Dendam ✓ [COMPLETED]

By MissAizawa

5.4K 392 497

Dendam aku. Kau takkan faham. Wina, Izzah dan Ain berkawan baik. Namun satu tragedi yang berlaku di antara me... More

Culik !
Main !
Perangkap !
Bunuh !
Cerita !
Singgah !
Kisah !
Tamat !

Tepuk !

713 55 80
By MissAizawa

"Izzah, tengok ni."

Wina menggerakkan jari telunjuknya, memanggil aku supaya mendekati komputer riba yang terletak di tepi bantal.

Aku pantas melompat naik ke atas katil dan meniarap di sebelah Wina. Wina memuncungkan mulutnya ke arah skrin. Aku pantas melihat info yang tertera di situ.

"Seorang gadis berumur lima belas tahun telah ditemui mati pada jam enam lima minit petang tadi. Mangsa dijumpai oleh seorang pekerja lelaki, Mat bin Rom di dalam sebuah gudang kosong di Jalan Jambu Batu, Shah Alam. Punca kematian masih belum dikenalpasti tetapi mayat gadis tersebut ditemui dalam keadaan sejuk dan agak basah. Pihak polis masih menjalankan penyiasatan di tempat kejadian manakala mangsa kejadian yang dikenali sebagai Ain Nurshafiqa Athirah binti Binuri Anur akan dibawa ke hospital untuk dibedah siasat. Sekian laporan berita siaran langsung daripada tempat kejadian."

Aku terus menoleh ke arah Wina. Wina dah sedia dengan senyum jahat sambil menghulurkan tapak tangannya. Aku terus menjerit kegembiraan sambil ber'hi-five' dengan Wina.

"Yessss dah lama aku tunggu saat ni !"

"Oh yeah, oh yeah."

Wina dah acah buat salsa atas katil. Korang bayangkan je lah macam mana pun eh dia buat. Habis berterabur bantal atas katil, siap ada yang jatuh atas lantai lagi. Entah salsa ke kickboxing yang Wina tengah buat sebenarnya.

"Okey Wina, tunggu apa lagi? Jom lah !"

"Jommm !"

"Barang tu Wina jangan lupa bawak !"

Wina buat thumbs up. Rasanya sepanjang hari ini, ini ialah kali pertama dia tersenyum dengan ikhlas. Wina capai hoodie hitam lalu disarungkan ke tubuhnya dengan pantas. Satu pek darah kecil dibawa bersama.

Sementara Wina sibuk dengan barang barangnya, aku capai pula hoodie hitam aku. Sama macam Wina. Ye lah, nak pergi bunuh orang lagi, takkan nak pakai hoodie terang benderang warna pink pulak, kan? Buang tebiat namanya tu.

Aku capai satu bekas kecil di atas meja di tepi katil. Semua yang aku perlukan, ada dalam ni. Aku kerling Wina. Wina sedang menghampiri aku.

"Izzah yakin ke rancangan kita dah menjadi?"

Aku angguk.

"Rancangan kita berdua takkan gagal. Otak Wina kalau bergabung dengan otak Izzah, confirm success !"

Wina gelak.

"Jom cau cepat. Nanti tak sempat."

Aku akur dengan arahan Wina. Kami melangkah keluar daripada rumah dengan muka gembira.

Destinasi utama?

Hospital Shah Alam !

***

"Pelik betullah cara budak ni mati."

"Ye lah, dengan basahnya. Sejuk lagi. Nak kata kena rendam dalam tangki air macam tak logik."

"Kesan jerut pun tak ada."

"Kesan kelar atau calar pun tak ada langsung."

"Budak ni bunuh diri agaknya. Budak budak zaman sekarang, asal putus cinta je buat benda gila."

Ketika pemandu ambulans tersebut sedang sibuk menaburkan rasa simpati, kesal dan kecewa terhadap apa yang berlaku kepada mangsa yang berada di dalam ambulans mereka itu, tiba tiba sahaja muncul satu kelibat di tengah jalan raya.

Si pemandu menekan brek secara mengejut untuk menghentikan kenderaan tetapi mereka tidak sempat mengelak daripada melanggar kelibat tersebut. Rakan petugasnya di sebelah terhantuk pada cermin depan ambulans akibat daripada inersia dan terus pengsan tidak sedarkan diri.

Nafas si pemandu sendiri mula berubah tidak sekata. Matanya berpinar pinar akibat terhantuk kuat pada cermin. Dadanya turun naik akibat rasa cemas. Dia melihat rakan setugasnya yang sudah pengsan. Dia kalut dan matanya beralih pula kepada sekujur tubuh yang terbaring di atas jalan raya tidak jauh daripada ambulansnya. Darah yang tiba tiba mengalir keluar daripada tubuh manusia tersebut menambahkan panik ke dalam hati si pemandu.

Aku senyum sinis apabila seorang lelaki keluar daripada bahagian belakang ambulans, encik paramedik yang mengawal mayat Ain sepanjang perjalanan. Dalam hati aku mula membebel tak puas hati.

Ain dah mati pun masih lagi dikawal dan dijaga dengan rapi. Ciskek oreo betul !

Aku menapak menghampiri lelaki itu dan dengan selamba leher lelaki itu aku tepuk daripada belakang. Perlahan namun lelaki itu mengerang kesakitan dan tiba tiba sahaja jatuh menyembah bumi.

Senyuman sinis terukir di wajah lalu aku membongkok dan kaki lelaki itu aku genggam kuat. Tubuh lelaki yang tidak bernyawa itu diseret semula ke bahagian belakang ambulans dengan bersusah payah tetapi tangkas.

Si pemandu terkejut apabila terdengar bunyi sesuatu diseret di tepi ambulans. Dia menarik nafas dalam dalam dan perlahan lahan melihat ke belakang melalui cermin sisi.

Kosong.

Peluh mula merenik di dahinya. Pendingin hawa yang terpasang seolah olah tidak memberi kesan. Dia mengumpulkan kekuatan lalu membuka pintu dan melangkah turun daripada ambulans. Dia mendekati sekujur tubuh yang terbaring kaku dihadapan ambulansnya itu.

Aku melepaskan nafas lelah. Berat betul lelaki ni. Aku mengintai ke hadapan. Nampaknya lelaki tu dah turun daripada ambulans. Aku cepat cepat bergerak dengan senyap ke arah lelaki itu dan sekali lagi menepuk lehernya daripada belakang dengan selamba. Lelaki itu juga mengerang kesakitan. Entah kesakitan yang dirasakannya atau terkejut sebenarnya, aku pun tak pasti.

Kesah pulak aku, kan? Sebaik sahaja lelaki itu rebah, Wina yang berpura pura mati di atas jalan raya terus bangun secara mengejut. Dia mengeluh perlahan.

"Aduh...Izzah, belakang Wina rasa sakitlah."

Aku cepat cepat membantunya untuk berdiri dengan stabil. Tanganku digenggam kuat. Aku tahu Wina sakit disebabkan kulit belakang badannya itu masih belum sembuh sepenuhnya. Saat ini, amarahku terhadap Ain semakin memuncak.

"Sorry Wina, patutnya Izzah biar Wina je yang serang diorang. Tak pasal pasal dah sakit. Wina nak teruskan ke? Kalau tak boleh, kita tukar rancangan lain je lah?"

Wina menggeleng laju.

"Eh tak apa, tak apa. Wina okey je. Percayalah. Teruskan je. Jangan berhenti."

Aku menghela nafas. Kalau Wina dah cakap macam tu, aku ikut je lah. Dua dah mati, tinggal lagi seorang je lelaki. Disebabkan jarak tempat mereka dengan hospital terlalu dekat, aku dapat satu idea.

"Wina, Izzah tahu Wina tak larat sangat nak gerak tapi Wina kena tolong jugak. Kita kena angkat dua dua lelaki yang dah mati tu, termasuklah lelaki yang dah pengsan tu. Lepas tu, kita campak je depan rumah sesiapa. Wina pilih."

Mata Wina bersinar.

"Seriuslah? Wina pilih? Yassss."

Aku tergelak melihat keseronokan Wina.

"Amboii boii boii seronok benar Wina eh? Bagus jugak sebab kita pakai sarung tangan. Konfem pihak berkuasa pening siapa pembunuh yang sebenarnya dan macam mana mayat Ain boleh hilang."

"Yeah, betul tu. Kereta polis yang ikut ambulans ni Izzah dah selesaikan ke?"

Aku senyum.

"Yang tu Wina jangan risau. Sekarang ni mungkin kereta polis tu semua dah terbabas. Malam ni, tak tahulah berapa banyak kematian yang berlaku."

"Apa apa pun, mayat Ain tu kita kena alihkan jugak dan masukkan dalam kereta kita, kan?"

"Yep."

Wina buat thumbs up.

"Jadi, tunggu apa lagi? Jom lah !"

"Alright !"

Sebelum aku memulakan misi aku bersama Wina, aku bergerak ke arah longkang di tepi jalan dan mengeluarkan satu bekas dari dalam poket. Isi bekas tersebut aku campakkan merata rata.

All done.

Aku menyimpan semula bekas tersebut ke dalam poket dan berlalu pergi.

Continue Reading

You'll Also Like

7.2K 1.1K 20
Notes : Kalau malas nak layan ads wattpad. Boleh pm saya untuk e-book version okay ✨ Disclaimer: Cerita ini hanya fiksyen (rekaan) semata-mata. Buka...
3.1K 165 15
A true crime writer. A crime journalist. And a serial killer on the loose. Who will win this game? Bekerja sebagai seorang wartawan jenayah membuatka...
43.2K 3.4K 68
1st series of Darkness. 𝐍𝐚𝐢𝐫𝐚 𝐄𝐥𝐢𝐧𝐚 𝐱 𝐊𝐲𝐭𝐨𝐫/𝐀𝐫𝐢𝐳 𝐋𝐮𝐭𝐟𝐲 𝐊𝐲𝐭𝐨𝐫- kacak, pendiam, pendendam dan seorang anak yatim piatu...
1.7M 13.6K 11
<2nd Novel> Highest Ranking- #1inAction(23/2/2021) [Completed] Known as Healing Love. "Di saat awak tahu siapa diri saya yang sebenarnya, yo...