My Dahlia [SS] | OG

By wxsha_njwx

8.4K 274 24

WOC SERIES SAMPINGAN XAVIER ADREAN X DAHLIA ARYANA Dahlia Aryana. Dipaksa bekerja di kelab malam oleh ibu kan... More

BAB 1🥀
BAB 2🥀
BAB 3🥀
BAB 4🥀
BAB 5🥀
BAB 6🥀
BAB 7🥀
BAB 8🥀
BAB 9🥀
BAB 10🥀
BAB 11🥀
BAB 12🥀
BAB 14🥀
BAB 15🥀
BAB 16🥀
BAB 17🥀
BAB 18🥀
BAB 19🥀
BAB 20🥀
BAB 21🥀
BAB 22🥀
BAB 23🥀
BAB 24🥀
BAB 25🥀
BAB 26🥀
BAB 27🥀
BAB 28🥀
BAB 29🥀
BAB 30🥀
BAB 31🥀
BAB 32🥀
BAB 33🥀
BAB 34🥀
BAB 35🥀
BAB 36🥀
BAB 37🥀
BAB 38🥀
BAB 39🥀
BAB 40🥀
BAB 41🥀
BAB 42🥀
BAB 43🥀
BAB 44 🥀
BAB 45🥀
BAB 46🥀
BAB 47🥀
BAB 48🥀
BAB 49🥀
BAB 50🥀
BAB 51🥀
BAB 52🥀
BAB 53🥀
BAB 54🥀
BAB 55🥀
BAB 56🥀

BAB 13🥀

192 4 0
By wxsha_njwx

Langkah yang memenuhi ruang markas itu menjadi perhatian mereka semua. Semua dengan berani mengalih pandangan kearah bunyi itu tapi dengan cepat mereka semua menukarkan pandangan ke tempat lain selepas mendapat pandangan maut oleh jejaka itu.

"Thaqif?" soal Tengku Faqih kepada jejaka yang masih segak berpakai baju t-shirt berwarna hitam bersama seluar slack itu.

"Han Thaqif" getus Thaqif menyebut namanya.

"Leftenan Komander Han Thaqif. Kau adik Kael kan?" Thaqif mengangguk.

Dia ke sini gerangan Mikhael yang memaksa dirinya mengantikan tempat abangnya kerana ada kerja di luar negara.

Dia punya kerja aku pula yang kena..haish..kalau kau bukan abang aku ataupun bukan disebabkan mummy yang paksa dah lama aku dah lunyai-lunyai je kau ataupun aku campak je kau dekat laut terus biar kena makan dengan jerung..luahnya dalam hati.

"Apa kepakaran yang kau ada?" soal Tengku Faqih lagi manakala Xavier setia berada disebelah Tengku Faqih tanpa menyampuk soalan-soalan yang dimuntahkan kepada orang baru itu.

Tengku Faqih memang tegas dalam bab mengambil orang-orang untuk berkerja di markasnya. Tapi semua pekerja yang diambil oleh Tengku Faqih semuanya berpakaian dan mahir dalam seni bela seperti Silat. Muay thai. Tinju ataupun taekwondo seperti Tengku Faqih yang juara dalam semua pertandingan dan telah mendapat tali pinggang yang berlevel tinggi.

"I'm just like my brother but I'm is army and his is lecturer" balas Thaqif.

Biarpun mereka adik beradik tapi minat mereka amat berlainan.

"That's good..Kael dah terang apa yang kau kena buat?" Thaqif mengangguk.

"Good now you're work with me and your code name is 'Han'" ujar Tengku Faqih yang merasmikan penerimaan Han Thaqif bekerja dengannya.

Tengku Faqih memandang Xavier yang hanya senyap dari tadi.

Dia ni memang suka sangat senyap. Patutlah Adik kau beku macam kau pun.

Xavier yang perasan akan pandangan lalu menunjukkan satu gambar yang terlihat gambar seorang wanita yang berusia itu.

Thaqif menunduk lalu beralih dengan mengambil sekeping gambar yang diberi oleh Xavier itu.

"Aku nak kau siasat betina ni. Selepas kau jumpa semua maklumat itu call me. Ouh before I'm forget...aku Xavier Adrean just call Xavier or my code name is X" ujar Xavier bersama salam perkenalan antara dia dang Thaqif itu.

"Thaqif"balas Thaqif pula bersama gelaran yang harus dipanggil kepadanya.

Xavier mengangguk lalu bangun dari duduknya itu.

"Aku balik dulu bro...apa roger" ujar Xavier lalu berlalu keluar dari tempat itu selepas berjabat tangan dengan Thaqif dan Tengku Faqih itu.

Dia tidak boleh keluar dengan lama gerangan risau akan kondisi Dahlia sekarang apatah lagi penyakit yang dia dapat tahu sebelum Dahlia discharge tiga hari yang lepas.

"Isteri encik mempunyai penyakit anxiety sama seperti penyakit mental. Isteri encik maybe pernah ada sejarah lalu ataupun terlampau berfikir perkara negatif sehingga mencederakan orang lain dan dirinya juga. Saya sarankan encik agar tidak tinggal dia berseorangan dan bagi kata-kata positif supaya dia dapat bangkitlah hidupnya"terang panjang lebar dari doktor itu kepada Xavier selepas membuat beberapa rawatan kepada Dahlia.

Xavier mengurut dahinya. Kata-kata dan keterangan doktor selalu bermain dalam ingatannya. Dia pasti Dahlia jadi begitu kerana dengan masa lalu itu dan sekarang.

Baru sahaja Xavier cuba memejamkan mata sambil membaringkan dirinya di dalam kereta Porschenya ada bunyi deringan kuat seakan minta diangkat.

Xavier dengan cepat membuka semula matanya lalu mengangkat kerusi yang terbaring itu menjadi seperti asal.

°Alexa°

Xavier dengan perlahan mendekatkan telefonnya pada telinga selepas melihat isi nama yang terpapar pada skrin telefonnya itu.

"What?" jangan salah paham okay. Mereka adik beradik memang dah biasa dengan ujaran kasar itu. Jadi bagi mereka itu hanya perkara biasa sahaja.

"Vier...kau dekat mana ni?" soal Wisha kepada abangnya.

"Aku otw nak balik ni ...asal?"

"Dahlia mengamuk and then dia cuba nak bunuh diri dengan berlari dekat jalan besar itu nasib baik masa tu baru je balik so aku sempat halang lah dia" terang Wisha apa yang terjadi kepada Dahlia itu.

"Good..now dia macam mana?" soal Xavier yang risau akan Dahlia itu.

"Mama baru je bawah dia masuk bilik. Nak cuba tenangkan dia. Kau balik cepat lah aku tak yakin lah kalau mama boleh tenangkan dia" arah Wisha bersama risau jika kalau Dahlia akan mengamuk lagi walaupun dia thai ibunya boleh tenangkan Dahlia itu.

"Okay aku balik sekarang" cepat Xavier mematikan talian antara adik dan abang itu lalu dengan had laju yang tinggi keretanya meluncur laju tidak kisah dengan jalan yang sibuk itu.

    ===============

"Dahlia sayang please jangan macam ni....banyak mengucap ingat keluarga Dahlia ingat Allah" tenang Datin Zea. Sudah berbuih-buih mulutnya tidak henti untuk tenangkan Dahlia yang dalam luar kawalan itu.

Dahlia berdecih lalu tertawa seperti orang gila. Ya, dia memang gila. Gila kerana dirinya tak layak untuk disayangi seperti orang lain.

"Kenapa ni ibu?" soal Wisha yang baru muncul dari bilik Dahlia itu . Berkerut dahi dia melihat telatah Dahlia yang tertawa bersama senyum sinis.

Datin Zea mengeleng tidak tahu yang pasti dia tahu yang bahwanya Dahlia terlampau tertekan sehingga jadi begini.

Xavier pernah mengatakan yang Dahlia kerap sangat mengamuk. Tertawa sendiri dan cuba mengambil peluang untuk membunuh diri sendiri apabila dia berseorangan.

"Ibu aku sendiri yang paksa aku kerja yang Tak senonoh and last-last ibu kandung aku sendiri yang cuba nak bunuh aku dan anak aku sekali and now anak aku yang mati sebab perempuan itu tapi kenapa tak bagi je aku mati sekali dengan anak aku" Dahlia ketawa kuat sehingga dia menjadi semakin gila dan gila.

"Dahlia ada Xavier, ada kami. Kami semua sayangkan Dahlia" ujar Datin Zea lagi bagi membetulkan tekaan Dahlia itu.

"Tak...korang semua benci aku sebab aku ni anak yang tak di statuskan sah. Aku anak luar nikah. Bapa lari ibu memaksa. Xavier pun tak sayangkan aku sebab dia buat macam tu sebab nak tanggungjawab je...ARGHHHH" jerit Dahlia dengan kuat sambil meraup kasar rambut panjang sehingga tak tentu arah. Fikiran dia sudah bercelaru.

"Sha...Vier lambat lagi ke nak sampai...ibu rasa dia dah terlebih jauh tu" Datin Zea dna Wisha bersilih ganti memikir cara lain untuk menenangkan Dahlia itu.

"Dia tengah otw....ibu" jerit Wisha apabila melihat Dahlia yang sedang cuba memecahkan cermin kaca di bilik itu.

Pranggg!

Belum empat Wisha mahu menghalang Dahlia terlebih dahulu menumbuk cermin kaca itu dengan tangannya yang sudah dilumuri darah.

Dahlia terkaku seketika apabila melihat darah. Ya darah. Segila-gilanya dia tetap lemah apabila melihat sesuatu cecair yang dipanggil darah.

"Dahlia!!"

"Vier cepat" arah Datin Zea apabila melihat Xavier sudah muncul dari ruangan bilik Dahlia itu.

Xavier dengan langkah perlahan bergerak ke arah belakang Dahlia yang masih terkaku itu. Dia dengan perlahan menyentuh bahu Dahlia agar sedar apa yang telah terjadi namun dahlia masih diam di tempatnya.

"Angel..." panggil Xavier perlahan.

Dahlia yang dalam dunia sendiri apabila melihat darah itu tersentak lalu dengan perlahan kepalamya memusing menghadap Xavier itu.

"Rean...sakit" ujar Dahlia perlahan lalu dunianya gelap dalam pelukan hangat Xavier itu.

Xavier mengusap ubun-ubun Dahlia lalu mencempung Dahlia untuk diletakkan pada birai katil.

Wisha dan Datin Zea hanya jadi penonton melihat Xavier yang cuba membantu Dahlia yang tidak sedarkan diri itu.

"Alexa tolong ambil kan air dan aid kit and don't kain kecil untuk aku" arah Xavier kepada Wisha yang masih memerhatinya.

"Okay..aku pergi ambil" Wisha lantas keluar untuk mengambil apa yang Xavier nak.

"I think she have a bad memory about a blood" pinta Datin Zea.

Xavier hanya mengangguk lalu memandang sepi wajah pucat lesi Dahlia itu.

Continue Reading

You'll Also Like

122K 2.4K 23
Little nightmares imagines and oneshots I suggest not reading this book if you haven't played the first or second game, there will be spoilers Cover...
183K 5.7K 28
"You don't actually like me do you?" "..." "You liar" Started : 21/03/01 Ended : 21/05/26 Highest ranks : #1 txt #1 soobin #1 choisoobin #1 choiyeon...
513K 10.3K 53
The Romano family always had one saying 'Family over anything' Which they stuck to, especially after the disappearance of their youngest daughter...