul.. Lagipun abang hairul dah story hal sebenar dekat Rina".

"Hairul pun tahu? Rina bila jumpa dia? "

"Urmm 2 hari selepas Rina dapat gambar ni Rina jumpa abang hairul.. Dah la jom makan banyak tanya la abang ni".azharina terus mencedok nasi dan dibubuh ke dalam pinggan Danial.

Danial tersenyum. Untungnya abang dapat Rina.

Continue Reading

You'll Also Like

447K 704 12
Penjara Cinta Tuan Hayyan ©️ 2022 Status: Completed Hayyan Qarizh I Nur Warda Bermula dari satu perjanjian telah mengikat Warda ke dalam 'penjara cin...
368K 19.7K 86
Bagi dia umur 16 tahun tidak berhak untuk bercinta.... Bercinta hanya akan menyakitkan hati dan menyusahkan duit untuk membeli topup.Itulah makna 'be...
171K 10.1K 94
HIGHEST RANKING #NO.1 In Action #NO.1 In Malay Our love is a journey.Starting at forever,ending at never🌷 *** Walau apapun yang terjadi, Noah Luke p...
224K 12K 54
Hanya kerana satu amanat terpaksalah Riana tunaikan dengan tidak rela. Bukan atas kehendak darinya, tapi dari orang yang telah banyak mengorban untuk...