Mantera Perasuk

By MochimoLoveCupcake

16.2K 725 47

Ketika jarum pada jam menunjukkan tepat pukul 3:00 pagi . "hey hey . uish , Kau Pernah dengar tak pasal cerit... More

Author Note and Characters
Mantera Perasuk Chapter 2 : Kebangkitan
Mantera Perasuk Chapter 3 : Kelahiran Semula
Mantera Perasuk Chapter 4 : Janin Keguguran
Mantera Perasuk Chapter 5 : Ku Mohon Dampingi Ku
Mantera Perasuk Chapter 6 : Pulau Dopolo Hari-1
Mantera Perasuk Chapter 7 : Dimana Pintu Memisahkan Alam
Mantera Perasuk Chapter8 : Mantera Si Perasuk
Mantera Perasuk Chapter 9 :
Mantera Perasuk Chapter 10:

Mantera Perasuk Chapter 1

2.2K 104 5
By MochimoLoveCupcake

Dihujung Pekan terkenal dengan sebuah cerita , kata orang tempatan kisah seorang budak perempuan berumur 9 tahun dan namanya tidak boleh disebut nanti rohnya akan menjelma dan meminta supaya di teman .

Jam di dinding menunjuk pada jam 3 pagi , Tiqah dan Ofia masih lagi menjalankan sesi mengulang kaji , manakala Syifa' menumpang di bilik Sharmine . Untuk mematahkan kesunyian di malam itu , 

"Tsk..Tsk... Tiqah you tidak mahu tidur lagi ke?" Tanya Ofia dengan matanya terkebil-kebil

"Boleh juga , saya pun dah ngantuk ni" jawabnya , Tiqah bangun dari meja belajarnya dan menuju kearah katil untuk tidur .

Ofia menuju kearah katil Tiqah dan duduk di bucu katil itu , sambil dia berkata "Tiqah , You dari KL kan , you nak tahu tak cirita tentang seorang budak di hujung pekan ? Nama dia orang kata jangan disebut , atau malam nanti kita terpaksa 'menemani' dia" .

"Mana you tahu ni Ofia ? " Tanya Tiqah diselubungi dengan perasaan ketakutan .

"Aiyaaa. i kan orang sini , mestilah i tahu . Apalah dia ini .Meh i cirita sama you . Nama dia .."

"Nama dia I.L.D.Y.A , mati pada umur 9 tahun . 'Dia' boleh dikatakan setiap hari ditinggalkan di rumah. Mak dan ayahnya selalu saja 'outstation', takhairan lah kalau 'dia' ada hobi yang misteri dan pelik berbanding anak-anak seusianya . 'Dia' suka main 'Spirit of the coin' berseorangan , ada yang kata masa mereka nampak dia main seperti dia bermain dalam kumpulan . Bukan tu saja , lepas dia mati di dalam biliknya , mereka temui bermacam-macam jenis barang pemujaan dalam bilik dia . Yang paling seram 'dia' suka menulis 'Mantera pemujaan' dan 'Mantera Perasuk' . Lepas kematian 'dia' , Ibu 'dia' hilang kewarasan mencari 'dia' yang telah mati . Ibunya seringkali menggali lubang menggunakan tangan dan seolah-olah membaca sesuatu . Lepas 2 tahun kematian dia , seorang pemuda berpindah ke rumah tu tanpa mengetahui cerita dan latar belakang rumah tersebut .Setiap pukul 4 pagi dia akan dikejutkan oleh sesuatu 'benda' dengan cara membuka televisyen dengan suara gelak tawa seorang kanak-kanak perempuan .."

Belum sempat Ofia menyambung , Tiqah memotong bicaraan mereka. " Jadi apa yang menakutkan sangat? 'Ildya' ni memang cara dia Cliche kan , sama macam hantu-hantu lain." Kata Tiqah dengan penuh sombong dan angkuhnya.

"Kalau you taknak dengar tidak mengapalah, baik kita tidur sahaja" kata Ofia dengan merendah diri .

Ofia kembali ke katilnya untuk tidur , dan Tiqah sudah memejamkan mata dan berfikir tentang cerita yang didengarinya tadi .

Jam di dinding menujukkan tepat pada 4 pagi , tingkap bilik mereka di buka dan di tutup berulang-ulang kali . Ia menganggu Tiqah untuk tidur . Tiqah hanya memekakkan telinga kerana teringat Ofia sedang tidur dan bilik mereka berada di tingkat paling tinggi (tingkat 5) . Perlahan-lahan dia merasa seolah-olah sesuatu sedang merangkak didalam selimutnya . 

Tiqah mendengar sesuatu ayat dari dalam selimutnya ,"Kakak , tadi kakak panggil Ildya ke ?" 

Continue Reading

You'll Also Like

314K 11.4K 42
Okay aku nak menceritakan satu kisah benar yang terjadi dekat aku dahulu. Apa-apa pun stay tuned.
210K 13.6K 52
Menggunung, sebuah pekan yang terletak di tanah tinggi, betul-betul berjiran dengan sebuah empangan yang kalau sekali imbas dianggap seperti sebuah p...
205K 12K 91
20% benar 20%pengalaman 60% rekaan Takut?tapi nak baca jugak?Itu masalah anda bukan masalah saya...jangan baca dalam bilik sorang diri nanti ada yang...
14.5K 373 25
membuat keputusan untuk berpindah ke rumah tersebut merupakan keputusan terburuk dalam kehidupan 3 beradik itu. satu demi satu kejadian yang berlaku...