Isteriku Cik Bos [Republish]

By MissTaeyeon

1.3M 45.3K 1.5K

[SINOPSIS]: (Raisya Amyra) Seorang bos yang sangat komited. Tahap garang dia tak usah cakaplah. Mak singa pu... More

Prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Bab 70
Bab 71
Bab 72
Bab 73
Bab 74
Bab 75
Bab 76
Bab 77
Bab 78
Epilog
Special Part Ramadhan I
Special Part Ramadhan II
Special Part Raya I
Special Part Raya II
Last Special Part
Special Gift [ImAim]❀

Bab 10

20.5K 704 10
By MissTaeyeon

BUNYI bising datang dari arah bilik Raisya, mematikan niatnya untuk melelapkan mata setelah mengambil angin di pesisiran pantai. Boleh tahan juga hotel yang mereka diami itu. Bukan sekadar swimming pool yang disediakan, tetapi pantai juga turut terbentang luas buat para pengunjung yang hadir.

Apa lah yang perempuan tu buat malam-malam buta macam ni."

Bimbang juga dia dengan Raisya. Sudahla gadis itu tidur berseorang diri. Eh, kejap. Kenapa pulak aku nak kena risau pasal dia ni?

Tengku Zafran mengambil langkah keluar dari bilik. Ingin memantau keadaan di bilik Raisya yang cuma terletak bersebelahan dengannya.

Tak ada apa-apa pulak yang berlaku. Tapi bisingnya bukan main lagi tadi." Namun tatkala dia ingin kembali ke bilik, telinganya menangkap bunyi bising itu lagi.

Perlahan-lahan dia merapatkan telinganya ke muka pintu bilik Raisya, untuk mengetahui apa yang sedang berlaku.

Apa yang kau tak puas hati lagi dengan aku hah, orang tua?! Dasar orang tua tak sedar diri!" Tempelak Raisya tepat pada muka Tan Sri Mikhael. Kaget Bobby dengan Lan akan tindakan Raisya yang berani menengking Tan Sri Mikhael. Gila berani minah ni.

Pang!

Mulut kau jangan nak kurang ajar sangat! Tak padan dengan kena ikat, ada hati lagi nak melawan aku. Malam ni kau kena turut apa yang aku nak." Tan Sri Mikhael mendekati tubuh Raisya yang bersandar lemah pada katil dengan keadaan tangan dan kakinya telah diikat.

Tatkala tubuhnya ditindih oleh Tan Sri Mikhael, kakinya bertindak pantas dengan menendang tepat ke bahagian bawah lelaki tua tak sedari diri itu. Mengerang dia kesakitan sehingga jatuh terduduk.

Aduh... Tak guna punya perempuan! Kau melawan sangat kan." Tangannya dihulurkan kepada Lan. Pisau rambo miliknya diserahkan kepada Tan Sri Mikhael. Membulat mata Raisya apabila pisau rambo itu mula menyentuh kulit lehernya yang putih jinjang. Raisya menggigit bibir kerana takut yang amat.

Sakit?" Pisau rambo itu ditoreh sedikit pada leher Raisya yang terdedah itu. Shawl milik Raisya habis dicampaknya buang tadi.

Sakit!! Tolong lah jangan buat aku macam ni! Apa salah aku dekat kau?!" Meronta-ronta Raisya dalam usaha untuk melepaskan diri.

Tengku Zafran yang berada di luar muka pintu mula menahan geram. Pintu bilik itu ditendang sekuat tenanganya. Raisya harus diselamatkan walau apa pun caranya!

Woi!" Tersentak Tan Sri Mikhael serta dua orang upahannya apabila Tengku Zafran menghampiri mereka. Tegang seluruh wajah Tengku Zafran menampakkan urat hijaunya yang mula menimbul.

Oh, jadi ni lah hero kau?" Sinis soalan yang diutarakan oleh Tan Sri Mikhael. Semakin galak pula dia bermain-main dengan pisau di tangan.

Kau keluar sekarang!" Kasar Tengku Zafran menghambur. Sakit hatinya melihat Raisya dalam keadaan sedemikian.

Tak perlu suruh pun aku akan keluar lah. Tapi jangan harap nyawa kekasih hati kau ni akan selamat." Amaran Tan Sri Mikhael itu membuatkan Raisya bertambah takut. Seraya itu, Tan Sri Mikhael dan orang upahannya beredar dari bilik hotel yang didiami Raisya. Mungkin kali ini rancangan mereka tidak membuahkan hasil, tetapi lain kali... Raisya tidak akan diberi peluang!

Ikatan tali yang membataskan pergerakan Raisya itu dirungkainya. Redup mata itu memandang tepat sepasang mata milik Raisya.

Semenjak kejadian semalam, Raisya seharian tidak mahu keluar bilik. Kerja yang sepatutnya diselesaikan dengan cepat, sudah menjadi tergendala. Dia sendiri tidak tahu bagaimana lagi untuk memujuk Raisya dengan cara baik.

Dia turut bersimpati setelah apa yang berlaku kepada bosnya itu semalam. Raisya hanya diam tidak bersuara setelah Tan Sri Mikhael serta konco-konco hampir meragut nyawanya semalam. Masih trauma mungkin.

Bos tak nak sarapan ke?" Soal Tengku Zafran prihatin. Buat penat aje beli makanan tapi langsung tak ingin menjamah. Sengaja dia memilih untuk menikmati hidangan bersama dengan Raisya, menemani gadis yang masih memerlukan teman di sisi.

Raisya hanya menggeleng lemah sambil menghirup udara pagi yang segar dari balkoni bilik hotelnya. Pintu bilik hotel Raisya, Tengku Zafran buka seluas yang mungkin untuk mengelakkan timbul sebarang fitnah. Kemudian, dia melabuhkan semula punggungnya berhadapan Raisya.

Makan lah. Nanti bos sakit macam mana?" Raisya pandang anak mata Tengku Zafran dengan pandangan redup yang sukar ditafsir.

Kenapa kau still baik dengan aku sedangkan aku tak pernah pun nak berbaik dengan kau?" Tengku Zafran melemparkan senyuman manis kepada Raisya. Gadis itu seperti mencari-cari sesuatu dari kolam mata Tengku Zafran.

Kalau saya cakap ni, bos jangan marah. Tapi saya rasa bos akan marah kut."

Cakap aje lah. Tak payah nak berbelit-belit." Tengok tu, sempat lagi nak cakap pedas-pedas. Raisya tetap Raisya.

Sebab saya sayang bos."

Sebagai kawan?" Tengku Zafran menggeleng, menyangkal keras telahan Raisya.

Lebih daripada seorang kawan." Raisya memandang Tengku Zafran dengan riak tidak percaya. Mana mungkin lelaki sebaik Tengku Zafran boleh jatuh hati pada gadis sepertinya.

Tipu lah tu." Pandangannya dilempar kembali ke arah luar balkoni. Tenang dia melihat gunung yang menghijau nun jauh di sana.

Betul, I' m totally serious." Wajahnya ditoleh semula ke arah Tengku Zafran. Terlintas satu idea di benaknya, tatkala bertembung empat mata dengan lelaki yang telah menyuarakan perasaan terhadapnya tadi.

Mungkin ni peluang untuk aku lepaskan diri daripada ancaman Tan Sri Mikhael, dengan jadikan dia sebagai pelindung aku.' Gumam Raisya.

Marry me, then." Putus Raisya tiba-tiba.

Membuntang mata Tengku Zafran dengan apa yang didengarinya.

Seriously? Akhirnya...' Sempat dia menghela nafas lega. Tidak lekang senyuman daripada tergaris di bibir. Mana tidaknya, hati sudah bertukar menjadi taman bunga yang indah.

Selesai urusan kerja di Sabah yang mengambil masa bebrrapa hari itu, mereka bertolak bersiap-siap untuk pulang semula ke Kuala Lumpur. Tidak sia-sia dia mengajak Tengku Zafran menemaninya ketika di sini. Urusan kerja menjadi licin dengan sedikit sumbangan idea yang bernas dari Tengku Zafran.

Nanti saya suruh family saya hantar rombongan. Insha-Allah dalam dua minggu macam tu." Raisya cuma senyum sebelum mengangguk. Suka dia melihat lesung pipit yang terlakar pada wajah kacak polos Tengku Zafran apabila tersenyum manis begitu. Namun, pantas dia tersedar dari khayalannya.

Tak, aku tak boleh kalah dengan senyuman tu. Tolong lah jangan, Raisya!'

                  ***********

LAGAK dia mengatur langkah persis model tak diikitraf. Mencari-cari di mana bos kesayangannya itu pergi. Sejak dua menjak ini, dia langsung tidak bertembung dengan bos. Tak mungkinlah bos tidak sihat. Selalunya kalau tidak sihat, Raisya pasti akan memaklumkan terlebih dahulu.

Mana bos?" Tanya Sofi sambil merenung Tania dengan pandangan tajam. Cuma Tania yang boleh diharapkan selain bos.

Apa hal dengan pondan ni?' Getus Tania, geram. Orang tengah sibuk, ada saja dia datang mengganggu.

Bos pergi Sabah. Dia ada urusan kerja dekat sana." Tania mengerling sekilas ke arah Sofi yang seperti cacing kepanasan itu.

Asal nama Zafran dibangkitkan, pasti si Sofi kelihatan resah dan kelat semacam.

Bos pergi sorang ke?" Soalnya lagi. Tidak berpuas hati dengan jawapan yang diterima.

Tania menggeleng laju. Bertuah sangat Cik Raisya nak pergi seorang diri.

Dengan Zafran." Jawab Tania selamba. Ya lah, tak kan nak jawab takut-takut pulak kan? Berani kerana benar, takut kerana salah. Kejap, apa kaitan ni?

Asal kau tak bagitahu aku?!" Tania mengetap bibir geram. Huh, sabar Tania. Sabar... Tak pasal-pasal aje di pagi yang indah kena sound dengan sotong tak betul ni.

Kenapa pulak saya nak bagitahu cik. Cik kan PA dia. Sepatutnya cik lebih tahu dia pergi mana." Ambik kau, Cik Sofi! Kacau aku lagi, kan dah kena sebijik.

Sofi buat muka menyampah memandang Tania. Nak perli aku lah tu.

Lain kali kalau aku tak ada, inform kat aku dulu dia pergi mana. Faham?!" Tania mengangguk perlahan. Kang kalau geleng, tak pasal terteleng kepala aku dibuatnya nanti.

Di Faizal Holdings...

Ralit Fasya memeriksa sesuatu melalui telefon bimbitnya. Alang-alang menunggu Tengku Zarif, boleh juga dia menghilangkan bosan dengan membaca artikel di internet. Maklumlah, dia cuma PA pembantu aje. PA yang sebenar ialah Kak Rina. Jadi, tugasnya tidaklah seberat mana.

Hai awak!" Sapa Tengku Zarif ramah. Serta-merta Fasya menyimpan kembali telefon bimbit. Melebar senyuman manisnya terlakar buat Tengku Zarif.

Eh, hai. Awal awak datang hari ni." Sengaja Fasya mengusik buah hatinya itu. Baru semalam aje diaorang declare. Cepat betul kan? Itu pun setelah disoal siasat terlebih dahulu oleh papanya sendiri.

Amboi dia, mentang-mentang lah kita ni selalu datang lewat. Suka-suka aje nak perli kita ya." Fasya hanya tertawa dengan nada yang kononnya berjauh hati itu.

Alah, mana ada. Saja nak bergurau dengan awak. Tak boleh ke? Kalau tak boleh, tak apa lah." Fasya menarik muka masam. Sesekali matanya menjeling Tengku Zarif. Sekali-sekala ingin juga dipujuk.

Merajuk lah lama-lama, nanti tak ada orang nak dekat awak baru tahu." Fasya mencemik. Ceh, ingatkan dia nak tolong pujuk. Lagi menyakitkan hati ada. Nasib baik sayang.

Awak kan ada." Kemudian mereka berdua saling berbalas senyuman. Betul juga tu. Kalau merajuk lama-lama pun tak ke mana. Rugi lagi ada lah.

Datuk Faizal tersenyum melihat hubungan mereka berdua. Lepas ni kena bagi nikah la diaorang ni. Eh, kena bagi Raisya nikah dulu. Ya lah... Raisya kan kakak. Tak mahu lah nanti dikatanya langkah bendul.

-Bersambung-

PROMOTE:

-Musuh Sampai Bila
By:

Continue Reading

You'll Also Like

86.9K 4.8K 51
DAMIA INSYIRAH. Perkataan sinonim dengan gadis itu = keras kepala, ego, panas baran, sombong, bongkak dan kuat perasan. Anak kepada Tan Sri Azizi dan...
1.6M 46K 44
copyright chinesetehping! Written & Idea by chinesetehping. Published ; 9 April 2016. Completed ; 30 July 16. Highest rank ; #2 in Romance Co...
316K 13.9K 39
Cinta? Cinta yang kau buang lima tahun lalu? - Inara Rania 5 tahun Inara Rania hidup tanpa seorang lelaki bernama suami. 5 tahun dia mencari bahagian...
349K 11.8K 49
[COMPLETE] > ** π“π„ππ†πŠπ” π€πŠπˆπ… πƒπ™π”π‹πŠπˆπ…π‹πˆ - Seorang jejaka yang tidak suka dengan mana-mana wanita yang cuba mendekatinya kerana sika...