Princess of Alfa Kingdom

By DemiRoseff

133K 12.1K 1K

Princess Diana, puteri yang dibesarkan sepenuhnya di istana. Semua rakyat mengenalinya tapi hanya mengenali n... More

Bab 1
bab 2
bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
author
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
author 2
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
author 3
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
author 4 (last)
Thank you
Special Chapter 2

Special Chapter

700 54 10
By DemiRoseff

    "Malique!!!" Terkejut Malique bila mendengar namanya dijerit. 

    "Ye!" Balas Malique.

    "Hari ni Diana balik dari honeymoon." Leona masuk ke dalam bilik mereka. Malique hembus nafas lega. Apa lah isteri dia ni. Diana balik honeymoon je pun. Tu pun nak kecoh.

    "Lepastu? Biarlah diaorang nak balik. Yang kau nak takut tu buat apa?" 

    "Sekarang ni Xyla dengan Davion hilang." Hampir hilang sabar Leona dengan suaminya ini. Malique berdiri secara mengecut.

    "Apa?! Macam mana boleh hilang?!" 

    "Mana la aku tahu. Kenapa la anak dua ekor tu pun ada kuasa jugak. Kita ni manusia biasa je mana ada kuasa." Leona duduk di birai katil. Malique duduk di sebelah dan memeluk bahu Leona.

    "Tak apa la kita kan boleh cari diaorang. Benda simple je ni." Pujuk Malique. Leona memuncungkan bibir.

    "Kenapa la aku nak sangat jaga anak diaorang? Tapi Xyla dengan Davion comel sangat." Leona menutup mulut selepas membayangkan kecomelan anak kawan baiknya. Malique melihat perubahan riak wajah Leona dari sedih ke gembira. Isteri aku ni ada masalah jiwa ke? Entah-enath isteri aku psiko tak? 

     Kalau isteri aku ni psiko, hmm sexy. 

    "Dah tu takkan la kita nak duduk sini je. Jom lah cari diaorang." 

    "Jom." Leona dan Malique berdiri. Baru sahaja ingin memulas tombol pintu, pintu itu sudah terbuka dari luar.

     "Tak perlu cari mereka. Aku dah jumpa dah." Diana berdiri di hadapan Leona dan Malique. Berdiri tegak mereka berdua. Leona memandang Rowan yang berdiri di belakang Diana. Rowan geleng kepala sambil mengerut kening.

     Habis lah mereka. 

     "Aku jumpa anak aku dekat atas jalan raya. Kau tahu tak?" Marah Diana. Leona hanya tersenyum pura-pura bahagia.

     "Bila kau balik ni? Bukan sepatutnya kamu balik tengah hari ke?" Saja Leona tukar topik. Tapi bila melihat wajahnya dipandang tajam oleh Diana terdiam dia dibuatnya.

     "Kami minta maaf." Leona memaksa Malique menunduk di hadapan Diana. Mereka berdiri kembali.

     "Anak aku dah tunjuk ke dia ada kuasa?" Ujar Diana. Leona mengangguk laju. Dia pun tak sangka dia boleh lihat Xyla dan Davion menggunakan kuasa mereka buat pertama kali.

      "Anak kami ada kuasa apa?" Soal Rowan sambil memegang tangan Diana. Tenang sikit hati Diana bila Rowan lakukan bergitu. 

     "Api oo! Dia keluar dari mulut macam puffff. Macam tu." Leona tunjuk cara api keluar dari mulut anak mereka.

     "Diaorang boleh kawal air." 

     "Teleportasi." Leona setuju dengan kenyataan Malique.

     "Pastu," Belum sempat Malique ingin sambung. Diana suruh mereka berhenti dengan cara meletakkan jari dibibir.

     "Tak apa la. Nanti aku tengok sendiri. By the way, thank you jaga anak aku seminggu ni. Nanti kalau korang nak apa-apa, bagitau je aku. Faham."

      "Faham, tuan." Leona berdiri tegak sekali dengan Malique. Memang bagus sangat lah diaorang ni kahwin. Perangai pun hampir serupa. Omel Diana. Diana keluar dari rumah Leona dan masuk ke dalam rumahnya.

      Maklumlah rumah sebelah je. Rowan hanya memerhati Diana yang sedang kusut itu.

     "Diana, kenapa ni? Kita baru je balik dari holiday tapi darling dah macam ni. Hm, tell me. What's wrong?" Rowan memegang lembut tangan isterinya yang lembut itu. 

     "Tak ada la. Di rasa macam tak sedap hati. Anak kita masih kecil tapi dah ada kuasa. Macam tak terlalu awal ke?" Rowan memegang pipi Diana dan kucupnya sebentar.

     "Heartie, bukan mi amor  dah cakap tak payah fikir pasal hal tu lagi. Kita tunggu pengetua Henry balik dari holiday dia. And we can talk about that with him." Diana mengangguk dan menarik nafas lega. Selamat la Rowan ni ada dengannya.

     "Yeah, that's right. We have to wait." Rowan senyum. Diana berdiri dan menukar pakaian.

     "Di nak pergi mana?" Soal Rowan

     "Pergi kerja la suamiku." Rowan geluh. 

     "Heartie baru je balik dari holiday takkan nak terus pergi kerja. Apa kata kita duduk sama-sama dulu, tengok movie ke?" Diana senyum dan memegang pipi Rowan pula. 

     "Nanti ya. Di pergi sekejap je, nak jumpa dengan Aaron dan Jasmin. Ada hal sikit nak dibincangkan." Diana keluar dari bilik dan senyum kepada Rowan, Rowan senyum paksa, Diana tergelak melihat reaksi Rowan. 

     Diana berjalan sambil membetulkan jaket di tubuhnya dan berjalan dengan laju. Dayang-dayang di dalam rumah itu pun pelik dengan tindakan Diana yang kelihatan agak sibuk itu. Langsung tidak ada masa untuk melihat pekerjanya. 

     Diana memasuki perut kereta dan membiarkan pemandu melakukan kerjanya. Di tangan Diana terdapat Ipad yang menunjukkan wasiat King Albert. Kusut kepala Diana dibuatnya, kenapa King Dean nak jugak teruskan wasiat ni? Diana tak nak!

     Setelah Diana tiba di rumah Aaron dan Jasmin, Diana melihat rumah itu riuh dengan suara kanak-kanak. Tak lain dan tak bukan anak-anak Aaron dan Jasmin. Aaron dan Jasmin dikurniakan anak kembar dua set. Satu set lelaki dan satu lagi perempuan. Selamat satu set lelaki itu adalah anak sulung. Tidak silap sudah berusia 3 tahun. Muda setahun daripada anak Diana dan Rowan.

     Aaron yang sedar dengan kedatangan Diana dirumahnya terus tersenyum melihat kawan baiknya yang baru pulang dari holiday.

     "Apa khabar, tuan puteri?" Sakat Aaron. Diana hanya tergelak melihat gelagat Aaron ini. 

     "Mana anak-anak kau?" Soal Diana selepas melabuhkan punggung di sofa selepas dipelawa oleh Aaron. 

     "Jasmin ajak diaorang masuk bilik permainan supaya mereka tu tak ganggu kita." Diana mengangguk malas. Ipad ditangannya dihulurkan kepada Aaron. Aaron menyambutnya dengan pelik. Terbuntang matanya bila dia membaca wasiat King Albert kepada Diana.

      "Jangan nak terkejut sangat." Diana menoleh melihat Aaron disebelah dengan rasa penuh tanda tanya. "Kenapa aku langsung tak tahu akan inti wasiat ni? Kenapa King Albert suruh aku buat semua tu? Tak ke gila jawabnya." Marah Diana.

     Aaron masih lagi terkedu dengan perkara yang baru sahaja dia baca. APAKAH!!!! INI MUSTAHIL!!

      "Aaron kau dengar tak apa yang aku cakap ni?" 

      "Dengar, tuanku." Balas Aaron sepatah. "Tuanku nak buat apa lepas ni?" Diana meraup wajahnya dengan kasar. 

      "I don't know. I don't even have a chance to tell Xavier about this matter." Aaron mengangguk faham. Kalau dia menjadi Diana, dia juga akan lakukan bergitu. 

      "Leona tahu?" 

      "Tak. Kau orang pertama yang tahu." 

      "King Dean cakap apa pasal wasiat ni?" King Dean sudah semestinya tahu pasal hal wasiat ini.

      "Tahu, pembantu peribadi ayahda sendiri yang hantar wasiat tu dekat aku."

      "Tuanku." Diana melihat wajah pembantu peribadinya. Dia tunjuk mesej yang dihantar oleh pekerja istana. Diana terus berdiri. 

       "Aku kena gerak. Ayahda nak jumpa aku." Aaron terus berdiri dan tunduk hormat. Langkah Diana dilajukan. Agaknya apalah yang King Dean mahu katakan. Jantung Diana berdegup dengan laju. 

       Kereta yang melungsur di lebuhraya itu, dilihat gah oleh rakyat. Kereta yang hanya boleh dibawak oleh kerabat diraja atasan tetapi Diana tidak peduli pasal itu.

      Dia mahukah lakukan permintaan ayah kandungnya. Permintaan hingga jadikan itu wasiat. Persoalannya mampukah dia? Walaupun dia sudah berumur lebih dari 100 tahun tapi jiwanya masih belum ke arah kedewasaan. 

      "Tuanku, King Dean tungu tuanku dalam bilik kerja baginda." Diana mengangguk laju. Langkahnya kini semakin berat. Takut dengan kemungkinan yang akan berlaku agaknya.

      Pintu diketuk dengan perlahan seraya Diana mendengar King Dean mengatakan masuk. Diana tidak mampu melakarkan senyuman di bibir. 

      Walaupun Diana sudah agak Queen Dona, Prince Damian dan juga Prince Danish juga turut berada di situ, Diana masih harap hanya dia dan King Dean sahaja yang berbincang pasal hal ini. Diana duduk di atas sofa yang bertentangan dengan sofa diduduki oleh King Dean. 

      "Di dah tahu pasal wasiat King Albert?" 

      "Yes." 

      "What do you think?" Diana menggeleng.

      "I hate that. I'm totally hate the will." Tutur Diana dengan nada yang sedih. Ahli keluarga Diana sudah menganggak perkara itu.

      "Tetapi Di.."

      "I HATE THAT. IT'S SUPPOSE TO BE PRINCE DAMIAN JOB. WHY ME?" Kini nada suara Diana ternaik senoktah. Air mata yang ditahan sudah tertumpah di pipi gebunya itu. King Dean terkejut dengan tindakan Diana.

      "Di tak boleh terima wasiat tu. Di tak boleh. Di dah ada suami ayahda, bonda. Dah ada anak dah pun. Maafkan Di tapi Di tak nak risiko kan keluarga Di hanya kerana wasiat King Albert." 

      "Ayahda faham. Tapi apa kata hanya setahun. Lepas tu Di boleh jadi ketua pertahanan semula." Diana memegang tangannya dengan erat.

      "Ayahda permintaan King Albert bukannya kecik tapi besar. Baginda nak Di jadi pentadbir Alfa Kingdom. Jadi Queen of Alfa Kingdom. Di dah janji dengan diri Di. Di tak nak bermain dengan api lagi dah. Xavier mesti tak nak menjadi King. Ayahda kami bukan seperti ayahda ataupun bonda. Kami tidak mampu." 

      "Ayahda faham. Tapi sekiranya ayahda tak lakukan apa yang wasiat tu nak, keluarga kita akan dipandang serong oleh kerabat diraja. Bukannya Di tak tahu macam mana perangai mereka? Tamak dengan kuasa." 

       "Abang Damian faham yang sudah sampai masanya abang Damian take over jawatan ayahda. Tapi Di, Di tak nak tunaikan permintaan ayahda kandung Di sendiri? Satu tahun je Di. Abang Damian janji, everything will be back to normal after a year. I'm promise. This is the only way Di. Jawatan kerabat diraja atasan mungkin jadi milik orang lain sekiranya Di tak nak jadi Queen of Alfa kingdom." Kini Prince Damian pula bersuara.

       "Give me some time to think. I'll discuss this matter with Xavier itself." Diana jalan keluar dair bilik.

      "Di." King Dean memanggil Diana. Diana berdiri tegak selepas dirinya dipanggil.

      "Ayahda mintak maaf. Sepatutnya time macam ni Di dengan Xavier berseronok sebagai pasangan tetapi kena hadap perkara macam ni pulak. Ayahda mintak maaf. Ayahda tak boleh nak buat apa-apa." King Dean kesal dia gagal lakukan tugas yang terbaik sebagai ayahda kepada Diana George. 

      Diana pusingkan tubuh dan menghadiahkan senyuman semanis boleh untuk King Dean. Sejujurnya Diana tidak langsung marah terhadap keluarganya. Diana faham. Terlalu faham.

      "Ayahda, it's okay. I'm fine." Diana tunduk hormat sebelum melangkah keluar bilik dengan minda terganggu. 

       Perjalanan dari istana ke rumah Diana terasa amat cepat. Macam mana dia nak berdepan dengan suaminya. Walaupun dia sudah agak apa yang suaminya akan cakap tetapi dia tidak mahu suaminya terjebak dalam dunia politik itu. 

       "Xavier." Aik mana pulak suami aku ni. Semua tempat aku dah cari. Omel Diana. 

       "Diana." Diana memusingkan tubuh memandang Rowan di belakangnya dengan senyuman manis. Xavier sedang mendokong Xyla yang tertidur di pangkuan Rowan. 

       Dasar perampas, tu laki aku la. Selamat anak aku kalau tak dah lama aku cekik. Tapi comelnya anak aku ni. Omel Diana lagi.

       "Bila heartie balik? Tak sedar pun." 

      "Baru je. Heartie ada benda nak cakap ni." 

       "Apa dia?" Xavier letak Xyla hati-hati di atas katil mereka.

       "King Albert mintak Di jadi Queen Of Alfa Kingdom." Terbantut tindakan Xavier bila mendengarnya. 

      "What?"

__________

DEAR READERSSSSSSSS, LAMA YE TAK JUMPAAAAAAA!! SORRY YE LAMBAT. NEXT CHAPTER SAYA TAK PASTI BILA MUNGKIN LEPAS SPM. SORRY YE LOVE YALL.

Continue Reading

You'll Also Like

36K 1K 61
Seorang perempuan yang baru berpindah ke Diamond Highschool. Kacukan Jepun-Korea. Sekolah di Australia sebelum pulang ke Malaysia bila Form 4. Di Dia...
882K 39.6K 42
PUTRI ALYSSA-Adalah seorang gadis kacukan melayu-Amerika. Alyssa dan keluarga nya menetap di New Zealand. Pada suatu hari, Alyssa dipindah untuk bers...
6 Royals By Ian

Teen Fiction

2.3M 142K 68
Tentang 6 orang pelajar perempuan yang 360° berputar kehidupannya. Lyssa Irene, Nathra Kyara, Amisya Nadine, Ariana Rose, Farra Natrisha dan Iris Ri...
320K 13.2K 48
Sebaik sahaja 8 orang wanita memasuki Sekolah Kebangsaan Diraja Malaysia,mereka menjadi sahabat baik dan menubuhkan satu grup yang bernama 'Young Lad...