Isteriku Cik Bos [Republish]

By MissTaeyeon

1.3M 45.3K 1.5K

[SINOPSIS]: (Raisya Amyra) Seorang bos yang sangat komited. Tahap garang dia tak usah cakaplah. Mak singa pu... More

Prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Bab 70
Bab 71
Bab 73
Bab 74
Bab 75
Bab 76
Bab 77
Bab 78
Epilog
Special Part Ramadhan I
Special Part Ramadhan II
Special Part Raya I
Special Part Raya II
Last Special Part
Special Gift [ImAim]❤

Bab 72

12.3K 426 19
By MissTaeyeon

Genap sudah usia Imani menjangkau lima tahun. Hari yang paling ditakuti oleh Imani adalah apabila dia sudah berusia lima tahun. Mana taknya, dia perlu berpisah dengan mama dan papanya. Berpisah sebab apa? Sebab dia dah mula masuk tadika.

“Mama... papa. Tak boleh ke kita balik aje. Imani takutlah. Macam mana kalau cikgu marah tak pun dia pukul Imani? Mama dengan papa tak risau ke anak kesayangan mama dengan papa yang comel ni jadi mangsa penderaan?" Tengku Imani bersuara sayu. Kononnya sedih la tu.

No Imani. Hari tu Imani cakap nak jadi pandai sebab nak jadi doktor kan? Kalau nak pandai, Imani kenalah belajar. Kalau tak, macam mana nak pandai. Lagipun cikgu takkanlah nak buat macam tu dekat sayang mama ni. Tapi, kalau ada orang buli Imani, bagitahu aje mama. Tahulah mama nak tarbiah budak tu. Okey sayang. Dah, tak mahu takut."

Tengku Imani menarik muncung sedepa di tempat duduk penumpang belakang. Suara sedih tak jadi! Dah tak laku agaknya suara comel aku ni. Huhu...

“Mama ni... Emm, papa..." Tengku Imani memanggil papanya meleret . Ni tak lain tak bukan, mesti nak minta tolong papa dia lah tu.

“Betullah apa mama cakap tu. Imani kan nak jadi pandai. Mestilah kena belajar. Baru boleh jadi pandai. Papa jamin Imani akan suka dengan tadika baru Imani. Nanti bila dah ramai kawan mesti Imani dah tak takut nak pergi tadika. Rasa takut tu akan bertukar jadi seronok."

Tengku Imani mengembungkan pipinya lalu tangannya disilang ke dada. Usaha pujuk mama dengan papa gagal!

Tengku Zafran menahan tawa melihat telatah Tengku Imani yang duduk di tempat duduk penumpang belakang. Nasib baiklah dia tengah memandu. Kalau tak, dah lama pipi Tengku Imani kena cium-cium.

“Ya lah-ya lah. Ni semua sebab Imani nak jadi doktor tau." Raisya dan Tengku Zafran saling berpandangan sebelum mereka tertawa sesama sendiri.

Kuat merajuk macam mama dia.

“Aiman belajar rajin-rajin tahu. Taknak nakal-nakal." Maya mengucup kedua belah pipi Aiman.

“Okey mama. Mama, papa. Nak salam." Aiman tunduk mengucup tangan kedua orang tuanya sebelum dia melambaikan tangannya kepada mereka.

Bye Aiman. Balik nanti papa ambil Aiman." Adam dan Maya turut membalas lambaian Aiman.

“Kenapa pula awak nak ambilkan? Biarlah saya yang ambil dia." Maya menayang riak tidak puas hati. Adam simpan senyum sebelum dia membalas.

“Lupa lah tu. Tengah hari nanti kan awak nak pergi melawat rumah anak-anak yatim. Biarlah saya yang ambilkan Aiman. Alang-alang tu boleh kita pergi ambil baju nikah kita. Tak begitu sayang?" Maya mencebik bibir. Mereka baru sahaja bertunang dua minggu yang lalu. Kini, mereka bakal mendirikan rumah tangga walaupun pada mulanya, mereka mendapat tentangan habis-habisan daripada Umi Rahimah. Namun, setelah mendapat bantuan dari Ukaisya dengan memujuk Umi Rahmah, akhirnya hubungan mereka direstui juga.

“Apa sayang-sayang? Kita belum jadi suami-isteri lagi nak bersayang-sayang." Maya menjeling ke arah Adam. Jeling manja gitu. Ya Allah... gediknya kau.

“Mama! Papa! Tak nak balik lagi ke?" Aiman menjengulkan kepalanya di tingkap. Boleh pula mama dengan papa dia buat drama tak berbayar dekat tadika.

Maya menjegilkan matanya kepada Aiman. Terkekek-kekek Aiman mentertawakan Maya.

“Nak pergi balik lah ni." Maya segera masuk ke dalam perut kereta mewahnya. Kereta peninggalan arwah Tan Sri Mikhael kepadanya. Semua harta yang dimiliki oleh arwah Tan Sri Mikhael telah diwasiatkan ke atasnya. Sungguhpun begitu, dia lebih memilih untuk mengeluarkan wang itu ke jalan yang benar. Dia cuma menganbil sebahagian sahaja harta peninggalan arwah untuk menyara keluarga kecilnya.

“Maya, tunggulah Adam." Adam pula masuk ke dalam perut kereta miliknya. Mereka naik kereta secara berasingan. Maklumlah, tempat kerja mereka lain-lain. Maya sebagai CEO di Maju Holdings, manakala Adam  merupakan seorang jurufoto terkemuka.

“Mama... papa. Imani nak balik!" Adoyai... baru nampak muka cikgu, dia dah nak balik. Apalah ini budak. Cikgu itu pula cuma mampu melihat.

“Imani, kenapa ni sayang? Tak malu ke kawan-kawan tengok Imani? Sayang, nanti mama dengan papa jemput Imani balik ya. Jangan risau. Imani kan dah besar." Pipi Imani dikucup penuh kasih.

“Tapi mama..." Belum sempat Imani menghabiskan percakapannya, Tengku Zafran menghadiahkan ciuman pada pipi kanan Imani.

“Mama dengan papa nak pergi kerja ni. Imani duduk sini elok-elok tahu. Jaga perangai. Barulah ada kawan." Tengku Imani cuma mengangguk. Dia menyalami Raisya dan Tengku Zafran sebelum mama dan papanya hilang di pandangan mata.

Sebaik sahaja Tengku Imani menoleh, kelihatan seorang budak lelaki berdiri di belakangnya sambil tersenyum manis. Dan di sampingnya berdiri seorang guru perempuan yang manis bertudung.

“Jom masuk. Cikgu dah panggil tu." Lama Tengku Imani menatap wajah Aiman sebelum dia masuk ke dalam tadika bersama Aiman.

“Awak kawan dengan kita boleh? Kita tak ada kawan." Tengku Imani menyoal sebaik sahaja mereka masuk ke dalam tadika.

“Boleh. Jom duduk situ. Kita duduk dengan awak. Okey?" Tengku Imani mengangguk suka. Lalu mereka berdua mengambil tempat di meja hadapan. Boleh fokus belajar. Ramai lagi pelajar tadika masih menangis dan ada juga merengek nak ikut mak ayah diaorang balik.

“Nak tak kita kenal-kenal? Kita kan kawan." Sekali lagi Tengku Imani mengangguk. Suara dah hilang agaknya. Malu lah tu. Mungkin pertama kali dapat kawan lelaki. Sebab tu lah malu.

“Nama awak apa?" Tengku Imani mengetap bibirnya sebelum menjawab. Aiman pula setia menunggu.

“Te...Tengku Syaza Imani. Tapi panggil Imani aje. Awak pula?" Keluar juga suara akhirnya.

“Oh... Tengku tu apa eh?" Tengku Imani cuma jungkit bahu tanda dia juga tidak tahu.

“Emm... tak apa lah. Nama kita Syamel Aiman. Awak panggil aje kita Aiman." Mereka saling berbalas senyuman sebelum masing-masing mengangkat tangan dan tangan masing-masing digenggam.

“Okey. Aiman, Imani forever best friend." Mereka berdua melagakan penumbuk. Kemudian hilaian tawa tercetus di antara mereka. Tak sangka pula ada persamaan.

“Okey murid-murid. Kelas kita dah nak mula. Boleh ambil tempat masing-masing." Makin kuatlah kedengaran raungan kanak-kanak di sini. Nampak bebenor susahnya nak berpisah dengan ibu dan bapa masing-masing. Hari pertama persekolahan bagi seorang kanak-kanak tadika. Mestilah diaorang takut sebab belum biasa dengan keadaan sekeliling lagi. Tapi tidak bagi Aiman dan Imani.

Setelah mereka semua mengambil tempat duduk masing-masing, guru tersebut pun memulakan pelajaran pada pagi itu.

                   *************

“Papa... Miss you." Fasya laju sahaja menerpa ke arah Datuk Faizal sebaik sahaja kakinya melangkah masuk ke dalam bilik pejabat Datuk Faizal.

Miss you too. Farisya dengan Rif mana?" Datuk Faizal mencari kelibat menantu serta cucu keduanya itu setelah pelukan dileraikan.

“Farisya kitaorang dah hantar pergi tadika. Rif pergi buat kerja dia lah papa." Fasya menarik kerusi di hadapan Datuk Faizal. Lalu punggungnya dilabuhkan ke atas kerusi itu.

“Fasya tak pergi buat kerja ke?" Datuk Faizal sengaja mengusik puteri bongsunya yang manja itu.

“Alah, kejap lah papa. Lagipun papa start meeting lambat lagi kan?" Fasya mula menarik fail projek yang terletak elok di atas meja Datuk Faizal.

“Hmm... pandai dia ya. Pergi bancuh kopi untuk papa." Datuk Faizal menyilangkan kakinya. Acah-acah guna kuasa veto seorang boslah tu.

“Eh papa ni... Fasya PA papa aje kut. Bukannya tea lady." Fasya menarik muka masam. Ni yang nak marah ni.

“Tak baik lawan cakap bos."

“Okey-okey. Papa ni saja aje kan." Fasya bangun dari duduknya seraya beredar ke pantry pejabat itu.

Sedang asyik dia membancuh secawan kopi untuk Datuk Faizal, tiba-tiba ada sepasang tangan yang melingkari pinggangnya.

“Awak buat apa tu? Kopi ni untuk saya eh?" Tengku Zarif mengeratkan lagi pelukannya di pinggang Fasya. Naik rimas Fasya dibuatnya.

“Ish apa ni? Tak malu ke nanti staf nampak? Anyway, kopi ni untuk papa. Dah lepas. Saya nak bergerak pun tak senang."

“Saya pun nak jugak." Tengku Zarif mengerdipkan matanya. Harapannya agar Fasya cair lah tu.

“Eee... mengada. Tapi pergi hantar kopi ni dekat papa dulu." Fasya menghulurkan secawan kopi yang dibancuh buat Datuk Faizal kepada Tengku Zarif. Lalu dia mengambil cawan lain di rak untuk bancuh kopi buat suaminya pula.

“Hehe... okey. Thanks awak."

“Kasih tak diterima. Pergi hantar cepat." Tengku Zarif mengatur langkah menuju ke bilik pejabat Datuk Faizal dengan senyuman di bibir. 

-Bersambung-

Nak Promote Jap...

❤ Jangan Jatuh Cinta, Deal?
By: qurrain

Terpaksa Dalam Kerelaan
By: Ryunnie

Vote
Comment

Continue Reading

You'll Also Like

346K 11.7K 49
[COMPLETE] > ** 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐀𝐊𝐈𝐅 𝐃𝐙𝐔𝐋𝐊𝐈𝐅𝐋𝐈 - Seorang jejaka yang tidak suka dengan mana-mana wanita yang cuba mendekatinya kerana sika...
340K 12.3K 80
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
906K 37K 101
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
405K 18.1K 52
"Kau pasti kau boleh jaga anak aku?" MIRZA DANIEL "Eh mestilah! Saya suka budak-budak tau. Budak-budak pun suka saya. Kalau tak buat apa kakak saya s...