Mantera Perasuk

Par MochimoLoveCupcake

16.2K 725 47

Ketika jarum pada jam menunjukkan tepat pukul 3:00 pagi . "hey hey . uish , Kau Pernah dengar tak pasal cerit... Plus

Author Note and Characters
Mantera Perasuk Chapter 1
Mantera Perasuk Chapter 2 : Kebangkitan
Mantera Perasuk Chapter 3 : Kelahiran Semula
Mantera Perasuk Chapter 5 : Ku Mohon Dampingi Ku
Mantera Perasuk Chapter 6 : Pulau Dopolo Hari-1
Mantera Perasuk Chapter 7 : Dimana Pintu Memisahkan Alam
Mantera Perasuk Chapter8 : Mantera Si Perasuk
Mantera Perasuk Chapter 9 :
Mantera Perasuk Chapter 10:

Mantera Perasuk Chapter 4 : Janin Keguguran

1.4K 77 3
Par MochimoLoveCupcake

"bonda berada di hospital kerana kemalangan ke tempat kamu , dan bonda keguguran dia berada di hospital Viceery" - Ayahanda tercinta

"Derhakakah aku ? Tidak mempercayai ibu ku sendiri ? Kerana aku tidak mempercayai bonda , kerana aku .. kerana aku bonda kemalangan dan keguguran ! Aku bersalah ! Aku berdosa ! Maaf bonda .. Maaf  " Titisan air mata gadis itu jatuh membasahi pipi  dan tudungnya dengan desiran penyesalan , Tiqah menyalahkan dirinya tanpa henti .


Tiqah berdiri disisi bustop menunggu kedatangan Ayahanda untuk menjemputnya , pandangan Tiqah ditundukkan sama ada semasa berjalan atau semasa berdiri . Berbisik di hati "Tabah hati tabah" . Semasa ayahanda sampai untuk menjemput Tiqah ,  terpandang sekilas tubuh seorang budak memegang tangan Tiqah , Ayahanda hanya meanggap dirinya dalam kesedihan dan itu hanyalah halusinasinya kerana kehilangan bayi .


"Ayahanda akan turunkan kamu ke Lobi utama dan kamu terus ke bilik bonda" Arah ayahanda Tiqah


Setiap langkah semakin mengecil , hanya mampu menahan deraian air mata dari jatuh ke bumi , ombakkan dada semakin kencang , fikirannya dipenuhi "Ya allah , macam mana aku nak hadap muka bonda ."


Puan Sharifah Ummi (bonda) telah selamat menjalani prosedur D&C (mengeluarkan janin yang keguguran dari rahim) . Puan Sharifah Ummi ditempatkan di wad utama , katil disebelah tingkap yang menghadap bangunan terbengkalai 


Tiqah berdiri kaku , deraian air mata yang ditahan mula menitis setitik demi setitik tanda penyesalan, perlahan-lahan Tiqah membuka langkah menghampiri puan Sharifah ummi yang sedang merenung ke luar jendela dengan mata yang sembam  . 


"Bonda .. Assalamualaikum  .. ni Tiqah anak bonda .. Maaf semua ni salah Tiqah .. Maaf bondaa"  Serak basah suaranya menandakan Tiqah menahan kesedihan dari menguasai diri.


"Siapa Kau ? Aku tak ada anak nama Tiqah .. Dia dah mati .. mati" Kata Puan Sharifah Ummi yang tertumpu pada bangunan lama bersebelahan Hospital . Sekilas pun matanya tidak kearah Tiqah yang diselubungi kesedihan


Tiqah bangkit dari melutut , dia merasakan bahawa bonda telah membuangnya dan meinginkan supaya dia menjauhkan diri . Seorang jururawat yang melihat situasi tersebut menghampiri Tiqah dan membawa Tiqah ke hall tingkat berkenaan . 


Melihat pada tag nama juru rawat berkenaan tertulis Nabilah 


Nabilah  dan Tiqah duduk di salah satu barisan bangku , " Dari pandangan orang luar , saya tahu cik sedih , Dato' Sharifah baru merasakan kehilangan jadi tidak musykil lah kalau dia bersikap lain atau luar biasa . Cik jangan putus asa , cik kena selalu berada disamping dia dan cik kena pastikan dia yang cik adalah anak dia .  Saya merupakan salah satu staff Hospital Viceery batu 3 yang paling lama, dulu ada sebuah keluarga yang ibunya keguguran di tempatkan di wad berkenaan atau lebih tepat di katil ibu cik. Hospital membenarkan ibu itu keluar kurang dari jangkaan ,  minggu pertama kesemua ahli keluarga mengalami mimpi yang sama , dimana kesemua mereka dibunuh untuk  satu  upacara  menghidupkan  roh orang sudah mati dan 3 bulan selepas itu kesemua mereka dijumpai dikerat dan dicampur di letakkan ke dalam sebuah  kawah .... Polis mengesyaki pembunuh adalah si ibu , kerana  mayat si ibu dijumpai didalam bilik posisi menikam dirinya sendiri " 


Siren Hospital dibunyikan dan kesemua guard turun ke groundfloor , salah seorang dari mereka menyuruh kesemua bergegas kerana seorang wanita membawa lari janin yang keguguran kepunyaan katil 5B-20 (katil Dato' Sharifah Ummi) 


Continuer la Lecture

Vous Aimerez Aussi

144K 6.1K 21
cerita seram baca dahulu baru anda tahu.. jgn lupa vote tau kalau dah habis baca
314K 11.4K 42
Okay aku nak menceritakan satu kisah benar yang terjadi dekat aku dahulu. Apa-apa pun stay tuned.
40.9K 464 15
Sebenarnya Siri Bercakap Dengan Jin berbentuk memoir autobiografi Tamar Jalis dengan datuknya Kulup Muhamad Diah @ Long Mat Piah. Enam puluh peratus...
155K 9K 71
Di sini aku ingin berkongsi koleksi kisah seram yang aku hadapi. Semua ini adalah benar sebenarnya berlaku. Tiada tokok tambah cerita. Peace.