Nuh's Secret Wife [C]

By Marleneith

663K 24.4K 983

"Umur Nuh dah 32 tahun, bila nak bagi nenda cucu menantu?" -Nenda Asiah "Isa kan ada..."-Isa Iman Jika diikut... More

Author's Note
B A B 1
B A B 2
B A B 3
B A B 4
B A B 5
B A B 6
B A B 7
B A B 8
B A B 9
B A B 10
B A B 11
B A B 12
B A B 13
B A B 14
B A B 15
B A B 16
B A B 17
B A B 18
B A B 19
B A B 20
B A B 21
B A B 22
B A B 23
B A B 24
B A B 25
B A B 26
B A B 27
B A B 28
B A B 29
B A B 31
E P I L O G

B A B 30

16.5K 639 16
By Marleneith











NUH dan Calla duduk diam dengan muka cuak mereka. Niat nak bagitahu berita gembira terus rasa seram sejuk bila Puan Sri Bahiyyah memandang mereka dengan pandangan yang sukar ditafsir. Kebetulan, Tok Sarimah pun ada di rumah ini.

"Aku dah cakap, budak dua orang ni gatai! Bukan boleh duduk sekali, ada ja aktiviti laki bini nak buat" Tok Sarimah memanaskan lagi keadaan.

"Seronok sangat ke mengandung sampai tak menyempat sangat hm? Lily baru nak belajar makan, dah nak dapat adik lagi" ujar Puan Sri Bahiyyah.

"Manalah Lee tahu, dulu nak dapat Lily lambat. Kitaorang try la awalkan sikit. Tahu-tahu menjadi pulak" jawab Calla tanpa rasa bersalah. Nuh di sebelah hanya sengih seriau. Telinga sudah mula rasa panas dek malu.

"Lepasni rancang baik-baik la. Jarakkan sikit umur anak-anak tu. Kesian Lily, tak puas merasa jadi anak tunggal" nasihat Puan Sri Bahiyyah lagi.

"Baik mama. Maaf dah termengandungkan anak mama" jawab Nuh akur dan Calla gigit bibir tahan rasa lucu.

"Ya, mama cuma nasihat. Lepasni kamu berdua beringat lah. Anak dah nak masuk dua" Calla dan Nuh mengangguk lagi dan lagi. Macam burung belatuk dah kedua-duanya.

"Nak berlumba ke bro?" Masuk pula Ghibran sambil mengangkat sebelah kening.

"Ye lah, kita orang mana boleh kalah. Kan D kan?" Calla mengenyitkan mata memberi isyarat supaya Nuh setuju.

"Ehem hem! Dah rezeki nak buat macam mana" Nuh memberi jawapan selamat. Ghibran senyum senget.

"Takyah duk kata kat orang la hang pun sama ja gatai! Aisy tu sampai tak boleh nak bertenang sat. Kerja duk kelek anak ja" Tok Sarimah membela Nuh dan Calla pula. Tadi bukan main mengecop Calla dan Nuh gatal.

"Tapi takda la sampai setahun sorang tok. Orang tu lepas dia, dia lagi. Bagilah chance dekat orang lain pula" Ghibran membela diri.

"Sudah-sudahlah tu Gibbs, baba suka ramai-ramai. Baru meriah rumah" Tan Sri Ammar baru masuk ke dalam kumpulan perbalahan itu terus semua sengih.

"Tahniah Nuh dan Lee. Bertambah lah lagi askar tokba" ucap Tan Sri Ammar.

"Thankyou baba!" Calla membalas ceria. Jadi baba senang, baba okay je tak marah-marah pun. Lagi suka pula kalau cucu ramai.










NUH menanti penuh debar di luar bilik rawatan. Semua adik-adiknya ada sekali dengan dia. Isa sudah diam menahan air mata. Melihat akan keadaan itu, Nuh bangun mendapatkan adik-adiknya dan memeluk erat. Sebelah kiri, kepala Luth diusap lembut. Kanan pula dia mengusap lengan Isa agar sedikit tenang.

"Tenang semua. Apa pun keputusannya, kita kena redha. Nenda dah makin tua dan makin uzur. Inilah perjalanan yang kita adik beradik kena hadap. Kalau dulu, kita boleh redha hidup tak ada mama dan papa. Sekarang kita kena belajar buat benda yang sama" nasihat Nuh.

"Aku takut Nuh. Aku tak bersedia lagi untuk hilang sesiapa" Ujar Isa.

"You should Megat Isa Iman" tegas Nuh berkata.

"Babang, nenda tak mati lagi kan?" Luth bertanya polos.

"Tak Luth, nenda cuma nak rehat sekejap. Luth pandai berdoa kan? Doakan nenda cepat sembuh ya?" Kata Nuh lembut dan Luth angguk seraya menadah tangan berdoa. Nuh dan Isa ikut tadah tangan sekali.

"Ya Allah, janganlah kau ambil nenda Luth, babang Nuh dengan babang Isa Ya Allah. Luth sayang nenda. Nanti takda orang nak jaga Luth. Sembuhkan nenda ya Allah" doa Luth dan Isa sudah menitis air mata. Dia tidak sekuat Nuh.

Nenda Asiah tidak sedarkan diri selepas solat. Itupun Isa yang perasan bila dia mahu pulang ke rumahnya dan ingin berjumpa dengan nenda terlebih dahulu sebelum pulang. Ingatkan nendanya cuma tidur, namun dikejut beberapa kali Nenda Asiah tidak terjaga.

"Bagusnya adik babang ni. Luth kena jadi anak yang kuat tau. Kuat macam babang Nuh dan babang Isa. Luth tak boleh mengamuk dan buat perangai lagi dah. Nanti duduk baik-baik ya kat rumah, tunggu nenda balik" pesan Nuh.

"Okay babang" Luth cuma akur meskipun tidak faham sangat apa yang dioerkatakan oleh abangnya itu.












             CALLA mendukung Lily Ayyara mendekati Nuh yang sedang berteleku di tikar sejadah itu. Subuh baru Nuh pulang dari hospital dan menunaikan solat subuh di rumah. Jelas lelaki hebat itu hilang sirnanya sejak semalam.

"Baba, nah ambil Lily" Calla menyua Lily dan kemudian dia pula duduk dengan susah payah kerata perutnya yang sudah membesar membataskan pergerakan dia.

"Bababa! Bahh!" Lily bermain dengan wajah kacak baba dia dan melompat ligat.

"Ya princess" Nuh menggomol pipi gebu kemerahan itu sehingga Lily mengekek hilang suara.

"Mama dengan princess sayang baba sangat-sangat" ucap Calla lalu melabuhkan dagu di bahu Nuh. Bau maskulin yang terhasil dari tubuh kekar itu sering buat Calla kecanduan.

"Thankyou my lots of love" balas Nuh.

"Nenda macam mana?" Tanya Calla.

"Masih tak ada respon. Doktor dah tempatkan nenda dalam ICU. Flower dan princess baba tolong doakan nenda dan oyang tau" Nuh mengucup ubun-ubun Lily lama. Kemudian beralih pada Calla pula.

Calla menarik rahang Nuh yang menimbul itu supaya menghadapnya. Dia tahu, suaminya itu cuma pura-pura kuat demi orang sekelilingnya.

"It's okay to cry baba. Tak menangis bukan menandakan kita kuat. I ada bahu untuk baba bersandar. I dah gemuk untuk baba peluk. I ada leher untuk baba lepaskan tangisan di sini" Calla menarik Nuh dan dipeluk erat. Selepas itu, Calla rasakan ceruk lehernya mula basah dengan cecair panas.

"D harap nenda akan sedar. D kesian Luth dan Isa. Dioranglah paling manja dengan nenda" Nuh teresak halus.

"Inshaallah nenda akan sedar dan sembuh seperti sediakala. I dan anak-anak akan selalu ada dengan baba dan berikan baba semangat sepertimana baba selalu ada untuk I dan anak-anak. Inshaallah, akan ada khabar baik untuk D nanti. Kita sama-sama kuat dengan senjata yang kita ada ya?" Calla memegang pipi Nuh dan Nuh angguk terharu.

"Thankyou flower, I love you..." Nuh memeluk bidadari dunia akhiratnya itu lagi sekali. Sumpah, dia takkan pernah bosan untuk mengungkapkan kalimah bermakna itu pada Calla Maleeka.












           HARI berganti hari, usia kandungan Calla pun hanya menunggu hari saja mahu melahirkan. Untuk kali kedua ini, Calla sudah sedikit santai dan tenang. Kalau dulu pengalaman pertaman mengandungkan Lily Ayyara, semua benda Calla risau. Banyak benda yang dia fikirkan.

"D bangun D" kejut Calla pada pukul 1 pagi.

"Nak makan apa lagi flower?" Itu soalan Nuh yang terpacul di bibir. Tahu sangat dah pe'el ibu mengandung ni suka mengidan di awal pagi.

"I nak makan roti cheese family mart" Entah tiba-tiba saja Calla teringat roti bun cheese yang dijual di family mart. Kelembutan roti tersebut fuh, buat Calla teguk air liur sendiri.

"Jom bersiap, kita pergi cari. Tapi Lily? Takkan nak bawak Lily pagi-pagi macamni" Nuh mengeliat sakan.

"Nanny Dhea dia ada. Tinggal sekejap je kan" Nuh angguk lalu dia turun dari katil dan membantu Calla pula untuk berdiri.

"Hey, kenapa perut flower senget? Ya Allah! Ya Allah, sayang anak gerak yang" Nuh terkejut melihat perut Calla. Banyak sangat pengaruh Alien vs Predator. Terus dia risau melihatnya.

"Ya, I rasa D. Memang macamtu sekarang ni. Lagi-lagi waktu macamni. Memang waktu dia bergiat aktif" beritahu Calla tergelak terhibur dengan wajah cuak pucat Nuh.

"Tak sakit ke? Kalau D— hm taknaklah cakap" Nuh garu belakang kepala.

"Sakitlah juga kalau dia lasak. Tapi dah biasa dah" jawab Calla selamba.

"Cepat keluar adik, kesian baba tak sanggup tengok perut mama macam belon terlebih angin" Nuh mengusap perut Calla.

"Jahat! D cakap perut I belon?" Calla menjegilkan matanya.

"Haah, tapi jangan risau. Mama tetap comel, hot, sexy dan aaaa! Buat D geram macam nak kunyah" Nuh memicit pipi Calla kegeraman. Itu saja modalnya kalau nak menyakat Calla Maleeka sekarang ini.

"Ye ye lah tu" Calla mencebik. Ada-ada saja bapa beranak satu nak masuk dua ni. Selalu buat Calla jatuh cinta bertubi-tubi.
























Jumpa di epilog nanti okie.

TBC.

Continue Reading

You'll Also Like

3.7M 142K 74
[COMPLETED] Luth Zariel dan Arluna Aisyah. Permulaan hidup Arluna membawa dia ke sebuah dunia yang penuh dengan kejutan. Hidup dia selama ini di...
3.4K 180 7
Project ebook ke-12, keluaran bulan November 2023.
1.6M 59K 43
1st Tengku the Series Cover: @Marleneith Berlakunya satu insiden yang melibatkan gadis bermulut murai iaitu Eirene Anfisa membuatkan Tengku Ferhad Ma...
235K 697 2
Known as Harzan's Cure. - In Editing Progress - [ Under Obsessions : SYAITAN Series ]